Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen: BMW 320d tr M - Volvo V60 D4 R Design

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe wagen: BMW 320d tr M - Volvo V60 D4 R Design

    Hallo

    Na (heel) veel meelezen toch ook even mijn dilemma posten:
    al sinds eerste bedrijfswagen in 2003 met BMW gereden (eerst 318d tr E46 in 2003, daarna 120d in 2004, 320d vanaf 2007).
    Daarna zelfstandig geworden, en met 318d touring facelift sinds 2009. Gelukkig waren er toen een heleboel acties waardoor ik toch die 3 touring kon kopen in mijn startjaar en -budget.
    Mijn vrouw had sinds 2004 een MINI Cooper (denken we soms nog met heimwee aan terug, supertof bakske), daarna 2010 X1 20dA met de kinderen (maar nooit een BMW 'klik' mee gehad en bijgevolg niet tevreden van, na 2,5j voor een goede prijs kunnen verkopen en mis ik geen seconde) en gewisseld terug naar de eerste liefde,MINI, maar nu een Countryman Cooper S (de kids remember )... dus eigenlijk nooit buiten BMW geweest.

    De 318d touring loopt nu af qua financiering/afschrijving dus op zoek naar een nieuwe.
    Budget niet te hoog zetten want nog hele hoop investeringen in de zaak op til, maar toch ook niet terug een 318d, mis nu echt wel de power om eens door te trekken bij oprit autostrade, inhalen enz (wat bv die Cooper S wel heeft en mij altijd een smile bezorgt als ik er in het weekend mee op schok ben).

    Wat vind ik belangrijk:
    • manuele versnellingsbak
    • voldoende vermogen
    • aanvaardbaar voor cliënteel (in de 2 richtingen, niet te opzichtig, maar ook niet te 'gewoon')
    • opties: navi, bluetooth, xenon met bochtenlicht, verwarmde zetels en mooi sportief uiterlijk
    • doelbudget was 35000 EUR incl BTW maar met bovenstaande items op de wishlist precies onhaalbaar. Gelukkig worden er goede kortingen (fleet, acties, en wat is het allemaal) gegeven de dag van vandaag.


    2 kandidaten blijven over na verschillende merken bezocht te hebben:

    momenteel met stip op 1:
    Volvo V60 D4 R Design 181pk
    navigatie pack, winter pack, light pack (met xenon ed.)
    ong 37000 EUR incl BTW alle fleetkorting af
    +combinatie comfort/wegligging met de 18" en sportophanging
    +zetels (!)
    +fiscaliteit (CO2 103 gr, aftrekbaar 90% tov BMW 75%, EU6 dus lage BIV)
    +afwerking binnenin
    -ga ik RWD missen???
    -weinig motorsensaties (D5 vijfcilinder met 215pk zou oplossing bieden maar fiscaal minder interessant dan D4, hoewel toch ook maar 120gr CO2, qua prijs 1500 EUR extra)

    op 2de plaats omdat het toch wat 'mijn merk' is
    BMW 320d touring M pakket 184pk
    navi Business, Exclusive pack, verwarmde zetels, speed limit info. rond de 42000 EUR incl BTW alle korting af
    +gekend merk/garage en makkelijkste keuze (maar eigenlijk wil ik eens wat anders)
    +achterwielaandrijving en 3 touring blijft garantie op een leuke wegligging en rij-eigenschappen
    +leuke zaken als érg goede navi en iDrive, high beam assist, autom. kofferklep
    -gevoel van 'weer hetzelfde'
    -Belgie is overspoeld met 3 tourings
    -wat te veel 'kleine' besparingen vind ik in dit model, bv. geen leds in stoplichten, pinkers (als je een recente Audi A4 ziet pinken, remmen vind ik een pak stijlvoller dan een huidige 3 met gewone peertjes).
    -Het interieur vind ik niet super
    -net als 7j geleden moet je nog altijd dezelfde optiepakketten nemen voor basic-uitrusting (met cruise control, aut dimmende spiegel, regensensor etc) Vind ik wat krenterig

    Ah ja, in deze hieronder was ik geïnteresseerd maar zijn ondertussen afgevallen om diverse redenen:
    RR Evoque Pure eD4 (schitterend bevallen met testrit, maar zoals ik hem écht wil met Dynamic pack, Black pack enz richting de 48k en das echt over het budget. En twijfel of ik het sportieve rijgedrag zou missen. en in de winter vaststaan met nen 2WD Range Rover wil ik écht niet voorhebben , ik zie het al gebeuren )
    Citroen DS5 BlueHdi 180pk (goed meegevallen qua testrit, maar alleen in automaat beschikbaar dus ik zou moeten afzakken naar een oudere motorisatie in EU5, en twijfel of ik het design 5j lang ga smaken, momenteel vind ik het prachtig met de 19" velgen, maar toch ook vragen over restwaarde na 5j? Geven langs de andere kant waanzinnige kortingen)
    Mercedes C200 Bluetec Break nieuw model (met AMG pakket, led-lichten vooraan, 19" enz. Vind ik fan-tas-tisch knap, ook het interieur is prachtig, en zal supergoed rijden maar gewoon verschrikkelijk duur: +/- 46k voor een 1.6 met 136pk. dat is mij echt te veel en waarschijnlijk beklaag ik mij die lichte motor nadien. C220 had ik zelfs niet meer laten uitrekenen)
    Audi: slechte timing met A4 die gaat wisselen (en veelbelovend is) en A6 is te duur (zelfs met de acties van nu, maar ligt vooral aan wat ik er allemaal op wil zetten om hem wat specialer te maken genre S Line, sportpakket, mooie velgen)
    BMW 420d gran coupe (heel mooi maar budget schiet (voor mij dan toch) ongekende hoogten in, iets te onpraktisch ook met de kinderen)
    BMW 3 GT (ruimtewonder, maar die looks, die met M pakket verbeterd kunnen worden, maar de prijs is dan bijgevolg ook niet meer te doen etc...)

    DUS:
    zou ik een Volvo durven nemen?
    Zelfs een maand geleden nooit gedacht dat ik in de richting van Volvo zou kijken (vond het vrij saaie wagens vroeger) maar een buurman die na vele BMW jaren recent ook de switch naar Volvo (XC60 dan) heeft gedaan is supertevreden. Vandaar eens tussen 2 afspraken de showroom binnengegaan en zeker de testrit erna was erg overtuigend. En looks met R Design vind ik heel geslaagd. Prijs is ook ok cfr mijn budget.
    En de 320d downgraden naar 318d om prijsmatig in de buurt te komen? Néén, ik ken mijzelf want na 6 mnd is het nieuwe er af en betreur ik het gemis aan vermogen opnieuw.

    Eigenlijk ben ik hier mijzelf aan het overtuigen Dus toch maar doen?

    PS er zijn/waren er hier nog enkelen met dezelfde knoop BMW-Volvo precies

  • #2
    Ik vind de Evoque het mooiste, maar als deze inderdaad vrij basic uitgevoerd is zou ik ook twijfelen tussen de 320 en de D4. Ik zou de volvo nemen, ook al ben ik een BMW voorstaander. Eens iets anders hé, en voor die paar jaar..
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      Lastige keuze, RWD gaat nooit vervelen, net zoals veel vermogen. Zoals je zelf zegt, vanaf het nieuw eraf is, zou je het vele vermogen beginnen missen, zou dat dan ook niet gelden voor de RWD?
      Voor mij blijft BMW toch wel superieur qua rijgedrag (wegens RWD en eigenlijk nog relatief betaalbaar in vergelijking met Mercedes, Lexus..), waardoor ikzelf geneigd ben het merk trouw te blijven bij een opvolger.
      Veel vermogen + RWD is top, langs de andere kant is de V60 D4 een interessante aanbieding die zeker het overwegen waard is.
      In uw geval heb je nog het voordeel dat je een funcar ernaast hebt, mocht de V60 te saai/zakelijk worden.

      Comment


      • #4
        Ik zou gaan voor de D5 dan, het is eens iets anders en heeft zelfs een pak meer pk dan de BMW. Bovendien is het een vijfcilinder en is hij nog steeds goedkoper dan de BMW.

        Comment


        • #5
          BMW is natuurlijk heel goed, maar duur.
          Die Volvo lijkt mij qua uiterlijk toch zeker mooi, en heb ook al verhalen gehoord dat die heel vlot rijd.
          (Mijn buurman heeft er ook zo één)
          Afgaande van je vergelijkingen zou ik de Volvo nemen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door MercedesW124Fan Bekijk Berichten
            BMW is natuurlijk heel goed, maar duur.
            Die Volvo lijkt mij qua uiterlijk toch zeker mooi, en heb ook al verhalen gehoord dat die heel vlot rijd.
            (Mijn buurman heeft er ook zo één)
            Afgaande van je vergelijkingen zou ik de Volvo nemen.
            koop nu een volvo, en binnen 5jaar is de nieuwe 3 reeks er.
            kan je terug kiezen.

            Comment


            • #7
              Wat is de BIV precies voor zo'n nieuwe V60 D4?

              Ik zou sowieso de Volvo nemen, behouden ook nog relatief goed hun waarde en hebben een goed imago.

              Comment


              • #8
                Daar je nog altijd twijfelt, de 2 auto's nog s proefrijden

                Of een 2de hands E91 335i of 335d aanschaffen

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                  Wat is de BIV precies voor zo'n nieuwe V60 D4?

                  Ik zou sowieso de Volvo nemen, behouden ook nog relatief goed hun waarde en hebben een goed imago.
                  Als we het over de nieuwe 4 cylinder motor hebben is dat maar 42,04 EUR, jaarlijke belasting is 402,73 EUR (berekend met de tool van de belastingen). Dit is uiteraard als je hem dit jaar inschrijft, weet niet of de regels volgend jaar verstrengen (en het dus duurder wordt). Dit is ook voor de particulier, de leasing optie niet bekeken
                  Last edited by Tomskii; 18/08/2014, 21:51.

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor de feedback!
                    Deze week ga ik de knoop doorhakken. Nog eens proefritje doen en dan moet het duidelijk zijn. Volvo ligt idd in poleposition als je alles naast elkaar ligt.
                    En inderdaad wie weet is de volgende 3reeks terug meer mijn ding - of wie weet welke richting we dan weer uitgaan qua keuzes, tegen dan tram 4 dus misschien weer een heel andere kijk op de dingen

                    Comment


                    • #11
                      Oké, interessant. Verschil met de D2 is zo wel heel wat kleiner geworden.

                      Sorry voor off topic

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        koop nu een volvo, en binnen 5jaar is de nieuwe 3 reeks er.
                        kan je terug kiezen.
                        Kan ie hem over 5jaar verkopen he

                        Comment


                        • #13
                          Misschien rijd de bmw beter maar volvo staat bekent om zijn betere stoelen. Wat ook ni onbelangrijk is. En die zwaardere diesel in de volvo zal ook wel een smile op je gezicht brengen.

                          Comment


                          • #14
                            Een veel voorkomend dilemma blijkbaar... Volvo vs BMW. Wie had dit tien jaar geleden durven voorspellen?


                            .
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                            Comment


                            • #15
                              Mm persoonlijk vind ik ze niet 1:1 concurrenten, maar ja wie
                              ben ik. Bij de gemiddelde lease rijder zal dit enigszins anders liggen.
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

                              Comment


                              • #16
                                35.000 euro, Waarom geen 5 serie ? Geloof mij, het verschil tussen een 3 en een 5 is echt groot. Een 5 rijdt zoveel rustiger, zit zoveel beter, stiller,...

                                AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                                AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                                Comment


                                • #17
                                  Voor 35k heb je nog geen halve 5 reeks (nieuw)
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nieuwe wagen: BMW 320d tr M - Volvo V60 D4 R Design

                                    Sommigen kunnen doen alsof een BMW 3 reeks een straf is. Komen ze aandraven met euveltjes waar ik zelf nog nooit last heb van ondervonden. Misschien lezen ze dat ergens in een artikel geschreven door een zure journalist en nemen ze dat voor waar.

                                    Ik rij met mijn F30 met sportzetels in 1 ruk naar Dresden en stap daar fit uit. Als je dat hier allemaal mag geloven zou ik er ter plaatse beter een rolstoel bestellen.

                                    En BMW's op elke straathoek, tjah ik zie nog meer volvo's, peugeots, en andere merken rondrijden maar soit.
                                    Last edited by ; 19/08/2014, 09:21.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Misschien dat het voor jou niet belangrijk is, maar de BMW geeft toch wel wat meer ruimte dan de Volvo. Verder zou ik in beide gevallen aanraden om een automaat te nemen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Een veel voorkomend dilemma blijkbaar... Volvo vs BMW. Wie had dit tien jaar geleden durven voorspellen?


                                        .
                                        Voor mij was dat 10 jaar geleden al zo... heb voorlopig nog geen Volvo gekocht.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X