Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen: BMW 320d tr M - Volvo V60 D4 R Design

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Sommigen kunnen doen alsof een BMW 3 reeks een straf is. Komen ze aandraven met euveltjes waar ik zelf nog nooit last heb van ondervonden. Misschien lezen ze dat ergens in een artikel geschreven door een zure journalist en nemen ze dat voor waar.

Ik rij met mijn F30 met sportzetels in 1 ruk naar Dresden en stap daar fit uit. Als je dat hier allemaal mag geloven zou ik er ter plaatse beter een rolstoel bestellen.

En BMW's op elke straathoek, tjah ik zie nog meer volvo's, peugeots, en andere merken rondrijden maar soit.
    Ik zal U morgen mijn bevindingen kunnen laten geworden
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

Volvo met de D5, in alle opzichten de betere wagen IMO.
      BMW 118D E87 M-pack

Comment

Voor alle duidelijkheid ik ben altijd heel tevreden geweest vd 318d touring: ook als we met de auto op reis gaan in de winter of zomer (laag verbruik, goede sportzetels idd, heel goede navi professional, handig opgestelde cruise control). Dit voorjaar nog zonder kinderen (en eindelijk eens zonder skibox ) nr Oostenrijk gereden/gevlamd voor shortski , dan merk je dat die BMW's gemaakt zijn voor de autobahn, die zijn nog meer in hun sas bij cruise control op 160/170 dan bij 120 km/u. Besneeuwde hellingen opgereden met winterbanden zonder kettingen, allemaal perfect. Plus geen technische mankementen voorgehad in die 5 jaar.
        Het zit hem vooral in eens iets anders willen merk ik aan mezelf, en als je dan bij andere merken binnengaat zie je dat die - uiteraard - ook niet stilgezeten hebben.

Eigenlijk was mijn plan eindelijk eens zot te doen en voor een zescilinder te gaan bij BMW maar de meerprijs is rationeel gezien niet te verantwoorden gegeven de andere investeringen in de zaak, en verplicht met automaat (hoewel ik icm een 330d dit wel vind passen gegeven de power en koppel).

En die Volvo blijkt dus (onverwacht voor mij) een opvallend sterke aanbieding, valt ook in mijn smaak én meer in mijn budget.
        De teerling is nog niet finaal geworpen maar gaat waarschijnlijk richting Zweden rollen.
        Ik hou jullie op de hoogte!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Sommigen kunnen doen alsof een BMW 3 reeks een straf is. Komen ze aandraven met euveltjes waar ik zelf nog nooit last heb van ondervonden. Misschien lezen ze dat ergens in een artikel geschreven door een zure journalist en nemen ze dat voor waar.

Ik rij met mijn F30 met sportzetels in 1 ruk naar Dresden en stap daar fit uit. Als je dat hier allemaal mag geloven zou ik er ter plaatse beter een rolstoel bestellen.

En BMW's op elke straathoek, tjah ik zie nog meer volvo's, peugeots, en andere merken rondrijden maar soit.
          das omda wij een goeie rug hebben.
          mijn stiefpa heeft massaal auto's getest van kennissen voor hij zijn recente wagen kocht en da waren vooral premiums als mercedes en bmw.
          enige wagens waar hij echt geen last in had was in de volvo's, de citroen C5 en de mercedes S maar die was te duur.
          lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            das omda wij een goeie rug hebben.
            mijn stiefpa heeft massaal auto's getest van kennissen voor hij zijn recente wagen kocht en da waren vooral premiums als mercedes en bmw.
            enige wagens waar hij echt geen last in had was in de volvo's, de citroen C5 en de mercedes S maar die was te duur.
            mijn rug is ook niet meer van de beste, en er zijn vele soorten rugproblemen. Voor de zetel hoef je geen auto te laten. Er zijn firma's genoeg die een goede zetel kunnen monteren aangepast aan uw rug. Maar het financiële is meestal het probleem...

Last edited by ; 19/08/2014, 13:39.

Comment

idd een dure zaak zo'n aftermarket zetels, daar zou ik zelf niet aan beginnen.
              Ik heb niet de beste rug en vind de zetels van de F30 behoorlijk goed. Die van Volvo zijn wel nog steeds beter.
              Honda Accord heeft ook zeer goede zetels. Helaas niet interessant als firmawagen (hoge CO2).

Comment

Allez, de kogel is door de kerk:
                Gisterenavond de cijfertjes er nog eens bijgenomen (vaa, fisc aftrekbaarheid, BIV ed) en vanmorgen nog eens vastgenomen.
                Daarna vanmorgen nog een finale proefrit met de Volvo gedaan in D4 manueel met R Design (zoals ik hem dus neem) en echt supergoed, bij terugkomst in garage meteen vastgelegd (dan stopt ineens ook dat geconfigureer op de websites en het blijven nadenken van dit of dat, ik lag er bijna wakker van de laatste dagen )
                Enkel kleur aangepast: ipv zwart metaalkleur naar Crystal White metallic.

Nu aftellen tot eerste week november ... en tussendoor zoeken naar wintervelgen

bedankt voor al de feedback!

Comment

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Dat is em se!
                    Ik dacht daarstraks bij het naar huis rijden nog "sebiet zie ik ene staan op het internet die goedkoper is, maar daar ga ik dan maar niet achter zoeken"
                    Enkel heeft deze als extra in de samenstelling nog schuifdak, full leder en 19" ixion velgen, wel knap!

Ik heb de mijne ook zonder de dakrails besteld, gratis optie (dwarsdragers voor skibox waren zowel beschikbaar met als zonder de rails)

Qua prijs zit deze goed maar met de huidige condities die ze geven zit je zeker niet duurder als ik de meerprijs voor deze opties erbij tel - je hebt hem natuurlijk direct zonder levertermijn tja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PP32 Bekijk Berichten
                      Gisterenavond de cijfertjes er nog eens bijgenomen (vaa, fisc aftrekbaarheid, BIV ed) en vanmorgen nog eens vastgenomen.
                      Daarna vanmorgen nog een finale proefrit met de Volvo gedaan in D4 manueel met R Design (zoals ik hem dus neem) en echt supergoed, bij terugkomst in garage meteen vastgelegd (dan stopt ineens ook dat geconfigureer op de websites en het blijven nadenken van dit of dat, ik lag er bijna wakker van de laatste dagen )

Ken het gevoel dat je er wakker van ligt en dat configureren een optie erbij - een optie eraf pfff heb het zelfde probleem. Morgen gaan testrijden met de touring en hopelijk wordt ik wat wijzer. Vorige week met de V60 D4 R-design toevallig Crystal White metallic weeste testrijden weleens waar met een automaat. Was de wagen van de verkoper die ook weg mag met een grootte korting maar wit is geen optie voor mij dus niet gevraagd hoeveel korting juist. (bij Charels in Lokeren)

Hoeveel % korting heb jij kunnen bekomen?

Comment

Dat is em se!
                        En die heeft nog het R-Design op de zetels staan ... de mijne die nu drie weken oud is dus NIET!!! En waarschijnlijk de jouwe dus ook niet ... heb zelf ook enorm getwijfeld tussen zwart of wit metallic ... ben uiteindelijk naar zwart gegaan, maar kijk nog altijd naar de twee witte R-Design bij ons in de parking (een S60 en een V60).

Je bent niet voor full leder gegaan? Ik heb deze optie wel genomen omdat blijkbaar het suede sneller zou slijten, en vermits ik veel km's doe wil ik dit niet meemaken, dakrails is een gratis optie als je de zwarte neemt, de chrome versie is wel te betalen ... heb ik ook genomen omdat die dan passen bij de raam omlijsting

19" hebben ze mij afgeraden ... om twee redenen: ten eerste zou het 'banden budget' in mijn leasing enorm stijgen en dan moest ik andere opties laten vallen, maar ten tweede zou de wagen dan een stuk 'harder' worden ... is natuurlijk subjectief.
                        2015 Volvo V60 R-Design
                        Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

De chrome dakrails zou ik op een zwarte wel genomen hebben, op de witte vond ik het minder mooi of noodzakelijk dus heb ik ze er maar afgelaten.

Ivm leder: ik wou weer eens iets anders dan leder , over de slijtage heb ik eerlijk gezegd niet nagedacht (achteraan zullen er de komende jaren quasi altijd 2 kinderstoelen in de wagen staan). We zien wel, ik vond het in de testwagen alleszins heel mooi en stevig afgewerkt.

19" twijfelde ik over, maar is mij ook afgeraden owv stugheid, uiteindelijk vind ik het compromis 18" met sportophanging echt perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Enkel heeft deze als extra in de samenstelling nog schuifdak, full leder en 19" ixion velgen, wel knap!
                            Laat dit nu net wel redelijk dure opties zijn.
                            Ik vind het een scherpe prijs alleszins, maar je moet er als koper wel tegenkunnen dat die niet meer 'nieuw nieuw' is
                            2.0 JTDm

Comment

Ivm leder: ik wou weer eens iets anders dan leder , over de slijtage heb ik eerlijk gezegd niet nagedacht (achteraan zullen er de komende jaren quasi altijd 2 kinderstoelen in de wagen staan). We zien wel, ik vond het in de testwagen alleszins heel mooi en stevig afgewerkt.
                              Het is inderdaad héél mooi die combinatie leder en suede, en het is ook minder glad natuurlijk, de grip is beter met deze bekleding zoveel is zeker.

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Laat dit nu net wel redelijk dure opties zijn.
                              Ik vind het een scherpe prijs alleszins, maar je moet er als koper wel tegenkunnen dat die niet meer 'nieuw nieuw' is
                              Schuifdak is redelijk duur, maar hierdoor komt de dakhemel bijna 2cm lager, en dan zou ik een probleem hebben om in de wagen te 'passen' met mijn 2m05 lengte
                              Full leder in de R-Design is een goede 500 Euro en de 19" velgen ook, dus die vallen nogal redelijk mee in prijs ... maar met zomer- en winterbanden in mijn lease budget zou de 19" optie dan wel weer héél duur worden, dus ben ik ook bij 18" gebleven ... soms moet je een compromis sluiten hé ... ik klaag in elk geval niet, vind het nog altijd een schitterende wagen!
                              2015 Volvo V60 R-Design
                              Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinb Bekijk Berichten
                                35.000 euro, Waarom geen 5 serie ? Geloof mij, het verschil tussen een 3 en een 5 is echt groot. Een 5 rijdt zoveel rustiger, zit zoveel beter, stiller,...

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

http://nl.autoscout24.be/Details.asp...7&asrc=st|s,as
                                Is inderdaad een groot verschil. Heb in Bornem testritten gedaan met enkele 3 reeksen (diesels) en met een 518d. Ik had een E61 van 2008, het verschil met een 3 reeks van 2014 was al een hele stap voorruit, maar als je dan in de 5 reeks stapt.... ja dan zit je echt in een salon. Het verschil in luxe, geluiddemping, comfort.... was enorm. Daarom niet lang moeten twijfelen en onmiddellijk beslist om voor de 518dA berline te gaan. Daar kwam nog bij de vanaf juli de 518d en 520d de nieuwe B47 motor kreeg. Ik ben een rustige chauffeur dus die 150pk's zijn voldoende voor mij. Net terug van Italië met de nieuwe wagen ... zalig gewoon... en zeker niet te weinig pk's voor de 5. De bergen in zonder problemen, accelereren van 80 naar 120 gaat heel vlot. Natuurlijk is dit ook te danken aan de perfecte 8 traps Steptronic, is echt een juweeltje. De nieuwe B47 motor is stiller als zijn voorganger, je hebt moeite om hem te horen. Eens aangekomen op bestemming heb ik altijd spijt dat de rit al gedaan is.
                                Last edited by Pitje; 21/08/2014, 18:19.
                                Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

Tuurlijk is een 518d snel genoeg, is alleen not done bij veel zgn auto-fanaten om dat te beweren

Niet te brede banden en minder gewicht zijn enkel een plus

Comment

Ik rijd zelf met een 3 en heb vandaag een testrit gedaan met een 5.

Moet eerlijk bekennen dat ik niet onder de indruk was van de 5. Het was er een met M pakket, dat moet ik er wel bijzeggen.

Maar om nu te stellen dat een F10 veel meer luxe/comfort biedt dan een F30, neen dat is alleszins toch niet mijn ervaring.
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fonzie_007 Bekijk Berichten
                                      Ken het gevoel dat je er wakker van ligt en dat configureren een optie erbij - een optie eraf pfff heb het zelfde probleem. Morgen gaan testrijden met de touring en hopelijk wordt ik wat wijzer. Vorige week met de V60 D4 R-design toevallig Crystal White metallic weeste testrijden weleens waar met een automaat. Was de wagen van de verkoper die ook weg mag met een grootte korting maar wit is geen optie voor mij dus niet gevraagd hoeveel korting juist. (bij Charels in Lokeren)

Hoeveel % korting heb jij kunnen bekomen?
                                      Hier se de wagen waar ik in test gereden heb http://nl.autoscout24.be/Details.asp...n&id=257499270

Comment

Prima keuze gemaakt!!

Comment

Hallo,

de wagen zou waarschijnlijk de komende week toekomen id garage , leuk!

Wel al wat liggen nadenken over winterset icm de R Design, 2 mogelijkheden voorlopig:

*17" replica van de standaard 18" R Design velgen : MAK Gothenburg Ice Titan (de Volvo centercap kan je erin steken) - banden 215/50 17

*17" originele Njord velgen met banden 235/45 17 - beter voor wegligging?

* andere ideëen of tips qua mooie look met R Design?

18" heb ik voorlopig als winterset geschrapt , prijsmatig toch weer wat hoger en vrees voor de combinatie met sneeuwkettingen op een V60 met R Design ophanging (nog maar 1 keer toe verplicht geweest op wintersport in het verleden, maar ik zie het al gebeuren volgende krokusvakantie: net aangekomen onderaan de berg na 900 kms, iedereen moe, kids willen uit de wagen, en dan verplicht worden door de politie om sneeuwkettingen te proppen op de 18" met risico op beschadiging wielkassen )

PS kettingen steken op besneeuwde baan aan de kant, halfdonker, handen half afgevroren, trui vuil etc is sowieso dikke miserie, en als dan het raampje opengaat en vrouw vraagt: "lukt het een beetje?" moest ik toen toch even mijn tong afbijten om een vloek te onderdrukken

Comment

Working...
                                          X