Mededeling

Collapse
No announcement yet.

7 serie/5 serie/X serie? Iets anders??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    De bakkers die ik ken aan de kust hebben geen tijd om met 3 wagens rond te rijden...

    Los daarvan, een 7 draagt niet veel bij tegenover een 5 met comfortzetels, tenzij voor passagiers achterin.
    Maar vind je die 3 oncomfortabel dan?
    Als dat prioritair is zou ik toch ook eens bij andere merken shoppen
    Wedden dat ze in de winter wel tijd hebben! Meer tijd dan ne bakker in het binnenland en in de zomer minder natuurlijk...

    Sry voor het OT gedoe.

    Ik zou toch voor de 5 serie gaan kwestie van sportievere wagen te kiezen.
    Last edited by Schnippy; 13/10/2014, 00:04.

    Comment


    • #22
      Ik had hetzelfde probleem.

      Had een mooi budget, net de weinig voor een 535 GT. 7 serie was iets te groot en klanten zien die niet graag komen, x5-x6 was te zwaar voor Co 2.

      Waarom geen 335 GT, rijd super zalig, motor is krachtig genoeg. En toch ruim binnenin, is voor mijn lange benen meer ruimte in dan een 5 break. En ondertussen al een paar in 2de hands te vinden in Duitsland.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door m3ronny Bekijk Berichten
        Hier sluit ik me volledig bij aan.
        Je moet zelf beslissen wat je mooist vind,en waar je liefst mee rijd.
        Ben ook zelfstandig en heb me iets nieuws gekocht van ongeveer 90k, maar voor naar mijn klanten te rijden neem ik altijd de bestelwagen!
        Veel succes met UW EIGEN beslissing.
        Ronny
        Wat moet een consultant dan doen?
        Stel dat die ook zo'n kar van 90K wilt (en kan betalen) dan moet hij puur voor het oog van zijn klanten nog iets kopen a la Insigna om geen offertes kwijt te spelen.

        Zo ken ik er ook. Hun wagen om de hoek parkeren of ver genoeg op de parking om geen zever te krijgen.

        Als je een dagprijs van pakweg 650 euro hanteert (of meer) dan is je auto het eerste waar klanten naar kijken. Ze denken meteen: "daar kan wel 25% af"...

        Voor de bakker zal dat nog wel meevallen. Tenzij de slee voor de winkel staat worden de klanten daar zelden of nooit mee geconfronteerd.

        Bij grote consulting boites mag je zelfs geen auto's boven de 5 serie, SUV's of sportwagens kiezen ook al past het binnen je leasingbudget. Net om die reden...

        Comment


        • #24
          Ik krijg zelfs opmerkingen van klanten (electriciens of zaakvoerders/aankopers van elektrotechnische bedrijven meestal) omdat ik (als 29 jarige) onlangs van een A3 naar een BMW 320D F31 luxury line ben veranderd... Wat ze niet altijd weten is dat ik als zelfstandige verkoper werk (dus wagen wordt niet betaald door het bedrijf dat ik vertegenwoordig) en dus zelf mijn kosten draag.

          Conclusie is dus inderdaad achter de hoek parkeren of niet in het zicht...

          Had geen zin om rekening te houden met wat anderen denken dat dit een luxe wagen is, ik werk hard genoeg om mezelf dit plezier te kunnen gunnen.

          Comment


          • #25
            Normaal hou ik daar geen rekening mee.

            Toen ik een paar jaar geleden wat verbouwingen liet doen, was de 'electricien' toch tegen mij aan het zagen dat de loodgieter te veel verdiende want die reed privé met een X5, en was zich een héél chique villa aan het zetten.
            Kan mij geen bal schelen. Ik heb een correcte prijs betaald voor een radiator en de installatie, dus...
            Feit is wel dat die electricien nog geen 10 stopcontacten in zijn camionette had liggen (standaard witte van Niko), en ook ineens koperdraad te kort had, en dus 3 keer moest terugkomen. Bovendien werkte hij helemaal alleen.
            Die loodgieter werkt met 2 zelfstandigen samen, en nog 10 man in dienst.
            Die moest niet naar huis rijden om nog wat materiaal te halen....

            Ik zou me meer zorgen maken als die loodgieter met een aftandse Fiesta rijdt en in een krot woont. Grote kans dat die failliet is tegen dat de werken halfweg zijn...

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
              De mensen die denken dat je klanten niet jaloers gaan reageren zijn duidelijk geen zelfstandigen. Ik weet niet in welke branche je zit, maar tenzij je in het hogere segment zit, gaat je wagenkeuze je klanten kosten.
              Met een 535d geraak je nog wel weg wanneer je de badges er af haalt. Er zijn maar weinig mensen die het verschil zien tussen een 520 en een 535 terwijl dat gemakkelijk 30.000 euro duurder kan zijn, in aankoop alleen al.
              Qua rijcomfort is er ook niet zo belachelijk veel verschil tussen een 535 en een 7.
              Jaloerse klanten zeker, ochottekes hé? Heb je die jaloerse klanten dan écht nodig kan je je de vraag stellen? Als klant zou ik liever mijn consultant in een dikkere wagen zien toekomen. Betekent voor mij eerder 'het draait daar goed/beter' ipv 'ge verdient al genoeg'? Branche specifiek, akkoord, maar toch...als ik weet ik krijg hier kwaliteit gaat die wagen aan mijn aandacht voorbij.

              Maar gezien er veel jaloerse zielen zijn (aard van het beestje) is misschien de gulden middenweg inderdaad de goede keuze: het verschil qua rijcomfort ts 5 en 3 reeks is al enorm.

              Comment


              • #27
                7 serie/5 serie/X serie? Iets anders??

                Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Idem ik huur ook expres een garage verderop om m'n exclusieve wagen te plaatsen omdat m'n klanten het niet zouden merken en dan de kans ook niet krijgen jaloers te worden. Tis nu wel niet zo dat ik met een oude bak rij als dagelijkse wagen maar een audi van 4j. oud wordt nu éénmaal beter geaccepteerd dan een maserati (terwijl ik toch ook enkele jaloerse reacties kreeg toen deze nieuw was).

                Heb hier op het forum destijds ook iemand gezien die een porsche panamera had en er waren der hier zelfs op het forum die er jaloers over deden tegenover die slager, triestig natuurlijk zeker als je weet dat die mens wss. het dubbele moet werken dan 8uurtjes daags.
                Die slager, als het toere is, heeft een M3.
                Die andere slager, die hier nu weg is had/heeft een GT3 RS.

                Die panamera was van Jokke, maar is een vlomaker ipv slager


                Maar het is idd erg, mijn baas heeft een job waar men weet dat die veel geld verdiend en toch reclameren ze op z'n 911
                BMW X5 45e

                Comment


                • #28
                  een X5 van de vorige reeks met de juiste opties vind ik héééél dik! De 5 komt bij mij als laatste, hij kan me niet zo bekoren ..
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #29
                    Je beseft meer en meer hoeveel zielige, jaloerse types er in het zakenleven zitten. Van die gefrustreerde mensen die er altijd op hopen dat ze veel geld gaan verdienen en dit niet lukt.

                    Comment


                    • #30
                      Niet iedereen is business-smart he. Maar je daar bij neerleggen is niet iedereen gegeven...
                      Persoonlijk zou ik niet met een X5 rijden, maar voor jou zou dit mss een oplossing zijn? Comcortabel, ruim en ondertussen is de SUV ook al wat ingeburgerd en wordt niet meer bekeken al exuberant imho.

                      Comment

                      Working...
                      X