Mededeling

Collapse
No announcement yet.

peugeot 308 bluehdi / volvo V40 D2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• peugeot 308 bluehdi / volvo V40 D2

hey,

mijn vrouw kan een bedrijfswagen kiezen en voorlopig komen we op volgende opties uit:
    • volvo V40 D2 base met professional pack, trekhaak en nog wat kleinere opties
    • Peugeot 308 bluehdi active met navi en nog wat opties

De volvo zal waarschijnlijk wel iets leuker rijden, maar de peugeot zit wel wat beter in de opties.
    Een onduidelijkheid bij de peugeot is dat we nergens in de optielijst en trekhaak tegenkomen... .
    Heeft er iemand van jullie weet als een trekhaak (voor lichte vrachten, bvb fietsenrek of lichte aanhangwagen) een mogelijkheid is op de 308 bluehdi?

En los van de trekhaak, welke zouden jullie kiezen? en waarom?

alvast bedankt voor jullie reactie!

ik zou het niet weten, nieuwe 308 ziet er goed uit... maaaaaar.
    BUY BELGIAN PRODUCTS :-).
    als je het echt niet weet, waarom dan niet de in belgie gemaakte kopen? :-)

Comment

Volvo ... enkel en alelen al voor de zetels.
      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Peugeot, goeie motor en meer binnenruimte.

Volvo echt klein binnenin, zeker voor evt kids.

Comment

denk ook dat puur praktisch de Peugeot de betere keus is... (ruimte)
          De volvo is echt klein en geeft een "duikbootgevoel"
          Hebben er ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk beslist voor een renaul scénic, lag in dezelfde prijsklasse maar met 2 Kids zeker de betere keuze

Comment

Twee goede wagens dus wel echt moeilijke keuze , Volvo is made in .... en dat zou voor mij meetelen maar niet de volle doorslag geven. Verder vind ik het beiden best toonbare wagens zowel ext. als int. en rijden zullen ze ook allebei als de beste doen. Kwalitatief schat ik Volvo erg hoog in maar PSA doet het steeds beter op dat vlak en ook op gebied van afwerking. En dan geraak je er niet meer uit hé. Nipt, maar dan ook zeer zeer nipt zou ik toch kiezen voor de Peugeot die naar het schijnt erg goed rijdt en een prima weggedrag zou vertonen, maar geen van de twee is een verkeerde keuze . Dus mee gaan proefrijden en dan alles eens goed naast elkaar leggen en kiezen maar!

Comment

Volvo. Mijn buur rijdt een V40 D2 (een crosscountry). Één van mijn collega's heeft een 308 SW.
              Die Volvo zit echt een pak beter. Ik vind de bediening van de Peugeot ook niet alles. GPS is echt bagger, die van Volvo is simpel maar goed in het dagelijks gebruik. Kwaliteit van de audio-installatie in de Volvo is ook beter.
              In een V40 voldoet de D2 (beter dan in mijn V60)

.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

De Volvo, al is de binnenruimte wel beperkter

Comment

De Volvo.
                  Wat binnen ruimte betreft dat is voor iedereen anders.
                  De clubman heeft ook nooit problemen gegeven met de kinderen zelf niet voor de vrouw.

Sent from here
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

De 308.

Comment

Hebben hier ook een 308 blue hdi bedrijfswagen. Hebben niet mogen kiezen het was de 308. Begrijp echt niet hoe dat een auto van het jaar is kunnen worden. Er zijn maar 2 dingen leuk aan, het kleine stuurtje en de redelijk goede sportzetels.

Comment

Wat is er zo slecht aan die 308 dan? 92pk hdi of 115pk?
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          mijn pa heeft nog de oude 308 sw met 90 pk.
                          Dit is geen snelheidswonder maar zeker niet slecht als je geen racemachine verwacht.

Ik zou voor de V40 kiezen
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                            Het is de 115pk versie, hoewel ik me afvraag waar die zijn. Wegligging is ook niet bijster en al een paar rammels. Maar goed iedere auto heeft zijn voor en nadelen. Punt is dat ik veel liever met de Astra van mijn moeder rij en dat is er een van de vorige generatie, maar het voelt allemaal beter en veiliger aan.

Comment

euhm, ik heb dan toch wel met een heel andere 308 gereden. Soepele motor, heel vlotte hernemingen, toerental dat volledig bruikbaar is (tot en met de rode zone), wegligging om u tegen te zeggen. Goede zetels, ruim interieur, goede geluidsisolatie.
                              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                euhm, ik heb dan toch wel met een heel andere 308 gereden. Soepele motor, heel vlotte hernemingen, toerental dat volledig bruikbaar is (tot en met de rode zone), wegligging om u tegen te zeggen. Goede zetels, ruim interieur, goede geluidsisolatie.
                                Het zal voor iedereen wel anders zijn, een testrit is idd de manier om het te weten te komen. Enkel een wegligging om U tegen te zeggen, daar ben ik zeker van dat dit niet het geval is. Comfort ok, maar je moet niet te zot doen met de 308. Neem nu de bocht van de R4 in melle richting Zelzate, je mag daar maar 90 rijden en er zijn daar wel wat oneffenheden in het wegdek. Als ik dit doe met de 308 aan 90 per uur heeft hij zeer veel moeite om de bocht een beetje deftig te nemen en als het nat is durf ik er niet aan te beginnen met 90.

Comment

en ik heb met het mes tussen de tanden een testrit gedaan en de auto gaf geen krimp in de bochten: lange of korte, maakte niet uit want die week niet van zijn koers af. Enkel scherpe richels in het wegdek werden duidelijk voelbaar doorgegeven aan het interieur, maar brachten de wielen en ophanging niet van de wijs.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Zou een gemakkelijke keuze voor mij zijn: de Volvo.

Zelf heb ik ook een tijd getwijfeld voor een V40 of een 308, de Volvo kreeg ook van mij de voorkeur.

Persoonlijk vond ik de 308 niet erg spannend of vlot rijden, dat gaf voor mij de doorslag.

Mijn broer heeft ook een V40 D2 (wel met automaat) en hij is er zeer tevreden over.
                                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

pff, nooit gedacht dat het zo een moeilijke oefening ging worden.

enkele weken terug testrit gedaan met de V40 (zo'n opendeurdag in hooglede waarbij we kort testritje konden doen met een verkoper erbij). auto reed goed. gevoel dat dit een heel degelijke auto was... wat we verwacht hadden. Wel was de kijk naar achter niet echt denderend... (maar misschien was dit ook een stuk door de reclame die erop hing).
                                      Vorige week testrit gedaan met 308 blueHdi en dat beviel zeker niet slecht. Dat kleine stuurtje, neen, dat waren we direct gewoon. reed heel vlot, stil,... Niets op aan te merken....

rationeel zouden we de 308 moeten nemen (kunnen we heel mooi uitrusten met opties), maar toch, die V40 is toch nog net iets specialer, iets meer, tja, Premium...

pfff, slapeloze nachten :-s ;-)

Comment

Ookal had ik even geleden mijn stem op V40 gezet...
                                        zo'n V40 D2 vind ik dan ook niet meer zo speciaal.
                                        Je komt ze gedurig tegen in het verkeer(9/10 keren als D2)
                                        Ook staan ze enorm prijzig, je krijgt er wel wat voor terug maar het blijft een kleine auto die heel wat geld kost en weinig sensatie terugbrengt(als D2)

Ik zou de nieuwe 308 zeker niet afschrijven.
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                        X