Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTI vs GTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Je vergeet de restwaarde na 4 jaar.
    Durf wedden dat die GTD makkelijk 3-5000€ meer waard is na die termijn.

    En voor 25.000/jaar zal een diesel toch een pak goedkoper blijven.

    Comment


    • #42
      Ik heb de cupra dsg getest, echt goed te doen als daily driver denk ik. Nu de FR TDI dsg nog testen.

      Golf GTI/GTD wil ik ook nog wel testen.

      Comment


      • #43
        Als je de cupra getest hebt is de rest serieus traag zelfs de gti geloof me ik heb de cupra en heb de gtd en gti gereden

        Comment


        • #44
          Zaterdag 6 december ga ik ze back to back testrijden bij VW's Contact Center in Kortenberg.

          Over de restwaarde na 4/5 jaar: 3-5000€ lijkt me wel heel veel.

          Comment


          • #45
            en hoe was de test?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door lobotommy Bekijk Berichten
              en hoe was de test?
              Interessant maar te kort! Ik wist het op voorhand, maar toch valt het op dat de wagens gewoon identiek zijn aan elkaar behalve de motor. Zelf heb ik nog weinig ervaring met 18 inch velgen en in combinatie met de sportophanging rijdt het toch redelijk stevig. Toch lijkt het me zeker draaglijk in de bestuurderszetel voor dagelijks gebruik, al vond mijn vriendin dat de achterbank niet comfortabel genoeg was...

              Ik kan alleen maar bevestigen wat de meeste reviews vertellen: de diesel reageert met meer vertraging, maar in de hernemingen en in ons drukke verkeer is hij echt wel snel. Snel genoeg voor mij in ieder geval. Stiller en met minder trillingen ook dan mijn huidige 18d van BMW, maar het blijft een diesel. Als je hem in Sport zet, komt de Sound Actuator in het spel... sommigen vinden het maar niks, maar ik zou de GTD niet zonder willen, al is het alleen maar om de diesel in acceleratie te maskeren.

              Het volume van die Sound Actuator was wel vrij hoog, de GTI klonk in vergelijking zelfs wat braaf. Blijkbaar moest er bij de GTI wel een werknemer van VW meerijden... In ieder geval, de GTI voelt nog een stuk vinniger aan dan de GTD en loopt natuurlijk veel zachter. Uiteindelijk was de test echt wel te kort om meer dan de bekende clichés te herhalen. Beide wagens waren in DSG versie, en alhoewel ik zeker de automaat zal bestellen vanwege het gemak, miste ik toch wat beleving.

              Mijn conclusie: minder verschil dan ik verwachtte; de GTD is de GTI voor de veelrijder.

              Comment


              • #47
                Van die beleving geef ik je 100% gelijk. Sinds ze de commonrail ipv pompverstuiver zijn beginnen gebruiken is de kort maar krachtige duw in de rug weg.
                Wat je dan weer wel hebt met de common rail dat deze wel langer blijft vooruit gaan in de toeren. Maar je vooral aan de snelheidsmeter het effect ziet.
                Terwijl je net een GTversie koopt voor de hevigheid en sportiviteit

                En een GTE?
                Last edited by Liquid Li0n; 16/12/2014, 00:48.
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment


                • #48
                  Die Sound Actuator ga je nog wel beu worden
                  Zeker op langere ritten blijft dat systeem voor een constant gedreun zorgen.

                  Al een geluk dat het vrij makkelijk uit te schakelen is.
                  2012 Volkswagen Golf R

                  Comment


                  • #49
                    Met het verschil dat de sound buiten ook goed is met de gtd de andere wagens hebben een ander cockpit geluid de gtd verandert binnen en buiten

                    Comment


                    • #50
                      Daarvoor moet je het Sound Pack als optie nemen.
                      2012 Volkswagen Golf R

                      Comment


                      • #51
                        Wel ik zou gene bestellen zonder want het klinkt goed!

                        Comment


                        • #52
                          Inderdaad, en dat pack maakt de GTD weer een stuk duurder dan de GTI. De 18 inch velgen die ook in dat Pack zitten zien er wel goed uit, maar ik zou liever het geld besparen en iets comfortabeler rijden.

                          Comment


                          • #53
                            Maar een gti klinkt beter

                            Comment


                            • #54
                              M'n schoonbroer heeft op z'n A6 3.0 BiTDI ook dat soundpack. Buiten klinkt dat als een V8 bijna. Allez bijna . Beetje marginaal soms.

                              Comment


                              • #55
                                Stilte is het mooiste geluid. Motorlawaai stoort altijd.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                  Stilte is het mooiste geluid. Motorlawaai stoort altijd.
                                  Ik kan niet tegen stilte.
                                  Ik hou van motorgeluid.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    M'n schoonbroer heeft op z'n A6 3.0 BiTDI ook dat soundpack. Buiten klinkt dat als een V8 bijna. Allez bijna . Beetje marginaal soms.
                                    Beetje veel
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • #58
                                      Hoe zit het eigenlijk met de hernemingen van beiden? Is het, met een bijna gelijkwaardig koppel, hetzelfde?
                                      Kan me moeilijk voorstellen dat een benzine en diesel dezelfde reactietijden gaan hebben.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                      Comment


                                      • #59
                                        met de optie DPS, driver profile selection, heb je op de sportstand ook een versterkte motorsound, klinkt best goed en is enkel goed hoorbaar bij het optrekken, in zesde op autostrade heb je echt geen last. Bij mijn cofiguratie van mijn Gtd zat deze optie bij de DDC, dynamic drive controle. De motor op sport, de dempers op comfort en met de std 17 inch velgen een ideale cruiser. Sinds maart al een kleine 25k op de teller en nog elke dag content van mijn keuze, vooral qua comfortabele set up.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          Hij gaat er maar 4 jaar mee rijden... Zou straf zijn als ze dit op 4 jaar gaan regelen.
                                          Voor 2019 zal dit zo zijn; diesel prijs idem aan benzine...
                                          Zal stelselmatig en beetje bij beetje opgetrokken worden...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X