Begin december moet ik op zoek naar een nieuwe bedrijfswagen op de venootschap.
Na 5j te hebben rondgetoerd met een Audi Avant 2.7 diesel (leasing) wordt het tijd voor een fiscaal vriendelijkere wagen.
Lees zo laag mogelijk VAA J, met toch een aantal leuke opties erop. Budget voor ogen 55-60K. (renting, leasing of aankoop?)
Liefst SUV of break (2 kids en af en toe een fiets in de koffer)
Diesel of benzine is vraag die al lang in mijn hoofd speelt.
De 2.7 was een keuze daar ik als consultant in de periode 2004-2008 jaarlijks 25-30K reed. Na 2009 had ik plots nog maar één in klant in het Brusselse, dus op amper 5j rijd staat er nog geen 90.000km op te teller. Nu rij ik denk ik max 15K per jaar.
Grootste voorkeur gaat uit naar BMW omdat ik begin vorige maand 1 reeks heb besteld en ik hierdoor op de aanschaf van de 2de wat extra korting zou krijgen.
Mijn eerste voorkeur ging uit naar een X3, maar de relatieve hoge CO2 en verbruik schrikt me wat af.
Dan mijn oog laten vallen op de 4 Grand Coupé, 2.0D, met een CO2 van 124 en totale prijs van 55K.
Touring 3 is ook kandidaat maar minder.
Deze morgen gemerkt dat de nieuwe jaguar XE een CO2 heeft van minder dan 105. Ook wel plots een kandidaat
Met andere woorden, zie de bomen in het bos niet meer
Na 5j te hebben rondgetoerd met een Audi Avant 2.7 diesel (leasing) wordt het tijd voor een fiscaal vriendelijkere wagen.
Lees zo laag mogelijk VAA J, met toch een aantal leuke opties erop. Budget voor ogen 55-60K. (renting, leasing of aankoop?)
Liefst SUV of break (2 kids en af en toe een fiets in de koffer)
Diesel of benzine is vraag die al lang in mijn hoofd speelt.
De 2.7 was een keuze daar ik als consultant in de periode 2004-2008 jaarlijks 25-30K reed. Na 2009 had ik plots nog maar één in klant in het Brusselse, dus op amper 5j rijd staat er nog geen 90.000km op te teller. Nu rij ik denk ik max 15K per jaar.
Grootste voorkeur gaat uit naar BMW omdat ik begin vorige maand 1 reeks heb besteld en ik hierdoor op de aanschaf van de 2de wat extra korting zou krijgen.
Mijn eerste voorkeur ging uit naar een X3, maar de relatieve hoge CO2 en verbruik schrikt me wat af.
Dan mijn oog laten vallen op de 4 Grand Coupé, 2.0D, met een CO2 van 124 en totale prijs van 55K.
Touring 3 is ook kandidaat maar minder.
Deze morgen gemerkt dat de nieuwe jaguar XE een CO2 heeft van minder dan 105. Ook wel plots een kandidaat
Met andere woorden, zie de bomen in het bos niet meer
Comment