Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke SUV in BVBA?
Collapse
X
-
Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
-
Oorspronkelijk geplaatst door Floran Bekijk BerichtenLexus NX300gPeugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichtenkan niet op tegen de diesels qua kost voorlopig... helaas!
Bovendien: onderhoud is goedkoper dan bij de dieselconcurrenten (verbruikt minder remblokjes, heeft geen roetfilter, heeft geen slijtagegevoelige onderdelen zoals koppeling of startmotor e.a.), hij is fiscaal gezien veel interessanter en qua kost aan de pomp wordt zo'n benzine-hybride sowieso ook voordeliger dan een diesel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenHou er rekening mee dat diesel op korte termijn evenveel zal kosten als benzine, als we de geruchten mogen geloven.
Diesel onderhoud is ook duurder dan benzine.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Welke SUV in BVBA?
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichtenhet staat nu wel in het regeerakkoord dat de accijnzen op diesel worden opgetrokken.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Moeilijk te voorspellen wat het volgend jaar wordt, feit is dat dikke diesels niet in kost zullen zakken.
Wil je veilig zitten, dan kies je iets met een lage CO2....
Is die hybride Mitsubishi niks? In NL is die razend populair onwille van de artificieel lage bijtelling.
Feit is dat een diesel pas interessant zal blijven als je nog meer kms doet per jaar. Afhankelijk van het model zal dat wel richting 30k gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenals het dan toch een SUV moet zijn doe het dan maar direct zoals het hoort, mercedes G65 6X6Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenOver welke 'kost' heb je het dan? Enkel aankoop? Dat hangt dan af van welke 'monster' fleet korting je bij de concurrentie krijgt. Want prijs/uitrusting staat de NX sterker.
Bovendien: onderhoud is goedkoper dan bij de dieselconcurrenten (verbruikt minder remblokjes, heeft geen roetfilter, heeft geen slijtagegevoelige onderdelen zoals koppeling of startmotor e.a.), hij is fiscaal gezien veel interessanter en qua kost aan de pomp wordt zo'n benzine-hybride sowieso ook voordeliger dan een diesel...Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Ik heb hier anders een excel die vrij volledig is wat autokosten betreft.
Geef me maar wat cijfers van hetgeen je wil vergelijken en ik rol er wel eens wat uit:
verwachte aantal km, cataloguswaarde, reele aanschafprijs, looptijd van de renting/lening, co2 uitstoot, reeel verbruik, verzekering, verwachtte onderhoudskost, restwaarde.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichtenkan je dit eens in een praktisch voorbeeld gieten? Pakweg Volvo D4 Summum vs Lexus NX 300h met vergelijkbare uitrusting aan 25000km per jaar over 4 jaar of zo. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het hybride verhaal...
Buiten de forse meerkost bij aankoop komen we op een maandelijkse meerkost van € 410 á 450 aan benzinekosten. We spreken hier wel bij een maandgemiddelde van +- 12500km bij hetzelfde huidige prijsverschil aan de pomp.
In jullie geval dus feitelijk te verwaarlozen.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik heb er persoonlijk geen tijd voor om dat in detail te gaan uitrekenen. Bovendien verschillen de huurprijzen (renting) nogal hard van de ene leasingmaatschappij tot de andere.
Waar ik misschien wél mee kan helpen, is met de vergelijkingstabel hieronder. Daar zie je de fiscale impact in vergelijking tussen een NX 300h AWD Business Edition (aan nettoprijs) en een aantal gelijkaardig uitgeruste concurrenten. Dit is wel appelen met appelen vergelijken, want allemaal uitgerust met automaat en met vergelijkbare pk's. Dus geen basismotorkes met manuele versnellingsbak en tweewielaandrijving in dit geval. (hopelijk is de tabel leesbaar...)
LexusFiscalComparisons_NX300hAWD-vs-DieselCompetitors_20141003_1.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIk heb hier anders een excel die vrij volledig is wat autokosten betreft.
Geef me maar wat cijfers van hetgeen je wil vergelijken en ik rol er wel eens wat uit:
verwachte aantal km, cataloguswaarde, reele aanschafprijs, looptijd van de renting/lening, co2 uitstoot, reeel verbruik, verzekering, verwachtte onderhoudskost, restwaarde.
Als je dan nog rekening kan houden met de gelijkstelling van accijnzen tussen diesel en benzine over de komende drie jaar, dan zijn we helemaal goed af
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIk heb hier anders een excel die vrij volledig is wat autokosten betreft.
Geef me maar wat cijfers van hetgeen je wil vergelijken en ik rol er wel eens wat uit:
verwachte aantal km, cataloguswaarde, reele aanschafprijs, looptijd van de renting/lening, co2 uitstoot, reeel verbruik, verzekering, verwachtte onderhoudskost, restwaarde.Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Ik ga wat uit van enkele veronderstellingen natuurlijk ook (35% restwaarde na 4 jaar bijvoorbeeld) maar dan komt de NX iets voordeliger uit :
TCO/jaar 17491 € vs 17238 €
VAA/maand 140.56 vs 104.98
kost/km 0.827 vs 0.785
vaste kost /km 0.150 vs 0.118
Als je daarbij nog eens de verwachtte prijsevolutie van diesel telt, kom je financieel zowieso beter uit bij de NX.
Ik denk bovendien persoonlijk dat je daarbij ook een veel betere en aangenamere wagen hebt (geen dieselgeratel, minder trillingen, recentere wagen, etc etc)...
Als je de details van de cijfers wil stuur ik je de excel eens door eventueelDo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Van zodra de dieselprijzen zo goed als gelijk liggen met de benzineprijzen wordt de keuze voor hybride-rijden geen kopbreker meer, zeker niet als je Lexus als merk neemt.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik heb de fantastisch complete tabel van MaXX99 efkes gebruikt om de vergelijking zoveel mogelijk in de stijl van 'appelen met appelen' te zetten.
Hiervoor ben ik uitgegaan van volgende gegevens:
Volvo XC60 D4 FWD Summum met automaat en metaalkleur en voor de rest alle optionele uitrusting gekozen om goed te kunnen vergelijken: cat. prijs € 54.165,- BTWi
Lexus NX 300h FWD Executive Line met metaalkleur en verder geen opties = zelfde uitrusting als Volvo: cat. prijs € 49.930,- BTWi
Imaginaire korting voor beide op 8%
CO2 Volvo = 124 g/km, Lexus = 121 g/km (ik vind over de Volvo niets terug over CO2 aangepast aan de velg/bandenmaat. Normaal gezien zou die nog meer moeten stijgen als je de Summum uitrusting neemt)
Het reële verbruik aangepast als volgt: Volvo 7,5 (gebaseerd op spritmonitor.de) en Lexus ook 7,5 (gebaseerd op eigen testervaring met stevige voet en zonder ecorun)
Ik kom dan uit op 0,906 voor de Volvo en 0,813 voor de Lexus voor de kost/km
0,184 voor Volvo en 0,134 voor Lexus in vaste kost/km
Zelfs bij ingebeelde gelijke netto aankoopprijs en gelijke onderhoudskost, dan nog zou de Lexus volgens deze berekening beter uitkomen.
En dan inderdaad de te verwachten prijsstijging van diesel en op termijn waarschijnlijk zelfs een mindere restwaarde voor de XC60... Puur op kostenvlak lijkt me dit redelijk duidelijk.
Voor de rest moeten de subjectieve waarden de beslissing maar beïnvloeden
Comment
Comment