Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M550D vs BMW M235i (!?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    ...
    Nu dacht ik die wagen eventueel persoonlijk aan te kopen met als voordeel geen VAA en aftrekbaarheid 75%.
    ...
    Kosten van de wagen kunnen dan a rato van 75% worden ingebracht als kosten (alle autokosten)
    Als je hem persoonlijk aankoopt vraag me ik wel af of je autokosten kan inbrengen. Ik vrees hiervoor. Het is volgens mij ofwel kilometervergoeding (en dus geen VAA) of hem op de vennootschap kopen en autokosten via de vennootschap inbrengen (en VAA betalen).

Comment

Klopt, en de prijs per km ligt dan ook vast.
      Verder mag je maximum 25.000 km per jaar inbrengen op die manier.
      Daarenboven zal je toch een rittenboek of andere vorm van bewijs moeten voeren om die kms te verantwoorden als dat meer is dan elke dag van en naar je bureel te rijden.

Comment

BMW M550D vs BMW M235i (!?)

Oorspronkelijk geplaatst door inspiran Bekijk Berichten
        Als je hem persoonlijk aankoopt vraag me ik wel af of je autokosten kan inbrengen. Ik vrees hiervoor. Het is volgens mij ofwel kilometervergoeding (en dus geen VAA) of hem op de vennootschap kopen en autokosten via de vennootschap inbrengen (en VAA betalen).
        Dit is inderdaad wat ik vrees ja.. Anders zou iedereen dat doen en geen VAA betalen

De regel van die 24000 km is als je meer rijdt zou je uw effectieve kosten dienen te bewijzen.. En kan je niet gewoon het forfait gebruiken..

Nu voor een beetje auto is die 0,34 euro niet kostendekkend eh.

volgend mij, als je kan aantonen dat doe 0,34 de kosten niet dekken mag je meer uitkeren maar dan dien je t wel te kunnen bewijzen.

Bv iemand met een nieuwe Porsche Panamera die zich een km vergoeding wenst uit te keren:

Afschrijving op 5 jaar

Aankoop 100k -> 20k per jaar

Aantal beroepsmatige km / jaar : 20k (aantal pive km ook 20k / jaar)

Maw 0,5 euro / km afschrijving

10 euro naft / 100 km
        Taks + verzekering + onderhoud : 4000 / jaar

Dan zit je op een kost per km van

0,7 euro maw het dubbele

In dit geval kan je volgens mij dan wel werken met een hogere km vergoeding.
        Last edited by germinal; 07/11/2014, 21:37.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

10€ naft/100km met een Panamera??? Da's wel heel zuinig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            10€ naft/100km met een Panamera??? Da's wel heel zuinig.
            Amai nog niet, de mijne is zelfs €17/100km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Amai nog niet, de mijne is zelfs €17/100km
              Was maar bij wijze van voorbeeld... 😔

Comment

Had het zo eenvoudig geweest dan hadden er al velen voor jou de mazen in het net gevonden.

Volgens mij staat de km vast ongeacht je voertuig. Koop een kia picanto. Dan doe je wel voordeel

Comment

kwa aankoopprijs dan, als je de kia tests ziet verbruiken ze meer dan dubbel van wat opgegeven is :p
                  lets have some more member berries

Comment

Wat is het eigenlijk geworden?

Comment

De M550D had ik bijna aangeschaft maar tijdens de testrit kwam de motor in een noodloop, althans had geen vermogen meer, dus vertrouwen volledig weg... Nadien nog een M550D bijna gekocht maar toen ik hem paar dagen later effectief wou kopen was die reeds verkocht.. Dus op heden nog geen andere gekocht.

Mijn idee was nu een Tesla P85D aan te schaffen maar aangezien de koers dollar-euro in ons nadeel is kost de P85D 10.000 euro meer dan paar maanden geleden en vriendin is er geen fan van.. Ik ben verder aan het kijken ben je zelf aan het twijfelen ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Nee hoor, tevreden van de 535d M ;-)

Comment

Working...
                        X