Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTI vs GTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GTI vs GTD

    GTI:

    - 220/230 PK
    - 350 Nm

    GTD:

    - 184 PK
    - 380 Nm

    Gelijkaardige prijzen, gelijkaardige looks, welke zou jij kiezen en waarom?

    In mijn geval wordt het een aankoop via bvba, waar de manuele GTD fiscaal het interessantst is met een CO2 van 109g (80% aftrek), maar alle andere combinaties evenwaardig zijn (75% aftrek).

    PS: manueel of DSG
    Last edited by Ingo; 10/11/2014, 14:45. Reden: cijferfoutje!

  • #2
    DSG is the way to go. Dat schakelt zeer snel , soepel en is een zeer betrouwbaar systeem.

    Comment


    • #3
      dan zul je toch wat meer info moeten geven
      hoeveel km doe je?
      en hoe? veel autostrade of net veel stad?

      ps: vroeger had de dsg altijd minder co2 dan de manuele, sinds generatie 7 is het omgekeerd, ik vind dat raar
      2.0 JTDm

      Comment


      • #4
        @Haddock: Ik verwacht toch bijna 25000 (mixed) km per jaar te doen, maar alle kosten bijeengenomen valt het prijsverschil tussen benzine en diesel nog mee. Zelf zou ik tot voor kort altijd de GTI prefereren, maar ik lees in veel reviews dat de GTD in het hedendaags verkeer misschien wel aangenamer is, en daar kan ik wel inkomen...

        Natuurlijk ga ik binnenkort wel eens testrijden met beide, maar jullie mening vragen kan geen kwaad dacht ik

        Comment


        • #5
          Dat de CO2 met DSG een stuk meer is (122 ipv 109) vond ik zelf ook al raar (en spijtig). Bij BMW heeft de automaat bij sommige modellen nog wel een positieve invloed op de CO2.

          Wat ook vreemd is: als ik mij niet vergis, komt de GTD standaard met 18 inch en de GTI maar met 17 inch

          Comment


          • #6
            ik volg het hier alvast...
            Last edited by lobotommy; 10/11/2014, 16:10.

            Comment


            • #7
              GTI icm DSG.

              Comment


              • #8
                GTD is ook duurder dan de GTI (beide in 'basis'versie)
                2.0 JTDm

                Comment


                • #9
                  GTE -> https://www.youtube.com/watch?v=3V95SL0NBPg

                  Comment


                  • #10
                    de mensen die op diesel rijden gaan in de toekomst meer en meer gekloot worden vrees ik dus mijn volgende is terug benzine. GTI dus in dit geval
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      de mensen die op diesel rijden gaan in de toekomst meer en meer gekloot worden vrees ik dus mijn volgende is terug benzine. GTI dus in dit geval
                      Ik hoor al jaar en dag niets anders, maar dieselrijden is nog nooit zo bevoordeeld geweest als nu... 30% goedkoper en 30% zuiniger...en dus 60% minder taksen hierop... Voor mijn part mag hij 60% opslagen om gelijk met benzine te komen. Maar dat zal niet gebeuren, transport van goederen en diensten...
                      Is iedereen nu echt zo bang dat ze de diesel gaan doodnijpen ?

                      Comment


                      • #12
                        Als je niet alleen aan je eigen portemonnee op korte termijn denkt en ook wat inzit voor wat we hier achterlaten voor de toekomstige generaties zouden sommigen toch beter 2 keer nadenken vooraleer diesel te kiezen.

                        Comment


                        • #13
                          ik denk dat een gechipte of licht getunede GTD het een gewone standaard GTI best moeilijk kan maken. Ik zou zelf voor de GTD gaan.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • #14
                            Nee, dan zouden we een soort milieutaks voor produkten uit vervuilende landen betalen waarvan de impact op de totale vervuiling veel groter is.
                            En zou de veesector moeten aangepakt worden. Auto's zijn een deel van de vervuiling, maar de wagens die hier in het Westen rondrijden zijn maar peanuts tov de algemene vervuiling op wereldschaal.
                            En als je dan toch ecologisch wil zijn... elektrische auto en dak vol boordevol zonnepanelen. Maar dat is dieper in de eigen portemonnee kijken...
                            En met heel het gezin in hetzelfde badwater natuurlijk. Hopelijk zonder incontinente inwonende familieleden die dan steeds als eerste in bad willen. Idem voor 't toilet, waarom 4 of 5 keer doortrekken als je 4 of 5 hopen van het hele gezin in ene keer kan doortrekken?

                            Comment


                            • #15
                              Ondanks dat ik het een interessante discussie vind, en dat ik hoop dat iedereen ons milieu zo veel mogelijk spaart door waar en wanneer het ook maar kan zijn/haar drollen op te sparen om in 1 keer door te trekken, kan het milieu mij in deze keuze geen bal schelen dus dank om on topic te blijven

                              Comment


                              • #16
                                GTI met DSG en stage 1

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
                                  Als je niet alleen aan je eigen portemonnee op korte termijn denkt en ook wat inzit voor wat we hier achterlaten voor de toekomstige generaties zouden sommigen toch beter 2 keer nadenken vooraleer diesel te kiezen.
                                  Volledig mee eens, verban ALLE fossiele brandstoffen en dan denk je aan het nageslacht !
                                  Benzine is niet milieuvriendelijker dan diesel en omgekeerd. De vergelijking is gewoon mierenneuken.

                                  Comment


                                  • #18
                                    GTI met handbak.

                                    Een GTI zal altijd speelser zijn dan een GTD.
                                    Zeker als je zelf wat kunt spelen met de versnellingen.
                                    De beleving is gewoon anders.

                                    Doe je veel snelweg met vaak files of druk verkeer, dan zou ik voor een GTD gaan met DSG.
                                    Ik weet niet hoe de clutch voelt in een nieuwe GTI, maar in mijn 6R is fileverkeer een aanslag op de kuitspieren...

                                    Ga een testrit doen in de omstandigheden die je zelf dagelijks tegenkomt.
                                    Dus ga niet met een GTD op de snelweg rijden als je normaal gezien veel kleinere wegen moet doen.
                                    Ga ook geen GTI testen in de Vlaamse Ardennen als je in je dagelijks leven enkel de E40, E19 en E17 ziet
                                    2012 Volkswagen Golf R

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk Berichten
                                      Ondanks dat ik het een interessante discussie vind, en dat ik hoop dat iedereen ons milieu zo veel mogelijk spaart door waar en wanneer het ook maar kan zijn/haar drollen op te sparen om in 1 keer door te trekken, kan het milieu mij in deze keuze geen bal schelen dus dank om on topic te blijven
                                      Mijn antwoord was duidelijk ontopic bedoeld hoor, nl dat de raad om je keuze niet te laten leiden door milieuoverwegingen, maar dan beetje anders geformuleerd. En nu... ik zou voor de benzine met dsg gaan voor de leukere koppelopbouw en groter toerentalbereik.
                                      In een sportieve wagen vind ik het snel opkomende maar kort durende koppel niet echt aangewezen voor een sportieve rijstijl. Bij bochtenwerk kan een kleiner bruikbaar toerental en een agressief opkomend koppel soms in je nadeel werken. En als bijkomende kleinigheid, je banden zullen bij een benzine langer meegaan, net omdat ze niet steeds dat brute koppel te verwerken hebben. En als laatste ben ik nog bij de generatie die vindt dat GTI en benzine samen horen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        GTI vs GTD

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        de mensen die op diesel rijden gaan in de toekomst meer en meer gekloot worden vrees ik dus mijn volgende is terug benzine. GTI dus in dit geval
                                        En als iedereen overgestapt is gaan ze de benzine weer aanpakken.
                                        Het is nooit anders geweest.

                                        De Gti met DSG en peddels.
                                        Eens je het gewoon bent wil je niks anders meer.
                                        Heb toch ook al veel gelezen dat de Gtd te bruut is om dagelijks mee in het stads verkeer te rijden.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment

                                        Working...
                                        X