Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M550D vs BMW M235i (!?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
    Excuseer! *slik*

    De helft van een gemiddeld maandloon naar de auto (en dan nog maar een deel ervan)... ziek!
    VAA is bruto dus delen door 2 maar is nog veel dan..

    Als je met zo'n VAA zit kan je de wagen beter privé kopen en dan uw kosten inbrengen, gaat goedkoper zijn, zeker gezien de aftrekbaarheid met dergelijke CO2 dan nog eens beperkt is tot 65%?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
      Goed gelache
      Stock he, die van u na modificaties is een pak beter.


      Sent from my iPad 2 using Tapatalk

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Stock he, die van u na modificaties is een pak beter.


        Sent from my iPad 2 using Tapatalk
        Zelfs stock klinkt dat dig verrassend goed. Zwaar gebrom + plofjes en doffe plof met opschakelen.
        Dus om dat nu te vergelijken met een stofzuiger is ongegrond.
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

        Comment


        • #44
          Mss dat de stofzuiger vergelijking een beetje te cru is, dit weekend een paar stock M135i's aan het werk gezien het viel mij op dat het turbo geluid te opvallend aanwezig was (Continu geblaas en zeer weinig gegrom) tegenover andere wagens die ook beschikken over een turbo.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Ik begrijp dat jullie denken.. een overweging maken tussen een BMW M550D en een M235i, dat zijn echt wel twee totaal verschillende wagens en natuurlijk is dat zo, maar de reden erachter is:

            Zowel de de M550D als de M235i is motorisch gezien een stap voorwaarts ten opzichte van de 30D

            De M550D heeft bijkomende als voordeel dat het interieur van een andere orde is en een serieuze stap vooruit (ledere dash, comfort stoelen, adaptive drive, B&O sound system, heerlijke luxe)

            De M235i daarentegen biedt echt zeer veel rijplezier, maakt een mooi geluid en is even snel als de M550D. Het is zo een wagen die een lach op Uw gezicht tovert, benzine is toch heerlijk

            Eigenlijk zou ik zelf kunnen besluiten met te stellen dat een BMW M235i geweldige value for money is en vooral veel rijplezier biedt.

            Alleen heeft de M235i wel een beetje een petjes-imago vrees ik, daar waar een 5 gewoon een 'serieus' imago meeheeft.

            Ik denk anderzijds wel dat zo een naftje rijplezier blijft geven en ik vermoed dat ik de M550D evensnel beu ga worden als de 320D en 330D...

            Alleen rijd ik nogal vaak 100'en km autostrade en of de M235i daar nu zo voor geschikt is :s

            Zou ik het aan moeten durven een M235i?
            Alles kan je beu worden. Ook 740Nm koppel. Een 550d heeft idd wel minder beleving/snelheidsgevoel dan een M235i. Maar 100'en km's rijden gaat die dan weer een pak minder aangenaam doen dan een 5-reeks. Ik zou dus kijken naar je km's per jaar en kijken waar het evenwicht zit tussen korte ritjes en grote verplaatsingen. Ik heb na 3j mijn 535d ingeruild voor een Z4 coupe net omdat ik eigenlijk veelal korte ritten maak, en slechts sporadisch een vakantietrip. De 5 was geweldig op de autobahn en dit ga ik zeker missen. Comfortabel en toch een snelheidsbeest. Maar op de B-wegen (dagdagelijks traject) blijft dit een wagen van quasi 2 ton waarin je niet voelt hoe snel je gaat. Ik merk nu al dat ik trager rij met de Z4 omdat je meer snelheidsbeleving hebt. En toch rijdt hij plezanter.

            Als ik wat ouder/verstandiger ben komt er zeker terug iets comfortabelers om met het gezin mee te cruisen. Maar nu ben ik erg tevreden van de overstap.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
              Zelfs stock klinkt dat dig verrassend goed. Zwaar gebrom + plofjes en doffe plof met opschakelen.
              Dus om dat nu te vergelijken met een stofzuiger is ongegrond.
              Nu ben ik dan weer benieuwd wat voor stofzuiger die mens heeft.
              30 jaar Mr Yuge!

              Comment


              • #47
                Mijn 335i vond ik in ieder geval standaard allesbehalve slecht klinken hoor... Ik weet niet of een N55 een ander geluid produceert dan mijn N54 maar een groot verschil zal dit toch niet zijn.

                Na mijn E92 335i gekeken voor een F31. Getest met een F31 318dA, dat was snel afgelopen ;-) Afwerking binnenin inderdaad van gans ander (lager) niveau dan mijn E92 die ik binnen echt aangenaam vond. Uiteindelijk is de keuze dan gevallen op een F11 520dA, afwerking is van een totaal ander niveau. Echter als het om een X35i gaat zou me dat minder storen ;-)

                Keuze is gewoon heel moeilijk omdat de twee niet te vergelijken zijn. Prijsverschil is toch ook substantieel daarom dat ik voor de M235i toch kies in jouw geval.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Mss dat de stofzuiger vergelijking een beetje te cru is, dit weekend een paar stock M135i's aan het werk gezien het viel mij op dat het turbo geluid te opvallend aanwezig was (Continu geblaas en zeer weinig gegrom) tegenover andere wagens die ook beschikken over een turbo.
                  Dat kan je met aftermarket parts makkelijk oplossen hoor.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                    Dat kan je met aftermarket parts makkelijk oplossen hoor.

                    Dat is ook wat ik zeg, die van Alex is aangepast en dat klinkt wel zeer goed.

                    Comment


                    • #50


                      BMW zeg je?
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                        Nu ben ik dan weer benieuwd wat voor stofzuiger die mens heeft.
                        deze: http://www.youtube.com/watch?v=S_it8jLCVbo
                        of
                        My home made 2-cycle gas powered vacuum for gold prospecting -- will use to suck out the dry cracks and crevices in exposed bedrock, hoping to find hidden go...
                        Last edited by ; 28/10/2014, 11:14.

                        Comment


                        • #52
                          Waarom kies je niet voor een BMW Alpina D5??
                          350pk 700Nm koppel
                          Echt een bom van een auto.

                          Comment


                          • #53
                            Duidelijk weer een topic dat objectief is
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #54
                              tja als je zelf niet moet betalen kies je de duurste mogelijkheid he.
                              indien ik zelf moet betalen kies ik misschien wel voor de M235i, hele knappe auto, taksen en aankoopprijs zijn nog redelijk (toch vs C63 en soorten)
                              zal ook wel leuk rijden, ook voor langere afstanden. enig nadeel is weinig plaats indien je van plan bent om regelmatig met meer dan 2 in de auto plaats te nemen
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • #55
                                Ben je aan het ijlen geslaan Germinal?

                                Je negativisme swingt de laatste tijd wat de pan uit. Als ik die paar rammeltjes laat fixen (laat dat doen tijdens de bandenwissel binnenkort) , heb ik eigenlijk niets op te merken aan het interieur. Audi en Mercedes heeft ook last van rammeltjes. Zelfs de i8 waar ik mee in mocht rijden had het...

                                Het M interieur bij de F30 is wel aangenamer dan het standaard. Check vooral ook de tellers. Dit is niet saai te noemen. Of vergis ik mij?

                                De 30d motor is een juweeltje. De 35i is idd enkele tienden sneller (verwaarloosbaar) en klinkt idd beter, maar het koppel van de 30d is gewoon lekker brutaal. Laat staan van een 35d of 550d. Die laatste verbruikt echter een pak meer heb ik van een eigenaar vernomen.

                                De 2 reeks is qua interieur heel wat kleiner. De teller partijen staan ook nogal dicht. Je gaat hiermee een snelle toycar hebben, maar dat is ook alles.

                                De M550d is een droom ook door de xdrive waarmee hij op elk wegdek overweg kan met dat koppel. De wagen is wel reteduur.
                                Bijgevoegde Bestanden

                                Comment


                                • #56
                                  Al eens naar de Jaguar xe gekeken ?

                                  v6
                                  340pk en 450Nm
                                  0-100 5,1s

                                  The Sports Saloon redefined. Find your own balance of efficiency, performance and luxury with the range of XE models.

                                  Last edited by ; 29/10/2014, 16:49.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Het ligt er allemaal aan wat je van een wagen verwacht en waar hij voor moet dienen!

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Ben je aan het ijlen geslaan Germinal?

                                      Je negativisme swingt de laatste tijd wat de pan uit. Als ik die paar rammeltjes laat fixen (laat dat doen tijdens de bandenwissel binnenkort) , heb ik eigenlijk niets op te merken aan het interieur. Audi en Mercedes heeft ook last van rammeltjes. Zelfs de i8 waar ik mee in mocht rijden had het...

                                      Het M interieur bij de F30 is wel aangenamer dan het standaard. Check vooral ook de tellers. Dit is niet saai te noemen. Of vergis ik mij?

                                      De 30d motor is een juweeltje. De 35i is idd enkele tienden sneller (verwaarloosbaar) en klinkt idd beter, maar het koppel van de 30d is gewoon lekker brutaal. Laat staan van een 35d of 550d. Die laatste verbruikt echter een pak meer heb ik van een eigenaar vernomen.

                                      De 2 reeks is qua interieur heel wat kleiner. De teller partijen staan ook nogal dicht. Je gaat hiermee een snelle toycar hebben, maar dat is ook alles.

                                      De M550d is een droom ook door de xdrive waarmee hij op elk wegdek overweg kan met dat koppel. De wagen is wel reteduur.

                                      De M550 die ik op oog heb is 68k. Vrij full option.

                                      Haha... Negativisme

                                      Kijk, Ik ben het met Uw post volmondig eens, al heb ik nergens gezegd dat het interieur saai zou zijn van de f30.

                                      In de i8 was er inderdaad ook iets aan het rammelen, in de C klasse rammelde er ook iets, jaja de f30 is niet alleen

                                      ben het ook eens wat je zegt over de 30d motor betreft alsook wat je zegt over de M550d en M235i.

                                      Wat die rammeltjes betreft, die hebben mijn negativisme veroorzaakt. En ik weet ook wel eens je daar op gaat letten is het ook helemaal om zeep want dan begin je je echt aan alles te ergeren (althans ik toch). In mijn E90 had ik dat echt niet.

                                      Ik heb nergens gezegd dat een 330d geen goede wagen zou zijn, maar bij mij zitten de frustraties gewoon hoog en als iemand anders met mijn auto rijdt dan gaat die zich 9 van de 10 aan niets ergeren.

                                      Ik zit wel regelmatig 4 uur per dag in de wagen en dan wil ik me niet constant ergeren, snap je!?
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • #59
                                        Hoe klinkt een jaguar v6...

                                        Jaguar F-type V6 S Convertible 2013 rijtestMeer video's en foto's op: http://www.LoveAtFirstDrive.nlFacebook: https://www.facebook.com/LoveAtFirstDrive/Rij-i...

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          Hoe klinkt een jaguar v6...

                                          http://www.youtube.com/watch?v=fhQbdtsFWM4
                                          lekker
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X