Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een bos met veel bomen enzo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een bos met veel bomen enzo

    Hi autoliefhebbers,

    Ben aan het uitkijken naar een nieuwe lease ter vervanging van mijn Opel Insigina ST. Dat bakje heeft me tevreden gesteld, weinig probs mee gehad... alleen, met 130pk heeft'm een beetje een schop onder de kont nodig om op gang te komen vind ik. Voor de rest owkay naar mijn goesting.

    Dus, qua opvolger durf ik wel terug een Insigina nemen. Ik zie dat de ecoflex er nu is in 140pk (<100gr co2) en dan naar 163pk en 195pk springt. Zit nu aan 134 gram als ik me niet vergis, dus daar probeer ik onder te blijven of minstens gelijk te zitten.

    Eerste vraag: in vergelijk met mijn huidige 130pk, maakt de 140 een verschil of is dat verwaarloosbaar? Of kijk ik beter uit naar de 163pk of 195 versie? (en is die 163 vs 195 dat verschil dan weer waard?). Sorry, ben een n00b in die dingen, maar wat heb je nodig om van de 'slome' een beetje af te geraken?

    Mijn opel dealer raadde me aan in september langs te komen voor offertes, gezien hij dan de nieuwe prijzen van (nieuwe) motors zou hebben. Dus nog niet langsgeweest.

    Aan de andere kant ben ik eens gaan kijken naar een paar andere wagens:

    1) Citroen C5 tourer - DS5 (om eens iets totaal anders te checken)
    2) Mazda 6 + Mazda CX 5
    3) Hyundai ix35/ Santa Fé
    4) Skoda Octavia + Superb

    Testritjes heb ik nog niet gemaakt. Gewoon gaan inzitten, om te zien, in eerste instantie, of ik plek genoeg heb met mijn lengte.

    Ik moet zeggen, de knapste is eigenlijk wel de Mazda 6/CX5. Maar qua 'stevigheid' (sla eens een deur dicht) en afwerking had ik toch wel veel meer verwacht, minder "plastiekerig"?Ik heb ook 3 weken moeten wachten en zelf nog eens naar moeten vragen om een offerte te krijgen. Dat stoort mij enigszins, alsof het de verkoper niet interesseerde een nieuwe wagen te slijten? Maar ik lees wel goeie dingen/ervaringen over deze wagens.

    De ix35 is in vergelijking met die Mazda's 'steviger' en degelijke afgewerkt vind ik. Ik ging er totaal niet van uit zo'n crossover/suv ding te bekijken, maar wat mij alvast superinteressant lijkt is dat het gat van z'on wagen hoger staat dan een ST, maw, laden/lossen is makkelijker want minder door de rug te bukken. Vandaar... daarin is de nieuwe Santa-Fé wel een ferme bak: dik en ruimte. Maar met 150pk en een uitstoot van 165gram lijkt me dat ook weer een slome bak te worden?

    De C5 tourer(163pk) lijkt mij qua bouw vergelijkbaar met de Insignia - qua budget en opties ongeveer ook. De DS5 (163pk) is eens iets anders, specialer - maar 't is natuurlijk geen tourer. Ik was nog eerst aan het twijfelen om géén tourer meer te nemen, maar het is verdorie toch ferm gemakkelijk als je eens iets moet meesleuren in zo'n wagen: koffer open en zwier erin.

    Het meeste verrast was ik door de Superb. Dan vooral prijs en wat je er voor krijgt in de plaats. En vet stevig gebouwd lijkt me. Dat zat stukken zachter dan de Insignia ook, dikkere kussens precies.

    Voor het budget zou ik eventueel naar audi A4 kunnen uitkijken ook, maar die lijken me toch een stuk kleiner dan de modellen hierboven.

    Heb ook naar Volvo, Ford gekeken, maar de modellen en opties die me liggen vallen net iets buiten het budget -twijfel. De nieuwe Ford mondeo vind ik dan wel wow, maar tegen januari leveren zal niet lukken, tenzij je pakt wat er staat.

    Een garage dicht bij huis vind ik veel waard. Vandaar dat ik bij de geburen prijzen opvraag. Gezien het eerste contact van de mazda dealer mij niet aanstaat en ik net iets meer had verwacht van de 6, valt deze af.

    Blijft er over: de Superb (met mega koffer of eventueel octavia RS misschien) vs Insignia vs C5 tourer. En eerder Insinia vs Superb... Iemand ervaring met deze modellen? Comment? Nuttige info over de modellen?

    Merci voor de gedachten!

  • #2
    igv C5: Neem niet de Exclusive versie (met hydropn. oph.) want die rijdt saaier en minder comf. dan de standaard (i know je zou het omgek. denken)

    best s testrijden met C5, ge zijt ervoor of niet, is wel hoe dan ook de meest comfy optie

    vroeger heb ik nog zitten kijken naar de versch. gewichten vd C5s en die diesels vooral de krachtige wegen echt stukken meer, nu nog s gecheckt en is eigenlijk niet te doen, als dit klopt

    dan zit de 170 pk diesel bijna 200 kg (!) zwaarder dan de 1.6T benzine

    ik rijd met een 2.0 benz. 2008 (toen is de huidige versie gelanceerd, ik weet niet wanneer opvolger komt) en vind m al zwaar, 200 kg derbij...

    DS5 heeft leuk design en rijdt harder dus zoals de meeste auto's, tis te zien wat ge wil...
    Last edited by ; 25/08/2014, 18:08.

    Comment


    • #3
      Ga eens testrijden met de Insignia en de Superb? Ivm de laatste wel de ruimste natuurlijk, alhoewel met de octavia ook al veel ruimte is. Of de nieuwe golf / passat variant?

      Met te gaan testrijden weet je al 3/4... enfin twas toch bij mij zo.
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

      Comment


      • #4
        Mijn schoonouders hebben 4 jaar met de eerste generatie insignia (zoals u) gereden waar ze relatief tevreden over waren.
        Deze werd vervangen door de facelift waar ze nu ongeveer een 2-tal maanden mee rijden. Helaas zouden ze deze direct weer buiten sjotten moesten ze kunnen. Hoofdreden hiervoor is het vernieuwde navigatiesysteem (intellilink van GM) dat alles is, behalve intuïtief. Zelf ben ik snel weg met dergelijke zaken, maar dat systeem houdt werkelijk geen steek!
        Tweede punt van kritiek: lederen zetels zitten enorm hard . Hun vorige insignia had stoffen zetels die véél zachter zaten.
        Positief punt: auto rijdt rustiger dan voordien (minder stroef afgeveerd)

        Om op uw vraag te antwoorden, het verschil tussen de 130pk en 140pk zal je niet voelen. Dat is in de basis nog steeds dezelfde motor. Met de 165pk denk ik persoonlijk dat je minder last zal hebben van dat 'slome' gevoel.

        Mocht ik u zijn zou ik met de potentiële opvolgers gaan testrijden. En dan liefst nog in een versie die zo dicht mogelijk in de buurt komt met wat je zelf wil!

        Comment


        • #5
          Navigatiesysteem van de nieuwe Insignia is inderdaad niet echt een plezier om mee te werken, ik kan er mee weg maar geef mij toch maar het oude systeem uit mijn Astra.
          Denk dat je best eens gaat testrijden met een 140pk, ik vind ze beter reageren dan de vorige Insignia maar het blijft nog steeds een zware wagen, wij hebben wel enkele leuke Insignia's staan (pm voor meer details )
          Maar als liefhebber zou ik de Octavia RS kiezen denk ik

          Comment


          • #6
            10pk gaat maar weinig uitmaken.

            Comment


            • #7
              Persoonlijk zou ik uit dit lijstje voor de DS5 gaan. Echt mooie wagen, en denk ook nog redelijk praktisch

              Comment


              • #8
                merci al voor de nuttige tips!

                Comment


                • #9
                  Heb je ook al eens de peugeot 508 sw overwogen? Waar voor je geld! Met de nieuwe BlueHDI motoren heb je 180pk aan 116/120 CO² of zelf 105 CO² bij 136 of 150 pk's. De afwerking is echt dik in orde.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ottis Bekijk Berichten
                    Heb je ook al eens de peugeot 508 sw overwogen? Waar voor je geld! Met de nieuwe BlueHDI motoren heb je 180pk aan 116/120 CO² of zelf 105 CO² bij 136 of 150 pk's. De afwerking is echt dik in orde.
                    nope, goeien tip - zal ik eens bekijken zie, thx!

                    Comment


                    • #11
                      zitten die Koreaanse en Japanse wagens niet verschrikkelijk duur in leasing ?

                      Ik zou voor de Superb gaan. Prijs/kwaliteit/ruimte niet te kloppen - laat wel de lichtste motorisaties aan de kant staan, want dan kan je evengoed de bus nemen.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                      Comment


                      • #12
                        sorry maar dit begrijp ik toch niet
                        "De ix35 is in vergelijking met die Mazda's 'steviger' en degelijke afgewerkt vind ik"

                        Zo een ix35 is echt waardeloos slecht afgewerkt, enkele weken geledne nog in 1 gezeten en vond het echt zwaar ondermaats.
                        De mazda laat mij toch een veel betere indruk op na. De Huyndai i40 vind ik dan wel goed, maar ook andere prijscategorie

                        Ik zou tussen deze voor de mazda 6 of Skoda Suberb gaan. Suberb voelt degelijker en is gewoon veel krijg voor relatief doenbaar bedrag. De Mazda 6 vind ik dan weer meer karakter hebben + normaal zeer betrouwbaar merk.
                        Last edited by SteakFriet; 27/08/2014, 16:50.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                          sorry maar dit begrijp ik toch niet
                          "De ix35 is in vergelijking met die Mazda's 'steviger' en degelijke afgewerkt vind ik"

                          Zo een ix35 is echt waardeloos slecht afgewerkt, enkele weken geledne nog in 1 gezeten en vond het echt zwaar ondermaats.
                          De mazda laat mij toch een veel betere indruk op na. De Huyndai i40 vind ik dan wel goed, maar ook andere prijscategorie

                          Ik zou tussen deze voor de mazda 6 of Skoda Suberb gaan. Suberb voelt degelijker en is gewoon veel krijg voor relatief doenbaar bedrag. De Mazda 6 vind ik dan weer meer karakter hebben + normaal zeer betrouwbaar merk.
                          Hmm, je begrijpt het niet? Ivm de mazda, ik zeg maar wat: de deur die ge opentrekt en toeslaat, de koffer. De binnenkant van de deur, met zo'n lederen "kussentje"/armsteun waarbij de vulling niets voorstelt, ge legt uw arm erop en uw elleboog ligt hard. De armsteun in het midden; trekt dat open en dat wiebelt langs alle kanten, ook amper een pelleken leder erop. Deur toeslaan, lijkt op mijn eerste wagen die ik ooit had, ne citroen xsara - plastiek. In vergelijk met die hyundai komt mij dat minder over, ook al beweerde de dealer dat er geen verschil zit in de materialen. Misschien was hij toch op te tenen getrapt. Zelfs mijn huidige insignia is gewoon robuurster afgewerkt. Maar ze zien er écht knap uit vind ik. Maar bon, ieder heeft z'n gevoel over een wagen natuurlijk, hoewel zulke dingen toch objectief vast te stellen zijn?

                          Ik vergelijk al die moddelen ongeveer hetzelfde afgewerkt/opties, qua nettoprijs (30K) scheelt'm dat overigens niet zoveel, je spreekt over 3-5%. Tot nu toe waren de skoda's dé verrassing eigenlijk.
                          Enfin, ik denk dat het testrijden noodzakelijk is om echt een idee te krijgen van wat je van een wagen kan verwachten natuurlijk... moet ik maar eens gaan doen binnenkort. De garage van Skoda was ook de enige die voorstelde ga er eens mee rijden (zodra hij binnen is :-)). Curieus vind ik dat.

                          Comment


                          • #14
                            Ergens heb je wel een punt over de mazda. Het ziet er alleszins degelijker uit dan het effectief is. De koffer voelt inderdaad heel licht aan en er is redelijk wat plastiek, toch vond ik dit bij de IX35 nog meer aanwezig.
                            Als dit belangrijk voor je is zou ik al bijna blind voor de Skoda gaan. Zo een IX35 verraadt zicht ook snel door slechte wegligging, heb ik toch al dikwijls gelezen.
                            Ik zou zeggen ga testrijden inderdaad

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              Ergens heb je wel een punt over de mazda. Het ziet er alleszins degelijker uit dan het effectief is. De koffer voelt inderdaad heel licht aan en er is redelijk wat plastiek, toch vond ik dit bij de IX35 nog meer aanwezig.
                              Als dit belangrijk voor je is zou ik al bijna blind voor de Skoda gaan. Zo een IX35 verraadt zicht ook snel door slechte wegligging, heb ik toch al dikwijls gelezen.
                              Ik zou zeggen ga testrijden inderdaad
                              Ik rij zelf met ix35 en heb ook met verschillende andere modellen getest, het is maar wat je precies zoekt in een wagen. Elk auto heeft zijn specifieke rijeigenschappen.

                              Comment


                              • #16
                                Wel een superb is zeker niet mis kan er over meespreken een echte kilometervreter maar een Mazda6 ziet er ook niet slecht uit aan de buitenkant.
                                Ga straks naar het autosalon in Aalst dan kan ik alles eens goed bestuderen (maar blijf bij de superb hoor)
                                www.skodaforum.eu

                                Comment


                                • #17
                                  Uit dit lijstje zou ik persoonlijk de Mazda 6 verkiezen...Dit omwille van de moderne motortechnologie en looks. De Skoda's lijken me ook wel ok. De andere moet ik niet
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #18
                                    Als de Superb er bij zit hoef ik niet te twijfelen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Voor mij zou het gaan tussen de Citroën DS5 en de Skoda Superb.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ben aan het uitkijken naar een nieuwe lease ter vervanging van mijn Opel Insigina ST.
                                        - ik heb dit gedaan begin 2014....

                                        Eerste vraag: in vergelijk met mijn huidige 130pk, maakt de 140 een verschil of is dat verwaarloosbaar?
                                        - verschil is niet voelbaar...

                                        1) Citroen C5 + DS 5
                                        2) Mazda 6 + CX 5
                                        3) Hyundai ix35
                                        4) Skoda Ocativa + Superb
                                        - Geloof het maar of niet, maar zo zag er mijn 'short-list' ook uit.
                                        (geen Insignia meer wegens teveel problemen met de oude,
                                        collega heeft wel nieuwe Insigna ST - 140pk genomen...)

                                        Ik moet zeggen, de knapste is eigenlijk wel de Mazda 6/CX5. Maar qua 'stevigheid' en afwerking had ik toch wel veel meer verwacht, minder "plastiekerig"?
                                        - Ik vond deze (beide) het prettigste rijden, maar zijn wel redelijk duur ten opzichte van de andere wagens....
                                        - Afwerking vond ik 'ondermaats' (plastikerig zoals je zelf zegt)

                                        De ix35 is in vergelijking met die Mazda's 'steviger' en degelijke afgewerkt vind ik.
                                        - Deftige wagen, maar hogere Co2-uitstoot.

                                        De C5 tourer(163pk) lijkt mij qua bouw vergelijkbaar met de Insignia - qua budget en opties ongeveer ook.
                                        - C5 tourer is een stukje goedkoper, maar 't is en blijft een 'oud' model. Wel veel ruimer dan de Insignia.
                                        - DS5 is de duurste uit het voorgestelde lijstje wagens.... Maar daar stelde mijn madam meteen haar veto : veeeeeeeel te weinig laadruimte, niks (gezins-)gebruiksvriendelijk

                                        Skoda Octavia....
                                        - Voor 'een beetje meer' budget heb je de Superb..... (collage 2 van mij heeft FULL OPTION Octavia gekozen = budget Insigna met Business-pakket)

                                        Het meeste verrast was ik door de Superb. Dan vooral prijs en wat je er voor krijgt in de plaats.
                                        - Jaja, hetzelfde hier.....
                                        - Prijs Insigna met Business-pakket = Skoda Superb Elegance met zowat alle mogelijke opties (oa leder, electrische zetels, keyless go, automatisch parkeren...)
                                        - Rijdt iets slomer dan de Insigna, maar is pakken comfortabeler.
                                        - Kinderen willen nooit meer terug naar Insignia : ruimte en comfort achteraan zijn onovertroffen!

                                        Voor het budget zou ik eventueel naar audi A4 kunnen uitkijken ook, maar die lijken me toch een stuk kleiner dan de modellen hierboven.
                                        - Voor het budget van :
                                        * Insignia met business-line en xenon lichten (collega 1)
                                        * Octavia Full option (collega 2)
                                        * Superb bijna Full option (ikke... )
                                        heeft collega 3 gekozen voor een Audi A3 berline met Business-pakket. En daar zit niet veel comfort aan hoor. Rijdt wel prettig....

                                        Heb ook gekeken naar Volvo = veel duurder dan auto's hiervoor vermeld
                                        en Ford = goede prijs, oud model

                                        Ondertussen rijdt ik bijna 6 maand en 13000 km met mijn Skoda Superb rond,
                                        en ik kan er niets slechts over vertellen:
                                        - niet de snelste, maar dat was een bewuste keuze
                                        - wel de ruimste, vooral de kinderen zijn op de achterbank SUPER tevreden
                                        - wel de comfortabelste : luxe wordt je snel gewoon.....
                                        Last edited by ENO; 03/09/2014, 14:27.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X