Mededeling

Collapse
No announcement yet.

25k €, 1 car to do it all...?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 25k €, 1 car to do it all...?

Als je slechts 1 auto in je garage zou kunnen hebben voor 25000€, welke zou het dan zijn?

dus 1 auto om:
    -25000km per jaar heen en terug naar je werk
    -de boodschappen te doen
    -de kinderen(2) naar school te brengen
    -2 trackdays per jaar te doen
    -stoplichtsprintjes te doen
    -naar auto evenementen te gaan

-....vul zelf maar aan....

Welke zou je kiezen, nieuw of occasie? en waarom?
    2015 BMW S1000R
    2010 Renault Clio RS Cup
    1987 Volkswagen Golf GTI

Skoda octavia rs met de 2.0tsi aan een dsg boite
    Lijkt mij de perfecte daily
    Het nieuwe model zal wel wat nipt zijn voor dat budget

Comment

Golf 6 R

- Ruim genoeg voor kinderen en boodschappen
      - Gaat hard genoeg voor trackdays
      - Behoudt zijn waarde goed
      - Zit onder de 25.000EUR voor eentje met +-50.000km

- Overige budget spendeer je aan zomervelgen en naft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Golf 6 R

- Ruim genoeg voor kinderen en boodschappen
        - Gaat hard genoeg voor trackdays
        - Behoudt zijn waarde goed
        - Zit onder de 25.000EUR voor eentje met +-50.000km

- Overige budget spendeer je aan zomervelgen en naft
        En de rest om de brokken te repareren van de vorige eigenaar. Zulke auto's zou ik niet snel tweedehands kopen. Meestal gechipt en afgebeuld geweest.

Maar dat is mijn mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          En de rest om de brokken te repareren van de vorige eigenaar. Zulke auto's zou ik niet snel tweedehands kopen. Meestal gechipt en afgebeuld geweest.

Maar dat is mijn mening.
          Het zal toch niet in mijn vriendenkring zijn.
          Daar is het eerder het omgekeerde.
          Uitkijken blijft de boodschap.

Sent from here
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

e90 M3.
            BMW X5 45e

Comment

BMW E46 M3 manueel. Hiermee kan ik zelfs een driftdag doen.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                e90 M3.

Maar dan ben je wel gepoept met de +7000EUR aan taksen.

Comment

25k €, 1 car to do it all...?

Misschien even vermelden hoeveel je per jaar wil spenderen aan taksen, benzine en dergelijke.

Edit: blijkbaar op hetzelfde moment hetzelfde gedacht Namaz.

Sent from here
                  Last edited by Gixxer; 18/12/2014, 08:53.
                  den borre

Int3x0r

Comment

Eerste wat in me opkomt is ook een Octavia RS TSi ...
                    Een Mondeo ST 220 is misschien ook nog een optie maar wel wat lomp om een trackday mee te doen.
                    Het hangt er vooral een beetje vanaf of je een grote auto nodig hebt om ook bv met de kinderen op reis te gaan (genre grote break of monovolume) of dat je met een hothatch of een coupé al voldoende hebt.
                    Uit je eisen valt dat niet echt af te leiden (kinderen naar school brengen, boodschappen doen ... ).
                    Heb je ook eisen naar running cost ?
                    Wil je een moderne wagen, of is een '90's Jap een optie ?

Zoek je groot kan je bij Opel eens aankloppen voor een Zafira OPC.
                    Heb je voldoende aan een hothatch, dan zijn de mogelijkheden legio ...
                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Wel niet echt trackgericht: e90 335i?

Comment

Golf VII GTD.

Comment

Eigenlijk maar 1 antwoord voor een allrounder: golf gti. Mini cooper s clubman voldoet ook aan veel eisen denk ik.

Comment

Geef mij dan maar een E91 FL 335i.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Misschien even vermelden hoeveel je per jaar wil spenderen aan taksen, benzine en dergelijke.

Edit: blijkbaar op hetzelfde moment hetzelfde gedacht Namaz.

Sent from here
                              zo weinig mogelijk natuurlijk. E90 m3 zie ik totaal niet zitten omwille van de taksen, volgens mij ook de reden dat je ze nu voor 25-30k kan krijgen.

Runningcosts moeten een beetje realistisch blijven hé. Alles dat meer dan 8 jaar oud is vind ik al te oud eigelijk ook.
                              2015 BMW S1000R
                              2010 Renault Clio RS Cup
                              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                Geef mij dan maar een E91 FL 335i.
                                Toch wel net een hoger budget nodig om dit perfect onderhouden op de baan te houden dan een gti. Al maak ik mij geen illusies over the running costs van een gti.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                  Toch wel net een hoger budget nodig om dit perfect onderhouden op de baan te houden dan een gti. Al maak ik mij geen illusies over the running costs van een gti.
                                  Waarom een hoger budget nodig? Gewoon een deftig exemplaar in DE zoeken. Blokken zijn betrouwbaar, mechaniek er rond is zoals elke wagen, op tijd vervangen. Het is nog altijd geen M.
                                  Enige dat in z'n nadeel kan spelen is de BIV, maar da's eenmalig.
                                  Zuipt misschien ook meer dan een GTI, maar hangt ook weer af van hoe zot ge doet.
                                  En verder qua vereisten;
                                  25k perfect mogelijk qua naft, doe dat nu ook met een 330i
                                  Boodschappen, check!
                                  Kids, check!
                                  Trackday, lukt sowieso, eventueel KW V1 / V2 onderzwieren.
                                  Stoplichtsprintjes, check!!
                                  Evenementen, waarom niet. Looks zijn al beter met de KW, deftige velg onder, M pakket , Le Mans blauw en xenon, meer heeft zoiets niet nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                    zo weinig mogelijk natuurlijk. E90 m3 zie ik totaal niet zitten omwille van de taksen, volgens mij ook de reden dat je ze nu voor 25-30k kan krijgen.

Runningcosts moeten een beetje realistisch blijven hé. Alles dat meer dan 8 jaar oud is vind ik al te oud eigelijk ook.
                                    Daar kan ik je volledig in volgen.

Is ook de reden dat ik een Cayman, M3, Z370 laten vallen heb.
                                    Dan hou je het best bij een 2.0 turbo / compressor.
                                    Voor 400€ per jaar aan taks heb je ook iets dat goed voorruit gaat en waarvan het verbruik heel goed meevalt.

Sent from here
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Dus een 3.0 uit een segment hoger, gaat dezelfde kosten inhouden dan een 2.0?
                                      De bmw is per definitie al ouder omdat hij duurder zal zijn in aanschaf.

Zo een deftig le mans blauw exemplaar met xenon, M-pack, een deftige velg en kw onder voor 25k wil ik anders ook wel. Ik vrees dat dit net iets meer dan een gti kost.
                                      Last edited by cooper s; 18/12/2014, 12:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

Maar dat is mijn mening.
                                        Golf GTI wordt meestal afgebeuld.
                                        Een R juist niet.

Ik zou ook zeggen een R.
                                        De redenen die de TS aanhaalt zaten ook in mijn overweging toen ik de mijne gekocht heb

Of anders een S4, maar dan moet je in Duitsland gaan shoppen tot 100k km.
                                        2012 Volkswagen Golf R

Comment

Working...
                                        X