Oorspronkelijk geplaatst door Ingo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
GTI vs GTD
Collapse
X
-
Zie hier mijn uitgebreide berekening. Bij de kosten voor de brandstof reken ik 8 liter verbruik voor de GTI aan huidige pompprijs 1,55 €/l, en 5,5 liter diesel aan 1,22 €/l:
Golf GTI DSG Golf GTD DSG Cataloguswaarde 37422 37800 CO2 148 122 VAA 2919 2722 VAA/m 243 227 BIV 302 106 VB 402 402 Brandstof 3100 1677,5 Prijs incl BTW 35000 35000 BTW 6074 6074 Prijs excl BTW 28926 28926 Afschrijftermijn (j) 4 4 Afschrijving / jaar 7991 7991 Afschrijving / maand 666 666 Aftrek % 75 75 Lening / m 635 635 Verzekering / j 1800 1800 Banden / j 300 300 Onderhoud / j 500 500 Carwash / j 500 500 Totale kosten 14298 12826 Verworpen uitgaven 3574 3207
Comment
-
die gtd zal idd wel snel 6,5-7 gaan verbruiken.
En 500 euro carwash per jaar :o!!!2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenZou bij die 5,5l voor de gtd wel een literke meer rekenen.
Comment
-
Ok, half literke erbij gedaan in mijn Excelleke
Carwash: ik zal hem waarschijnlijk enkel met de hand wassen, maar ik wou toch een kostenpost rekenen voor de productjes. Uiteindelijk moet een ruwe berekening volstaan om te zien dat ik mij niet mispak aan de kosten van een leuke wagen.
Jullie feedback is nuttig, bedankt alvast!
Comment
-
Golf GTE toch geen optie dan?
100% aftrekbaar, 204 pk, laag VAA, en als je hem effectief elektrisch oplaadt, ga je ook flink wat brandstof besparen.
Komt deze maand op de markt in belgie (denk dat hij in NL en DE al te krijgen, catalogusprijs 37K, met DSG standaard)
Qua rijgedrag zou het te vergelijken zijn met een GTD, dwz voldoende vermogen maar niet de speelsheid van een GTI omwille van het gewicht.
Comment
-
Ja, waarom niet, sunking... 37K met DSG valt nog mee precies, ik zal al eens een kolommen toevoegen aan m'n Excel
Ik was na je suggestie eens gaan kijken op volkswagen.be, maar vond toen niks... Ik zal ook een testrit aanvragen wanneer het kan, bedankt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk BerichtenJa, waarom niet, sunking... 37K met DSG valt nog mee precies, ik zal al eens een kolommen toevoegen aan m'n Excel
Ik was na je suggestie eens gaan kijken op volkswagen.be, maar vond toen niks... Ik zal ook een testrit aanvragen wanneer het kan, bedankt!
de audi a3 e tronic is ook uit...
Comment
-
Reken de brandstof prijzen maar aan hetzelfde tarief.
Lang gaat het toch niet meer duren.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenNeem als verbruik voor de GTI maar een liter of 10, tenzij de VII opmerkelijk zuiniger werd. Ik zou sowieso voor de GTI gaan, dan geb je de lekkere sound er nog bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenReken de brandstof prijzen maar aan hetzelfde tarief.
Lang gaat het toch niet meer duren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenHij gaat er maar 4 jaar mee rijden... Zou straf zijn als ze dit op 4 jaar gaan regelen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk BerichtenWij hebben in de garage altijd gtd demo rijden, verplicht in dsg configuratie. Een zaligheid in dagdagelijks verkeer!
kom gerust eens rijden, hij wordt telkens ook in demo verkocht.
Comment
Comment