Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blijven rijden of vervangen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Blijven rijden of vervangen?

    Ik zit met een (voor mij) moeilijk te nemen beslissing. Momenteel rijd ik met een BMW 118d, bouwjaar 2011. Nu is het zo dat deze volgende week naar de garage moet voor een nieuwe distributieketting (probleem bij de N47 motor). Ik heb op de wagen nog 1 jaar premium garantie. Nu hoor ik veel verhalen dat door het vervangen van de huidige ketting en geleiders het probleem niet opgelost is en kan terugkeren. Als ik dit zelf moet betalen kost het mij meer dan 3000 euro zo blijkt. Zou ik deze wagen nu verkopen? Als vervanging zou ik voor een VW Golf 1.6 tdi met 105 pk gaan of een Citroen 1.6 hdi met 110 pk. Graag jullie mening even.

    Groetjes

  • #2
    ge zult ook al veel geld kwijt zijn om hem nu te verkopen en een nieuwe te kopen toch

    Comment


    • #3
      ter info, uitgebreide thread op bimmerboard over dat probleem met de N47 motoren

      Comment


      • #4
        Geld verliezen doe je zoizo, verkopen of niet verkopen. Als de ketting in garantie wordt vervangen zou ik hem toch ook van de hand doen. Is echt schering en inslag bij die modellen dat de kettingen het begeven. Ik verwacht nu niet dat ze het snel opnieuw zou begeven maar alleen het gedacht al is toch vervelend. Je kan ook gewoon nog een klein jaar rijden natuurlijk en hem dan van de hand doen aangezien je dan geen garantie meer hebt.

        Comment


        • #5
          Het klopt inderdaad dat het probleem kan terugkomen, echter is deze kans zeer klein. Ken nog maar 1 persoon die het terug heeft gehad, de rest allemaal OK ivm herstelling.
          Maar 't is simpel;
          Heb je er nog vertrouwen in, laten herstellen en mee verder bollen.
          Heb je er geen vertrouwen meer in, laten herstellen en verkopen.

          Internet is echter een "slechte" bron van info, je hoort alleen het negatieve, maar niet diegene die nooit dat probleem hebben gehad.

          Sommige hebben het na 30k stock km's.
          Sommige hebben het niet na 200k gechipte km's.

          Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
          Geld verliezen doe je zoizo, verkopen of niet verkopen. Als de ketting in garantie wordt vervangen zou ik hem toch ook van de hand doen. Is echt schering en inslag bij die modellen dat de kettingen het begeven. Ik verwacht nu niet dat ze het snel opnieuw zou begeven maar alleen het gedacht al is toch vervelend. Je kan ook gewoon nog een klein jaar rijden natuurlijk en hem dan van de hand doen aangezien je dan geen garantie meer hebt.
          Schering en inslag

          Comment


          • #6
            Ik zou het er op wagen verder te rijden na herstelling, als je'm nu verkoopt doe je zeker verlies, als je verder rijdt is er een zeker risico op problemen maar 't kan even goed zijn dat je verder geen kosten meer gaat hebben.

            Comment


            • #7
              Ik verwacht nu niet dat ze het snel opnieuw zou begeven maar alleen het gedacht al is toch vervelend. Je kan ook gewoon nog een klein jaar rijden natuurlijk en hem dan van de hand doen aangezien je dan geen garantie meer hebt.

              Comment


              • #8
                En indien het zich voordoet na langer dan 1 jaar... past BMW dan geen coulance toe? Ik spreek nu van Renault, maar daar krijg je (zelfs dikwijls lang na de garantie) een tussenkomst als er zich iets voordoet zoals dit hier.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  En indien het zich voordoet na langer dan 1 jaar... past BMW dan geen coulance toe? Ik spreek nu van Renault, maar daar krijg je (zelfs dikwijls lang na de garantie) een tussenkomst als er zich iets voordoet zoals dit hier.
                  BMW en klanten service gaan niet samen...
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    BMW en klanten service gaan niet samen...
                    Het is een gekend probleem. Ik zou wel durven stellen dat in zo een geval bmw coulance geeft. Wel enkel als je steeds bij een erkende concessie op onderhoud bent geweest.

                    Comment


                    • #11
                      Zeker nog de garantie uitrijden!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        BMW en klanten service gaan niet samen...
                        Dat zou in feite toch erg zijn, BMW is een pak duurder dan bvb Renault en dat je dan minder service zou krijgen? Moest ik dat voor hebben krijg je gratis vervangwagen voor de tijd van de herstelling. En na de garantie gaan ze zeker tussenkomen. Ze doen dat zelfs voor koppelingen die vroegtijdig stuk zijn. Ik heb geweten van mensen die een kapotte motor hadden met pakweg 150 k gereden die een hele mooie tussenkomst hadden zelfs al was hij 4 jaar oud. Wel indien dealeronderhouden.
                        Van Mercedes hoorde ik toch dat die ook vrij soepel zijn? Dieteren zou moeilijker zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Het is een gekend probleem. Ik zou wel durven stellen dat in zo een geval bmw coulance geeft. Wel enkel als je steeds bij een erkende concessie op onderhoud bent geweest.
                          Klopt, bij BMW weten ze duidelijk dat dit een probleem is. Ga je altijd op onderhoud bij hen, en blijf je weg van chiptuning toestanden, dan is het 99% zeker dat ze tussenkomen voor een groot deel van de kosten.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Dat zou in feite toch erg zijn, BMW is een pak duurder dan bvb Renault en dat je dan minder service zou krijgen? Moest ik dat voor hebben krijg je gratis vervangwagen voor de tijd van de herstelling. En na de garantie gaan ze zeker tussenkomen. Ze doen dat zelfs voor koppelingen die vroegtijdig stuk zijn. Ik heb geweten van mensen die een kapotte motor hadden met pakweg 150 k gereden die een hele mooie tussenkomst hadden zelfs al was hij 4 jaar oud. Wel indien dealeronderhouden.
                            Van Mercedes hoorde ik toch dat die ook vrij soepel zijn? Dieteren zou moeilijker zijn.
                            Goh....prijs van de wagen heeft niets te maken met service achteraf hoor....Hangt eerder van dealer en invoerder af.
                            En het klopt idd Renault is zeer hoffelijk in hun goodwill coulances.
                            Renault is bovendien de laatste tijd ook heel goed bezig op gebied van kwaliteit na een zwarte periode een jaar of 10 terug


                            On topic: als er garantie is zowieso laten vervangen. BMW Smets?
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • #15
                              Bovenstaande is zeer juist.

                              Ivm TS, ik zou dat ook laten maken en vertrouwen hebben in de herstelling. Als je hoort dat het bij iedereen daarmee opgelost is...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Het is een gekend probleem. Ik zou wel durven stellen dat in zo een geval bmw coulance geeft. Wel enkel als je steeds bij een erkende concessie op onderhoud bent geweest.
                                we hebben talloze gekende problemen gehad met onze E92 en BMW heeft deze telkens geweigerd. de garage is trouwens de gekende concessie garage in oostende.
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  we hebben talloze gekende problemen gehad met onze E92 en BMW heeft deze telkens geweigerd. de garage is trouwens de gekende concessie garage in oostende.
                                  Problemen zoals?

                                  Comment


                                  • #18
                                    you name it! van injectoren tot freaking idrive
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #19
                                      Verkopen terwijl de garantie nog loopt zou ik doen.
                                      Altijd beter voor de verkoopprijs dan wanneer er geen garantie meer is.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X