![](http://photos1.blogger.com/blogger/7712/534/1600/bosje.jpg)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een bos met veel bomen enzo
Collapse
X
-
Zeg Tigra, edde geen schoner tjoepen beschikbaar? En volgens mij staat er daar maar enen boom voor dat bos zenne...
Soit, ENO, merci om uw 'praktijkervaring' te delen hier: zeer nuttig!
't is belachelijk, maar ik blijf maar twijfelen. Heb inmiddels zicht op de prijzen.
Insignia 163pk Full option vs Superb 170pk full option en Octavia full option 180pk - je spreekt over 50€/maand verschil tussen "duurste", de Opel, en "goedkoopste", Octavia
Blijkbaar is het grote verschil ts Superb en Octavia de beenruimte aan de achterbank? Gezien er geen kids zijn en amper iemand meerijdt, niet echt nodig maar bon... die outdoor versie ziet er wel cool uit.
En dan veranderen van garage doet mij ook twijfelen... stom hé, maar misschien toch es doen. Altijd blijven plakken bij dezelfde is misschien ook niet alles :-)
Anyhow, volgende week testritjes gaan doen. Zien wel waar we uitkomen dan zeker?
nog es merci allen voor de input!
Comment
-
Graag gedaan.
Verbaasd mij dat er tussen de Insignia / Superb / Octavia maar 50 Euro/maand verschil zit.
Maar ja : ons bedrijft koopt de wagens, least ze niet....
Grootste verschil beenruimte achteraan... Niet echt!
Mijn vrouw en ikzelf zijn bij Skoda binnengestapt met de idee naar de Octavia te kijken.
Dus eerst plaats genomen in Octavia, daarna toch maar eens in de Superb plaats genomen,
en beide waren meteen verkocht : het zou de Superb worden.
(dus zonder dat we ruimte achteraan zagen....)
Ik vind dat je Superb niet echt met Octavia kan vergelijken.
- Comfortniveau
- Afwerking
- Alle ruimtes
Ik vind dat Octavia maar op één ding boven de Superb uitsteekt : NAVIGATIE
Octavia gebruikt de nieuwste versie van de navigatie (oa zeeeeeer groot scherm)
Bij de Superb moet je tijd hebben.... Touchscreen traag, opstarten traag....
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk BerichtenZeg Tigra, edde geen schoner tjoepen beschikbaar? En volgens mij staat er daar maar enen boom voor dat bos zenne...
Soit, ENO, merci om uw 'praktijkervaring' te delen hier: zeer nuttig!
't is belachelijk, maar ik blijf maar twijfelen. Heb inmiddels zicht op de prijzen.
Insignia 163pk Full option vs Superb 170pk full option en Octavia full option 180pk - je spreekt over 50€/maand verschil tussen "duurste", de Opel, en "goedkoopste", Octavia
Blijkbaar is het grote verschil ts Superb en Octavia de beenruimte aan de achterbank? Gezien er geen kids zijn en amper iemand meerijdt, niet echt nodig maar bon... die outdoor versie ziet er wel cool uit.
En dan veranderen van garage doet mij ook twijfelen... stom hé, maar misschien toch es doen. Altijd blijven plakken bij dezelfde is misschien ook niet alles :-)
Anyhow, volgende week testritjes gaan doen. Zien wel waar we uitkomen dan zeker?
nog es merci allen voor de input!
Comment
-
Wel we zijn vorig weekend eens naar het autosalon in Aalst geweest, om eens te zien welke auto wij nu zouden kopen.
Als de Honda die 16j is de geest zou geven.
Op zoek naar een kleintje, de koffer eens open en dat viel natuurlijk dik tegen, hoe zou dat nu komen
Eens achteraan gaan zitten en dat viel zeker tegen, hoe zou dat nu komen
Interieur eens vergeleken veeeel knopjes hier en daar dan liever een strak design.
Dan op naar de grotere modellen daar was het iets beter, zeker de Mazda 6.
Op naar Skoda en de Rapid viel mee, ook met de plaats achterin en de koffer, maar niet goedkoop.
Als laatste gestopt bij de superb en ja hoor dit blijft hem
Luxe zijn we zo vlug gewoon en dat heeft deze wagen, zelfs als er 'maar' een 1.4TSI inzit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk BerichtenGraag gedaan.
Verbaasd mij dat er tussen de Insignia / Superb / Octavia maar 50 Euro/maand verschil zit.
Maar ja : ons bedrijft koopt de wagens, least ze niet....
de Superb combi elegance: 866€
de Opel Cosmo ST: 918€
met alle toeters en bellen/packs wel
op 4 jaar en winterbanden
op 5 jaar 50€ verschil ts RS en Insignia
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk BerichtenGrootste verschil beenruimte achteraan... Niet echt!
Mijn vrouw en ikzelf zijn bij Skoda binnengestapt met de idee naar de Octavia te kijken.
Dus eerst plaats genomen in Octavia, daarna toch maar eens in de Superb plaats genomen,
en beide waren meteen verkocht : het zou de Superb worden.
(dus zonder dat we ruimte achteraan zagen....)
Ik vind dat je Superb niet echt met Octavia kan vergelijken.
- Comfortniveau
- Afwerking
- Alle ruimtes
Ik vind dat Octavia maar op één ding boven de Superb uitsteekt : NAVIGATIE
Octavia gebruikt de nieuwste versie van de navigatie (oa zeeeeeer groot scherm)
Bij de Superb moet je tijd hebben.... Touchscreen traag, opstarten traag....
Die columbus is dat niet hetzelfde in beide wagens dan??
Next week eens wat aandachtiger gaan bekijken, met de vrouw deze keer.
Comment
-
ik ken het segment niet goed, maar het idee om een voor de rest prima bevallende auto weg te doen voor een model met 10 peekaatjes meer is echt ongelofelijk, als het nu samenvalt met het sterk verslijten van de oude, of ene goeie inruilactie, of ik weet niet wat, prima, maar voor 10 pk minder ga je zoveel afschrijving op 4 jaar hebben en er opnieuw aan beginnen, dan beter ineens voor echt iets kiezen wat je motorisch helemaal tevreden stelt, of anders de oude houden
Comment
-
Ben nu eindelijk met wat wagens kunnen gaan rijden;
De huidige insignia (130pk) tov de nieuwe 140pk -> de nieuwe is iets vinniger en rijdt wél iets zachter. Maar het is zeker geen wow gevoel. Die bak verdraagt wat meer power en het is maar de vraag of een flexride de wagen zachter kan laten doen bollen?
De skoda superb daarentegen is wél een dik verschil qua vertrekken en vinnigheid: die is gewoon sneller. Die bak heeft een koppel van 320nm, terwijl de insigina 350(370) zou doen? En hij bolt ook stukken zachter. Het zit ook zachter. Qua beenruimte vooraan zit ik evengoed als in de insignia, eerder, de zetels van de insigina sluiten nauwer aan mijn lijf, alsof je in en kuipje vastgezogen zit; daar hou ik wel van, maar bon, de feel bij het rijden is stukken harder. De superb is ook lichter dan dan insignia: 170 kg, dat lijkt mij de enige verklaring waarom de skoda dus ook sneller vooruit gaat dan de insignia. Que interieur staat de Insigina boven de Superb; moderner en heb toch de indruk wat robuuster.
Daarnaast ook met de DS5 en C5 tourer gaan rijden. De 180pk/400nm van de DS5 is natuurlijk vét. De Franse wagens bollen en zitten ook veel zachter dan de Opel en Skoda. De C5 136pk is zoals de Skoda, stukken vinniger dan de Opel. Alleen, qua zitruimte wel iets minder dan de Opel. DS5 is natuurlijk geen break... praktisch dus geen vergelijk met de rest.
Uiteindelijk ook binnengestapt bij Audi en BMW, en miljaar, dat is toch een ander niveauken dan de andere wagens, ik bedoel, qua afwerking enzo? En er zijn leuke kortingen te rapen bij beide merken. Ok ja, 't heeft misschien te maken met die nieuwe modellen die op komst zijn ofzo, maar bon... heb gevraagd om een testrit daar ook, zullen wel zien.
Ook al rijden dus alle geteste wagens gewoon zachter en vinniger dan de insigina... het idee van daar afscheid te nemen ligt nog moeilijk. Bij BMW werden we gewoon uiterlijk gekeurd vooraleer de mens in gang schoot om ons degelijke uitleg te geven over de 3/5 serie; het was echt genant toen we binnenkwamen, dat voelde echt stroef. Na het aftasten van "welke schoenen draag je, waar werk je, wat doe je" etc verliep het verder 'normaal'. Ik vind dat zulke dingen niet kunnen (los van het merk). HEel anders dan bij Audi en de overige merken.
Comment
Comment