Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 D3 Kinetic of BMW 316d Touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
    Die van een 316i (80-120km/h) zijn 9,4sec in 4de en 11,5sec in 5de

Van een v60 D2 vind ik precies niet veel... ik zoek wa verder
    Zet die van de 116d ernaast.

Comment

316d, respectievelijk 9,7 en 12,8 sec
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

Jongens, jongens toch,

15 jaar geleden reed ik met een VW Passat TDI, amper 100pk, volgeladen met 5 man aan boord naar Kroatie.

Ik ben er ook geraakt en heelhuids teruggekeerd zonder enig probleem.

Heel lang geleden reed ik met een volvo 240 D6, amper 86 pk, en ik ik ben er ook overal mee naar toe gereden... zij het iets trager dan nu met mij D3 van 163 pk...

En indertijd kon je nog doorrijden, nu staan we meer stil dan wat anders met onze pk monsters....

Waar zijn we over bezig?

Alles is relatief denk ik.

Comment

Wat moeten onze Noorderburen dan zeggen, die hangen er nog een volgeladen caravan achter...
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
            Jongens, jongens toch,

15 jaar geleden reed ik met een VW Passat TDI, amper 100pk, volgeladen met 5 man aan boord naar Kroatie.

Ik ben er ook geraakt en heelhuids teruggekeerd zonder enig probleem.

Heel lang geleden reed ik met een volvo 240 D6, amper 86 pk, en ik ik ben er ook overal mee naar toe gereden... zij het iets trager dan nu met mij D3 van 163 pk...

En indertijd kon je nog doorrijden, nu staan we meer stil dan wat anders met onze pk monsters....

Waar zijn we over bezig?

Alles is relatief denk ik.
            en 20 jaar geleden was een 56k modem nog snel... wil dat daarom zeggen dat je tegenwoordig een 56k lijn nog steeds als voldoende mag beschouwen?
            lets have some more member berries

Comment

Doa: amper 5 jaar geleden reed ik van uit geraardsbergen (wwar ik woon) op ongeveer 1 uur naar naar Oostende (rondpunt waar Jetair gelegen is).

Nu mag ik al blij zijn dat ik na 1 uur rijden afrit van Drongen voorbij ben.

Oostende is een kleine 100 km, Drongen amper 35.

Wereldvreemd of rijden rond de kerktoren?

Comment

ik werk in zaventem... snap niet wat dit er toe doet. omdat er meer files zijn speelt motorvermogen plots geen rol meer? belachlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  en 20 jaar geleden was een 56k modem nog snel... wil dat daarom zeggen dat je tegenwoordig een 56k lijn nog steeds als voldoende mag beschouwen?
                  dit dus.

Comment

Slechte analogie, het aantal pk zorgt er in de praktijk niet voor dat je sneller van A naar B gaat en een 56k modem is NOOIT acceptabel geweest! Een 60pk motor wel..

Bij een 56k duurde het downloaden van 10 megabyte bijna een uur, met de kabel enkele seconden...

Ik heb zelf nog ingebeld met een 2400 baud modem...
                    Last edited by germinal; 12/08/2014, 20:51.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

ahja alsof je gewoon een groter motorblok neemt voor een iets hogere topsnelheid... de meeste wagens hebben toch een elektronische V-max van 250km/h.
                      meer vermogen = comfortabeler rijden

Comment

ahja alsof je gewoon een groter motorblok neemt voor een iets hogere topsnelheid... de meeste wagens hebben toch een elektronische V-max van 250km/h.
                        meer vermogen = comfortabeler rijden
                        Daarom dat het een slechte vergelijking is, je zegt het nu zelf.
                        Een snellere modem dient om sneller te surfen.
                        Gewoon om een mail te lezen was een inbelmodem snel genoeg.
                        gewoon om naar je werk te rijden is 100 pk genoeg.

wil je per dag 20gb versassen, ben je nu beter af met een snelle modem.
                        wil je vandaag snel naar je werk, koop een helikopter.

wil je comfort, neem dan een 130pk met automaat.
                        Last edited by ; 12/08/2014, 21:49.

Comment

je kan met een 56k modem ook surfen maar doordat je met een 30mbits lijn geen minuten meer hoeft te wachten is dat ook een vorm van comfort.
                          trouwens feit blijft gelijk, je mag nog een 1gigabits lijn hebben, je kan maar zo snel downloaden als de server aan de andere kant upstream heeft. wil dat daarom zeggen dat 1gigabits lijnen zinloos zijn omdat je die zelden ten volle kan benuten op vlak van snelheid?

Comment

Los van alle modems zou ik gewoon voor de Volvo gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Zet die van de 116d ernaast.
                              Ik ben niet mee?
                              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                Ik ben niet mee?
                                germinal was u voor... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                  Los van alle modems zou ik gewoon voor de Volvo gaan...
                                  Lolz,

Uiteindelijk moet de OS zelf beslissen of hij voor een D2 motor gaat of de (nieuwe) D3 met 136pk. Met 110 paarden in de D2 motor komt ge ook op uw werk, das juist. Maar met iets meer paarden rijd je gewoon wat soepeler (naar mijn ondervinding), maar das uiteraard mijn eigen mening. Zoals ik al eerder zei rij ik ook in een Focus Break met een 100pk ecoboost, ik geraak daar ook mee op de autosnelweg (en zelfs redelijk vlot eens boven een bepaald aantal toeren), maar een beetje meer pk's is altijd plezant

Comment

Hopelijk kiest de OS voor de D3, anders is't nen ezel

Enfin, de D2 was sowieso geen optie dacht ik, 't alternatief is de 316d en vermoedelijk (geen harde cijfers) is die toch nog wel wat vlotter dan de D2 omdat dat nen 2 liter motor is.
                                    De D2 heeft hetzelfde vermogen bij een kleinere eindoverbrenging dus hij moet hoger in de toeren gaan om hetzelfde vermogen te leveren dan de 316d. De 316d zal dus ook zuiniger zijn.

D2, weg er mee!

Comment

Heb zelf eens met een 316i (136pk) gereden en was aangenaam verrast. Dat reed heel vlot.

De 16d echter... Lijkt me echt wel te weinig vermogen én koppel.

Comment

ik werk in zaventem... snap niet wat dit er toe doet. omdat er meer files zijn speelt motorvermogen plots geen rol meer? belachlijk
                                        Deels wel. Maar ook de algemene drukte, staat van de wegen, verkeersremmers, snelheidsbeperkingen,... . Ik rij bijna 25 jaar met de auto, 'k heb het allemaal aan den lijve ondervonden.

Comment

goh ja. Tot op een bepaald niveau.

Zelfs met alle files, trajectcontroles, drempels, etc is een 16d gewoon weinig.

Je hebt toch wel een minimale 140pk nodig om comfortabel te rijden. 180pk is ideaal. Een 20d dus.

Comment

Working...
                                          X