Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV Challenge 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    nog een SUV op de baan
    lets have some more member berries

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      ja, als je niet de juiste versie koopt misschien, tweedehands koopt van een louche individu, nooit onderhoud doet, enz....
      Als ik afga op hoeveel recente kisten met de motor open staan bij de Benz dealer, dan moet je niet van een louche kerel kopen.

      170pk uit een 2.0d is gewoon ambras. Punt.

      Nu terug on topic. Ik zou ik toch eens naar die Hybrid RRS gaan kijken. Rijdt in andere landen al een tijd rond en blijkt erg goed te rijden.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        Als ik afga op hoeveel recente kisten met de motor open staan bij de Benz dealer, dan moet je niet van een louche kerel kopen.

        170pk uit een 2.0d is gewoon ambras. Punt.

        Nu terug on topic. Ik zou ik toch eens naar die Hybrid RRS gaan kijken. Rijdt in andere landen al een tijd rond en blijkt erg goed te rijden.
        zever! vorige benz heeft 400 000km zonder probleem gereden met een 2.2 CDI en +-200pk, huidige zit aan 106k met ook +-200pk en de E met biturbo 2.2 wel heeft 260pk en ondertussen al 165k km. OM651 is wat luidruchtig maar bijna niet kapot te krijgen
        lets have some more member berries

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          nog een SUV op de baan
          De redenen staan hier ergens boven of in het SUV challenge 1 topic. 😉


          Sent from somewhere, using Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Als ik afga op hoeveel recente kisten met de motor open staan bij de Benz dealer, dan moet je niet van een louche kerel kopen.

            170pk uit een 2.0d is gewoon ambras. Punt.

            Nu terug on topic. Ik zou ik toch eens naar die Hybrid RRS gaan kijken. Rijdt in andere landen al een tijd rond en blijkt erg goed te rijden.
            Zou ik vreemd vinden want nog op de UK-site of de Belgische kan je hem configureren. Afgelopen week nog bij de dealer gezeten en die wist me te vertellen dat zij hem hij nog maar net konden samenstellen, laat staan dat je er al mee kan gaan testen.
            Zou wel ideaal zijn want dacht die gecombineerd diesel & elektrisch ging komen.
            Zal waarschijnlijk ook wel ver boven het budget liggen. Eigen aan de nieuwste hybride modellen feitelijk.


            Sent from somewhere, using Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              zever! vorige benz heeft 400 000km zonder probleem gereden met een 2.2 CDI en +-200pk, huidige zit aan 106k met ook +-200pk en de E met biturbo 2.2 wel heeft 260pk en ondertussen al 165k km. OM651 is wat luidruchtig maar bijna niet kapot te krijgen
              Alles heeft te maken met hoe je met zo'n bescheiden motor met veel vermogen omgaat. Een 2.0d met 170 Pk's bijvoorbeeld 's morgens de garage uitrijden en meteen naar de 4.000 toeren gaan is vragen om problemen. Voorts zorgt de massa aan elektronica, sensoren, enz... in de hedendaagse auto's ook voor veel kopzorgen bij de dealers. Maar dat heeft dan weer niets te maken met de cilinderinhoud. Daar hebben die dikke zuipbakken evenveel last van. Dat je die zuipbakken hier minder met een open motorkap ziet staan is ook logisch natuurlijk. Haast niemand koopt dat nog.

              Comment


              • #47
                Als een dieseltje met de motorkap open staat bij de dealer is het denk ik meestal te wijten aan de randappartuur inzake depollutie.
                Velen kopen een diesel zonder dat ze er echt een van doen hebben, en dan komen de problemen. Bovendien wordt steeds getracht om zeer lage verbruikcijfers te kunnen voorleggen, een draaien nu deze motoren op gewone snelheden amper boven de ralenti-toerental, geholpen door een auto-bak die afgesteld is op lage regimes. Het resultaat is vaak vervroegde vervuiling van alle onderdelen wegens onverbrande brandstof.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Goh ik denk dat het uurloon bij BMW nog net wat hoger zal liggen dan bij Audi naar wat ik her & der verneem.
                  Wat ik wel vaststel is dat de ML 250 BT duurder is in onderhoud dan de A6 en niet enkel omdat we één keer per jaar meer moeten gaan met de Benz.


                  Sent from somewhere, using Tapatalk
                  Hangt af van garage tot garage denk ik, ik betaal altijd meer onderhoud voor mijn Audi dan mijn moeder voor haar BMW.

                  Comment


                  • #49
                    Bij Midas en Auto5 hanteren ze dezelfde tarieven uurloon voor elk merk en dat is maar logisch ook.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                      Bij Midas en Auto5 hanteren ze dezelfde tarieven uurloon voor elk merk en dat is maar logisch ook.
                      Want aan een mb ml63 amg werken is hetzelfde als werken aan een dacia duster

                      Comment


                      • #51
                        Neem 3 identieke motoren, identieke motorolie (merk, specificaties en hoeveelheid) en identiek oliefilter ... motoren liggen in een Skoda Octavia, een Volkswagen Passat en een Audi A4.

                        Je laat een kleine onderhoudsbeurt uitvoeren (oliewissel en oliefilter vervangen) en je krijgt 3 verschillende facturen (lees: prijzen).

                        Comment


                        • #52
                          Logisch : je betaalt jouw pint ook duurder in een taverne dan in de Macdo...

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                            Want aan een mb ml63 amg werken is hetzelfde als werken aan een dacia duster
                            iemand met een AMG of zelfs een gewone benz zal niet op een euro kijken en naar een garage gaan waar men onderhoud doet voor een dacia.

                            anyway om op de topic terug te keren, ik kies de ML
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              zever! vorige benz heeft 400 000km zonder probleem gereden met een 2.2 CDI en +-200pk, huidige zit aan 106k met ook +-200pk en de E met biturbo 2.2 wel heeft 260pk en ondertussen al 165k km. OM651 is wat luidruchtig maar bijna niet kapot te krijgen
                              Dan zie ik spoken als ik bij MB in Ninove binnenwandel in het atelier of leggen ze er daar speciaal voor mij enkele open.

                              Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Zou ik vreemd vinden want nog op de UK-site of de Belgische kan je hem configureren. Afgelopen week nog bij de dealer gezeten en die wist me te vertellen dat zij hem hij nog maar net konden samenstellen, laat staan dat je er al mee kan gaan testen.
                              Zou wel ideaal zijn want dacht die gecombineerd diesel & elektrisch ging komen.
                              Zal waarschijnlijk ook wel ver boven het budget liggen. Eigen aan de nieuwste hybride modellen feitelijk.
                              Ik keek efkes naar de UK site en daar staat hij wel degelijk als optie. Wel niet voor alle uitrustingsniveaus op dit ogenblik.

                              Op de Belgische site staat er inderdaad dat de wagen er pas in Q4 van 2014 komt.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                Want aan een mb ml63 amg werken is hetzelfde als werken aan een dacia duster
                                Ik heb soms toch de indruk dat MB mijn AMG onderhoudt als een Dacia Sandero.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  Dan zie ik spoken als ik bij MB in Ninove binnenwandel in het atelier of leggen ze er daar speciaal voor mij enkele open.



                                  Ik keek efkes naar de UK site en daar staat hij wel degelijk als optie. Wel niet voor alle uitrustingsniveaus op dit ogenblik.

                                  Op de Belgische site staat er inderdaad dat de wagen er pas in Q4 van 2014 komt.
                                  Mits wat doorklikken kom ik niet verder dan het boeken van een testrit op de UK-site. Nog geen prijzen of configuratie mogelijk lijkt me.



                                  Sent from somewhere, using Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    iemand met een AMG of zelfs een gewone benz zal niet op een euro kijken en naar een garage gaan waar men onderhoud doet voor een dacia.

                                    anyway om op de topic terug te keren, ik kies de ML
                                    Huidige ML gaan we niet meer aanschaffen en de FL komt feitelijk wat te laat of de dealer zou voor een (tussen)oplossing moeten zorgen.


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Dan zie ik spoken als ik bij MB in Ninove binnenwandel in het atelier of leggen ze er daar speciaal voor mij enkele open.
                                      zoals jakkel zegt, het probleem ligt eerder bij de gebruiker dan bij de motor. motor warm rijden of na een rit ff wachten met afzetten zodat de turbo kan minderen in toeren is iets die veel mensen niet meer doen. je moet dan ook niet gaan wenen als het rapper stuk gaat
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        Dan zie ik spoken als ik bij MB in Ninove binnenwandel in het atelier of leggen ze er daar speciaal voor mij enkele open.


                                        Ja hallo? Hoeveel 200,220 cdi'kes worden er misschien verkocht? Het zijn er alvast een pak meer dan van die échte dikke mercedessen. En die échte dikke mercedessen kunnen blijkbaar toch ook kapot hé, is het niet?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik heb voor de x5 40d gekozen.
                                          De 30d is in principe goed genoeg maar met m pack ga je ook hardere vering hebben. En da gaan de klanten niet leuk vinden.
                                          De RR sport is gewoonweg lelijk achteraan. Terwijl de grote range een pareltje is.

                                          De mercedes is ook niet mooi.

                                          Volgens mij zag ik in de optielijst bij de laatste x5 wel luchtvering staan.

                                          Dus eigenlijk zou ik opteren voor een X5 30d met luchtvering.
                                          Of een touareg met luchtvering. Maar die zat niet bij de keuze.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X