Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTI vs GTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk Berichten
    @Haddock: Ik verwacht toch bijna 25000 (mixed) km per jaar te doen, maar alle kosten bijeengenomen valt het prijsverschil tussen benzine en diesel nog mee. Zelf zou ik tot voor kort altijd de GTI prefereren, maar ik lees in veel reviews dat de GTD in het hedendaags verkeer misschien wel aangenamer is, en daar kan ik wel inkomen...

    Natuurlijk ga ik binnenkort wel eens testrijden met beide, maar jullie mening vragen kan geen kwaad dacht ik
    Hoeveel bedraagt het verschil in kostprijs tussen de brandstoffen ?

    Comment


    • #22
      Zie hier mijn uitgebreide berekening. Bij de kosten voor de brandstof reken ik 8 liter verbruik voor de GTI aan huidige pompprijs 1,55 €/l, en 5,5 liter diesel aan 1,22 €/l:

      Golf GTI DSG Golf GTD DSG
      Cataloguswaarde 37422 37800
      CO2 148 122
      VAA 2919 2722
      VAA/m 243 227
      BIV 302 106
      VB 402 402
      Brandstof 3100 1677,5
      Prijs incl BTW 35000 35000
      BTW 6074 6074
      Prijs excl BTW 28926 28926
      Afschrijftermijn (j) 4 4
      Afschrijving / jaar 7991 7991
      Afschrijving / maand 666 666
      Aftrek % 75 75
      Lening / m 635 635
      Verzekering / j 1800 1800
      Banden / j 300 300
      Onderhoud / j 500 500
      Carwash / j 500 500
      Totale kosten 14298 12826
      Verworpen uitgaven 3574 3207
      Last edited by Ingo; 11/11/2014, 12:51. Reden: tabelleke klopte ni :)

      Comment


      • #23
        Zou bij die 5,5l voor de gtd wel een literke meer rekenen.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

        Comment


        • #24
          die gtd zal idd wel snel 6,5-7 gaan verbruiken.
          En 500 euro carwash per jaar :o!!!
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
            Zou bij die 5,5l voor de gtd wel een literke meer rekenen.
            Klopt, al zou ik dat bij de benzine ook doen.

            Comment


            • #26
              Volgens spritmonitor 6,82 voor de GTD en 9,03 voor de GTI.

              Comment


              • #27
                Ok, half literke erbij gedaan in mijn Excelleke

                Carwash: ik zal hem waarschijnlijk enkel met de hand wassen, maar ik wou toch een kostenpost rekenen voor de productjes. Uiteindelijk moet een ruwe berekening volstaan om te zien dat ik mij niet mispak aan de kosten van een leuke wagen.

                Jullie feedback is nuttig, bedankt alvast!

                Comment


                • #28
                  Ah, dat zijn echte verbruiksgegevens uit Duitsland? Kende ik nog niet, bedankt. Ik zal het aanpassen, het kan geen kwaad wat pessimistischer te rekenen.

                  Comment


                  • #29
                    Golf GTE toch geen optie dan?
                    100% aftrekbaar, 204 pk, laag VAA, en als je hem effectief elektrisch oplaadt, ga je ook flink wat brandstof besparen.
                    Komt deze maand op de markt in belgie (denk dat hij in NL en DE al te krijgen, catalogusprijs 37K, met DSG standaard)
                    Qua rijgedrag zou het te vergelijken zijn met een GTD, dwz voldoende vermogen maar niet de speelsheid van een GTI omwille van het gewicht.

                    Comment


                    • #30
                      Ja, waarom niet, sunking... 37K met DSG valt nog mee precies, ik zal al eens een kolommen toevoegen aan m'n Excel

                      Ik was na je suggestie eens gaan kijken op volkswagen.be, maar vond toen niks... Ik zal ook een testrit aanvragen wanneer het kan, bedankt!

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk Berichten
                        Ja, waarom niet, sunking... 37K met DSG valt nog mee precies, ik zal al eens een kolommen toevoegen aan m'n Excel

                        Ik was na je suggestie eens gaan kijken op volkswagen.be, maar vond toen niks... Ik zal ook een testrit aanvragen wanneer het kan, bedankt!
                        Als voorproevertje: YouTube... Vw golf 7 gte
                        de audi a3 e tronic is ook uit...

                        Comment


                        • #32
                          Reken de brandstof prijzen maar aan hetzelfde tarief.
                          Lang gaat het toch niet meer duren.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • #33
                            Neem als verbruik voor de GTI maar een liter of 10, tenzij de VII opmerkelijk zuiniger werd. Ik zou sowieso voor de GTI gaan, dan heb je de lekkere sound er nog bij.
                            Last edited by Ugeken; 11/11/2014, 20:51.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                              Neem als verbruik voor de GTI maar een liter of 10, tenzij de VII opmerkelijk zuiniger werd. Ik zou sowieso voor de GTI gaan, dan geb je de lekkere sound er nog bij.
                              Nochtans heb ik al een review gezien waarbij ze beweren dat de GTD beter klinkt, wel dankzij een kunstmatig sound systeem...

                              Comment


                              • #35
                                Als autoliefhebber altijd de GTI, benzine rijdt toch zoveel aangenamer en zeker bij de Golf 7.
                                Als boekhouder kun je eventueel de GTD overwegen maar ik blijf het erg veel geld vinden voor een diesel hatchback met 184pk

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Reken de brandstof prijzen maar aan hetzelfde tarief.
                                  Lang gaat het toch niet meer duren.
                                  Hij gaat er maar 4 jaar mee rijden... Zou straf zijn als ze dit op 4 jaar gaan regelen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Hij gaat er maar 4 jaar mee rijden... Zou straf zijn als ze dit op 4 jaar gaan regelen.
                                    Vanaf 1 januari is dat in orde Dirk.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #38
                                      Wij hebben in de garage altijd gtd demo rijden, verplicht in dsg configuratie. Een zaligheid in dagdagelijks verkeer!

                                      kom gerust eens rijden, hij wordt telkens ook in demo verkocht.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
                                        Wij hebben in de garage altijd gtd demo rijden, verplicht in dsg configuratie. Een zaligheid in dagdagelijks verkeer!

                                        kom gerust eens rijden, hij wordt telkens ook in demo verkocht.
                                        Thanks Davidov, ik zou ze graag eens back to back rijden, dus ik probeer eerst een afspraak te maken voor een GTI, en eventueel contacteer ik jullie dan voor de GTD.

                                        Comment


                                        • #40
                                          GTI dsg ik heb de v gti dsg had en nu de cupra dsg en is zalige combinatie

                                          Comment

                                          Working...
                                          X