Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 318d of Audi A4 2.0tdi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De A4 is de oudste en ik vind hem ook aan de krappe kant (ik ben 1m94 en moet de voorzetels laag zetten want anders zit ik tegen 't plafond, in de 3-reeks kan ik de zetel zonder probleem in de hoogste stand zetten) .

Met zo'n afstanden zou ik naar de passat of misschien zelfs een (full option) golf neigen. De 3-reeks rijdt goed en comfortabel, ook op lange afstanden, maar hij heeft veel last van windgeruis en ook het bandengeluid wordt niet zo goed weggefilterd. Op dat vlak denk ik dat de VW beter is. Een Golf VII is fluisterstil en zéér comfortabel .

Comment

Passat is geen optie.

De Volvo V60 D4 is ook nog een mogelijkheid. Wat denken jullie?

Comment

De Volvo is natuurlijk ook niet mis... al gaan testrijden met de Volvo? Dan kiezen tussen Volvo/ Audi is mijn mening.
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
          De Volvo is natuurlijk ook niet mis... al gaan testrijden met de Volvo? Dan kiezen tussen Volvo/ Audi is mijn mening.

De volvo's zijn lelijk.

Comment

Als fervent BMW (en RWD-)fan ook aan het twijfelen geweest over een 320d touring en Volvo V60 D4 als nieuwe wagen op de zaak.
            'Afzakken' naar 318d was geen optie had ik voor mezelf uitgemaakt, ook als je dan ziet dat de Volvo nog voordeliger qua prijs uitkwam met 181pk.
            Ik rij nu met E91 318d touring met 136pk en verschil qua power en vooral souplesse is enorm, en leuk meegenomen is de CO² van 103gr voor Volvo en ong 120gr voor 318d

Dus: gewoon een testrit met de Volvo doen, ik was er alleszins zo door verrast dat de twijfels volledig weg waren en ik de switch van merk gedaan heb (na 3 BMW's)

PS: moest je een BMW nemen, altijd sportzetels aanvinken, wereld van verschil vind ik (eerst E90 320d zonder, daarna E91 318d mét)

Comment

Ikzelf heb een 4-tal maanden geleden voor dezelfde keuze gestaan. Was een particuliere aankoop dus alles goed afgewogen. Na zeer lang twijfelen heb ik voor de Audi gekozen (volledig S-line). Heb het me nog geen minuut beklaagd. Wagen rijdt fantastisch en is in quasi alles beter dan mijn E91. Interieur is prachtig ten opzichte van dat van de BMW. Enkel qua stuurgevoel staat de BMW een trap hoger.
              2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
              2016 Audi A3 G-tron

Comment

de E90 reeks mag dan ook in de lijst van de slechtste auto's ooit komen imo... absoluut geen referentie en hier gaat het over de F30 denk ik.
                minder dan een 320 zou ik ook wel niet kiezen
                lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  de E90 reeks mag dan ook in de lijst van de slechtste auto's ooit komen imo... absoluut geen referentie en hier gaat het over de F30 denk ik.
                  Qua afwerking vond ik m'n E46 ook beter dan m'n E91 nu. Maar op het vlak van rijgedrag en motor heb ik toch geen stap achteruit gezet hoor. Heb je ervaring met de E90 misschien?

Comment

natuurlijk we hebben hier zelf 4 jaar een E92 gehad

Comment

natuurlijk we hebben hier zelf 4 jaar een E92 gehad
                      Dan moet een E92 iets helemaal anders dan een E91 zijn... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Qua afwerking vond ik m'n E46 ook beter dan m'n E91 nu. Maar op het vlak van rijgedrag en motor heb ik toch geen stap achteruit gezet hoor. Heb je ervaring met de E90 misschien?
                        De F30 vind ik nog minder afgewerkt dan de E90.
                        2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                        2016 Audi A3 G-tron

Comment

Of als VW mag, waarom de nieuwe Passat niet??

Comment

Met die km's zeker voor de audi gaan.
                            Vering en standaard zetels van een BMW (ik neem aan dat er geen sportzetels in het business pakket zitten) zijn niet vergelijkbaar imo.
                            De audi draait ook een pak zachter.

Heb zelf al 2, 3 series versleten à rato van een kleine 50K per jaar, en voor mij toch geen meer. Hoewel het rijplezier van een RWD altijd verleidelijk blijft.

Comment

Dan moet een E92 iets helemaal anders dan een E91 zijn... .
                              ja hoor, 2 deuren vs 5...

Comment

Ik vond mijn E90 tochgeen slechte wagen hoor dus toch vreemd dat de meningen zo uit mekaar liggen. Ik had de E90 sedan 320d en heb altijd graag met deze wagen gereden. Ik vond de dynamiek, onderstel, bediening en ergonomie zeer goed.
                                Nu moet ik zeggen dat de achterwielaandrijving mij niet veel deed, je voelt wel duidelijk een verschil maar met het gewone verkeer zie ik niet echt voordelen.
                                In mijn ogen is al die premiummeuk dan ook overroepen. Je betaalt je gewoon blauw tov de gemiddelde merken en wat krijg je ervoor in de plaats... goede wagens, maar er zijn zo veel goede wagens deze moment.

On topic:
                                Ik zou de volvo kiezen omdat de wagen mij gewoon in zijn totaliteit aanspreekt. Interieur, exterieur, zweeds karakter, ...
                                BMW zou nog wel boven de Audi gekozen worden, zeker als je weet dat je binnenkort met een gedateerd model zit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                                  De F30 vind ik nog minder afgewerkt dan de E90.
                                  Dat vind ik ook. Vanaf de 5 wordt het interessant bij BMW. Het interieur van de E90 was veel soberder/spartaans maar zat naar mijn gevoel beter in elkaar, gaf me een meer degelijkere indruk.
                                  BMW loopt hier toch wel wat achter, en dan niet enkel op Audi

Comment

ja hoor, 2 deuren vs 5...
                                    Ik wist niet dat die 3 deuren extra gepaard gaan met een betrouwbaardere en betere wagen. Weeral iets bijgeleerd.

Comment

Ik wist niet dat die 3 deuren extra gepaard gaan met een betrouwbaardere en betere wagen. Weeral iets bijgeleerd.

Doa heeft gewoon spijt dat de bmw weg is. Nu zit hij in een te trage Mercedes ;-) die na de tuning wel snel is.

cabrios zijn niet te vergelijken met berline/touring kwa carrosseriestijfheid en kraakgevoeligheid.
                                      Last edited by ; 27/08/2014, 17:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Doa heeft gewoon spijt dat de bmw weg is. Nu zit hij in een te trage Mercedes ;-) die na de tuning wel snel is.
                                        Hij zou beter een echt snelle Mercedes kopen ipv 'm te laten tunen.

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        cabrios zijn niet te vergelijken met berline/touring kwa carrosseriestijfheid en kraakgevoeligheid.
                                        E92 is een coupé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                          Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                          Passat is geen optie.

De Volvo V60 D4 is ook nog een mogelijkheid. Wat denken jullie?
                                          Mocht ik van U zijn zou ik de Volvo V60 D4 ook eens overwegen qua interieur staat deze op gelijke hoogte dan de Audi zelfs de sportzetels zitten nog stukken beter bij Bmw komt dit wat saai over. Rij zelf voorlopig nog met een Audi A4 (B8 van 2009) wegligging in de bochten is perfect op rechte baan daarin tegen kan beter. Modeljaar 2009 had ook last van trillingen in het stuur bij koude temperaturen weet niet of de huidige A4's daar nog last van hebben. Als het model veel zou veranderen zou ik toch mijn bestelling uitstellen.
                                          Bij Bmw geen ervaring mee behalve enkele testritten afgelopen tijd, wat ik bij deze mis is een digitale km teller. Ook zou ik steeds in mijn hoofd hebben dat ik met RWD rij vooral in de wintermaanden maarja dat is iets persoonlijks.
                                          Om een Audi en Bmw af te maken ben je bijna verplicht om Xenon's bij te nemen.

Qua inschrijvingen komt de Volvo V60 D4 er beter uit 50€ en automaat 70€ en je hebt meer pk's.

Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen?

Comment

Working...
                                          X