Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV in BVBA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    De i3 is geen BMW maar een BMWi, dat is een andere vennootschap zelfs.
    Zijn vrouw moet er een testrit mee maken, de wagen was bedoeld voor z'n vrouw. Mijn vrouw vond de i3 lelijk, tot ze er mee gereden had, je ziet de buitenkant immers ook niet als je er in zit.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door DDRUM66 Bekijk Berichten
      De i3 is geen BMW maar een BMWi, dat is een andere vennootschap zelfs.
      Zijn vrouw moet er een testrit mee maken, de wagen was bedoeld voor z'n vrouw. Mijn vrouw vond de i3 lelijk, tot ze er mee gereden had, je ziet de buitenkant immers ook niet als je er in zit.



      Comment


      • #83
        Ik heb het topic niet gevolgd, maar zou het kunnen dat Drumm een BMW I3 aanraadt?

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ik heb het topic niet gevolgd, maar zou het kunnen dat Drumm een BMW I3 aanraadt?
          nee, hij ramt het door je strot...

          alé nu terug on topic .

          Iemand meer nieuws over de nieuwe Tiguan eigenlijk? 2 jaar geleden eens een weekend met de huidige versie gereden en was toen meer dan degelijk, maar ondertussen is een update wel nodig vind ik. Iemand enige ervaring met Franse SUVs (niet echt mijn voorkeur, maar ken ze hoegenaamd niet...)?
          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

          Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door DDRUM66 Bekijk Berichten
            De i3 is geen BMW maar een BMWi, dat is een andere vennootschap zelfs.
            Zijn vrouw moet er een testrit mee maken, de wagen was bedoeld voor z'n vrouw. Mijn vrouw vond de i3 lelijk, tot ze er mee gereden had, je ziet de buitenkant immers ook niet als je er in zit.
            een testrit zal niets veranderen aan de te hoge prijs voor een kleine auto die na 190km op de pechstrook staat of aan een laadpaal en dus niet inzetbaar is voor iets anders dan woon-werkverkeer.
            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

            Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
              Iemand meer nieuws over de nieuwe Tiguan eigenlijk? 2 jaar geleden eens een weekend met de huidige versie gereden en was toen meer dan degelijk, maar ondertussen is een update wel nodig vind ik. Iemand enige ervaring met Franse SUVs (niet echt mijn voorkeur, maar ken ze hoegenaamd niet...)?
              Geen SUV, maar ik eigenlijk best wel te spreken over mijn C4 Picasso (op wat kleine electronische bugs af en toe na) ....
              In korte versie met de 1.6 THP en EAT6 automaat, een leuk kleurtje, de 18" velg eronder en het Nappa leder eronder en je hebt de extra ruimte van de SUV, een licht hogere zit, een beter en comfortabeler rijgedrag etc ....
              Het uiterlijk is natuurlijk een zeer persoonlijk iets bij dit model ...

              Ik meen te weten dat de citroen dinges en de peugeot 4007 eigenlijk heel veel gemeen hebben met de mitsubishi outlander, dus kan je ook eens die richting uitkijken (Mitsu geeft meestal ook heel goede kortingen). Je kan zelfs naar een Outlander PHEV eens kijken want die zijn naar VAA toe wel heel interessant ....
              Als je daar bent kan je ook een stap lager naar de ASX eens loeren ... maar japanners en SUV's dan denk ik toch altijd in de eerste plaats aan Nissan.

              Je kan ook eens kijken naar de Land Rovers (Discovery Sport zal te duur zijn vrees ik wel, de Freelander 2 te veel CO² waarschijnlijk) ...

              Een andere optie, maar ik weet niet of die al ter sprake is gekomen, is natuurlijk de BMWi i3
              Last edited by MaXX99; 23/10/2014, 15:26.
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

              Comment


              • #87
                Tja, hij is enkel geschikt voor woon/werkverkeer, je zal dan meer vakantie hebben dan werkdagen eh, tja dat wist ik niet, dan is dat inderdaad niet interessant eh, neem dan een Citroen of zo'n rijdend aquarium van Renault !

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door DDRUM66 Bekijk Berichten
                  Tja, hij is enkel geschikt voor woon/werkverkeer, je zal dan meer vakantie hebben dan werkdagen eh, tja dat wist ik niet, dan is dat inderdaad niet interessant eh, neem dan een Citroen of zo'n rijdend aquarium van Renault !
                  Weet je ik heb zelf ook naar de i3 gekeken ... de REX versie wou ik al helemaal niet want die gaat tegen de filosofie van de wagen in ...
                  De zuiver electrische had dan weer wel mijn aandacht ... maar ... zelfs als tweede wagen kwam hij bij mij niet in aanmerking. De range van 190 km is al zwaar optimistisch, eerder 110 a 130 km, zeker in de winter. Ik heb +/- 25km enkel voor mijn woon-werk, en geen laadmogelijkheid ter plaatse. 50 km dus ... blijft 60 a 80 km over.
                  Nu gebeurd het regelmatig dat ik onverwacht nog een boodschap moet doen (geen probleem range genoeg), maar regelmatig moet ik ook eens naar het hospitaal onverwacht voor mijn echtgenote of naar Gent voor mijn vader ... Dan kom ik zowieso te kort met de reele range van de i3.
                  Pas op, ik geloof echt wel in de toekomst van de electrische wagen en ik vind dat de i3 met kop en schouders boven de rest uitsteekt, maar de range is net nog wat te weinig. Met 300 reële kilometers en een iets practischere uitvoering had hij waarschijnlijk nu in mijn garage gestaan.
                  Maar op geen enkel moment heb ik de i3 met een SUV vergeleken ... eerder een kleine monovolume ... een even grote glasbokaal als die renault die je hekelt dus ...

                  Die C4 was een heel bewuste keuze ... niet de mijne want dan stond er iets veel sportievers voor de deur, maar een alleskunner waar mijn vrouw ook in kan zitten, plaats heb voor de kids, fiscaal relatief interessant was zonder naar eco-motorisaties te grijpen , zeer comfortabel en een übercomplete uitrusting.

                  Had de NX300h toen uitgeweest had ik die zeker gaan testrijden (wel in 4WD uitvoering, want het nut van een SUV zonder ontgaat me echt wel ... sorry Octa)
                  Last edited by MaXX99; 23/10/2014, 16:03.
                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten

                    Een andere optie, maar ik weet niet of die al ter sprake is gekomen, is natuurlijk de BMWi i3
                    nee ken ik niet... meer info?


                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                    Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                      Weet je ik heb zelf ook naar de i3 gekeken ... de REX versie wou ik al helemaal niet want die gaat tegen de filosofie van de wagen in ...
                      De zuiver electrische had dan weer wel mijn aandacht ... maar ... zelfs als tweede wagen kwam hij bij mij niet in aanmerking. De range van 190 km is al zwaar optimistisch, eerder 110 a 130 km, zeker in de winter. Ik heb +/- 25km enkel voor mijn woon-werk, en geen laadmogelijkheid ter plaatse. 50 km dus ... blijft 60 a 80 km over.
                      Nu gebeurd het regelmatig dat ik onverwacht nog een boodschap moet doen (geen probleem range genoeg), maar regelmatig moet ik ook eens naar het hospitaal onverwacht voor mijn echtgenote of naar Gent voor mijn vader ... Dan kom ik zowieso te kort met de reele range van de i3.
                      Pas op, ik geloof echt wel in de toekomst van de electrische wagen en ik vind dat de i3 met kop en schouders boven de rest uitsteekt, maar de range is net nog wat te weinig. Met 300 reële kilometers en een iets practischere uitvoering had hij waarschijnlijk nu in mijn garage gestaan.
                      Maar op geen enkel moment heb ik de i3 met een SUV vergeleken ... eerder een kleine monovolume ... een even grote glasbokaal als die renault die je hekelt dus ...

                      Die C4 was een heel bewuste keuze ... niet de mijne want dan stond er iets veel sportievers voor de deur, maar een alleskunner waar mijn vrouw ook in kan zitten, plaats heb voor de kids, fiscaal relatief interessant was zonder naar eco-motorisaties te grijpen , zeer comfortabel en een übercomplete uitrusting.

                      Had de NX300h toen uitgeweest had ik die zeker gaan testrijden (wel in 4WD uitvoering, want het nut van een SUV zonder ontgaat me echt wel ... sorry Octa)
                      Volledig gelijk... ik ben ook absoluut niet tegen elektrisch rijden en heb ook liever een 4WD in SUV dan een 2WD, maar onze rode vriend met de strik dacht daar anders over en de CO2 is helaas vaak hoger bij 4WD evenals de kostprijs. 2 zaken die voor deVAA een rol spelen. Man, ik mis m'n quattro soms nog... de goeie oude 5-cilinder met permanente 50/50 4WD
                      Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                      VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                      Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                      Comment


                      • #91
                        Ik begrijp het, ik heb ook voor de BEV versie gekozen, principieel wil ik geen REX. Het SUV gedoe zal ik nooit begrijpen. Het laden kan met een CCS lader overigens in 30 minuten, maar tja, die 20.000 laders tegen 2020 kunnen we op onze buik schrijven, er zijn er nu 2 in België, dat zal voorlopig zo blijven. Men heeft het nog steeds niet begrepen in Brussel. Die evolutie biedt ook enorme kansen maar die laat men hier liever links liggen blijkbaar.

                        Comment


                        • #92
                          Tja, die elektrische wagens staan nog in hun kinderschoenen. Ze kosten veel voor wat je krijgt en je geraakt er nergens mee. Als ik morgen naar de Ardennen wil rij ik met mijn visbokaal tot daar en kan ik nog heel wat bagage en passagiers meenemen. Iemand met een elektrische auto zit nu op een kaart te kijken waar hij koffie kan drinken om z'n wagen te laden en komt gestresseerd door de caffeine en het laatste beetje actieradius aan. Van zodra ze een wagen maken die minstens 500 km aankan aan een mooie snelheid en in een groter volume wil ik het wel overwegen.
                          Als ik nu een nieuwe suv zou zoeken zou de nieuwe Espace (want dat is het wel geworden een suv) mij aanspreken.

                          Comment


                          • #93
                            En is een BMW X1 ED niets voor je vrouw? Start @ 33 kEUR en 119 g CO2.
                            En de andere suggestie is en blijft niet mis: Citroën Cactus Blue-HDI, geen SUV, wel een hoge zit en een aparte look, misschien vind je vrouw dat wel OK. Vanaf 22 000 kEUR met een CO2 waarde van 82 gr...
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              En is een BMW X1 ED niets voor je vrouw? Start @ 33 kEUR en 119 g CO2.
                              En de andere suggestie is en blijft niet mis: Citroën Cactus Blue-HDI, geen SUV, wel een hoge zit en een aparte look, misschien vind je vrouw dat wel OK. Vanaf 22 000 kEUR met een CO2 waarde van 82 gr...
                              Goh mijn vrouw is nogal Duits-minded naar auto's toe... wellicht van thuis uit . Bovendien vind ik de cactus iet zo geslaagd, itt enkele andere citroën modellen. Wat betreft de X1, ja zeker een optie al moet ik eerlijk bekennen dat ik het interieur wat passé vind. Is mss niet zo, maar ik ben het vlak van interieur meer een audi-man. Smaken en kleuren hé... Tijdje terug wel met een X1 2.0d drive gereden en het beviel me wel. Zeker nog op de lijst dus.
                              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                              Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door DDRUM66 Bekijk Berichten
                                Het laden kan met een CCS lader overigens in 30 minuten, maar tja, die 20.000 laders tegen 2020 kunnen we op onze buik schrijven, er zijn er nu 2 in België, dat zal voorlopig zo blijven. Men heeft het nog steeds niet begrepen in Brussel. Die evolutie biedt ook enorme kansen maar die laat men hier liever links liggen blijkbaar.
                                hier kan ik je volledig in volgen en net daar wringt het schoentje om voor een volledig elektrische auto te gaan op dit moment...
                                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                Comment


                                • #96
                                  Testrit NX300h aangevraagd, ergens begin November...
                                  Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                  VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                  Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                                    Testrit NX300h aangevraagd, ergens begin November...
                                    Een nieuwe wereld zal opengaan

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                      Een nieuwe wereld zal opengaan
                                      ben benieuwd
                                      Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                      VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                      Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                      Comment


                                      • #99
                                        Ik denk zowieso dat dat de beste keuze is voor een BVBA ...
                                        Het is geen wagen met sportieve ambities, maar rijd hem zoals hij geconcipieerd is en je kan je geen betere wensen denk ik ...
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                                          Goh mijn vrouw is nogal Duits-minded naar auto's toe... wellicht van thuis uit .
                                          Misschien is de BMW i3 dan wel iets voor haar ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X