Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk Berichten
Met de huidige A6 kan ik volgens mij het economisch moeilijk slechter doen. Zuinig in verbruik, betrouwbaar, onbeperkte garantie gedurende 2 jaar & ongelimiteerd in km's, ruime onderhoudsfrequentie (elke 30dzd, wat dus wil zeggen 5 x jaar binnen), goede garage/dealer, redelijk van prijs in onderhoud (beterkoop dan de ML 250 BlueTec alvast), Euro-norm 5 met 152gr. co2, enz..
We zijn nu 12 jaar bezig en hebben tot hiertoe 9 nieuwe wagens aangekocht van 4 verschillende constructeurs, nog nooit hebben we bij de respectievelijke dealers een onderhoudscontract genomen en dat zal ook nooit gebeuren. We gaan er vanuit dat de hedendaagse wagens voldoende kwaliteitsvol gebouwd zijn dat zij de eerste twee jaar zonder problemen doorkomen. Het moeilijkste jaar is voor ons steeds steeds het derde bedrijfsjaar en ik moet zeggen dat we daar tot op heden ook weinig tot geen problemen gehad hebben met de wagens.
Wat dan kapot gaat moet gewoon vervangen worden zonder meer.
Goh er worden natuurlijk wel wat MB's in E-klasse verkocht in onze sector. Doch zie je de laatste jaren het kwaliteitsniveau fameus afnemen. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het bij vele kleine bedrijven allemaal wel wat minder kan. Je merkt op de luchthaven ook een enorm verschil op de parking tussen een dag in de week en het weekend. In de loop van de werkweek vind je MB's in alle modellen, Jag's, Volvo's, Audi's, BMW's en massa's stijl-mini-busjes op de parking. In het weekend echter valt het me op dat daar nog weinig van te merken is, Franse wagens, Opel, af & toe eens een Jap, VW en heel veel "werkmans-busjes" zoals wij dat noemen, die vooral door/voor de reisbureaus gebruikt worden.
Langs de andere kant zijn er ook bedrijven die niets anders aankopen dan MB-E klasse. Antwerp Tax bvb rijdt al sinds mensenheugenis met dit merk. Deze mensen doen dan wel het specifieke taxirijden, (wat wij inderdaad niet doen) het komt er in de regel altijd op neer dat zij veel minder km's maken dan wij over een zelfde periode. Buiten de Viano die we ooit gehad hebben, mogen we nooit klagen over MB. Maar Audi heeft ons tot hiertoe altijd meer voldoening gegeven, op alle gebied.
Comment