Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M550D vs BMW M235i (!?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Op autominded staat een 550i te koop, misschien ook te overwegen?

Comment

Ik heb intussen zo een 46k km met mijn F20 M135i gedaan op 1 jaar en 10 maanden. Ik doe elke dag een 116km. Verbruik rond de 10l gemiddeld daar er ook wat autostrade kms bijzitten. Dit wist ik op voorhand en stoort me niet. Ik kan vergelijken met een F11 520D (alsook E92 325D (gemapt naar 260pk)).

De 1 reeks is de slechtste qua afwerking. In de winter op koude dagen voel je zelfs dat de deurpanelen minder geisoleerd zijn. Je voelt zo de koude aan je armen (zelfs met jas aan). De wegligging is ook minder comfortabel dan een 5 reeks (wat normaal is). Echter dat stoort me allemaal niet. Ik wil iets dat plezier geeft tijdens het rijden, het is mijn woon werkwagen en niet de familiewagen. Ik ga de 1 reeks zeker nog een jaar of 2 houden. Door de compactheid van de wagen voelt hij heel strak en vinnig aan. Wil je iets sportiefs en stoort het comfort je niet en de kwaliteit van het interieur dan zou ik voor de M235i gaan. Maar je zegt zelf dat je je al stoorde aan het interieur van de F30. Dan zou ik je niet adviseren om de F22 te nemen.

De M550D is natuurlijk van een ander kaliber dan de 520D die ik in het weekend rij. Maar een 5 reeks is gewoon een boot. Ik heb met de 530D ook gereden en dat gaat natuurlijk pakken beter dan een 520D maar als familiewagen vond ik de 3.0l overbodig. Ook omdat madam deze dagelijks gebruikt en de paardjes toch niet aanspreekt. Een 5 is een comfortabele luxueuze kilometervreter. De afwerking is ook pakken beter dan in de 1/2 reeks. Misschien is dit dan eerder iets voor u?

Comment

Ik zou de M4 pakken :p. Ik zat een beetje met de zelfde dilemma . mijn garage nu Jaguar XFS 3.0D en M4 binnenkort erbij

Comment

aangezien je belang hecht aan afwerking interieur en veel snelwegkilometers maakt, zou ik niet twijfelen en voor de 550d gaan. 'Saai' zal de wagen allicht ook niet worden naar rijden toe, tenzij het zou gaan tussen een turbo-diesel en een atmosferische benzine, maar in dit geval... gaan voor de 'luxe' en de 'kracht'. 740 Nm zorgt ook voor een smile op je gezicht hoor
          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            De Belgische staat gaat ook blij zijn met de aankoop van een W204 C63. Ik neem aan dat deze wagen op de firma wordt gekocht, dus komt er ook nog VAA bij. Onbetaalbaar geworden in dit land.
            Die zou ik dan wel in Engeland aanschaffen/inschrijven (geen BIV en 500 pond taks per jaar) maar ik was er niet van echt van onder de indruk, wel qua sound natuurlijk. Moet je waarschijnlijk gewoon worden als je enkel turbo motoren kent
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

Ik dank iedereen voor de vele reacties.

Mocht ik de knoop (ooit) doorhakken laat ik het zeker weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                Op autominded staat een 550i te koop, misschien ook te overwegen?
                niet echt gunstig meer qua fiscaliteit jammer genoeg

Comment

Min of meer in zelfde dilemma
                  Oplossing ----> M4

Comment

M4
                    VAA 841€/maand
                    194gr co2

Kan ik ermee leven

Comment

Waarom koop je geen 640d coupe super looks ,goed afgewerkt,super geprijsd momenteel meer dan voldoende snel en tochsuper zuinig
                      235i niet te vergelijken met de rest voor dagelijks gebruik en afwerking

Comment

Bij beelen in Sint-Truiden staat een knappe witte 640d . Raken ze niet meer vanaf precies nu ze geen officieel dealer meer zijn. Jammer dat ik maar nen armoezaaier ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                          M4
                          VAA 841€/maand
                          194gr co2

Kan ik ermee leven
                          50k VAA op 5 jaar, dan pas ik toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Minibmw Bekijk Berichten
                            Waarom koop je geen 640d coupe super looks ,goed afgewerkt,super geprijsd momenteel meer dan voldoende snel en tochsuper zuinig
                            235i niet te vergelijken met de rest voor dagelijks gebruik en afwerking
                            640d inderdaad super wagen (binnenin nog stukje chiquer dan een 5) nog niet mee gereden eigenlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              Bij beelen in Sint-Truiden staat een knappe witte 640d . Raken ze niet meer vanaf precies nu ze geen officieel dealer meer zijn. Jammer dat ik maar nen armoezaaier ben.
                              Aan die prijs gaan ze er heeeeel lang mee blijven zitten, zie bv BMW 640d Coupé

Comment

Bij powercars staat een witte 640d met M pakket.

Comment

550d is wel een heel dure wagen.
                                  En de 2reeks is gewoon een lelijk hok.
                                  Liever de 550d dan of alpina D5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                    50k VAA op 5 jaar, dan pas ik toch
                                    Jij betaalt geen 50K . Er wordt bedrijfsvoorheffing betaald en de rest komt bij als loon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Ze klinken allebei stock als een stofzuiger, dus voor het geluid moet je het niet doen
                                      Goed gelache
                                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                                        M4
                                        VAA 841€/maand
                                        194gr co2

Kan ik ermee leven
                                        Excuseer! *slik*

De helft van een gemiddeld maandloon naar de auto (en dan nog maar een deel ervan)... ziek!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                          Goed gelache
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X