Mededeling

Collapse
No announcement yet.

25k €, 1 car to do it all...?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb ook maar weinig referentie punten op vlak van moderne autos. Zeker snelle wagens is mijn ervaring beperkt. Ik heb ooit een S2000 gehad voor te detailen dat ding was echt prachtig maar nooit de kans gehad om ermee te rijden.

Mijn pa heeft een 318da touring, die vind ik niet bepaald snel, de automaat maakt die auto echt te loom en past totaal niet bij de rest van de auto. Ik vind de bediening van een BMW ook veel minder makkelijk dan in een audi of vw. Ik zou eens met een 320d manueel willen rijden in coupé of berline vorm.

Ons moeder rijdt met een Kia Rio 1.2, goeie wagen maar totaal niets voor mij. Besturing is veel te licht en motor veel te zwak.

Mijn vrouw rijdt met een golf 6 bluemotion (1.6tdi 105pk), dat is loom in vergelijking met mijn gtd...dus nee, ook gewoon totaal niet sportief.

En ja iedereen weet wel met wat ik zelf rij zeker?
    2015 BMW S1000R
    2010 Renault Clio RS Cup
    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• 9-3 Turbo X

is ook nog eens best exclusief (2000 exemplaren)
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
        ik heb ook maar weinig referentie punten op vlak van moderne autos. Zeker snelle wagens is mijn ervaring beperkt. Ik heb ooit een S2000 gehad voor te detailen dat ding was echt prachtig maar nooit de kans gehad om ermee te rijden.

Mijn pa heeft een 318da touring, die vind ik niet bepaald snel, de automaat maakt die auto echt te loom en past totaal niet bij de rest van de auto. Ik vind de bediening van een BMW ook veel minder makkelijk dan in een audi of vw. Ik zou eens met een 320d manueel willen rijden in coupé of berline vorm.

Ons moeder rijdt met een Kia Rio 1.2, goeie wagen maar totaal niets voor mij. Besturing is veel te licht en motor veel te zwak.

Mijn vrouw rijdt met een golf 6 bluemotion (1.6tdi 105pk), dat is loom in vergelijking met mijn gtd...dus nee, ook gewoon totaal niet sportief.

En ja iedereen weet wel met wat ik zelf rij zeker?
        En van de voorstellen totnutoe, wat spreek je aan en wat niet? Bediening van een auto is iets dat went natuurlijk. Ik zou allesinds kijken naar een mooie jonge tweedehands en hydraulische bekrachtiging.
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Ja maar een 318d touring kan je wel in de verste verte niet vergelijken met een 335i, zelfs een 320d voelt al heel wat minder toegeknepen..
          In jou geval zou ik eerder eens gaan testrijden met een paar wagens. Er zit zodanig veel verschil op auto's, als je dan niet echt veel ervaring hebt met modernere wagens..
          Anders moet je eens naar een 2dehands autobedrijf gaan waar er veel verschillende staan (à la AE cars bvb). Dan kun je misschien eens een paar modellen testen.
          Qua gevoel zit er ook veel verschil op, mijn 130i vond ik bvb veel sportiever aanvoelen dan een soortgelijke 330i. Ook al is het gewichtsverschil te verwaarlozen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
            En van de voorstellen totnutoe, wat spreek je aan en wat niet? Bediening van een auto is iets dat went natuurlijk. Ik zou allesinds kijken naar een mooie jonge tweedehands en hydraulische bekrachtiging.
            We zullen ze even allemaal overlopen:

Skoda Octavia rs: ja zal moeilijk worden voor onder de 25k een nieuw model te vinden en het is fwd, dusja dat heb ik zowat wel gehad.

Golf 6 R / audi s3 spreekt mij wel aan, omdat het quattro/4wd/haldex is en 2liter tfsi dus valt mee in taksen en biv maar zou die wel manueel willen. Wetende dat haldex elektronisch te regelen is tot 100% rwd zelfs.

E90 M3: biv en taksen zijn te duur

E46 M3: Die dingen zijn bloedmooi, maar ik heb teveel schrik voor brokken eigelijk.

Mondeo st220: Nee merci, zie niet veel in dat model

Zafira OPC: Nee merci, zie niet veel in dat model

90's JAP: te oud. Anders zou een supra wel te doen zijn.

E90/E91 335i of 335d: Te overwegen als de biv enzo meevalt

Golf 7 GTD/GTI: Mja die zou ik dan nieuw kopen, 25k en de rest financieren ofzo. Met een sport en sound pack moet dat best leuk zijn, dan kan ik mijn 1-GTD nummerplaat houden ook Tis fwd wel

EVO 8,9,10: BIV is 3k voor een 2 liter, wtf

Mazda 3 MPS: Das echt mijn ding niet, fwd en berucht om massas torquesteer

Impreza's: je moet de 2.0 nemen en die zijn tot 2005 gebouwd, dus zijn al 10 jaar oud. Nope

Ford focus st: fwd again, geen 5 cilinder meer

123d: Mooi optie, zal voort moment ook groot genoeg zijn.

Renault megane GT: nee dankje, dan neem ik een rs

shelby gt500: ZOT!

A5 3.0tdi: leuke optie ook. Veel auto, mooi model. Niet sportief wel.
            2015 BMW S1000R
            2010 Renault Clio RS Cup
            1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• E46 M3 zou ik nu persoonlijk niet nemen als daily, kwestie van de onderhoudskosten beetje in bedwang te houden.
              Dus blijft over:
              E90/E91 335i of 335d
              Golf 6 R / audi s3
              123d
              A5 3.0tdi
              Ja met elk van deze wagens kan je weinig mis doen .. Testrijden !
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                Anders moet je eens naar een 2dehands autobedrijf gaan waar er veel verschillende staan (à la AE cars bvb). Dan kun je misschien eens een paar modellen testen.
                Veel succes met testrijden bij AE
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  9-3 Turbo X

is ook nog eens best exclusief (2000 exemplaren)
                  Hoi
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    Hoi
                    saab en sportief? mooie auto maar ik 25, geen 45
                    2015 BMW S1000R
                    2010 Renault Clio RS Cup
                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

We zullen ze even allemaal overlopen:

Skoda Octavia rs: ja zal moeilijk worden voor onder de 25k een nieuw model te vinden en het is fwd, dusja dat heb ik zowat wel gehad.

Golf 6 R / audi s3 spreekt mij wel aan, omdat het quattro/4wd/haldex is en 2liter tfsi dus valt mee in taksen en biv maar zou die wel manueel willen. Wetende dat haldex elektronisch te regelen is tot 100% rwd zelfs.

E90 M3: biv en taksen zijn te duur

E46 M3: Die dingen zijn bloedmooi, maar ik heb teveel schrik voor brokken eigelijk.

Mondeo st220: Nee merci, zie niet veel in dat model

Zafira OPC: Nee merci, zie niet veel in dat model

90's JAP: te oud. Anders zou een supra wel te doen zijn.

E90/E91 335i of 335d: Te overwegen als de biv enzo meevalt

Golf 7 GTD/GTI: Mja die zou ik dan nieuw kopen, 25k en de rest financieren ofzo. Met een sport en sound pack moet dat best leuk zijn, dan kan ik mijn 1-GTD nummerplaat houden ook Tis fwd wel

EVO 8,9,10: BIV is 3k voor een 2 liter, wtf

Mazda 3 MPS: Das echt mijn ding niet, fwd en berucht om massas torquesteer

Impreza's: je moet de 2.0 nemen en die zijn tot 2005 gebouwd, dus zijn al 10 jaar oud. Nope

Ford focus st: fwd again, geen 5 cilinder meer

123d: Mooi optie, zal voort moment ook groot genoeg zijn.

Renault megane GT: nee dankje, dan neem ik een rs

shelby gt500: ZOT!

A5 3.0tdi: leuke optie ook. Veel auto, mooi model. Niet sportief wel.
                      De techniek van Haldex laat toch geen 100% RWD toe?
                      Dit is enkel mogelijk als de voorwielen 0% grip hebben en de Haldex koppeling 0% slip toelaat. Dat zou willen zeggen dat je de cardanassen van de voorwielen moet verwijderen...
                      Last edited by ; 19/12/2014, 16:39.

Comment

• De keuze van wagens die je wil ligt wel ver uit elkaar ?
                        Ik ben van een Golf 5 GTI met 270pk naar een e81 123d gegaan die op dit moment nog standaard is.
                        Mijn mening tot nu toe, die TFSI reed voor mij zalig goed. Maar ik zou nu geen RWD meer kunnen missen .
                        Al gedacht aan een 130i ? RWD, 6 in lijn met genoeg pk's om zowel dagelijks als op een trackday plezier te hebben. En in Duitsland makkelijk te vinden voor jou budget !

Comment

• op jouw leeftijd en met jouw gezinssituatie zou ik toch ook een beetje met het hoofd kiezen. Dat heb ik ook gedaan, en het is bij mij de Octavia RS geworden. Lage taxen (142 euro BIV!), heel ruim, zou betrouwbaar moeten zijn, en toch snel en met een "sense of occasion". Nee, je krijgt niet de beleving van vele van de andere wagens in dat lijstje (evo's, 6-cyl BMW's,...) maar wel veel gemoedsrust en het besef dat je verantwoord met je toekomst en die van je kinderen omspringt.
                          Ik begrijp trouwens niet waarom je de Octavia afschiet en de Golf wel overweegt. Dat is dezelfde wagen, enkel heeft de Octavia een grotere koffer...

Soit, mijn 2 cent. Misschien heb je meer middelen dan ik, en dan kan je misschien wel voor iets exotischer gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                            De techniek van Haldex laat toch geen 100% RWD toe?
                            Dit is enkel mogelijk als de voorwielen 0% grip hebben en de Haldex koppeling 0% slip toelaat. Dat zou willen zeggen dat je de cardanassen van de voorwielen moet verwijderen...

klopt.

is nog altijd een FWD die in uiterste nood een paar % naar de achterwielen kan sturen.
                            BMW X5 45e

Comment

saab en sportief? mooie auto maar ik 25, geen 45
                              Toch maar eens met zo'n Turbo X rijden dan zou ik zeggen en als het niet snel genoeg is, kun je nog altijd de standaard software vervangen door Hirsch voor >300pk

Maar bon, ik snap 'ergens' wel dat dit een 25-jarige zijn ding niet is maar voor wie iets speciaal wil
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                klopt.

is nog altijd een FWD die in uiterste nood een paar % naar de achterwielen kan sturen.
                                ik was mis in mijn eerste post, maar er bestaan controllers waarmee je een vaste 50/50 verhuiding kan aanhouden.

Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
                                op jouw leeftijd en met jouw gezinssituatie zou ik toch ook een beetje met het hoofd kiezen. Dat heb ik ook gedaan, en het is bij mij de Octavia RS geworden. Lage taxen (142 euro BIV!), heel ruim, zou betrouwbaar moeten zijn, en toch snel en met een "sense of occasion". Nee, je krijgt niet de beleving van vele van de andere wagens in dat lijstje (evo's, 6-cyl BMW's,...) maar wel veel gemoedsrust en het besef dat je verantwoord met je toekomst en die van je kinderen omspringt.
                                Ik begrijp trouwens niet waarom je de Octavia afschiet en de Golf wel overweegt. Dat is dezelfde wagen, enkel heeft de Octavia een grotere koffer...

Soit, mijn 2 cent. Misschien heb je meer middelen dan ik, en dan kan je misschien wel voor iets exotischer gaan.
                                als ik nu een FWD zou kiezen, dan is een sperdiff een must voor mij. Een ocatavia heeft dit niet, op de gti kun je dat als optie nemen.(performance pack). Op de gtd kun je een extra stabi achteraan nemen tegen onderstuur

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Toch maar eens met zo'n Turbo X rijden dan zou ik zeggen en als het niet snel genoeg is, kun je nog altijd de standaard software vervangen door Hirsch voor >300pk

Maar bon, ik snap 'ergens' wel dat dit een 25-jarige zijn ding niet is maar voor wie iets speciaal wil
                                Ja ik heb nu 2 speciallekes, das tof en ambetant tegelijk.
                                Last edited by Ice_ken; 19/12/2014, 17:34.
                                2015 BMW S1000R
                                2010 Renault Clio RS Cup
                                1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Als je er niks mee in zit om hem zelf te importeren (kleine moeite tegenwoordig) dan vind je al een gloednieuwe Skoda Octavia RS voor 22.000 euro. Voor 25.000 euro heb je dus al een redelijk uitgeruste RS. Verschil met de Belgische catalogusprijs : +/- 7000 euro.

Comment

• Je krijgt geen 100% naar de achterwielen met het haldex systeem in een 6R.
                                    Maar het is ook niet zo dat er in stock enkel in uiterste nood een ietsiepietse kracht naar achteren gaat.
                                    Al zal dat bij BMW rijders misschien een beetje moeilijk liggen.
                                    Toch zeker bij de 118d'tjes die los gereden worden en niet zo goed snappen waarom

Vind zelfs dat er vrij vlot kracht naar de beide assen gaat bij mijn R.
                                    In normale omstandigheden bocht onder acceleratie uit komen en je voelt dat de achterkant onmiddellijk grijpt en stuwt.
                                    Maar nooit 100%.

Een Haldex controller zal wel de nadruk van de vooras naar de achteras verleggen.

On Topic:
                                    Al eens gekeken naar een Duitse S4?
                                    2012 Volkswagen Golf R

Comment

• laatste Saab 9-3's rijden niet biezonder, deed me denken aan Opel, o ja het waren Opels!

Ken, als je geen FWD wil, ga dan voor RWD, want AWD is saaier dan FWD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                        laatste Saab 9-3's rijden niet biezonder, deed me denken aan Opel, o ja het waren Opels!

Ken, als je geen FWD wil, ga dan voor RWD, want AWD is saaier dan FWD
                                        Nietes
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Heb vroeger eens met een E87 130i mee gereden en hoewel de sound prachtig was en de acceleratie navenant, voelde je toch een vrij zware motor voorin zitten. Daarnaast is een 1 reeks wel niet echt praktisch voor een jong gezin.

Ik zou een Octavia RS wel zien zitten, maar m'n schoonzus heeft er eentje en dat ding heeft wel moeite met de power op de voorwielen. Misschien dat er ergens een aftermarket sper te vinden is? Dan zou het ideaal zijn. PRachtige sleeper. Zeker de nieuwe variant!

Comment

Working...
                                          X