Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 D3 Kinetic of BMW 316d Touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo V60 D3 Kinetic of BMW 316d Touring

hallo,

in mijn zoektocht naar een nieuwe leasingwagen zit ik in finale fase geprangd tussen deze twee wagens die ongeveer evenveel zullen kosten:

Volvo V60 D3 Kinetic + professional pack
    2.0 liter, 5 cilinder, 136 pk, 350Nm
    119 gr/CO2 uitstoot
    Sensus Navigation
    Sensus Sound upgrade
    Parking assist (achter)
    16" hera alu velgen

BMW 316d Touring + business pack
    2.0 liter, 4 cilinder, 116 pk, 260Nm
    119 gr/CO2 uitstoot
    Navigatiesysteem Business
    Park Distance Control achteraan (PDC)
    Alu velgen styling 390 16"

beiden in zwart metallic en met stoffen bekleding...

Ik vind het niet erg dat ze allebei nogal "kaal" zijn aangekleed. Voor mij zijn betrouwbaarheid, veiligheid, rijervaring en ruimte van veel groter belang.

Graag hoor ik wat jullie denken.

Alvast bedankt.

316d is een veel te lichte motorversie dus die valt al onmiddelijk af voor mij
    lets have some more member berries

Comment

Ik zou gaan voor de volvo, de 5 cilinder motors zijn super betrouwbaar.
      Alle nieuwe volvo's scoren goed qua veiligheid.
      Ik heb wel met de s60 gereden maar die is buiten de kont hetzelfde als de v60 en die wagen ligt ongelofelijk goed op de baan.
      Geen rolgeluiden, goede stoelen, veel ruimte voor de achterste passagiers, mooi interieur, mooie duidelijke navigatie, enkel als je belt via bluetooth is het geluid veel te stil..
      De koffer van een v60 is ruim genoeg.
      2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
      2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
      1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
      (o\_!_/o)

Comment

116 pk is veel te weinig voor een 3reeks.

Comment

Volvo. Veel confortabeler
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ga ze beide eens test rijden. Kies gewoon diegene die u het meeste bevalt. Het zijn allebei mooie wagens. En laat je niet afschrikken door die 116 Pk van de 316d, dat is voldoende om gewoon met het verkeer mee te rijden hoor.

Comment

met de 318d zou ik nog twijfelen maar met een 316 niet. 100% voor de volvo.
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

BMW
                net iets mooier en groter.

Waarom zou die 316d te licht zijn?
                Het is allemaal kwestie van gewente.
                Als de topicsstarter nu ook met eentje rijdt met lichte motor, dan is dat geen probleem.
                Rijdt hij nu met een 160pk auto, dan zal dit inderdaad te licht zijn

Comment

Idd de volvo, omwille van de motorisatie.

Comment

In dit geval de volvo ! Leuke roffel... Zal mogelijk de laatste zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                      Rijdt hij nu met een 160pk auto, dan zal dit inderdaad te licht zijn
                      Ook dat hoeft per definitie zo niet te zijn. Genoeg mensen die bewust beginnen te downsizen in Pk's. Als je haast nergens nog van je plaats komt is dat nog niet zo'n slechte manier van denken ook vind ik. En 116 Pk's is nu echt niet zo dramatisch traag te noemen hé. Het is gewoon minder vlot. Ik heb jaren met een E46 318d touring met 115 Pk's gereden. Oké, die woog misschien een dikke 50 kg minder, maar die ging toch voldoende vlot mee met het verkeer. Zelfs volgeladen met 4 man erin ging die nog vlot de alpenhellingen op.

Comment

Ik rijd zelf met een BMW, maar tussen die motorisaties zou ik de Volvo kiezen
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

Non brainer. De volvo

Comment

Mijn 316i (136pk/220nm) gaat ook vlot de alpenhellingen op, maar je kan nog niet spreken van freude am fahren, wat extra vermorgen en koppel onderin is altijd leuk als je zo nu en dan toch eens geen trage voorligger hebt.

In dit geval heeft de TS binnen zijn budget de keuze tussen een 116pk/260Nm bmw en een 136pk/350Nm volvo, lijkt mij toch een win voor de volvo.

Comment

Ik rijd zelf met een BMW, maar tussen die motorisaties zou ik de Volvo kiezen. 5 cil > 4 cil

Comment

Ik sta voor dezelfde keuze maar wacht nog even op de prijzen van de nieuwe passat. In deze configuraties vind ik de BMW een pak knapper en ik zou die dan ook kiezen. In 10 seconden naar 100 en een top van meer dan 200 is nu niet bepaald traag. Als je dan zoals ik meestal in druk verkeer moet meetuffen is dat meer dan voldoende. Naar mijn gevoel is de Volvo ook kleiner.
                                2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Interessant om de verschillende meningen en ervaringen te horen.

Ik heb ze beiden getest en vind de volvo fijner om te rijden: stillere motor, comfortabele zetels, geweldig design van dashboard en centrale console, het geeft een zekere "kalmte" als je er in rijdt, en vond de V60 gewoon ongelooflijk "smooth" rijden.

Qua looks vind ik ze allebei geweldig mooi. Bmw heeft chrome raamlijsten wat hem net iets aantrekkelijker maakt + hij is inderdaad ruimer: zowel achterbankruimte als koffer (terwijl de v60 langer is geloof ik)...
                                  Dat valt me wel tegen van de v60 terwijl het in lengte zeker geen kleintje is...

Uiteraard is motor van de volvo krachtiger en dat merk je ook fel natuurlijk, maar is voor mij niet echt een issue...

ik neig sterk naar de v60... Maar blijf toch twijfelen. :-)
                                  ik geniet eigenlijk wel van de zoektocht en had nooit gedacht dat ik zo door auto's "begeesterd" zou worden.

Comment

The chase is better than the catch

Als ik het zo lees heb je uw beslissing al genomen.
                                    Last edited by germinal; 11/08/2014, 00:09.

Comment

Is die D3 geen viercilinder zoals alle Volvo's tegenwoordig ?
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

nee, v60 en s60 is nog met 5 cilinder als je een d3 neemt

d4 ook als je awd neemt dacht ik

Comment

Working...
                                        X