Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cabrio verkopen in de winter: goedkoop verkopen of bijhouden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cabrio verkopen in de winter: goedkoop verkopen of bijhouden?

Wegens het krijgen van een firmawagen, en het aankopen van een hobbywagen heb ik hier een Volkswagen Eos in de weg staan. Het is momenteel echt een slechte periode hiervoor, en zo goed als alle handelaars melden mij dat ze pas rond april terug cabrio's inkopen.
    (auto is trouwens volledig in orde, dus mag gerust particulier verkocht worden, hoeft geen opkoper te zijn).

Mijn vraag is dus, zou het voor mij beter zijn deze enkele maanden in een garage te stallen, of voor de korte pijn kiezen en goedkoop verkopen?
    Ik wil trouwens ook de nummerplaat van de cabrio overzetten op de nieuwe hobbywagen, dus auto zou uitgeschreven worden. Hoe deze achteraf weer gekeurd kan worden weet ik ook niet...

Enig advies/tips?

Trek een aantal goede foto's, zwier hem op internet en wacht af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
      Wegens het krijgen van een firmawagen, en het aankopen van een hobbywagen heb ik hier een Volkswagen Eos in de weg staan. Het is momenteel echt een slechte periode hiervoor, en zo goed als alle handelaars melden mij dat ze pas rond april terug cabrio's inkopen.
      (auto is trouwens volledig in orde, dus mag gerust particulier verkocht worden, hoeft geen opkoper te zijn).

Mijn vraag is dus, zou het voor mij beter zijn deze enkele maanden in een garage te stallen, of voor de korte pijn kiezen en goedkoop verkopen?
      Ik wil trouwens ook de nummerplaat van de cabrio overzetten op de nieuwe hobbywagen, dus auto zou uitgeschreven worden. Hoe deze achteraf weer gekeurd kan worden weet ik ook niet...

Enig advies/tips?
      je kan geen plaat meer overzetten, tenzij het een gerpersonaliseerde is.

Ik zou die met plaat een tijdje in de garage zetten.
      Zet die ondertussen op autoscout, en haal die er om de 2 weken af en zet dan terug. Dan zak je niet te diep in de mijsten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Trek een aantal goede foto's, zwier hem op internet en wacht af.
        Geduld is niet mijn sterkste kant... zeker niet aangezien mijn volgende auto klaar staat in de garage, maar ik kan die pas gaan halen als de Eos weg is (gebrek aan parking).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Eeeuh?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Euhm sinds wanneer dat? Ik heb mijn huidige nummerplaat al op 3 verschillende auto's gehad :p

& auto staat op autoscout, heb ook dat ding gekocht om dat zoekertje te laten opvallen. Deadline is 14 januari, dan moet die echt weg zijn, of moet ik hem uitschrijven en stallen.

Comment

Natuurlijk kan je die nummerplaat op je nieuwe auto hangen (als het een "nieuwe" Europese met 1 voor is, waar ik van uit ga)

Ja kan nadien deze nummerplaat nog gebruiken om de Eos te laten keuren voor verkoop, stel dat je hem even aan de kant zou zetten tot het terug cabrio weer is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Ja kan nadien deze nummerplaat nog gebruiken om de Eos te laten keuren voor verkoop, stel dat je hem even aan de kant zou zetten tot het terug cabrio weer is.
                Oh, de auto is pas normaal gekeurd, dus ik lees ook dat een visuele keuring voldoet voor tweedehandskeuring. Maar ik wist niet dat ik met dezelfde nummerplaat erna nog terug kon gaan (tweedehandskeuring is ook maar 2 maand geldig), want dan staat die nummerplaat toch op mijn nieuwe wagen geregistreerd?

Comment

Maakt niets uit, auto kan altijd met zijn laatste plaat gekeurd worden voor verkoop.

Comment

Oh, de auto is pas normaal gekeurd, dus ik lees ook dat een visuele keuring voldoet voor tweedehandskeuring. Maar ik wist niet dat ik met dezelfde nummerplaat erna nog terug kon gaan (tweedehandskeuring is ook maar 2 maand geldig), want dan staat die nummerplaat toch op mijn nieuwe wagen geregistreerd?
                    Dat maakt voor de keuring niets uit, zij moeten de laatste nummerplaat hebben die er opgehangen heeft (of Z-platen, maar dat is in dit geval niet nodig) OF tegenwoordig kan de koper ook zelf naar de keuring gaan als hij of zij al een nummerplaat heeft (dat is overéén te komen dus)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Dat maakt voor de keuring niets uit, zij moeten de laatste nummerplaat hebben die er opgehangen heeft (of Z-platen, maar dat is in dit geval niet nodig) OF tegenwoordig kan de koper ook zelf naar de keuring gaan als hij of zij al een nummerplaat heeft (dat is overéén te komen dus)
                      Oh ok, thanks Tigra! Hopelijk krijg ik alles in orde voor de bolleke-pijlke rondrit, was vorige jaren ook tof

Comment

Geduld is niet mijn sterkste kant... zeker niet aangezien mijn volgende auto klaar staat in de garage, maar ik kan die pas gaan halen als de Eos weg is (gebrek aan parking).
                        Ruik ik hier een koopje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ruik ik hier een koopje?
                          JA, ik heb een koopje gedaan! Ik was rustig aan het uitkijken naar nieuw speelgoed, en had eerst in Duitsland een Clio RS Angel & Demon gevonden met 30.000km. De dag dat ik het voorschot wou gaan betalen, kreeg ik telefoon dat hij net verkocht was Maar deze woensdag zag ik weer iets leuks, niet getwijfeld, meteen gaan kijken en voorschot betaald
                          Wat het is blijft nog even geheim...

Comment

Ja maar ik denk dat een geintresseerde ook een koopje kan doen aan uwen Eos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ja maar ik denk dat een geintresseerde ook een koopje kan doen aan uwen Eos
                              Ah op die manier.. Ja ook wel, heb hem als goedkoopste op autoscout staan (en de eerstvolgende aanbiedingen hebben rode lederen zetels, wat ook al minder gewenst is), en over de prijs kan nog gepraat worden.
                              Maar echt, hoeveel domme mensen reageren op auto zoekertjes...

Comment

Te goedkoop kan ook wel averechts werken. Dat mensen denken van tiens daar scheelt iets mee.

Als ik een auto zoek de goedkoopste doe ik niet eens de moeite om naar te kijken.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

is dat al de common rail of nog de pompverstuiver motor?
                                  2.0 JTDm

Comment

Is nog denk ik de pompverstuiver.
                                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                      is dat al de common rail of nog de pompverstuiver motor?
                                      Is inderdaad pompverstuiver. CR is pas vanaf bouwjaar 2008 als ik me niet vergis.

Comment

ik niet hoor, als die goedkoop staat kan het een koopje zijn. Gewoon goed uitkijken he. Uit ervaring weet ik dat je hem beter niet te duur zet want achteraf zakken kan wel, maar dan pas vragen ze zich af waarom je er niet vanaf geraakt...
                                        Zet hier misschien ook een link naar je auto, je weet nooit he.
                                        Moet lachen, hoeveel domme mensen er reageren. Je hebt er van alle soorten he man, wat heb je al meegemaakt nu?

Comment

Working...
                                        X