Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als ik afga op hoeveel recente kisten met de motor open staan bij de Benz dealer, dan moet je niet van een louche kerel kopen.
170pk uit een 2.0d is gewoon ambras. Punt.
Nu terug on topic. Ik zou ik toch eens naar die Hybrid RRS gaan kijken. Rijdt in andere landen al een tijd rond en blijkt erg goed te rijden.
zever! vorige benz heeft 400 000km zonder probleem gereden met een 2.2 CDI en +-200pk, huidige zit aan 106k met ook +-200pk en de E met biturbo 2.2 wel heeft 260pk en ondertussen al 165k km. OM651 is wat luidruchtig maar bijna niet kapot te krijgen
De redenen staan hier ergens boven of in het SUV challenge 1 topic. 😉
Sent from somewhere, using Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Als ik afga op hoeveel recente kisten met de motor open staan bij de Benz dealer, dan moet je niet van een louche kerel kopen.
170pk uit een 2.0d is gewoon ambras. Punt.
Nu terug on topic. Ik zou ik toch eens naar die Hybrid RRS gaan kijken. Rijdt in andere landen al een tijd rond en blijkt erg goed te rijden.
Zou ik vreemd vinden want nog op de UK-site of de Belgische kan je hem configureren. Afgelopen week nog bij de dealer gezeten en die wist me te vertellen dat zij hem hij nog maar net konden samenstellen, laat staan dat je er al mee kan gaan testen.
Zou wel ideaal zijn want dacht die gecombineerd diesel & elektrisch ging komen.
Zal waarschijnlijk ook wel ver boven het budget liggen. Eigen aan de nieuwste hybride modellen feitelijk.
Sent from somewhere, using Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
zever! vorige benz heeft 400 000km zonder probleem gereden met een 2.2 CDI en +-200pk, huidige zit aan 106k met ook +-200pk en de E met biturbo 2.2 wel heeft 260pk en ondertussen al 165k km. OM651 is wat luidruchtig maar bijna niet kapot te krijgen
Alles heeft te maken met hoe je met zo'n bescheiden motor met veel vermogen omgaat. Een 2.0d met 170 Pk's bijvoorbeeld 's morgens de garage uitrijden en meteen naar de 4.000 toeren gaan is vragen om problemen. Voorts zorgt de massa aan elektronica, sensoren, enz... in de hedendaagse auto's ook voor veel kopzorgen bij de dealers. Maar dat heeft dan weer niets te maken met de cilinderinhoud. Daar hebben die dikke zuipbakken evenveel last van. Dat je die zuipbakken hier minder met een open motorkap ziet staan is ook logisch natuurlijk. Haast niemand koopt dat nog.
Als een dieseltje met de motorkap open staat bij de dealer is het denk ik meestal te wijten aan de randappartuur inzake depollutie.
Velen kopen een diesel zonder dat ze er echt een van doen hebben, en dan komen de problemen. Bovendien wordt steeds getracht om zeer lage verbruikcijfers te kunnen voorleggen, een draaien nu deze motoren op gewone snelheden amper boven de ralenti-toerental, geholpen door een auto-bak die afgesteld is op lage regimes. Het resultaat is vaak vervroegde vervuiling van alle onderdelen wegens onverbrande brandstof.
Goh ik denk dat het uurloon bij BMW nog net wat hoger zal liggen dan bij Audi naar wat ik her & der verneem.
Wat ik wel vaststel is dat de ML 250 BT duurder is in onderhoud dan de A6 en niet enkel omdat we één keer per jaar meer moeten gaan met de Benz.
Sent from somewhere, using Tapatalk
Hangt af van garage tot garage denk ik, ik betaal altijd meer onderhoud voor mijn Audi dan mijn moeder voor haar BMW.
Neem 3 identieke motoren, identieke motorolie (merk, specificaties en hoeveelheid) en identiek oliefilter ... motoren liggen in een Skoda Octavia, een Volkswagen Passat en een Audi A4.
Je laat een kleine onderhoudsbeurt uitvoeren (oliewissel en oliefilter vervangen) en je krijgt 3 verschillende facturen (lees: prijzen).
zever! vorige benz heeft 400 000km zonder probleem gereden met een 2.2 CDI en +-200pk, huidige zit aan 106k met ook +-200pk en de E met biturbo 2.2 wel heeft 260pk en ondertussen al 165k km. OM651 is wat luidruchtig maar bijna niet kapot te krijgen
Dan zie ik spoken als ik bij MB in Ninove binnenwandel in het atelier of leggen ze er daar speciaal voor mij enkele open.
Zou ik vreemd vinden want nog op de UK-site of de Belgische kan je hem configureren. Afgelopen week nog bij de dealer gezeten en die wist me te vertellen dat zij hem hij nog maar net konden samenstellen, laat staan dat je er al mee kan gaan testen.
Zou wel ideaal zijn want dacht die gecombineerd diesel & elektrisch ging komen.
Zal waarschijnlijk ook wel ver boven het budget liggen. Eigen aan de nieuwste hybride modellen feitelijk.
Ik keek efkes naar de UK site en daar staat hij wel degelijk als optie. Wel niet voor alle uitrustingsniveaus op dit ogenblik.
Op de Belgische site staat er inderdaad dat de wagen er pas in Q4 van 2014 komt.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Dan zie ik spoken als ik bij MB in Ninove binnenwandel in het atelier of leggen ze er daar speciaal voor mij enkele open.
Ik keek efkes naar de UK site en daar staat hij wel degelijk als optie. Wel niet voor alle uitrustingsniveaus op dit ogenblik.
Op de Belgische site staat er inderdaad dat de wagen er pas in Q4 van 2014 komt.
Mits wat doorklikken kom ik niet verder dan het boeken van een testrit op de UK-site. Nog geen prijzen of configuratie mogelijk lijkt me.
Sent from somewhere, using Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
iemand met een AMG of zelfs een gewone benz zal niet op een euro kijken en naar een garage gaan waar men onderhoud doet voor een dacia.
anyway om op de topic terug te keren, ik kies de ML
Huidige ML gaan we niet meer aanschaffen en de FL komt feitelijk wat te laat of de dealer zou voor een (tussen)oplossing moeten zorgen.
Sent from somewhere, using Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dan zie ik spoken als ik bij MB in Ninove binnenwandel in het atelier of leggen ze er daar speciaal voor mij enkele open.
zoals jakkel zegt, het probleem ligt eerder bij de gebruiker dan bij de motor. motor warm rijden of na een rit ff wachten met afzetten zodat de turbo kan minderen in toeren is iets die veel mensen niet meer doen. je moet dan ook niet gaan wenen als het rapper stuk gaat
Dan zie ik spoken als ik bij MB in Ninove binnenwandel in het atelier of leggen ze er daar speciaal voor mij enkele open.
Ja hallo? Hoeveel 200,220 cdi'kes worden er misschien verkocht? Het zijn er alvast een pak meer dan van die échte dikke mercedessen. En die échte dikke mercedessen kunnen blijkbaar toch ook kapot hé, is het niet?
Ik heb voor de x5 40d gekozen.
De 30d is in principe goed genoeg maar met m pack ga je ook hardere vering hebben. En da gaan de klanten niet leuk vinden.
De RR sport is gewoonweg lelijk achteraan. Terwijl de grote range een pareltje is.
De mercedes is ook niet mooi.
Volgens mij zag ik in de optielijst bij de laatste x5 wel luchtvering staan.
Dus eigenlijk zou ik opteren voor een X5 30d met luchtvering.
Of een touareg met luchtvering. Maar die zat niet bij de keuze.
Comment