Mededeling

Collapse
No announcement yet.

C Klasse Break vs Grand Coupé 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • C Klasse Break vs Grand Coupé 4

    Na vele weken wikken en wegen staan er nog 2 wagens op de shortlist als nieuwe bedrijfswagen

    De C 220 BlueTec Break en de 420D Grand Coupé, beiden automaat.

    Moeilijk om beide te vergelijken omdat ze niet tot het zelfde segment toebehoren. Geen bmw 3 of 5 break omdat deze in 2015 facelift krijgen.

    De C en Grand Coupé die ik heb ik laten configureren bij de dealer met saloncondies zijn kwasi gelijk. C is 600 eur duurder.
    C heeft AMG lijn in en exterieur en GC heeft het M pakket met toch wel tal van opties.
    Wel serieus verschil tussen 2 garages Mercedes onderling. Scheelt 1500 eur.

    Interieur van C klasse is prachtig, alleen het command line ziet er enorm uit. Misschien moet ik dit gewoon worden.
    Interieur van de GC ziet er bijna gelijk uit als de 1 reeks van mijn vrouw, dus niet echt waw te noemen.

    Denk dat kwa verbruik ze beiden ongeveer gelijk zijn. In C02 is de GC licht in het nadeel met de 124gr en 75% aftrekbaar. C klasse is 80% aftrekbaar en 118gr.

    Morgen staat er een testrit met de C op het programma. Met de 4GC 418 had ik aantal weken geleden gereden. Vond die op sommige momenten wat flets, daarom opteer ik voor de 420D.

    Wie heeft advies, opermerkingen of dergelijke.
    25
    420 Grand Coupé
    48,00%
    12
    C 220 BlueTec Break
    52,00%
    13

    The poll is expired.


  • #2
    Een zeer moeilijke keuze. Lichte voorkeur voor de Benz, terwijl de BMW imo een betere automaat heeft en die wsl binnenkort ook de nieuwere motor met 190pk krijgt.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
      Na vele weken wikken en wegen staan er nog 2 wagens op de shortlist als nieuwe bedrijfswagen

      De C 220 BlueTec Break en de 420D Grand Coupé, beiden automaat.

      Moeilijk om beide te vergelijken omdat ze niet tot het zelfde segment toebehoren. Geen bmw 3 of 5 break omdat deze in 2015 facelift krijgen.

      De C en Grand Coupé die ik heb ik laten configureren bij de dealer met saloncondies zijn kwasi gelijk. C is 600 eur duurder.
      C heeft AMG lijn in en exterieur en GC heeft het M pakket met toch wel tal van opties.
      Wel serieus verschil tussen 2 garages Mercedes onderling. Scheelt 1500 eur.

      Interieur van C klasse is prachtig, alleen het command line ziet er enorm uit. Misschien moet ik dit gewoon worden.
      Interieur van de GC ziet er bijna gelijk uit als de 1 reeks van mijn vrouw, dus niet echt waw te noemen.

      Denk dat kwa verbruik ze beiden ongeveer gelijk zijn. In C02 is de GC licht in het nadeel met de 124gr en 75% aftrekbaar. C klasse is 80% aftrekbaar en 118gr.

      Morgen staat er een testrit met de C op het programma. Met de 4GC 418 had ik aantal weken geleden gereden. Vond die op sommige momenten wat flets, daarom opteer ik voor de 420D.

      Wie heeft advies, opermerkingen of dergelijke.
      De 4GC heeft mijn voorkeur. Ik kan wel enkel voortgaan op de look, die vind ik prachtig en ik denk dat je als autoliefhebber deze meer gaat appreciëren. Wel keuze uit twee fantastische wagens.

      Comment


      • #4
        ondertussen met beide wagens gereden en is nog steeds dubbeltje

        De MB interieur is klasse en knap afgewerkt. Alleen vind de automaat soms wat traag reageren en ook het geluid van koude start, maakt hij toch wel wat lawaai. Binnenin is het goed geisoleerd dus geen last van

        Interier van de BMW is vergeleken met de MB toch outdated. Waarom ze nog steeds niet overgeschakeleld zijn naar een knop voor de handrem is me een raadsel. Maar de automaat van de bmw kan je op geen enkel foutje betrappen.

        Comment


        • #5
          Is de effectieve aankoopprijs voor jezelf eigenlijk relevant?
          Als je zelfstandige of zaakvoerder bent wel en dan wordt die 5% verschil in aftrekbaarheid wellicht belangrijker dan €600 verschil in aankoopprijs.
          Sowieso moet je toch ook even het VAA voor beiden berekenen.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

          Comment


          • #6
            Heb enkele weken voor dezelfde keuze gestaan. Had ook nog de 3 GT als optie. Na de testritten had de 4 GC mijn lichte voorkeur maar uiteindelijk toch voor de Merc gegaan. Had hier iets beter leasevoorwaarden op; dus meer opties maar vooral het praktische heeft de bovenhand gehaald. Heb 2 kleine kinderen en achteraan is het in de 4 GC toch iets minder praktisch. Vooral de koffer was wat te nipt.

            Indien ik de ruimte minder nodig had, was ik zonder twijfel voor de 4 GC gegaan. Qua looks, rijgedrag en aandrijflijn toch de betere van de 2, IMO.

            Maar zo'n C220 is ook geen straf hé. Heb hem in het brilliant blauw met grijze interieur besteld.

            Comment


            • #7
              heb ik natuurlijk berekent en komt op een 38eur per maand meer voor de GC dus valt nog mee

              Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Is de effectieve aankoopprijs voor jezelf eigenlijk relevant?
              Als je zelfstandige of zaakvoerder bent wel en dan wordt die 5% verschil in aftrekbaarheid wellicht belangrijker dan €600 verschil in aankoopprijs.
              Sowieso moet je toch ook even het VAA voor beiden berekenen.
              Last edited by Ixxel; 23/12/2014, 12:03.

              Comment


              • #8
                Ik ga voor de C break!
                Volvo V60 D3 R-design

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                  heb ik natuurlijk berekent en komt op een 38eur per maand meer voor de GC.
                  €38 meer betalen of €38 meer belastbaar inkomen?
                  In het tweede geval valt dat nogal mee, in het eerste begint dat toch al te tellen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                  Comment


                  • #10
                    Dan ga ik ook opteren voor de MB sinds ik ook 2 kleine kids heb. Ik dacht dat de practische kant wel zou lukken maar dan misschien toch beter op veilig spelen.

                    nu toch kleuren kiezen

                    Comment


                    • #11
                      VAA GC is jaarlijks 400 eur duurder. Maar aangezien ze de bedrijfswagens weer meer gaan belasten ga ik toch ook voor de meest lage CO. Wie weet wat schudden ze nog uit hun hoed de komende jaren

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                        Heb enkele weken voor dezelfde keuze gestaan. Had ook nog de 3 GT als optie. Na de testritten had de 4 GC mijn lichte voorkeur maar uiteindelijk toch voor de Merc gegaan. Had hier iets beter leasevoorwaarden op; dus meer opties maar vooral het praktische heeft de bovenhand gehaald. Heb 2 kleine kinderen en achteraan is het in de 4 GC toch iets minder praktisch. Vooral de koffer was wat te nipt.

                        Indien ik de ruimte minder nodig had, was ik zonder twijfel voor de 4 GC gegaan. Qua looks, rijgedrag en aandrijflijn toch de betere van de 2, IMO.

                        Maar zo'n C220 is ook geen straf hé. Heb hem in het brilliant blauw met grijze interieur besteld.

                        Schuun !!!!
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                          Heb enkele weken voor dezelfde keuze gestaan. Had ook nog de 3 GT als optie. Na de testritten had de 4 GC mijn lichte voorkeur maar uiteindelijk toch voor de Merc gegaan. Had hier iets beter leasevoorwaarden op; dus meer opties maar vooral het praktische heeft de bovenhand gehaald. Heb 2 kleine kinderen en achteraan is het in de 4 GC toch iets minder praktisch. Vooral de koffer was wat te nipt.

                          Indien ik de ruimte minder nodig had, was ik zonder twijfel voor de 4 GC gegaan. Qua looks, rijgedrag en aandrijflijn toch de betere van de 2, IMO.

                          Maar zo'n C220 is ook geen straf hé. Heb hem in het brilliant blauw met grijze interieur besteld.

                          Het is inderdaad een goede keuze. Proficiat. Mooie wagen. De C mag er zijn. Veel plezier ermee.

                          Comment


                          • #14
                            Zonder twijfel de C220 BlueTec Break.

                            Comment


                            • #15
                              De c. De kleur van die van jax is trouwens super geslaagd. Eens iets anders in't straatbeeld!

                              Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                              Comment


                              • #16
                                Is de jaguar xe nog niet beschikbaar?
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment

                                Working...
                                X