Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zakelijk sportieve auto / BMW, Alpina, Mercedes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    We zijn stapje verder.
    Alpina D4 zal het worden, Het enige dat ik nog wil uitsluiten zijn de 700NM op de achterwielen doorduwen, persoonlijk lijkt me dat zeer veel. als dat goed komt, deal!
    iemand ervaring mee?

    Comment


    • #42
      65 AMG's zoals de SL65 hebben 1000nm en ook RWD en die blijven toch ook op de baan
      lets have some more member berries

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        65 AMG's zoals de SL65 hebben 1000nm en ook RWD en die blijven toch ook op de baan
        Ja, door tractiecontrole dat constant moet ingrijpen tot 250km/u

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door alumix Bekijk Berichten
          We zijn stapje verder.
          Alpina D4 zal het worden, Het enige dat ik nog wil uitsluiten zijn de 700NM op de achterwielen doorduwen, persoonlijk lijkt me dat zeer veel. als dat goed komt, deal!
          iemand ervaring mee?
          Ik zou niet voor de All-Rad gaan.

          700nm + RWD & LSD = FUN

          Toch wat ik hoogstwaarschijnlijk ga doen. Morgen rij ik er mee. Ik zal mijn conclusie hier neerpennen. Nu de B5 die ik intertijd even aan de tand heb kunnen voelen had ook 700nm en dat was zeker geen issue. Integendeel, dat maakte het alleen maar leuker.
          U hoeft dit niet te lezen.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
            De wegligging in bochten is fenomenaal (dankzij de zware battery pack die helemaal onderaan de wagen geplaatst is, en zo voor een onwaarschijnlijk laag zwaartepunt zorgt). Ik kom van een A5 3-liter Coupé, en die verdwijnt in het niets qua sportiviteit vergeleken met de Model S.

            Dan zijn er de talrijke technologische hoogstandjes, uiteraard:

            - Volstrekte afwezigheid van knoppen en regelaars. Alles gebeurt op het 17-inch touchscreen (een dubbele iPad, zeg maar)
            - Functionele updates via nieuwe software releases overnight (zo ging mijn snelheidsmeter op een morgen plots tot 260 km/u, terwijl hij daarvoor ophield aan 180 km/u)
            - Afstandsbediening en real-time lokalisatie via een smartphone-, iPhone- of iPad-app

            En daarnaast hebben we nog:

            - Geen behoefte aan service (de enige min of meer regelmatig te vervangen onderdelen zijn de banden en het sproeiwater)
            - 8 jaar waarborg op batterij en motor
            - Levenslang gratis opladen aan het SuperChargers netwerk
            - Levenslang gratis 3G abonnement (die voor de permanente internetverbinding in de wagen zorgt => dus Facebooken in de file!)

            Etc... Etc...

            Echt meer dan een gadgetwagen, hoor!
            Het interieur trekt op niks voor een wagen in die prijsklasse. Neen dank u.
            U hoeft dit niet te lezen.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              65 AMG's zoals de SL65 hebben 1000nm en ook RWD en die blijven toch ook op de baan
              Ja maar hoe, een beetje deftig rijden en je hebt niks aan al dat koppel
              BMW X5 45e

              Comment


              • #47
                Net de testrit met de 006 achter de rug. Miljaar -


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                U hoeft dit niet te lezen.

                Comment


                • #48
                  S60 D6, maar dat staat er niet tussen zeker ?
                  BMW 118D E87 M-pack

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door alumix Bekijk Berichten
                    We zijn stapje verder.
                    Alpina D4 zal het worden, Het enige dat ik nog wil uitsluiten zijn de 700NM op de achterwielen doorduwen, persoonlijk lijkt me dat zeer veel. als dat goed komt, deal!
                    iemand ervaring mee?
                    Hoelang moet je zoal wachten op een D4? Waar breng je de wagen binnen voor onderhoud want dacht dat dit niet overal kon?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Ja maar hoe, een beetje deftig rijden en je hebt niks aan al dat koppel
                      Denk ook dat je dat rap moe bent om altijd maar op je tellen te passen en het volle vermogen niet kunnen benutten, behalve dan misschien met een stoplichtsprintje, maar dan nog. Bandjes-slikker gegarandeerd. Je kan daar toch moeilijk elke weekend mee op circuit gaan?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #51
                        Ooit al met iets gereden dat veel vermogen heeft El Greco?
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                          Ooit al met iets gereden dat veel vermogen heeft El Greco?
                          Niet met naft nie...moet hemels zijn.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Niet met naft nie...moet hemels zijn.
                            De controle zit in uw rechtervoet en 't is niet omdat iets + 300 pk en + 400nm koppel heeft dat dat niet te rijden valt. Integendeel!
                            U hoeft dit niet te lezen.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                              De controle zit in uw rechtervoet en 't is niet omdat iets + 300 pk en + 400nm koppel heeft dat dat niet te rijden valt. Integendeel!
                              Groot verschil, 400Nm of 700 Nm & 300pk of 350.

                              Denk dat alles tot 700Nm en 380 à 400pk nog wel te rijden valt met enkel RWD. Doch vrees ik dat je dat niet onder de eerste de beste zijn rechtervoetzool moet schuiven. Clowns en filmpjes zijn er genoeg op het internet te vinden die het je even willen "demonstreren".
                              Persoonlijk vond ik het een meer dan behoorlijk verschil om van 263pk naar 313pk te gaan met respectievelijk 631Nm en 634 Nm. Wel op de vierwiellekes aangedreven.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #55
                                Dat klopt dat moet je niet onder ieder zijn kont schuiven. Want dat loopt idd fout. Nu maximum cijfers is één ding. Het is vooral hoe en waar ze vrijkomen en hoeveel gewicht er in de wagen is en hoe die vrijkomen. Dan hebben we het nog niet over ophanging, spoorbreedte, chassis setup en etc... .

                                Ik wil maar zeggen vanaf 300pk en 400nm begint het interessant te worden.
                                U hoeft dit niet te lezen.

                                Comment


                                • #56
                                  de Alpina's zijn veel neutraler (beter?) dan de drifterige M4 naar het schijnt...

                                  al die pk's en Nm: hoe men z'n rijbewijs daar niet mee kwijtspeelt is mij een raadsel

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                    de Alpina's zijn veel neutraler (beter?) dan de drifterige M4 naar het schijnt...

                                    al die pk's en Nm: hoe men z'n rijbewijs daar niet mee kwijtspeelt is mij een raadsel
                                    Ge kunt gij al met 75 pk ook uw rijbewijs kwijt zijn ze
                                    Ik heb tot nu toe al de meeste boetes gehad met een Corsa'ke van 75pk.
                                    Met mijn 330i 0,0 boetes.
                                    Zoals alfa al zegt, alles hangt af van uw rechtervoet.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Inderdaad, alles hangt af van hoe je je als chauffeur kan beheersen, want met zo'n pk-monster heb je in no time onverantwoorde snelheden, terwijl dat met een minder krachtige auto toch wel wat langer duurt. Ook kan het karakter van een auto uitnodigen om sneller en sportiever te gaan rijden. Op de snelweg 130 rijden op de teller, met de cruisecontrol aan, dat is niet moeilijk. Maar je beheersen op andere wegen, daar heb ik het soms toch wel wat moeilijker mee, en ik ban dan steeds onderweg met een loodzware 530d. Dat is ook een reden waarom ik twijfel om zo'n M3/M4 te kopen.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Hoelang moet je zoal wachten op een D4? Waar breng je de wagen binnen voor onderhoud want dacht dat dit niet overal kon?
                                        12 maanden levertermijn, is wel minpunt.
                                        Qua onderhoud kan je gewoon bij BMW gaan, iets net hetzelfde.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door alumix Bekijk Berichten
                                          12 maanden levertermijn, is wel minpunt.
                                          Qua onderhoud kan je gewoon bij BMW gaan, iets net hetzelfde.
                                          Wie wilt er nu zolang wachten op een wagen. Over 6maanden staan er wel een stuk of 5 jonge occasies in duitsland.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X