Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30 vs Opel Corsa 1.2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai i30 vs Opel Corsa 1.2

Voorwaarden voor auto:
    - automatische transmissie
    - vooral stadsauto, maar soms ook snelweg
    - benzine (niet veel km's)
    - liefst hogere zit wegens knieproblemen
    - airco
    - niet te duur in onderhoud

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

of
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Voorkeur gaat naar Hyundai, proefrit mee gedaan en beviel me.
    Welke zouden jullie kiezen + waarom (of waarom de andere niet) ?

De hyundai.
    Een corsa met 1.2 is ongeloofelijk traag en die Easytronic is enorm kut :p
    De Hyundai is ook wat groter denk ik ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ikke87 Bekijk Berichten
      - liefst hogere zit wegens knieproblemen
      Zijn deze auto's dan wel goede opties? Ik vind dat een Corsa namelijk niet zo hoog zit. Een meriva is in dat opzicht beter (maar vind jij mss niet mooi).

Naar mijn gevoel zit een fiesta hoger dan een corsa, en die moet je ook rond die prijs vinden.
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Een Corsa (B-segment) vergelijken met een i30 (C-segment)? Beetje rare vergelijking als je't mij vraagt... oh ja, ik zou zeker de Corsa laten staan

Comment

de I30 dan maar als de keuze valt tussen dit, de corsa en dood door kruisiging
          lets have some more member berries

Comment

De i30 is een meer "volwassen" auto dan de Corsa, die er beter uitziet (ook vanbinnen) en praktisch ook meer inzetbaar is.
            De Corsa is gewoon een stadsautootje en daarmee is alles dan gezegd.

I30 zal ook aangenamer op snelweg rijden.

Maar testen is weten.

Comment

Dank je voor de reacties. Ik zocht een auto met automaat (tweedehands) wat niet evident om te vinden is.

Heb, o.a. dankzij jullie reacties, beslist om voor de Hyundai te gaan. Deze is idd iets groter.

Ben ook eens gaan zien naar een Meriva, maar stonk naar de rook die er volgens mij moeilijk uitging.

En nu maar hopen dat ik niet snel schade heb ;-)

Topic kan gesloten worden.

Comment

Topic kan gesloten worden.
                Topic kan maar hoeft niet gesloten te worden. We zijn immers benieuwd naar uw ervaringen met de Hyundai i30.

Comment

Ondertussen een 5 - 6 maanden aan het rijden met Hyundai i30. Mijn mening:

+ automatische transmissie is een heerlijkheid!
                  + Mooi en simpel interieur
                  + koffer is perfect voor plooifiets (heb ook een rubberen kofferbak geïnstalleerd)
                  + voelt goed aan om mee te rijden
                  + geïnstalleerde achtersensoren, blij dat ik ze heb

- helaas veel verbruik: gemiddeld 9-10 liter, wel vooral stad. Snelweg kom ik rond 7,5. Iemand tips? (niet teveel gewicht, constant rijden probeer ik op te letten)
                  - geen cruise control
                  - voelt soms hard aan bij het nemen van hoge drempels.
                  - ruitenwissers zijn niet de beste kwaliteit lijkt me.

Enkel zachtjes tegen een paaltje gereden in de 1ste week bij het inparkeren, maar schade zie je maar amper. Dacht dat ik een kortere snuit had.
                  Ondertussen geen schade meer gehad :-)

Kortom, zeer tevreden van aankoop. Had weinig km's op teller (7.500 km op 4 jaar).
                  Heb de indruk dat Hyundai goed bezig is in Europa.

Comment

Automatische bakken verbruiken nou eenmaal meer dan een manuele.
                    Zijn het 15" banden ? Want 17" is wel harder natuurlijk.
                    Ruitenwissers kan je toch makkelijk vervangen door een ander merk ?
                    Zijn je banden goed opgepompt ? Dat kan toch een stuk schelen in verbruik.

Comment

en mijn gevoel zegt ook : veel korte ritjes ?

Comment

Idd veel korte ritten wegens blessure. Ik hoop binnenkort te kunnen fietsen naar mijn werk (max 15 min). Verwachting was 9 liter in het stad, maar gemiddelde ligt nu al op 9.6.

Ben geen handige, dus vervanging van ruitenwissers kan nog wachten. Banden oppompen is een goeie tip.

Een ander vraagje: als ik mijn ramen naar beneden doe om het zichtbaar te maken (buitenkant nat), worden de ramen niet proper. Bij auto ouders en zus is dat wel zo, kan dit voor problemen zorgen?

Comment

Eigenlijk zot dat die wagen meer verbruikt dan mijn 300pk benzine automaat wel leuke wagens die hyundais

Comment

Een ander vraagje: als ik mijn ramen naar beneden doe om het zichtbaar te maken (buitenkant nat), worden de ramen niet proper. Bij auto ouders en zus is dat wel zo, kan dit voor problemen zorgen?
                            Je kan ze altijd behandelen met een waterafstotend product vb. RainX.

Comment

Working...
                            X