Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M550D vs BMW M235i (!?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW M550D vs BMW M235i (!?)

    Enkele weken geleden heb ik in deze sectie van het forum reeds een thread opgestart.

    Nu ben ik, zoals sommige allicht weten, al een hele tijd aan het uitkijken naar een andere wagen (huidige is een F30 - 330D), maar ik kom er maar niet uit. Eigenlijk zou ik meerdere wagens willen maar dat is financieel niet haalbaar

    De F30 heeft een zalig motortje en is feitelijk een goed compromis maar hij is zo karakterloos, bovendien ergert het interieur mij mateloos (kwaliteit) dit in tegenstelling tot mijn E90 320D, waar ik zeer tevreden was over het interieur.

    Maar soit,

    Ik heb de laatste maanden al zeer vele testritjes gedaan, gaande van een Tesla, BMW i8 over een BMW M235i, Mercedes C63 tot een Porsche Macan Diesel, BMW X4 35d, Jaguar XF 3.0d, Audi A7 3.0 TDi, Volvo V60 Hybrid BMW 535d (kale uitvoering) Mercedes C tot zelfs een Citroen DS5 Hybrid.

    Als ik ze rangschik van meest positieve ervaring naar meest negatieve dan ziet de lijst er zo uit :

    BMW i8
    BMW M235i

    BMW M550D (740 Nm koppel!)
    Tesla 85kw

    BMW X4
    Porsche Macan

    Jaguar XF
    Mercedes C

    Audi A7
    Mercedes C63
    BMW 535

    Volvo V60 Hybrid


    Citroen DS5 Hybrid



    Ik begrijp dat jullie denken.. een overweging maken tussen een BMW M550D en een M235i, dat zijn echt wel twee totaal verschillende wagens en natuurlijk is dat zo, maar de reden erachter is:

    Zowel de de M550D als de M235i is motorisch gezien een stap voorwaarts ten opzichte van de 30D

    De M550D heeft bijkomende als voordeel dat het interieur van een andere orde is en een serieuze stap vooruit (ledere dash, comfort stoelen, adaptive drive, B&O sound system, heerlijke luxe)

    De M235i daarentegen biedt echt zeer veel rijplezier, maakt een mooi geluid en is even snel als de M550D. Het is zo een wagen die een lach op Uw gezicht tovert, benzine is toch heerlijk

    Eigenlijk zou ik zelf kunnen besluiten met te stellen dat een BMW M235i geweldige value for money is en vooral veel rijplezier biedt.

    Alleen heeft de M235i wel een beetje een petjes-imago vrees ik, daar waar een 5 gewoon een 'serieus' imago meeheeft.

    Ik denk anderzijds wel dat zo een naftje rijplezier blijft geven en ik vermoed dat ik de M550D evensnel beu ga worden als de 320D en 330D...

    Alleen rijd ik nogal vaak 100'en km autostrade en of de M235i daar nu zo voor geschikt is :s

    Zou ik het aan moeten durven een M235i?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

  • #2
    Ze klinken allebei stock als een stofzuiger, dus voor het geluid moet je het niet doen

    Comment


    • #3
      Dat is zeker niet waar. Een M550d klinkt hemels voor een diesel, temeer de sound wat opgepept is via de luidsprekers. Je moet daar van houden, bij deze M550d vind ik het knap klinken. Aan de buitenzijde hoor je idd zo goed als niks, wat eigenlijk wel een voordeel is voor als je een zware voet hebt.
      Een M235i is toch wel andere koek. De sound die uit de uitlaten komt is toch wel biezonder knap voor een turbomotor. Binnen is de sound ook wat opgepept, maar minder opvallend dan bij de M3/M4. Ik vind 'm zeer goed klinken.

      Moest ik hier een keuze maken, dan was het de M550d.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #4
        Stock klinkt een M235I alles behalve mooi, gisteren op de ring een paar zien passeren die flatout gingen, meer als geblaas hoorde niet.

        Comment


        • #5
          Als ge veel alleen rijdt zou ik de M235i overwegen. Is wsl ook plezanter dan een 550D.

          Comment


          • #6
            Het interieur stoort u mateloos, maar dan overweeg je toch nog een 2? Die zal kwalitatief al helemaal niet beter zijn. M550d zou mijn keuze zijn, veel completere (en mooiere) wagen.
            -

            Comment


            • #7
              Tja, wat BMW qua sound uitsteekt met de nieuwe modellen... Vind het toch een stap terug tov vroegere modellen, maar da's mijn mening.
              Ook moeilijk om te kiezen, zijn in mijn ogen 2 verschillende wagens.
              M550d is ideaal om te autobahn mee te bestormen, de M235i is dan weer meer fungericht.
              Ik zou persoonlijk voor de M235i gaan en met het uitgespaarde geld een Akrapovic plaatsen. En ivm dat 'petjes imago', als ik bepaalde fora bekijk, heeft een 1-serie eerder zo'n imago. Meestal kom ik vrij stijlvolle 2-series tegen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                Het interieur stoort u mateloos, maar dan overweeg je toch nog een 2? Die zal kwalitatief al helemaal niet beter zijn. M550d zou mijn keuze zijn, veel completere (en mooiere) wagen.
                Terechte opmerking. Het dash van de 2 is in alle opzichten minder dat van de 3.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • #9
                  2 serie zowiso.


                  Die M550d is snel op papier ( en irl ook natuurlijk ) maar geeft totaal geen snelheidsgevoel.
                  Zo zuinig is dat blok trouwens ook niet, na een daggeske of 2 rijden kwam ik op 17 ltr uit.. En dan is het nut van een snelle diesel al lang voorbij denkik dan.


                  Als het kan en je staat er voor open, zowiso dan die 235i, rijdt écht goed.


                  of die C63 uit uw lijstje
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Ze klinken allebei stock als een stofzuiger, dus voor het geluid moet je het niet doen
                    ?









                    5 tekens
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      of die C63 uit uw lijstje
                      Zo'n C63 is waanzinnig duur, maar er is nog een mooie motorisatie, nl. de C400. Zo'n C is qua afwerking toch wel een klasse hoger dan de BMW 3. Ook het design van het dashboard ligt mij veel meer. En dan heb je nu die zalige 3.0 biturbo met 330pk, die hemels klinkt. Deze C staat alvast op mijn verlanglijst.
                      Zo'n 2 is niet comfortabel genoeg, en zo'n 5 is misschien net wat te groot. Vandaar dat de BMW 3/4 het ideale compromis is qua grootte, sportiviteit en comfort. Daarom dat zo'n C in mijn ogen een perfecte opvolger is voor een F30 330d.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • #12
                        de C63 maar dan wel de W204 en niet de nieuwe W205
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          de C63 maar dan wel de W204 en niet de nieuwe W205
                          Machtige sound en motor
                          Daar kan geen enkele I6 aan tippen.

                          Comment


                          • #14
                            De Belgische staat gaat ook blij zijn met de aankoop van een W204 C63. Ik neem aan dat deze wagen op de firma wordt gekocht, dus komt er ook nog VAA bij. Onbetaalbaar geworden in dit land.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • #15
                              Wat dat interieur betreft, mag ik veronderstellen dat een 2-serie het toch niet beter doet qua afwerking? Ik snap het dilemma voor de rest wel... een 4-serie is mooi in het midden gepositioneerd hé (qua afmetingen/afwerking/...), maar heeft onder de kap een extraatje in het geval van een Alpina B4 (of D4), M4. Kiezen tussen die Alpina en M4 is ook al een behoorlijk dilemma.

                              Comment


                              • #16
                                Als het interieur je stoort dan moet je zeker niet voor een 2 gaan. Ik heb ook een 235i overwogen maar door afwerkingdetails in het interieur niet gedaan. Anders is het wel een zeer mooie wagen met superveel rijplezier.

                                Comment


                                • #17
                                  Moest ik een 3 of 4 bestellen, ik zou altijd een Individual interieur nemen, waarbij de bovenzijde van de deuren en het volledige dashboard met leder bekleed zijn. Dat leder is ook gladder van textuur en geeft het interieur een meer edele look. Hierbij komt er voor mij dan een nadeel bij de 4 GC, want bij deze versie wordt de bovenzijde van de deuren niet bekleed met leder, wat ik zonde vind.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Zo'n C63 is waanzinnig duur, maar er is nog een mooie motorisatie, nl. de C400. Zo'n C is qua afwerking toch wel een klasse hoger dan de BMW 3. Ook het design van het dashboard ligt mij veel meer. En dan heb je nu die zalige 3.0 biturbo met 330pk, die hemels klinkt. Deze C staat alvast op mijn verlanglijst.
                                    nog ff wachten en er komt waarschijnlijk een C450 AMG al hoor je hier sinds een tijdje niks meer van
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #19
                                      4 cilinders... bweik.
                                      Voor mij is de sound een belangrijk deel van het plezier.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Moest ik een 3 of 4 bestellen, ik zou altijd een Individual interieur nemen, waarbij de bovenzijde van de deuren en het volledige dashboard met leder bekleed zijn. Dat leder is ook gladder van textuur en geeft het interieur een meer edele look. Hierbij komt er voor mij dan een nadeel bij de 4 GC, want bij deze versie wordt de bovenzijde van de deuren niet bekleed met leder, wat ik zonde vind.
                                        ja moet wel héél erg zijn deel van dashboard en deuren niet in leder

                                        toch opvallend, ook als ik hier wat rondlees dat auto's eerder mode-items geworden zijn, de 'looks' en afwerkingsdetails zijn ook hetgeen waarin ze meest van elkaar verschillen want ze rijden steeds meer gelijkend en saaier...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X