Mededeling

Collapse
No announcement yet.

7 serie/5 serie/X serie? Iets anders??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 7 serie/5 serie/X serie? Iets anders??

mijn huidige wagen is een 330d, die zo goed als verkocht is.

Ik zal die wagen ongeveer 10 maanden in bezit heb gehad. mijn wagen hiervoor was een 320d waar ik ook 10 maanden mee gereden heb.

Waarom zo snel weer van wagen veranderen? Ik zie mij met dit voertuig geen 10 jaar rondrijden en als ik er nog een half jaar mee rijd, zal er meer dan 100k op de teller staan en dan daalt de waarde ook relatief hard.

Ik ben voornamelijk op zoek naar meer comfort dan een 3 serie en iets dat ik wil oprijden, maar misschien is dat laatste ijdele hoop

Nu voor hetzelfde geld (40-45k) kan ik een premium selection 740d, 535d of X3/5 35d aanschaffen.

Wat zouden jullie aanraden? Ik neig naar een 7 reeks, maar ik weet niet goed wat vrienden/kennissen/familie/klanten dan zullen denken..

Een 3 serie is en blijft een 'kleine' wagen, die overal aanvaard wordt, maar een 7 reeks??

Als er mensen op het forum zijn die ervaring hebben met het comfort-verschil tussen voormelde voertuigen dan hoor ik het graag.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Koop gewoon de wagen die je bevalt en trek u niks aan van wat "de mensen" er van denken. Waarom zou een groter voertuig minder aanvaard worden dan een kleiner voertuig ?

Comment

7 all the way. alles behalve een X onding
      lets have some more member berries

Comment

Al eens gereden met een 7? Dat zijn salons op wielen, een GROOT, zeker als je van een 3 komt. Wat de mening van de mensen betreft, is het volgens mij allemaal te zien in welke brache je zit. Zo ken ik een bakker aan de kust die 3 garages huurt enkele kilometers van zijn bakkerij, voor zijn deur staat een oudere Mercedes braek. Maar in de gehuurde garages een Porsche 4S, een SL en een 7 serie. Volgens hem kan hij lekker anoniem rondrijden zonder dat de klanten dit weten wat dan ook geen gejank van de klanten meebrengt. Ik persoonlijk stoor mij daar niet aan, dat iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar niet alle mensen zijn zo. Mensen zijn steed jaloers op bezit maar niet op hetgeen je ervoor moet doen. Ik zeg altijd, als mijn klanten het goed hebben, dan heb ik het ook goed.

Comment

Heb al in een i3, i8, 5, 3, x4 gereden maar nog niet in een 7, zal ik komende week eens doen

Weet iemand of de kosten verbonden aan een 7 veel hoger liggen dan een 3? Onderhoud?
          Zolang je geen omnium neemt zal de BA wel hetzelfde zijn als een 3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
            Koop gewoon de wagen die je bevalt en trek u niks aan van wat "de mensen" er van denken. Waarom zou een groter voertuig minder aanvaard worden dan een kleiner voertuig ?
            Omdat je een 3 hebt vanaf 25-30k nieuw en een 7 vanaf 70-80k nieuw

Comment

Heb je interesse in de hogere zit, overzicht, hoger op de poten staan en meerverbruik van een X? Als dat allemaal niet zo relevant is valt die af. De 7 is echt heel groot/lang. Past niet in sommige garages. Ikzelf zou eerder een motorisch en qua opties leuke 5 nemen, maar ga de wagens gewoon testrijden en koop waar je gelukkig mee bent.

Comment

Een BMW 7 is voor de meeste mensen een groot voertuig , ze hebben er echt geen idee van hoeveel dit voertuig kost. Mijn zwager heeft nooit negatieve reacties gekregen op zijn voertuig van vergelijkbare lengte.

Comment

Er rijden ook weinig 7s rond, meeste mensen zouden hem zonder badge niet herkennen.

Comment

Ik zou voor een 5 reeks gaan. Peter van m'n vriendin rijdt met een 520d die wel zeer goed uitgerust is, ik vind dat echt comfortabel!
                    7 zie ik persoonlijk het nut niet van in. Als ge echt comfort wilt dan zou ik gewoon bij Mercedes gaan zien voor een S klasse ipv een 7.

Comment

ken je klanten niet maar kan me voorstellen dat sommige klanten raar gaan kijken als je ipv met een 3 plots in een 7 komt

in België ligt dat gevoelig, in de VS bv. wordt dat al eerder positief onthaald

los daarvan, moet wel fijne cruiser zijn zo'n 7, blijkbaar houd je van afwisseling zal zeker anders rijden dan een 330d!

ev. Lexus als bmw-alternatief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                        Al eens gereden met een 7? Dat zijn salons op wielen, een GROOT, zeker als je van een 3 komt. Wat de mening van de mensen betreft, is het volgens mij allemaal te zien in welke brache je zit. Zo ken ik een bakker aan de kust die 3 garages huurt enkele kilometers van zijn bakkerij, voor zijn deur staat een oudere Mercedes braek. Maar in de gehuurde garages een Porsche 4S, een SL en een 7 serie. Volgens hem kan hij lekker anoniem rondrijden zonder dat de klanten dit weten wat dan ook geen gejank van de klanten meebrengt. Ik persoonlijk stoor mij daar niet aan, dat iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar niet alle mensen zijn zo. Mensen zijn steed jaloers op bezit maar niet op hetgeen je ervoor moet doen. Ik zeg altijd, als mijn klanten het goed hebben, dan heb ik het ook goed.
                        De bakkers die ik ken aan de kust hebben geen tijd om met 3 wagens rond te rijden...

Los daarvan, een 7 draagt niet veel bij tegenover een 5 met comfortzetels, tenzij voor passagiers achterin.
                        Maar vind je die 3 oncomfortabel dan?
                        Als dat prioritair is zou ik toch ook eens bij andere merken shoppen
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                          Een BMW 7 is voor de meeste mensen een groot voertuig , ze hebben er echt geen idee van hoeveel dit voertuig kost. Mijn zwager heeft nooit negatieve reacties gekregen op zijn voertuig van vergelijkbare lengte.

Had uw zwager iets in die aard ?

Comment

Tja, wat de mensen van je denken zal niet afhangen van je auto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Tja, wat de mensen van je denken zal niet afhangen van je auto...
                              Inderdaad, maar je weet (hopelijk) wel wat ik bedoel.

Comment

De mensen die denken dat je klanten niet jaloers gaan reageren zijn duidelijk geen zelfstandigen. Ik weet niet in welke branche je zit, maar tenzij je in het hogere segment zit, gaat je wagenkeuze je klanten kosten.
                                Met een 535d geraak je nog wel weg wanneer je de badges er af haalt. Er zijn maar weinig mensen die het verschil zien tussen een 520 en een 535 terwijl dat gemakkelijk 30.000 euro duurder kan zijn, in aankoop alleen al.
                                Qua rijcomfort is er ook niet zo belachelijk veel verschil tussen een 535 en een 7.

Nogmaals, weet niet in welke branche je zit, maar voor die 40K zou ik (als ondernemer) een extra verkoper aannemen, met de 3 blijven rondrijden en ervoor zorgen dat je bedrijf groeit.
                                Die verkoper gaat je het eerste jaar wat meer dan die 40K kosten, maar die zou zichzelf toch moeten terugverdienen ;-)
                                Dan kan je binnen een jaar of drie iets veel leukers kopen (tweedehands?) dan een 7 serie en er in je vrije tijd van genieten. My two cents.

Comment

Het is triestig dat je je voor de keuze van een wagen moet laten leiden door de eventuele jaloezie of andere reacties van klanten en andere mensen. Toont aan welke mentaliteit veel mensen hebben in dit land.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                                    Al eens gereden met een 7? Dat zijn salons op wielen, een GROOT, zeker als je van een 3 komt. Wat de mening van de mensen betreft, is het volgens mij allemaal te zien in welke brache je zit. Zo ken ik een bakker aan de kust die 3 garages huurt enkele kilometers van zijn bakkerij, voor zijn deur staat een oudere Mercedes braek. Maar in de gehuurde garages een Porsche 4S, een SL en een 7 serie. Volgens hem kan hij lekker anoniem rondrijden zonder dat de klanten dit weten wat dan ook geen gejank van de klanten meebrengt. Ik persoonlijk stoor mij daar niet aan, dat iedereen doet met zijn geld wat hij wil, maar niet alle mensen zijn zo. Mensen zijn steeds jaloers op bezit maar niet op hetgeen je ervoor moet doen. Ik zeg altijd, als mijn klanten het goed hebben, dan heb ik het ook goed.
                                    Idem ik huur ook expres een garage verderop om m'n exclusieve wagen te plaatsen omdat m'n klanten het niet zouden merken en dan de kans ook niet krijgen jaloers te worden. Tis nu wel niet zo dat ik met een oude bak rij als dagelijkse wagen maar een audi van 4j. oud wordt nu éénmaal beter geaccepteerd dan een maserati (terwijl ik toch ook enkele jaloerse reacties kreeg toen deze nieuw was).

Heb hier op het forum destijds ook iemand gezien die een porsche panamera had en er waren der hier zelfs op het forum die er jaloers over deden tegenover die slager, triestig natuurlijk zeker als je weet dat die mens wss. het dubbele moet werken dan 8uurtjes daags.
                                    Last edited by Schnippy; 12/10/2014, 07:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Het is triestig dat je je voor de keuze van een wagen moet laten leiden door de eventuele jaloezie of andere reacties van klanten en andere mensen. Toont aan welke mentaliteit veel mensen hebben in dit land.
                                      Hier sluit ik me volledig bij aan.
                                      Je moet zelf beslissen wat je mooist vind,en waar je liefst mee rijd.
                                      Ben ook zelfstandig en heb me iets nieuws gekocht van ongeveer 90k, maar voor naar mijn klanten te rijden neem ik altijd de bestelwagen!
                                      Veel succes met UW EIGEN beslissing.
                                      Ronny

Comment

5GT nemen, is nog een 5 met het comfort en de ruimte van een 7.

Comment

Working...
                                        X