kijk eens voor een setje velgen bi CS-parts, heb je originele velgen aan een prijsje en koop je je banden in een bandencentrale, volgens mij ben je dan voor 1/2 gesteld
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe wagen: BMW 320d tr M - Volvo V60 D4 R Design
Collapse
X
-
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
-
Hallo ,
Ik heb de Volvo nu 2 weken, eerste 1000 kms staan er op en valt supergoed mee !
Pluspunten
+ Erg aangename nieuwe D4 motor (181pk), nu al erg soepel maar ik vermoed dat hij nog wat meer zal loskomen. Trekt erg snel door in de tussenversnellingen 2-3-4. Ook lage toeren (70 per uur in 5de) zijn geen probleem en pakt dan goed op bij hernemen. Soms schakel ik zelfs niet van 3 naar 2 owv voldoende koppel als je op kruispunt afslaat (wel wat bompa maar bon). Je zit snel aan vrij hoge snelheden.
+ Ben ook heel blij met de looks vh RDesign pakket icm Crystal White kleur en zwarte ruiten.
+ Ook de wegligging is heel goed, en toch behoud comfort met de 18". Zeker op enkele op-en afritten die ik geregeld neem 'plakt' hij toch goed. De E91 was wat levendiger en zette zich wel wat meer met de achterkant wat leuk was (standaardvering met 17"). Deze gaat strakker door de bocht, iets minder speels maar heel vertrouwenwekkend.
+ de koplampen: xenon met bochtverlichting is voortreffelijk, super , echt van verschoten. Kan vergelijken met de Countryman met xenon+bochtverlichting en onze vroegere X1 met enkel xenon en toch wel beter. De E91 had gewone lampen.
+ binnenafwerking met de alcantara/leder zetels
+ bluetooth streaming van iPhone werkt perfect (bellen, muziek).
+ digitaal dashboard is zowel nuttig als een leuke gadget omdat je dan eens van look kan wisselen
+ heel subjectief: wagen geeft een veilig gevoel als je er in zit
+ ik rij iets rustiger en meer ontspannen
Enige minpunten tot nu toe (tov de 318d E91 LCI die ik hiervoor had gedurende 5 jaar)
- draaicirkel en manoevreren, voorwielaandrijverMoet soms in 2 keer keren waar ik dat vroeger vlotjes in 1 keer deed, soms ambetant.
- iDrive werkte vlotter. MAAR ik los het op met de erg goede stembediening, werkt feilloos zowel voor navi als voor telefoon. (bij de BMW gebruikte ik dit nooit omdat de bediening icm de sneltoetsen veel sneller ging, nu andersom)
- wel precies nog wat aan het zoeken naar de ideale rijhouding en instelling van de sportzetels , op de demowagen (ook Rdesign) zaten die iets beter
samengevat: als BMW-fan toch erg blij met de overstap naar Volvo, m.i. een meer dan gelijkwaardig alternatief voor een BMW 320d touring. Zeker als je de nettoprijzen vergelijkt. Zonder daarbij te zeggen dat een 3 touring niet goed is. Staat voor mij ook nog altijd bovenaan qua keuzes, ik denk dat de facelift binnenkort hem goed gaat doen (led verlichting rondom, binnenafwerking, motorupdate etc.)
Grappig trouwens, alle kameraden die zeiden "allez jong, gij met ne Volvo?? " beginnen het te snappen als ze hem zien en er eens inzitten of mee rijden.
Je merkt dat Volvo nog geen 'sportief/jong' imago heeft maar persoonlijk zijn ze met bepaalde modellen wel die weg aan het inslaan.
Ik ben zelf trouwens ook al benieuwd waar ik binnen 4 jaar ga uitkomen qua keuze: terug Volvo, terug BMW, iets anders ?? (als budget het ooit toelaat hoop ik RR Sport maar dan moet er hier nog stevig gewerkt worden)
Comment
Comment