Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M550D vs BMW M235i (!?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Als ik zou moeten keuzen tussen twee voertuigen die qua concept, gebruik en rijeigenschappen zo ver uit mekaar liggen als deze twee zouden factoren als het geluid (??) en het eventuele petjes- of wat voor imago dan ook de laatste criteria zijn waarop ik mijn keuze zou baseren.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Als ik zou moeten keuzen tussen twee voertuigen die qua concept, gebruik en rijeigenschappen zo ver uit mekaar liggen als deze twee zouden factoren als het geluid (??) en het eventuele petjes- of wat voor imago dan ook de laatste criteria zijn waarop ik mijn keuze zou baseren.


      Exact mijn gevoel, blijft een zeer vreemde keuzemogelijkheid

      Comment


      • #63
        Neem dan een 535i, E400, S6, ...

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          De M550 die ik op oog heb is 68k. Vrij full option.

          Haha... Negativisme

          Kijk, Ik ben het met Uw post volmondig eens, al heb ik nergens gezegd dat het interieur saai zou zijn van de f30.

          In de i8 was er inderdaad ook iets aan het rammelen, in de C klasse rammelde er ook iets, jaja de f30 is niet alleen

          ben het ook eens wat je zegt over de 30d motor betreft alsook wat je zegt over de M550d en M235i.

          Wat die rammeltjes betreft, die hebben mijn negativisme veroorzaakt. En ik weet ook wel eens je daar op gaat letten is het ook helemaal om zeep want dan begin je je echt aan alles te ergeren (althans ik toch). In mijn E90 had ik dat echt niet.

          Ik heb nergens gezegd dat een 330d geen goede wagen zou zijn, maar bij mij zitten de frustraties gewoon hoog en als iemand anders met mijn auto rijdt dan gaat die zich 9 van de 10 aan niets ergeren.

          Ik zit wel regelmatig 4 uur per dag in de wagen en dan wil ik me niet constant ergeren, snap je!?
          Het klopt dat een rammeltje je zover kan krijgen dat je een slecht gevoel krijgt over de gehele wagen. Maar rationeel gezien, is het wat te diva (ook bij mij hoor) . Zolang m'n auto onder garantie is, ga ik er blijven lastig vallen tot alles is opgelost. Ga nu pas voor het eerst om te laten herstellen dus we zien wel.

          Bij bmw hebben ze video's met daarop alle gekende rammeltjes. De technieker doet een proefrit om te lokaliseren en kijkt dan de video's om het geluid terug te vinden. Het filmpje vermeldt natuurlijk ook de oplossing. Zou wel handig zijn om daar toegang tot te hebben.

          Je zou veel zelf kunnen fixen, denk ik.

          Comment


          • #65
            Ik zou voor de C63 gaan, al de rest uit uw lijstje verbleekt tegen de sterke 6.2 V8

            De M550d zou ik links laten liggen, los van het feit dat de wagen bakken power heeft zal deze bitterweinig emotie, sensatie of sportiviteit bieden. Dijk van een wagen en een zeer comfortabele km vreter, dat wel.
            Indien je een f10 zou overwegen met een minimum aan sensatie zou ik eerder voor een 535i/550i
            Of zelfs de M5 gaan, die vind je ook al onder de 60K

            De M235i, tja..... Zou je dan niet beter wachten op de M2?

            Je kan ook je horizon verbreden en een Lexus ISF of de nieuwe RCF overwegen.
            Betrouwbaar, kwaliteitsvolle afwerking en een zeldzaamheid op de baan.

            Maar als je echter echt emotie zoekt, zal de Maserati Ghibli je wel overtuigen.
            De rammeltjes aan deze zal je haar wel vergeven

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
              Exact mijn gevoel, blijft een zeer vreemde keuzemogelijkheid
              Oh maar ik snap de keuze heel goed hoor!
              Alleen zou de keuze bij mij dan bepaald worden door de mate van comfort die ik wil, de eventuele rijsensatie en het praktische karakter in mijn dagelijkse leven.
              Argumenten omtrent geluid en imago zijn volgens mij enkel zinvol als je de knoop moet doorhakken tussen twee zeer gelijkaardige voertuigen. En dan nog.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                Exact mijn gevoel, blijft een zeer vreemde keuzemogelijkheid
                Moet bekennen dat ik eigenlijk ook met een soortgelijk dilemma rondloop, sport/comfort... is een lastige, omdat er nog zoveel km's gereden worden. Maar goed, als ik dan deze shortlist bezie, een 235i of een 550d, bekruipt me toch het gevoel dat kiezen altijd verliezen is. Een 5-serie van dat allooi is imho veel te zwaar. Germinal, misschien is de auto die je nu hebt, toch de perfecte? Paar storende rammels moet toch kunnen opgelost worden.

                Comment


                • #68
                  Haha, ja inderdaad de 330d is inderdaad een "tussenvorm" tussen beide, daar ben ik mij van bewust.

                  Iets sportiever dan een 5 serie en anderzijds iets meer comfort dan een 2 serie.

                  Die rammeltjes, ben ik al 5 keer voor in de garage geweest ( en verschillende garages)

                  Ze doen er niets aan, ik heb het wel voor 80% zelf opgelost
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • #69
                    beetje vet of rubber helpt. zowel de C als E hadden hier ook af en toe last van wat kraken of rammelen van het interieur en stoorden mij ook mateloos
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #70
                      Aparte en erg verschillende opties.

                      Persoonlijk zou ik voor de M550d gaan. Minder sportief dan een 2 reeks, maar een M235i is nog altijd geen M2.
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                      16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                      Comment


                      • #71
                        330d laten chippen .

                        Comment


                        • #72
                          En waarom geen 535d - model 2015? Lijkt me een upgrade en nog net VAA tolereerbaar (149g co2) . 't Blijft quasi de zelfde motor als de M550d (maar dan wel maar 2 ipv 3 turbo's). Ik heb een F11 besteld voor rond de 65K in de UK, rijkelijk gevuld met opties. Wordt eind januari geleverd :-)
                          Last edited by inspiran; 03/11/2014, 14:43. Reden: revisie

                          Comment


                          • #73
                            Een 535d heb ik een keer mee testgereden (wel de 299pk) en daar wad ik niet van onder de indruk
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • #74
                              Nu na lang wikken en wegen ben ik er nog niet uit en kwam ik op het volgende idee : mijn 330d houden en een M235i bijkopen.

                              Een van de twee zou ik dan louter voor beroepsmatige verplaatsingen gebruiken (waardoor ik dan niet 2 maal de VAA aan mijn been heb)

                              Nu is mijn vraag, betaal je dan 2 maal de volle pot qua verzekering? Bij moto en auto is dat niet het geval maar 2 auto's wel vermoed ik?
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Nu na lang wikken en wegen ben ik er nog niet uit en kwam ik op het volgende idee : mijn 330d houden en een M235i bijkopen.

                                Een van de twee zou ik dan louter voor beroepsmatige verplaatsingen gebruiken (waardoor ik dan niet 2 maal de VAA aan mijn been heb)

                                Nu is mijn vraag, betaal je dan 2 maal de volle pot qua verzekering? Bij moto en auto is dat niet het geval maar 2 auto's wel vermoed ik?
                                Lijkt me evident. Maar ge kunt dan een lage-km verzekering nemen he. Hebben wij ook voor onze Peugeot die maar 4 dagen per jaar buitenkomt.

                                Comment


                                • #76
                                  Tja maar omnium is omnium he.. En 2 omniums en 2 keer taks en 2 keer verzekering.. Dan heeft het ook allemaal weinig zin :s
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • #77
                                    BMW M550D vs BMW M235i (!?)

                                    Nu nogmaals rondgekeken en een mooie 640i gevonden met volgens mij elke optie eraan die erop kan zitten. Catalogus 130k. Nu aangeboden voor 64k met slechts 15000 km op de teller.

                                    Deze auto lijkt mij het comfort te bieden waar ik naar op zoek ben en anderzijds een lekker 35i motor onder de kap.

                                    Moet niet gezegd dat mede gelet op de CO2 van 183 gram en de hoge catalogus dit nefast is voor de VAA en ook voor de fiscale aftrekbaarheid (slechts 60%)

                                    Nu dacht ik die wagen eventueel persoonlijk aan te kopen met als voordeel geen VAA en aftrekbaarheid 75%.

                                    Kosten van de wagen kunnen dan a rato van 75% worden ingebracht als kosten (alle autokosten)

                                    Zie ik dan iets over het hoofd? Lijkt alleen maar voordelen te hebben?

                                    Doen meerdere 'zaakvoerders' dit?
                                    Last edited by germinal; 06/11/2014, 05:48.
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ben geen fiscalist, maar ik ken er een aantal die de wagen op persoonlijke naam hebben gekocht en dan gewoon de vennootschap km-vergoeding aanrekenen. Die bedraagt tegenwoordig een stevige 0,34 euro dacht ik.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Heb ik ook even gedaan bij mijn vorige wagen aangezien ik die persoonlijk gekocht had... Maar een km vergoeding dient om de kosten van beroepsverplaatsingen te vergoeden.. Je moet al heel veel km's doen om dat er dan uit te halen en die 0,34 is dan sowieso zeer laag... Van mijn opdrachtgever kreeg ik 0,60 per km, daar kan je al iets mee doen maar stel 20k / jaar dan zit je aan een vergoeding van 12k per jaar voor alle autokosten, daar kan je dan een auto van 40k mee onderhouden (afschrijven op 5 jaar maar dan verdien je er ook niets aan) dus die km vergoeding is mijn inziens enkel interessant bij veel beroepskm en relatief goedkope of reeds afgeschreven auto...
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • #80
                                          Kameraad van mij doet dat ook, heeft zich een geaccidenteerde 535 in Duitsland gehaald (vader heeft garage) en betaald idd kmvergoeding.
                                          Zit wel constant op de baan, hij kan er dan blijkbaar aan uit. Wel zeker een heel goeie km-boekhouding bijhouden dan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X