Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bomen en het bos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bomen en het bos

    Begin december moet ik op zoek naar een nieuwe bedrijfswagen op de venootschap.

    Na 5j te hebben rondgetoerd met een Audi Avant 2.7 diesel (leasing) wordt het tijd voor een fiscaal vriendelijkere wagen.
    Lees zo laag mogelijk VAA J, met toch een aantal leuke opties erop. Budget voor ogen 55-60K. (renting, leasing of aankoop?)
    Liefst SUV of break (2 kids en af en toe een fiets in de koffer)

    Diesel of benzine is vraag die al lang in mijn hoofd speelt.
    De 2.7 was een keuze daar ik als consultant in de periode 2004-2008 jaarlijks 25-30K reed. Na 2009 had ik plots nog maar één in klant in het Brusselse, dus op amper 5j rijd staat er nog geen 90.000km op te teller. Nu rij ik denk ik max 15K per jaar.

    Grootste voorkeur gaat uit naar BMW omdat ik begin vorige maand 1 reeks heb besteld en ik hierdoor op de aanschaf van de 2de wat extra korting zou krijgen.

    Mijn eerste voorkeur ging uit naar een X3, maar de relatieve hoge CO2 en verbruik schrikt me wat af.
    Dan mijn oog laten vallen op de 4 Grand Coupé, 2.0D, met een CO2 van 124 en totale prijs van 55K.
    Touring 3 is ook kandidaat maar minder.

    Deze morgen gemerkt dat de nieuwe jaguar XE een CO2 heeft van minder dan 105. Ook wel plots een kandidaat

    Met andere woorden, zie de bomen in het bos niet meer

  • #2
    Met dat budget heb je toch een leuke 5 Break, of een 3GT. Zal in elk geval een groter koffer hebben dan zo'n 4 GC.

    Maar waarom een diesel? Als je onder de 20k zit, betwijfel ik of dat rendabel is.
    Misschien is de nieuwe Lexus SUV iets voor jou.

    Comment


    • #3
      Meest Co2-uitstoot vriendelijke wagens in jouw budget....
      - Mercedes E300 BlueTec Hybrid : 99 gram
      - Citroën DS5 Hybrid4 : 102 gram
      - Volvo S80 D4 : 104 gram

      Ofwel toch maar iets hogere Co2-uitstoot.
      Iedere 10 gram meer uitstoot komt ongeveer overeen met een (netto) verhoging van het VAA van 0,42% van de cataloogwaarde van de wagen.
      In jouw geval zou 10 gram meer maximaal 252 euro (0,42% * 60K) per jaar zijn. Of ongeveer 20 euro per maand.

      Comment


      • #4
        4 GC vind ik vlees noch vis, 3 GT is mottig. Zelf zou ik opteren voor de 320d/i Touring.

        Comment


        • #5
          Audi A6 met de nieuwe 2.0 ultra motorisatie ? Co2 is 119. Als je er mee kan leven met een pre-facelift rond te rijden koop je voor minder dan 50k een volledig uitgerust exemplaar.

          Ik zou me toch niet blind staren op die VAA. Afschrijving nog altijd een véél grotere kost bij dit soort wagens en de kans zit er dik in dat er weer wat verandert aan het systeem in de komende jaren. Vooral de BIV en rijtaks worden door de regering in het vizier genomen omdat er teveel 'fraude' is. (Porsches die maar 60 euro BIV betalen enz). Als je echt minder VAA wilt betalen zou ik eens naar de nieuwe Passat gaan kijken. Voor 40k zal je wel een mooi exemplaar hebben en ik heb sterk mijn twijfels of hij zoveel minder goed gaat rijden dan de huidige 5-serie, E-klasse of a6. Dat zijn toch allemaal wagens die al een jaar of 3-4 oud zijn en de techniek staat ook niet stil.

          Comment


          • #6
            Zelfde verhaal als ik, Ik had een A4 2,7 break, deed 120 000 Km op 3 jaar.
            Vaa vond ik aan de hoge kant en heb mij nu die 335 GT gekocht.

            Ik vrees als je uit die 6 cilinder komt van audi, het aanpassen gaat worden naar een 4 cilinder.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Met dat budget heb je toch een leuke 5 Break, of een 3GT.
              Met dat budget heb je zelfs een flink uitgeruste 5GT.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • #8
                Volvo met een D4 motor!
                BMW 118D E87 M-pack

                Comment


                • #9
                  Of zelfs een V60 met een D6 motor!

                  Comment


                  • #10
                    Is er ergens een website waar je heel het gebeuren van een bedrijfswagen kan lezen. Ik snap VAA niet meteen en hoeveel je maandelijks budget is voor bepaalde auto's etc.

                    Is er ergens een samenvatting te lezen of waar het wordt uitgelegd?
                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                    2007 BMW E91 318d - 122pk

                    Bekijk
                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                    Comment


                    • #11
                      Persoonlijk zie ik me nog niet onmiddelijk rijden met een dikke 5 reeks, laat staan een E reeks :-)
                      Ook het feit dat deze allemaal meer co2 uitstoten en een hoger verbruik hebben

                      Daarom dat ik meer zou opteren voor een 3 reeks of 4 GC die dan bijna full-option zijn.

                      Maar is waar wat robinb zegt, misschien mag ik me niet blindstaren op die VAA, want met de regering weet je nooit. Ze hebben me ook mooi liggen gehad met die 2.7. Had hem kleine 6 maand en toen kwamen de nieuwe regels van VAA.

                      Zouden jullie ook adviseren voor benzine te nemen aangezien ik (voorlopig) minder dan 20.000km rij?

                      Comment


                      • #12
                        Ik snap het niet goed, in je openingspost spreek je van een SUV of break en dan kom je zelf met een 4GC aandraven ?
                        Ik zou persoonlijk eens bij Lexus gaan kijken als een break geen noodzaak is : IS300 of GS300 en als je een SUV wil de NX300 ....
                        Als je plaats wil voor de kids en de fiets, kijk dan ook eens naar monovolumes ....
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                          Persoonlijk zie ik me nog niet onmiddelijk rijden met een dikke 5 reeks, laat staan een E reeks :-)
                          Ook het feit dat deze allemaal meer co2 uitstoten en een hoger verbruik hebben
                          520dA Touring heeft 118g CO2, wat minder is als alle 3 Tourings (!), met enige uitzondering van de 320d EfficientDynamics Edition (112g). Verbruik of CO2 is dus geen argument.

                          Die is wel 4.9m, tegenover ~4.6m van de meeste andere die je noemde. Dat is zowel een voor als een nadeel. Meer ruimte voor de kids en de fiets, ietsje minder handig in het stad.
                          Last edited by Garf; 17/10/2014, 10:26.

                          Comment


                          • #14
                            Ik zou toch zeker eens een Volvo V60 in D6 overwegen:
                            C02 uitstoot van 48 gram
                            100% aftrekbaar
                            €93 netto VAA/maand
                            215 pk + 68 pk van de electromotor
                            €0,00 BIV.

                            Zo goed als full option voor 60K (BTWi en excl kortingen, welke aanzienlijk zijn bij Volvo, al heb ik geen idee of dit voor een D6 ook het geval is).

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                              Ik snap het niet goed, in je openingspost spreek je van een SUV of break en dan kom je zelf met een 4GC aandraven ?
                              goh ja, daar heb je een punt. Ik zag die staan toen ik de break ging bekijken en kon me wel charmeren.
                              Volgens de verkoper was de kofferinhoud groter dan de break en had voor mij een ruime achterbank.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                                Ik zou toch zeker eens een Volvo V60 in D6 overwegen:
                                C02 uitstoot van 48 gram
                                100% aftrekbaar
                                €93 netto VAA/maand
                                215 pk + 68 pk van de electromotor
                                €0,00 BIV.

                                Zo goed als full option voor 60K (BTWi en excl kortingen, welke aanzienlijk zijn bij Volvo, al heb ik geen idee of dit voor een D6 ook het geval is).

                                ik zal even hun website kijken, want van volvo ben ik niet zo op de hoogte

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                                  goh ja, daar heb je een punt. Ik zag die staan toen ik de break ging bekijken en kon me wel charmeren.
                                  Volgens de verkoper was de kofferinhoud groter dan de break en had voor mij een ruime achterbank.
                                  Verwar je niet met de 3 GT? Die heeft een grotere koffer als een 3 touring, een 4 GC niet.
                                  Smilin' Jack - Speed Pilot

                                  Comment


                                  • #18
                                    het is bedriegelijk - op papier wat meer liters indeed - , maar de koffer van de 3GT gaat schuin afgeplat naar beneden, terwijl de 3 eerder recht afgekapt is (dus je kan tot tegen de kofferklep en in hoogte wat meer laden)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                      Is er ergens een website waar je heel het gebeuren van een bedrijfswagen kan lezen. Ik snap VAA niet meteen en hoeveel je maandelijks budget is voor bepaalde auto's etc.

                                      Is er ergens een samenvatting te lezen of waar het wordt uitgelegd?
                                      Uitleg en berekening VAA:



                                      Maandelijks budget bestaat uit verschillende componenten:
                                      - Afschrijving van de wagen: aankoopprijs min geschatte restwaarde gedeeld door het aantal maanden dat je contract loopt
                                      - Onderhoud
                                      - Banden (vaak ook winterbanden)
                                      - Verzekering
                                      - Brandstof
                                      - Winst van de leasingfirma maar die versleutelen ze over de andere posten
                                      - Wegentax
                                      - Belasting op inverkeersstelling e.d. wat een 1-malig bedrag is maar meegenomen wordt in de maandelijke leasekost als ik me goed herinner
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                                        Ik zou toch zeker eens een Volvo V60 in D6 overwegen:
                                        C02 uitstoot van 48 gram
                                        100% aftrekbaar
                                        €93 netto VAA/maand
                                        215 pk + 68 pk van de electromotor
                                        €0,00 BIV.

                                        Zo goed als full option voor 60K (BTWi en excl kortingen, welke aanzienlijk zijn bij Volvo, al heb ik geen idee of dit voor een D6 ook het geval is).

                                        Koffer is wel nog kleiner dan van de 'gewone' V60. Lijkt me dus niet wat de topicstarter zoekt.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X