Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV in BVBA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    De Volvo! De D4 motor is een goede combinatie tussen verbruik en rijplezier en qua koetswerk,interieur,rijhouding en veiligheid staat ie echt boven de andere
    Absoluut prachtauto. Real life verbruik viel toch wat tegen, had er meer van verwacht (snelweg aan 130 toch vlot +7.5l/100km). Maar de 181 pk sterke D4 in combinatie met automaat is wel top, al heeft de voortrein wat moeite met het koppel soms. Qua afwerking, interieur, veiligheid... TOP.
    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

    Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Floran Bekijk Berichten
      Lexus NX300g
      kan niet op tegen de diesels qua kost voorlopig... helaas!
      Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
      VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

      Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

      Comment


      • #23
        Hou er rekening mee dat diesel op korte termijn evenveel zal kosten als benzine, als we de geruchten mogen geloven.

        Diesel onderhoud is ook duurder dan benzine.

        Comment


        • #24
          als het dan toch een SUV moet zijn doe het dan maar direct zoals het hoort, mercedes G65 6X6
          lets have some more member berries

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
            kan niet op tegen de diesels qua kost voorlopig... helaas!
            Over welke 'kost' heb je het dan? Enkel aankoop? Dat hangt dan af van welke 'monster' fleet korting je bij de concurrentie krijgt. Want prijs/uitrusting staat de NX sterker.
            Bovendien: onderhoud is goedkoper dan bij de dieselconcurrenten (verbruikt minder remblokjes, heeft geen roetfilter, heeft geen slijtagegevoelige onderdelen zoals koppeling of startmotor e.a.), hij is fiscaal gezien veel interessanter en qua kost aan de pomp wordt zo'n benzine-hybride sowieso ook voordeliger dan een diesel...

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
              Hou er rekening mee dat diesel op korte termijn evenveel zal kosten als benzine, als we de geruchten mogen geloven.

              Diesel onderhoud is ook duurder dan benzine.
              Tja, dat horen we al jaren. Hier is ook al een topic over geweest. Ooit zal het er toch wel eens van komen vrees ik maar denk niet dat dit zo zal zijn voor professionelen met een vrachtwagen vloot. Ik denk dat het huidige prijsverschil nog nooit zo groot geweest is de laatste 5 jaar.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #27
                het staat nu wel in het regeerakkoord dat de accijnzen op diesel worden opgetrokken.

                Comment


                • #28
                  Welke SUV in BVBA?

                  Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                  het staat nu wel in het regeerakkoord dat de accijnzen op diesel worden opgetrokken.
                  Heb het ook gelezen. Er is nog veel werk voor onze nieuwe regering want de BIV-simulator bvb werkt nog steeds maar tot 31/12/14.


                  Sent from somewhere, using Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #29
                    Moeilijk te voorspellen wat het volgend jaar wordt, feit is dat dikke diesels niet in kost zullen zakken.
                    Wil je veilig zitten, dan kies je iets met een lage CO2....

                    Is die hybride Mitsubishi niks? In NL is die razend populair onwille van de artificieel lage bijtelling.

                    Feit is dat een diesel pas interessant zal blijven als je nog meer kms doet per jaar. Afhankelijk van het model zal dat wel richting 30k gaan.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      als het dan toch een SUV moet zijn doe het dan maar direct zoals het hoort, mercedes G65 6X6
                      nuttige bijdrage
                      Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                      VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                      Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Over welke 'kost' heb je het dan? Enkel aankoop? Dat hangt dan af van welke 'monster' fleet korting je bij de concurrentie krijgt. Want prijs/uitrusting staat de NX sterker.
                        Bovendien: onderhoud is goedkoper dan bij de dieselconcurrenten (verbruikt minder remblokjes, heeft geen roetfilter, heeft geen slijtagegevoelige onderdelen zoals koppeling of startmotor e.a.), hij is fiscaal gezien veel interessanter en qua kost aan de pomp wordt zo'n benzine-hybride sowieso ook voordeliger dan een diesel...
                        kan je dit eens in een praktisch voorbeeld gieten? Pakweg Volvo D4 Summum vs Lexus NX 300h met vergelijkbare uitrusting aan 25000km per jaar over 4 jaar of zo. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het hybride verhaal...
                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                        Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                        Comment


                        • #32
                          Dat zou inderdaad eens interessant zijn.

                          @Jef, zet maar eens de boekhouders van Lexus aan het werk

                          Comment


                          • #33
                            Ik heb hier anders een excel die vrij volledig is wat autokosten betreft.
                            Geef me maar wat cijfers van hetgeen je wil vergelijken en ik rol er wel eens wat uit:
                            verwachte aantal km, cataloguswaarde, reele aanschafprijs, looptijd van de renting/lening, co2 uitstoot, reeel verbruik, verzekering, verwachtte onderhoudskost, restwaarde.
                            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                              kan je dit eens in een praktisch voorbeeld gieten? Pakweg Volvo D4 Summum vs Lexus NX 300h met vergelijkbare uitrusting aan 25000km per jaar over 4 jaar of zo. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het hybride verhaal...
                              Ik heb voor mezelf eens de berekening gemaakt tussen mijn huidige A6 en de nieuwe Volvo XC90 plug-in.
                              Buiten de forse meerkost bij aankoop komen we op een maandelijkse meerkost van € 410 á 450 aan benzinekosten. We spreken hier wel bij een maandgemiddelde van +- 12500km bij hetzelfde huidige prijsverschil aan de pomp.
                              In jullie geval dus feitelijk te verwaarlozen.


                              Sent from somewhere, using Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #35
                                Ik heb er persoonlijk geen tijd voor om dat in detail te gaan uitrekenen. Bovendien verschillen de huurprijzen (renting) nogal hard van de ene leasingmaatschappij tot de andere.
                                Waar ik misschien wél mee kan helpen, is met de vergelijkingstabel hieronder. Daar zie je de fiscale impact in vergelijking tussen een NX 300h AWD Business Edition (aan nettoprijs) en een aantal gelijkaardig uitgeruste concurrenten. Dit is wel appelen met appelen vergelijken, want allemaal uitgerust met automaat en met vergelijkbare pk's. Dus geen basismotorkes met manuele versnellingsbak en tweewielaandrijving in dit geval. (hopelijk is de tabel leesbaar...)

                                LexusFiscalComparisons_NX300hAWD-vs-DieselCompetitors_20141003_1.jpg

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                  Ik heb hier anders een excel die vrij volledig is wat autokosten betreft.
                                  Geef me maar wat cijfers van hetgeen je wil vergelijken en ik rol er wel eens wat uit:
                                  verwachte aantal km, cataloguswaarde, reele aanschafprijs, looptijd van de renting/lening, co2 uitstoot, reeel verbruik, verzekering, verwachtte onderhoudskost, restwaarde.
                                  Ah ja, juist, ik was vergeten dat de MaXX zo'n tabel in mekaar had geflanst
                                  Als je dan nog rekening kan houden met de gelijkstelling van accijnzen tussen diesel en benzine over de komende drie jaar, dan zijn we helemaal goed af

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                    Ik heb hier anders een excel die vrij volledig is wat autokosten betreft.
                                    Geef me maar wat cijfers van hetgeen je wil vergelijken en ik rol er wel eens wat uit:
                                    verwachte aantal km, cataloguswaarde, reele aanschafprijs, looptijd van de renting/lening, co2 uitstoot, reeel verbruik, verzekering, verwachtte onderhoudskost, restwaarde.
                                    Pak een volvo XC60 D4 summum met wat opties zonder korting: 47000 euro versus een Lexus NX300h Business edition met wat extra opties 47000, financiering over 4 jaar. CO2: 117 vs 116, verbruik reëel geschat op 6.5l/100km voor beide, onderhoudskost geen idee eigenlijk, restwaarde zal in dezelfde strekking liggen vermoed ik.
                                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                    Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik ga wat uit van enkele veronderstellingen natuurlijk ook (35% restwaarde na 4 jaar bijvoorbeeld) maar dan komt de NX iets voordeliger uit :

                                      TCO/jaar 17491 € vs 17238 €
                                      VAA/maand 140.56 vs 104.98
                                      kost/km 0.827 vs 0.785
                                      vaste kost /km 0.150 vs 0.118

                                      Als je daarbij nog eens de verwachtte prijsevolutie van diesel telt, kom je financieel zowieso beter uit bij de NX.
                                      Ik denk bovendien persoonlijk dat je daarbij ook een veel betere en aangenamere wagen hebt (geen dieselgeratel, minder trillingen, recentere wagen, etc etc)...

                                      Als je de details van de cijfers wil stuur ik je de excel eens door eventueel
                                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Van zodra de dieselprijzen zo goed als gelijk liggen met de benzineprijzen wordt de keuze voor hybride-rijden geen kopbreker meer, zeker niet als je Lexus als merk neemt.


                                        Sent from somewhere, using Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik heb de fantastisch complete tabel van MaXX99 efkes gebruikt om de vergelijking zoveel mogelijk in de stijl van 'appelen met appelen' te zetten.

                                          Hiervoor ben ik uitgegaan van volgende gegevens:
                                          Volvo XC60 D4 FWD Summum met automaat en metaalkleur en voor de rest alle optionele uitrusting gekozen om goed te kunnen vergelijken: cat. prijs € 54.165,- BTWi
                                          Lexus NX 300h FWD Executive Line met metaalkleur en verder geen opties = zelfde uitrusting als Volvo: cat. prijs € 49.930,- BTWi
                                          Imaginaire korting voor beide op 8%

                                          CO2 Volvo = 124 g/km, Lexus = 121 g/km (ik vind over de Volvo niets terug over CO2 aangepast aan de velg/bandenmaat. Normaal gezien zou die nog meer moeten stijgen als je de Summum uitrusting neemt)

                                          Het reële verbruik aangepast als volgt: Volvo 7,5 (gebaseerd op spritmonitor.de) en Lexus ook 7,5 (gebaseerd op eigen testervaring met stevige voet en zonder ecorun)

                                          Ik kom dan uit op 0,906 voor de Volvo en 0,813 voor de Lexus voor de kost/km
                                          0,184 voor Volvo en 0,134 voor Lexus in vaste kost/km

                                          Zelfs bij ingebeelde gelijke netto aankoopprijs en gelijke onderhoudskost, dan nog zou de Lexus volgens deze berekening beter uitkomen.

                                          En dan inderdaad de te verwachten prijsstijging van diesel en op termijn waarschijnlijk zelfs een mindere restwaarde voor de XC60... Puur op kostenvlak lijkt me dit redelijk duidelijk.

                                          Voor de rest moeten de subjectieve waarden de beslissing maar beïnvloeden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X