Hi autoliefhebbers,
Ben aan het uitkijken naar een nieuwe lease ter vervanging van mijn Opel Insigina ST. Dat bakje heeft me tevreden gesteld, weinig probs mee gehad... alleen, met 130pk heeft'm een beetje een schop onder de kont nodig om op gang te komen vind ik. Voor de rest owkay naar mijn goesting.
Dus, qua opvolger durf ik wel terug een Insigina nemen. Ik zie dat de ecoflex er nu is in 140pk (<100gr co2) en dan naar 163pk en 195pk springt. Zit nu aan 134 gram als ik me niet vergis, dus daar probeer ik onder te blijven of minstens gelijk te zitten.
Eerste vraag: in vergelijk met mijn huidige 130pk, maakt de 140 een verschil of is dat verwaarloosbaar? Of kijk ik beter uit naar de 163pk of 195 versie? (en is die 163 vs 195 dat verschil dan weer waard?). Sorry, ben een n00b in die dingen, maar wat heb je nodig om van de 'slome' een beetje af te geraken?
Mijn opel dealer raadde me aan in september langs te komen voor offertes, gezien hij dan de nieuwe prijzen van (nieuwe) motors zou hebben. Dus nog niet langsgeweest.
Aan de andere kant ben ik eens gaan kijken naar een paar andere wagens:
1) Citroen C5 tourer - DS5 (om eens iets totaal anders te checken)
2) Mazda 6 + Mazda CX 5
3) Hyundai ix35/ Santa Fé
4) Skoda Octavia + Superb
Testritjes heb ik nog niet gemaakt. Gewoon gaan inzitten, om te zien, in eerste instantie, of ik plek genoeg heb met mijn lengte.
Ik moet zeggen, de knapste is eigenlijk wel de Mazda 6/CX5. Maar qua 'stevigheid' (sla eens een deur dicht) en afwerking had ik toch wel veel meer verwacht, minder "plastiekerig"?Ik heb ook 3 weken moeten wachten en zelf nog eens naar moeten vragen om een offerte te krijgen. Dat stoort mij enigszins, alsof het de verkoper niet interesseerde een nieuwe wagen te slijten? Maar ik lees wel goeie dingen/ervaringen over deze wagens.
De ix35 is in vergelijking met die Mazda's 'steviger' en degelijke afgewerkt vind ik. Ik ging er totaal niet van uit zo'n crossover/suv ding te bekijken, maar wat mij alvast superinteressant lijkt is dat het gat van z'on wagen hoger staat dan een ST, maw, laden/lossen is makkelijker want minder door de rug te bukken. Vandaar... daarin is de nieuwe Santa-Fé wel een ferme bak: dik en ruimte. Maar met 150pk en een uitstoot van 165gram lijkt me dat ook weer een slome bak te worden?
De C5 tourer(163pk) lijkt mij qua bouw vergelijkbaar met de Insignia - qua budget en opties ongeveer ook. De DS5 (163pk) is eens iets anders, specialer - maar 't is natuurlijk geen tourer. Ik was nog eerst aan het twijfelen om géén tourer meer te nemen, maar het is verdorie toch ferm gemakkelijk als je eens iets moet meesleuren in zo'n wagen: koffer open en zwier erin.
Het meeste verrast was ik door de Superb. Dan vooral prijs en wat je er voor krijgt in de plaats. En vet stevig gebouwd lijkt me. Dat zat stukken zachter dan de Insignia ook, dikkere kussens precies.
Voor het budget zou ik eventueel naar audi A4 kunnen uitkijken ook, maar die lijken me toch een stuk kleiner dan de modellen hierboven.
Heb ook naar Volvo, Ford gekeken, maar de modellen en opties die me liggen vallen net iets buiten het budget -twijfel. De nieuwe Ford mondeo vind ik dan wel wow, maar tegen januari leveren zal niet lukken, tenzij je pakt wat er staat.
Een garage dicht bij huis vind ik veel waard. Vandaar dat ik bij de geburen prijzen opvraag. Gezien het eerste contact van de mazda dealer mij niet aanstaat en ik net iets meer had verwacht van de 6, valt deze af.
Blijft er over: de Superb (met mega koffer of eventueel octavia RS misschien) vs Insignia vs C5 tourer. En eerder Insinia vs Superb... Iemand ervaring met deze modellen? Comment? Nuttige info over de modellen?
Merci voor de gedachten!
Ben aan het uitkijken naar een nieuwe lease ter vervanging van mijn Opel Insigina ST. Dat bakje heeft me tevreden gesteld, weinig probs mee gehad... alleen, met 130pk heeft'm een beetje een schop onder de kont nodig om op gang te komen vind ik. Voor de rest owkay naar mijn goesting.
Dus, qua opvolger durf ik wel terug een Insigina nemen. Ik zie dat de ecoflex er nu is in 140pk (<100gr co2) en dan naar 163pk en 195pk springt. Zit nu aan 134 gram als ik me niet vergis, dus daar probeer ik onder te blijven of minstens gelijk te zitten.
Eerste vraag: in vergelijk met mijn huidige 130pk, maakt de 140 een verschil of is dat verwaarloosbaar? Of kijk ik beter uit naar de 163pk of 195 versie? (en is die 163 vs 195 dat verschil dan weer waard?). Sorry, ben een n00b in die dingen, maar wat heb je nodig om van de 'slome' een beetje af te geraken?
Mijn opel dealer raadde me aan in september langs te komen voor offertes, gezien hij dan de nieuwe prijzen van (nieuwe) motors zou hebben. Dus nog niet langsgeweest.
Aan de andere kant ben ik eens gaan kijken naar een paar andere wagens:
1) Citroen C5 tourer - DS5 (om eens iets totaal anders te checken)
2) Mazda 6 + Mazda CX 5
3) Hyundai ix35/ Santa Fé
4) Skoda Octavia + Superb
Testritjes heb ik nog niet gemaakt. Gewoon gaan inzitten, om te zien, in eerste instantie, of ik plek genoeg heb met mijn lengte.
Ik moet zeggen, de knapste is eigenlijk wel de Mazda 6/CX5. Maar qua 'stevigheid' (sla eens een deur dicht) en afwerking had ik toch wel veel meer verwacht, minder "plastiekerig"?Ik heb ook 3 weken moeten wachten en zelf nog eens naar moeten vragen om een offerte te krijgen. Dat stoort mij enigszins, alsof het de verkoper niet interesseerde een nieuwe wagen te slijten? Maar ik lees wel goeie dingen/ervaringen over deze wagens.
De ix35 is in vergelijking met die Mazda's 'steviger' en degelijke afgewerkt vind ik. Ik ging er totaal niet van uit zo'n crossover/suv ding te bekijken, maar wat mij alvast superinteressant lijkt is dat het gat van z'on wagen hoger staat dan een ST, maw, laden/lossen is makkelijker want minder door de rug te bukken. Vandaar... daarin is de nieuwe Santa-Fé wel een ferme bak: dik en ruimte. Maar met 150pk en een uitstoot van 165gram lijkt me dat ook weer een slome bak te worden?
De C5 tourer(163pk) lijkt mij qua bouw vergelijkbaar met de Insignia - qua budget en opties ongeveer ook. De DS5 (163pk) is eens iets anders, specialer - maar 't is natuurlijk geen tourer. Ik was nog eerst aan het twijfelen om géén tourer meer te nemen, maar het is verdorie toch ferm gemakkelijk als je eens iets moet meesleuren in zo'n wagen: koffer open en zwier erin.
Het meeste verrast was ik door de Superb. Dan vooral prijs en wat je er voor krijgt in de plaats. En vet stevig gebouwd lijkt me. Dat zat stukken zachter dan de Insignia ook, dikkere kussens precies.
Voor het budget zou ik eventueel naar audi A4 kunnen uitkijken ook, maar die lijken me toch een stuk kleiner dan de modellen hierboven.
Heb ook naar Volvo, Ford gekeken, maar de modellen en opties die me liggen vallen net iets buiten het budget -twijfel. De nieuwe Ford mondeo vind ik dan wel wow, maar tegen januari leveren zal niet lukken, tenzij je pakt wat er staat.
Een garage dicht bij huis vind ik veel waard. Vandaar dat ik bij de geburen prijzen opvraag. Gezien het eerste contact van de mazda dealer mij niet aanstaat en ik net iets meer had verwacht van de 6, valt deze af.
Blijft er over: de Superb (met mega koffer of eventueel octavia RS misschien) vs Insignia vs C5 tourer. En eerder Insinia vs Superb... Iemand ervaring met deze modellen? Comment? Nuttige info over de modellen?
Merci voor de gedachten!
Comment