Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M235i of CLA A45 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Die vind je tweedehands met maar paar 1000 km op voor om en bij de 32k... Met andere woorden 20k gespaard.. In degelijke wagen is het toch de motor die telt e
    Ja? die ben ik dan toch nog niet tegengekomen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      en gaat het dan enkel om de look, blackhorse ?
      Jip . Om de M235i een mooie wagen te noemen moet je blind zijn of een logosl?t. Als ik toch zoveel moet betalen is het uiterlijk minstens even belangrijk als de rijeigenschappen. Ik ben niet wild van de cla maar vind hem veel knapper dan de 2reeks.
      Rijeigenschappen van een wagen dat is iets wat ieder voor zichzelf moet uitmaken en niet teveel boekjes lezen of youtube videos kijken. Ik ben er zeker van dat de amg zeker niet saai rijd en iedere keer voor een glimlach zorgt.
      Last edited by ; 29/09/2014, 19:21.

Comment

Ik zou resoluut voor de M235i gaan tussen deze twee. Ik zeg tussen deze twee want er is nog meer op de autoplaneet dan de duitse drie. Ik vind het wel een zeer mooie auto eigenlijk. Zou zeker geen 30k meerbetalen voor de M4 omdat ik er ook niet veel meer van verwacht qua beleving etc. Je moet natuurlijk wel voor de looks van zo een 2 serie zijn met zijn lange neus en korte kontje maar smaken verschillen.
        Die cla mja, dat vind ik een lelijk hok, met al die tirlantijntjes eraan en dan die achterlichten die te fancy willen aandoen in het donker. MAarja smaken verschillen.

Ik zou trouwens geen enkele van deze twee nemen, zwaar overpriced. Voor dat budget zet ik mij richting Nissan 370z, porsche cayman of koop ik een toyota gt86 voor het weekend en clio rs voor in de week. Maar goed ik zit spijtig genoeg niet in de topicstarter zijn situatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Jip . Om de M235i een mooie wagen te noemen moet je blind zijn of een logosl?t. Als ik toch zoveel moet betalen is het uiterlijk minstens even belangrijk als de rijeigenschappen. Ik ben niet wild van de cla maar vind hem veel knapper dan de 2reeks.
          Rijeigenschappen van een wagen dat is iets wat ieder voor zichzelf moet uitmaken en niet teveel boekjes lezen of youtube videos kijken. Ik ben er zeker van dat de amg zeker niet saai rijd en iedere keer voor een glimlach zorgt.
          LOL. De cla is alleen knapper tov een mestkar, tenzij voor blinden. Auto klopt helemaal niet qua lijnen en proporties, gewoon veel te veel design in een kleine auto willen stoppen. De gewone A is stukken mooier.

Comment

Half naast de kwestie maar het geluk gehad met een M235i mee te rijden met een goed chauffeur en vorig weekend zelf met geen GLA (dus G geen C) te rijden. De M235i is de betere rijderskar, zeker in manueel en rwd. Dan is dat als "piloot" een toch wel heel fijne wagen. Gaat het over looks en praktisch gebruik dan kies ik resoluut voor de GLA AMG. Veel meer ruimte dan CLA en M235i. Bovendien een enorme sleeper, amper slechter weggedrag dan de A AMG en de 4x4 werkt op zich wel leuk. Ik herhaal dat puur als chauffeur dit geen leukere kar is, maar als totaal concept de GLA me de betere keuze lijkt. De CLA heeft imo een hoog "johnny" gehalte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
              LOL. De cla is alleen knapper tov een mestkar, tenzij voor blinden. Auto klopt helemaal niet qua lijnen en proporties, gewoon veel te veel design in een kleine auto willen stoppen. De gewone A is stukken mooier.
              Smaken kunnen verschillen he, en gelukkig maar want anders reed iedereen met hetzelfde rond.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

design awards voor de cla

The 2014 Mercedes-Benz CLA-Class is one of the best luxury cars under $40K. It’s also one of the best-looking Mercedes ever produced.

Exklusive Einblicke und individuelle Angebote: Erleben Sie mit Mercedes-Benz das Maximum aus digitaler Live-PR. Exclusive insights and individual offers: Experience the maximum of digital live PR with Mercedes-Benz.

design awards voor de m235i

geen

de ongelooflijke stroomlijn in een sexy, praktische jas van de cla wordt designmatig geapprecieerd
                nou weet ik ook dat zo'n award niet bepaalt of een auto mooi is, maar dat het tekentechnisch een huzarenstuk is als de venus van milo

en als ik de vergelijkende video's zie, ik krijg geen glimlach door sideways te scheuren, maar door te cruisen

Comment

Tekentechnisch is't natuurlijk moeilijk om zoveel lijnen in zo een kleine auto te stoppen (die bij't groter model wel mooi zijn) maar daarom is't niet mooi imo.
                  Ik ontmoet in ieder geval heel veel mensen die'm niet mooi vinden.

Zo awards zijn trouwens ook te koop, net als al die car of the year verkiezingen

Comment

die lijnen zijn er enkel om de cx op .21 te krijgen, niet om ze in de auto te poeffen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

en als ik de vergelijkende video's zie, ik krijg geen glimlach door sideways te scheuren, maar door te cruisen
                      Dan koop je beter een C220 cdi met dat geld dan een AMG hé
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

voor zoals ik rij is een 220 al, om't zo te zeggen, te veel
                        ik wil een 45...ooit, omdat het kan

Comment

Ik zou voor de BMW gaan! Persoonlijk moet ik wel zeggen dat ik de Mercedes qua looks beter geslaagd vind,over het rijgedrag kan ik niets zeggen (zal bij beide wel ok zijn denk ik)....MAAR: Een zes-in-lijn benzine van drieliter is nog altijd dat onbeschrijflijke meer gevoel dan een ongeveer even krachtige opgepepte tweeliter viercilinder. Dat zou voor mij (ik hou van grote motoren) zeker en vast het breekpunt zijn.
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

ik zag op de expressweg apen knokke, de n49, een rode gla 45

ik vind de a45 ni mooi, maar tis wel bangelijk dat dat kot 354 pk heeft, en chauffeuse rustig optrekt

Comment

Ik zou toch ook voor de m235i gaan. Over looks kan je moeilijk discussieren, voor de ene persoon is het prachtig, de ander lelijk. Ik ben niet echt fan van de CLA (zowel stock/AMG trim)
                              CLA/A45 vind ik niet echt speels/spannend genoeg (voor AMG te zijn). Al heb ik wel nog niet met de m235i gereden, enkel ervaring met A45 en CLA45.

Comment

BMW M235i of CLA A45 AMG

Voor mij zou de keuze eerder zijn M235i of M235i Xdrive en dat lijkt me dan een moeilijkere keuze...

Aangezien je op de openbare weg toch moeilijk echt gebruik kan maken van de RWD is de X drive waarschijnlijk de beste keuze..

0.2 sneller naar de 100, je kan het vermogen ook echt kwijt op de weg als het nat is.

Uit die motor moet nog wel wat meer vermogen te halen zijn als Mercedes 360pk haalt uit een 2 liter, dan zou je toch denken dat de M235i probleemloos 380 moet aankunnen?

In Duitsland kan je al M235i's vinden voor 40k, maar misschien koop je deze wel gewoon beter nieuw. Wagen vraagt ook niet echt om (veel) opties vind ik.
                                Last edited by germinal; 14/10/2014, 09:19.
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

Voor mij ook de M235i, de CLA vind ik in proportie minder geslaagd. Die wagen is gewoon te klein voor het design.
                                  MAAR zelf zou ik nog even op de tanden bijten en de komst van de nieuwe M2 afwachten, zal naar alle waarschijnlijkheid een 370pk en 500nm/koppel krijgen MET sper en er een pak beter uitzien dan de M235i.

Comment

Na veel wikken en wegen uiteindelijk voor een M3 gekozen. Het was snel duidelijk dat het geen Cla ging worden. Veel duurder dan de m235I en de looks zijn echt niet mijn ding. Veel te druk kwa lijnen, zoals sommige hier al gezegd hebben, te veel speciale lijnen in een te kleine auto.
                                    De M235I is een beest van een auto, enkel dingen stoorden mij zoals geen mogelijkheid om leder op dash, afwerkingdetails...
                                    Mijn droomwagen is al altijd een M3 geweest, die bleek haalbaar en vandaar de keuze voor de M3. Het is een M3 geworden omdat hij voor mij mooier is dan de M4. Vooral achteraan, de 4 reeks is te klassiek/gewoon kan het moeilijk
                                    omschrijven maar er is iets wat me niet aanstaat bij een 4. De 2 is veel mooier langs achter. In de M4 was er achteraan te weinig hoofdruimte, zat met mijn hoofd tegen plafond. In de 2 is er meer hoofruimte dan in de M4.

Zeer blij met de keuze van de M3, nu nog geduld tot eind februari.
                                    Last edited by Axe80; 14/10/2014, 19:48.

Comment

Geweldige keuze; zou ook voor de M3 gaan!!!
                                      Greetz,
                                      Canonball

Comment

BMW 235i direct zonder twijfel.

Comment

Working...
                                        X