Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5 of een Nissan X-trail 2014 dieseluitvoering welke "moet" ik kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda CX-5 of een Nissan X-trail 2014 dieseluitvoering welke "moet" ik kopen

Ik overweeg aanschaf van een Nissan X-trail 2014 of een Mazda CX-5 met DIESELMOTOR.
    Wie kan mij een zinvol advies geven?
    Auto wordt ook gebruikt voor de caravan.

CX-5, zowel omwille vd looks en de motor.

Comment

Als de auto een caravan moet trekken zou ik toch ook een model kiezen met iets grotere longinhoud en meer koppel. De CX-5 dus.

Comment

prijs-kwaliteit biedt de nissan mi méér...nissan dus, lijkt me ook véél meer auto voor het geld dat betaald wordt....

Comment

voor makkelijk met een caravan te rijden is de draaistraal van tel en de achteroverhang, hoe korter zijn gat, hoe makkelijker en stabieler hij rijdt...met elke auto van 2014 geraak je boven en 120 km/u rijden met een caravan trekt eigenlijk op nix

Comment

Hoe meer koppel en hoe meer longinhoud hoe beter. Geeft ook rijcomfort en rijgemak. Ik zou opteren voor de Mazda.

Comment

Eventjes wachten op de CRV Honda met nieuwe 1.6 diesel 160 pk motor? (130 pk bestaat al)

Comment

De motor van de X-trail lijkt me aan de lichte kant voor een caravan. De 2.2D van de MAZDA met het hogere koppel is hier de betere keuze.

Naar afwerking en interieur toe, heb ik een voorkeur voor de X-trail, al zou ik wel de facelift van de CX-5 afwachten waar toch enkele updates verwacht worden naar navi en zo toe... verwacht begin 2015.
                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oei vind ik wel teleurstellend voor die nieuwe X-trail dat ze daar maar een 1.6dci ingestoken hebben voor zo een grote wagen. Ik rij zelf met de nieuwe 1.6cdti 136pk en 320nm maar je kan een Astra Sport Tourer niet vergelijken met zo een X-trail en ik mag max 1300trekken. Mijn schoonvader rijd met de nieuwe Honda CRV Cittyrunner met die 1.6iDtec met 120pk en 300nm en die mag dan 1700trekken. En idd die motor van de Honda komt met een sportievere variant van 160pk maar Opel ook maar dat zou dan gaan om een 1.6cdti met dubbele turbo...
                  Zou ik mss toch ook opteren voor de Mazda hoewel ik de Nissan mooier vind...

Comment

hoeveel keer per jaar rij je caravan?
                    1x om op verlof te gaan= 1.6 en uzelf mss wat aanpassen indien het bergop gaat... de rest van het jaar heb je een aangenaam laag verbruik.
                    1x per maand weg= Zwaardere motor om toch u comfort wat groter te maken, levensduur van uw motor te verhogen, maar wel een heel jaar hoger verbruik en taxen.

Comment

Mazda lijkt mij ook hier de betere keuze. Looks, motor, betrouwbaarheid,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                        maar wel een heel jaar hoger verbruik en taxen.
                        129 gram CO2 voor de 136pk diesel van Nissan en 119 gram CO2 voor de 150pk van Mazda.
                        Hoezo, hogere taxen?

Kleine opgefokte motor = laag verbruik op papier, hoog verbruik in het echt. Want zodra je die blokjes echt gaat gebruiken als een normale mens stijgt dat verbruik enorm. Dat heb je gelukkig veel minder bij de skyactiv waardoor die 1.6 niet veel zuiniger zal zijn. Misschien zelfs dorstiger.
                        Last edited by severijns; 26/10/2014, 01:04.
                        KLIK |&| KLAK

Comment

Inschrijvingstax is niet hetzelfde als jaarlijkse tax die met de 2.2 duidelijk een stuk hoger ligt dan bij een 1.6je.
                          Het meer verbruiken van de crv 1.6 spreek ik ook tegen

In de xtrail doet de 1.6 het dan weer minder goed en vergelijkbaar met de cx-5...
                          Ik blijf erbij, bij weinig gebruik trekeigenschappen, ga ik voor de 1.6
                          Last edited by ; 26/10/2014, 22:41.

Comment

Working...
                          X