Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Dakkoffer: 320l of 460l

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW Dakkoffer: 320l of 460l

Met de aankoop van de AH3 moeten we qua kofferruimte tov de F11 serieus inleveren.
    Gezien we regelmatig naar zee gaan (appartement daar) denken we aan een dakkoffer voor eventueel plaatsgebrek op te lossen.
    Er zijn echter 2 opties, 320l of 460l.
    Waarschijnlijk is 320l genoeg, maar is 460l niet beter?
    191*60*38cm
    230*81*39cm

Die grote lijkt me iets te bombastisch maar ik heb ze nog nooit in't echt gezien... Iemand ze ooit in't echt gezien die een vergelijking kan geven?
    2
    320l
    50,00%
    1
    460l
    50,00%
    1

Ik zou persoonlijk meer naar een Thule BackUp 900 uitkijken. Geen vervelend gefluit, betere stroomijn, de auto wordt er ook niet zo gevoelig voor door zijwinden en het zwaartepunt ligt lager.
    Ook handiger om te laden en lossen en eenmaal op bestemming haal je die er gewoon af samen met de drager. Die kan wel ergens in een hoek van een kamer.
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Nog een tip om je koffervolume te optimaliseren : http://www.car-bags.com/en.html
      Je krijgt gemakkelijk 30% meer in de koffer hiermee omdat elk gaatje en kiertje wordt gebruikt ... hetzelfde geldt voor je dakkoffer als je aangepaste zakken daarvoor koopt.
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
        Ik zou persoonlijk meer naar een Thule BackUp 900 uitkijken. Geen vervelend gefluit, betere stroomijn, de auto wordt er ook niet zo gevoelig voor door zijwinden en het zwaartepunt ligt lager.
        Ook handiger om te laden en lossen en eenmaal op bestemming haal je die er gewoon af samen met de drager. Die kan wel ergens in een hoek van een kamer.
        Op de trekhaak staan de fietsen ;-) .
        En ik krijg bij BMW, doordat ik net een "nieuwe" auto heb gekocht, een fatsoenlijke korting...

Comment

Pak maar de grootste: 't is sowieso lelijk, dan maar degene waar er het meeste in kan.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Pak maar de grootste: 't is sowieso lelijk, dan maar degene waar er het meeste in kan.

Zoiets was ik ook aan't denken.

Comment

Ik zou eerder de kleinere nemen... je kan toch maar tot x-gewicht laden. Liever dan een kleine koffer die vol zit tov een grotere die halfvol zit...

Comment

Zal eens moeten opzoeken hoeveel dat er geladen mag worden.

edit: Blijkbaar 75kg. Is toch al 't een en 't ander.
                Last edited by arbe; 03/09/2014, 16:14.

Comment

Parkeer je in open lucht of in een ondergrondse parking ? ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                    Zal eens moeten opzoeken hoeveel dat er geladen mag worden.

edit: Blijkbaar 75kg. Is toch al 't een en 't ander.
                    Dat is 75kg minus de koffer en dragers. En hoe meer gewicht in de hoogte , hoe minder aangenaam je auto reageert...

Comment

Het is maar naar de zee hé, het is niet naar de Ring dat hij met zijn koffer gaat rijden.

In die koffer steek je sowieso de lichtere dingen, genre speelgoed enzo,
                      En daarvoor heb je nooit plaats genoeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Het is maar naar de zee hé, het is niet naar de Ring dat hij met zijn koffer gaat rijden.

In die koffer steek je sowieso de lichtere dingen, genre speelgoed enzo,
                        En daarvoor heb je nooit plaats genoeg

T'is nu nog te zien met wat arbe allemaal speelt hé

Comment

De kleren van de madam gaan daarin he .... en vermits we met een petrolhead te maken hebben ... : http://loveandfun.be/?product_cat=pitspoes

Comment

Doeme toch. Boel aan't ontsporen.
                            Heb eens tegoei gekeken en de grote is 80cm hoog. Dat is wel heel veel. Ga voor de kleinere gaan denk ik.

Op de foto in de brochure lijkt ze niet zo hoog...
                            Last edited by arbe; 03/09/2014, 21:45.

Comment

80 cm hoog ?????

Wil ik wel eens zien dan.

80 breed lijkt me meer okee.

De kleine is amper 1 cm lager....de grote nemen dus.
                              Last edited by ; 03/09/2014, 22:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                ²²²

Heb ook nog zo 1 gehad, veel plaats in. En 200 km/uur zonder problemen daarmee ...in Duitsland natuurlijk

gTa heeft die nu, en is er ook zo content van.

Comment

Fucking hell. LOOOOOL. Ik snapte ook al niet hoe ge zoiets hoog ging vullen. Maar heb eigenlijk niet beseft dat 39 breed wel heel smal is :-)

230 lang is wel lang natuurlijk.

Comment

Kunt ge ze niet eens huren? Of iets gelijkaardigs?

Comment

Heb ik één jaar gedaan. Is verdomd duur.

Als je regelmatige gebruiker bent: kopen. Als je die maar één keer per jaar of zo nodig hebt (en dan vooral in de zomer): je kunt die van elkeen gebruiken, die hangt of staat toch maar in de weg, vijftig weken per jaar.

Comment

We gaan eigenlijk wel maandelijks een week-end naar de kust en dan zit de f11 bomvol. Nemen waarschijnlijk ook wel veel teveel mee maar met het weer hier aan de kust is dat wel nodig.
                                        'k Ga eens vragen of ze dat nergens in stock hebben liggen (de 460, de 320 ken ik) om eens te gaan zien.

Comment

Working...
                                        X