Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zakelijk sportieve auto / BMW, Alpina, Mercedes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik heb een 335xd GT gekocht, lang getwijfeld om een Alpina te kopen.

    Maar door het feit dat 3GT niet Alpina is maar de 335 genomen. Ik beklaag het mij niet, maar
    Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
    BUT.....IT ISN'T AN ALPINA;-)
    Is de perfecte verwoording.

    Comment


    • #22
      overwogen wel, maar dacht dat 1000Km teveel zou zijn. is die dan echt sportief buiten de sprint naar 100km/h. bochtenwerk ? hoe ervan je het fun gehalte ?
      Mijn eerste mening het is eerder een Gadget wagen, met alle mogelijkheden die er zijn. Ik heb tesla snel bekeken, dus kan er volledig naast zitten :-) no offense :-)
      maar inderdaad houd wel steek. ,nachttarief is ook interessant.

      Thanks voor de tip

      Comment


      • #23
        Ik ga volgende week testrijden met de Alpina D3. Ik ben benieuwd.
        Ik begin ook deels te twijfelen aangezien ik een discrete snelle daily wagen wil. maar bij alpina moet je er alle logos afhalen, hun stickers, er blijft alleen nog de badges en de dubbele akra uitlaat. heeft het dan nog zin om 1 jaar te wachten en toch meer te betalen dan een 335d.

        Een snellere diesel bestaat niet zegt Alpina in hun marketing blaadjes, nu is ook niet het belangrijkste, maar CO² is ook heel goed, nl. 75% bijtelling.

        @Keuk
        Wat heeft de keuze gemaakt op toch voor een 335D Xdrive te gaan ? en niet voor een D3 ?
        Last edited by ; 03/09/2014, 19:05.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
          Als benz-adept verkies je de dCi?
          ben erg nieuwschierig, wat franse flair

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door alumix Bekijk Berichten
            overwogen wel, maar dacht dat 1000Km teveel zou zijn. is die dan echt sportief buiten de sprint naar 100km/h. bochtenwerk ? hoe ervan je het fun gehalte ?
            Mijn eerste mening het is eerder een Gadget wagen, met alle mogelijkheden die er zijn. Ik heb tesla snel bekeken, dus kan er volledig naast zitten :-) no offense :-)
            maar inderdaad houd wel steek. ,nachttarief is ook interessant.

            Thanks voor de tip
            De wegligging in bochten is fenomenaal (dankzij de zware battery pack die helemaal onderaan de wagen geplaatst is, en zo voor een onwaarschijnlijk laag zwaartepunt zorgt). Ik kom van een A5 3-liter Coupé, en die verdwijnt in het niets qua sportiviteit vergeleken met de Model S.

            Dan zijn er de talrijke technologische hoogstandjes, uiteraard:

            - Volstrekte afwezigheid van knoppen en regelaars. Alles gebeurt op het 17-inch touchscreen (een dubbele iPad, zeg maar)
            - Functionele updates via nieuwe software releases overnight (zo ging mijn snelheidsmeter op een morgen plots tot 260 km/u, terwijl hij daarvoor ophield aan 180 km/u)
            - Afstandsbediening en real-time lokalisatie via een smartphone-, iPhone- of iPad-app

            En daarnaast hebben we nog:

            - Geen behoefte aan service (de enige min of meer regelmatig te vervangen onderdelen zijn de banden en het sproeiwater)
            - 8 jaar waarborg op batterij en motor
            - Levenslang gratis opladen aan het SuperChargers netwerk
            - Levenslang gratis 3G abonnement (die voor de permanente internetverbinding in de wagen zorgt => dus Facebooken in de file!)

            Etc... Etc...

            Echt meer dan een gadgetwagen, hoor!

            Comment


            • #26
              Dat batterijpack onderin is echt een pluspunt inderdaad. Vorige week met die Mitsubishi Outlander PHEV gereden, ging dus echt onwaarschijnlijk door de bocht voor zo'n hoog schip.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                De wegligging in bochten is fenomenaal (dankzij de zware battery pack die helemaal onderaan de wagen geplaatst is, en zo voor een onwaarschijnlijk laag zwaartepunt zorgt). Ik kom van een A5 3-liter Coupé, en die verdwijnt in het niets qua sportiviteit vergeleken met de Model S.

                Dan zijn er de talrijke technologische hoogstandjes, uiteraard:

                - Volstrekte afwezigheid van knoppen en regelaars. Alles gebeurt op het 17-inch touchscreen (een dubbele iPad, zeg maar)
                - Functionele updates via nieuwe software releases overnight (zo ging mijn snelheidsmeter op een morgen plots tot 260 km/u, terwijl hij daarvoor ophield aan 180 km/u)
                - Afstandsbediening en real-time lokalisatie via een smartphone-, iPhone- of iPad-app

                En daarnaast hebben we nog:

                - Geen behoefte aan service (de enige min of meer regelmatig te vervangen onderdelen zijn de banden en het sproeiwater)
                - 8 jaar waarborg op batterij en motor
                - Levenslang gratis opladen aan het SuperChargers netwerk
                - Levenslang gratis 3G abonnement (die voor de permanente internetverbinding in de wagen zorgt => dus Facebooken in de file!)

                Etc... Etc...

                Echt meer dan een gadgetwagen, hoor!
                Je vergeet nog iets...hij is prachtig om zien ;-) ;-)

                Gisteren in Leuven zo'n rode met zwarte velgen gezien in't zonnetje. Heel erg mooi imo

                On topic.

                Afhankelijk van hoe je die 1000 km per week indeelt, zou ik ook voor de Tesla gaan, of het anders bij een 335 D houden.
                De extra pk's op de Alpina ga je nooit kunnen benutten in het dagelijkse verkeer. Dus rust de 335 top uit in de plaats.
                De Xdrive zou voor mij wel absolute meerwaarde hebben.
                Last edited by Bud Wijzer; 05/09/2014, 17:17.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                  De wegligging in bochten is fenomenaal (dankzij de zware battery pack die helemaal onderaan de wagen geplaatst is, en zo voor een onwaarschijnlijk laag zwaartepunt zorgt). Ik kom van een A5 3-liter Coupé, en die verdwijnt in het niets qua sportiviteit vergeleken met de Model S.

                  Dan zijn er de talrijke technologische hoogstandjes, uiteraard:

                  - Volstrekte afwezigheid van knoppen en regelaars. Alles gebeurt op het 17-inch touchscreen (een dubbele iPad, zeg maar)
                  - Functionele updates via nieuwe software releases overnight (zo ging mijn snelheidsmeter op een morgen plots tot 260 km/u, terwijl hij daarvoor ophield aan 180 km/u)
                  - Afstandsbediening en real-time lokalisatie via een smartphone-, iPhone- of iPad-app

                  En daarnaast hebben we nog:

                  - Geen behoefte aan service (de enige min of meer regelmatig te vervangen onderdelen zijn de banden en het sproeiwater)
                  - 8 jaar waarborg op batterij en motor
                  - Levenslang gratis opladen aan het SuperChargers netwerk
                  - Levenslang gratis 3G abonnement (die voor de permanente internetverbinding in de wagen zorgt => dus Facebooken in de file!)

                  Etc... Etc...

                  Echt meer dan een gadgetwagen, hoor!
                  Thanks voor de review en de tip, je doet me twijfelen.
                  moelijke keuze. Ik vind het inderdaad een mooie wagen.
                  testrit eens gaan vragen bij Tesla.

                  is goed teken als je van je audi de tesla beter vindt, Audi vond ik ok, maar geen fungehalte.
                  Fungehalte is bij mij eerder het RWD.

                  S-model is dat 4wheel drive, RWD of FWD
                  Last edited by ; 05/09/2014, 16:41.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door alumix Bekijk Berichten
                    S-model is dat 4wheel drive, RWD of FWD
                    Is RWD. En als het nat is, moet je hem in handen houden, hoor!

                    Heb ergens gehoord dat de Model X een 4WD zal zijn. Is wellicht stukken beter onder controle te houden. Maar ja, dat neemt de fun een beetje weg, hee?

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                      Ik kom van een A5 3-liter Coupé, en die verdwijnt in het niets qua sportiviteit vergeleken met de Model S.
                      Een A5 is nu niet bepaald een referentie qua sportiviteit hé

                      Zakelijk zou ik zo'n Tesla durven kopen wegens alle fiscale voordelen, maar particulier niet. Technologie evolueert te snel en restwaarde te onzeker.
                      2.0 JTDm

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Een A5 is nu niet bepaald een referentie qua sportiviteit hé

                        Zakelijk zou ik zo'n Tesla durven kopen wegens alle fiscale voordelen, maar particulier niet. Technologie evolueert te snel en restwaarde te onzeker.
                        Een referentie is een 3-liter A5 zeker niet, maar ik wou er gewoon op duiden dat ik niet naar Tesla overgestapt ben van een of ander DAFke of zo, hee.
                        En als de battery swap functionaliteit er komt, zou het wel eens reuze kunnen meevallen met die restwaarde...

                        Comment


                        • #32
                          Uit je lijst is de keuze snel gemaakt wat mij betreft: Alpina D3.
                          Als je uiteindelijk toch niet voor diesel maar wel voor benzine-hybride zou gaan, kies dan ineens voor het beter werk: Lexus GS 450h

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                            Uit je lijst is de keuze snel gemaakt wat mij betreft: Alpina D3.
                            Als je uiteindelijk toch niet voor diesel maar wel voor benzine-hybride zou gaan, kies dan ineens voor het beter werk: Lexus GS 450h
                            Top Man !!
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #34
                              Test gereden met de Alpina D3 Touring Allrad.
                              super daily wagen, zeer comfortabel, zelfs met de 20". en eenmaal je doorduwt, komt het aanwezig koppel ter beschikking.
                              De aangepaste zaken door Alpina, doen echt wel hun ding, de automatische versnellingsbak is gewoon razend snel in sportmode.

                              het enige nadeel dat ik denk, is de berline in RWD met 700 nm, lijkt me misschien te veel, nu dat maakt het ook fun, maar te is mss te veel. Break versie (allrad zie ik helaas niet graag.
                              het wordt nadenken om één jaar te wachten of niet. levertijd van één jaar.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door alumix Bekijk Berichten
                                Test gereden met de Alpina D3 Touring Allrad.
                                super daily wagen, zeer comfortabel, zelfs met de 20". en eenmaal je doorduwt, komt het aanwezig koppel ter beschikking.
                                De aangepaste zaken door Alpina, doen echt wel hun ding, de automatische versnellingsbak is gewoon razend snel in sportmode.

                                het enige nadeel dat ik denk, is de berline in RWD met 700 nm, lijkt me misschien te veel, nu dat maakt het ook fun, maar te is mss te veel. Break versie (allrad zie ik helaas niet graag.
                                het wordt nadenken om één jaar te wachten of niet. levertijd van één jaar.
                                Ik zou in alle geval geen jaar wachten op een auto, wij hebben vorig jaar in september onze 530d besteld en op onze vraag opgehaald in januari. In mijn geval begon ik te twijfelen aan het kleur, opties en zelfs aan de modelreeks... Als je dan toch een jaar zou wachten let er dan op de je meteen de facelift koopt want die zou er volgend jaar komen. Ik weet dat het waarschijnlijk details zijn die zullen veranderen maar ik zou er toch moeite mee hebben.

                                Comment


                                • #36
                                  Mag je voor een diesel meer van de belastingen aftrekken dan voor een benzinewagen??
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Mag je voor een diesel meer van de belastingen aftrekken dan voor een benzinewagen??
                                    Hangt af op co2 niveau.
                                    fiscaal aftrekbaar co2 wagens

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door alumix Bekijk Berichten
                                      Hangt af op co2 niveau.
                                      fiscaal aftrekbaar co2 wagens
                                      Tot 115 g is het gelijk, daarboven is benzine bevoordeeld t.o.v. diesel:


                                      0 g 120%
                                      0 - 60 g 0 - 60 g 100%
                                      61 - 105 g 61 - 105 g 90%
                                      106 - 115 g 106 - 125 g 80%
                                      116 - 145 g 126 - 155 g 75%
                                      146 - 170 g 156 - 180 g 70%
                                      171 - 195 g 181 - 205 g 60%
                                      > 195 gram > 205 gram 50%

                                      Comment


                                      • #39
                                        Héhé, funny: ik zat zonet aan mijn post 3.333... perfect te rijmen met mijn avatar Daf 33

                                        Comment


                                        • #40
                                          Alpina D3 zonder stickers en naamplaatjes!
                                          BMW E91 318d Touring

                                          Turbo... The replacement for displacement....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X