Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Michelin of Continental

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Michelin of Continental

    Moet deze week 4 winterbanden kopen 205-55-16 94H
    Beetje testen gelezen, prijs is niet zo belangrijk.
    Ik kom uit op Michelin Alpin 5 of de Continental wintercontact 850 TS.
    Wat verkiezen jullie? En zijn er betere banden (niet zijn er goedkopere banden maar effectief beter)
    Is voor monovolume van vrouwtje
    Last edited by ; 21/12/2014, 22:47. Reden: was 205 ipv 195 breedte

  • #2
    Ik denk dat je er de twee beste hebt uitgepikt. Ik heb met die conti's gereden en kon ze eigenlijk op geen foutje betrappen. Ik denk dat het verschil met de Michelins miniem is.

    Ik ga de reacties hier alvast volgen.
    autofans.be

    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

    Comment


    • #3
      conti wint zo goed als alle testen als het om winterbanden gaat..

      Comment


      • #4
        Beter dan die nieuwe Michelin denk je? Ik had de indruk (kan me mislezen hebben) dat die Conti het niet zo goed deed bij remmen op natte ondergrond en de Michelin wel. Voor de rest denk ik dat de Conti inderdaad wel beter was. Maar ik zit dan te denken dat je in de winter eigenlijk grotendeels op natte wegen rijdt. Of zouden dat kleine verschillen zijn?
        De prijs is ongeveer hetzelfde tussen die twee. De Michelin is mooier, ma ja, dat speelt weinig rol he
        Maar de naam Michelin klinkt degelijker of is dit een voorbijgestreefde gedachte?

        Comment


        • #5
          Tja, da's inderdaad voorbijgestreefd "Michelin de referentie"
          Een merk zoals Michelin kent iedereen en is in de ogen van de "onwetende" en "niet geinteresseerde" koper (wie is er nu als doorsnee consument geinteresseerd in banden) een zeer sterk merk, terwijl er nu alternatieven bestaan die technisch evenwaardig zijn.
          Da's net zoals met "BIC" in den tijd, nen "BIC" kent iedereen maar nu zijn er tig merken die even goed schrijven...

          Comment


          • #6
            Ge zult met beiden niet slecht zitten, echter zou ik voor de Conti gaan uit die 2.
            Deze nog niet overwogen? http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-D3.htm

            Comment


            • #7
              Voor winterbanden zou ik elk A- en B-merk durven kopen. Ik heb al winterbanden van SAVA (nooit van gehoord tot dan) gehad op een Focus ST 270 pk en kon daar nog heel erg vlot mee doorrijden in elke omstandigheid, regen, extreme koude of sneeuw. Er zullen wel verschillen zijn onderling, maar ik denk dat die minder uitgesproken zijn dan bij zomerbanden (waar ik wel enkel A merken laat monteren)

              Gr

              Comment


              • #8
                Ik koop liefst altijd A-merken. Gewoon omdat je dan meestal wel goed zit. En zo erg duur is die maat nu ook niet he. Komt op 650 euro geplaatst voor de Conti's in de garage.
                Zullen de Conti's worden maar de garage moet nog iets van de prijs afdoen. Online koop je ze voor een 100 euro per stuk. Ma ja, dan nog monteren en waar doe je dat dan?
                Ik zal die test hierboven ook eens lezen.

                Comment


                • #9
                  Ik kan niets zeggen over de winterbanden, maar op de mijne liggen continentals en da moet ik nooit meer hebben.
                  Terug Bridgestones of michelins!

                  Slechte tractie en slijten enorm hard!
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                  Comment


                  • #10
                    Ik zit sinds vandaag met de Alpin A4 (oudere versie) en na 250km kan ik wel al zeggen dat die beter rijdt dan al de rest dat ik gehad heb.
                    Als het dit weekend gaat sneeuwen in de hoge venen ga ik ze daar eens testen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                      Ik kan niets zeggen over de winterbanden, maar op de mijne liggen continentals en da moet ik nooit meer hebben.
                      Terug Bridgestones of michelins!

                      Slechte tractie en slijten enorm hard!
                      In zomerbanden bedoel je dan ? ...

                      Als zomerband komen er hier ook geen Conti's meer onder, NEVER ! ... na 21.000 km eraf gekieperd en dat was echt nodig.

                      Als winterband heb ik dan weer wel goede ervaringen met Conti (195/65 R15) en ook zeer goede ervaringen met Michelin Alpin (225/55 R16).

                      Momenteel GoodYear's als zomerband, eens die Alpin's versleten zijn worden de winterbanden ook GoodYear's.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                        In zomerbanden bedoel je dan ? ...

                        Als zomerband komen er hier ook geen Conti's meer onder, NEVER ! ... na 21.000 km eraf gekieperd en dat was echt nodig.

                        Als winterband heb ik dan weer wel goede ervaringen met Conti (195/65 R15) en ook zeer goede ervaringen met Michelin Alpin (225/55 R16).

                        Momenteel GoodYear's als zomerband, eens die Alpin's versleten zijn worden de winterbanden ook GoodYear's.

                        Idd zomerbanden
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                        Comment


                        • #13
                          Voor de prijs hoef je niet echt te kiezen, de Michelin alpin 5, de conti of die ultra 9 van goodyear zitten allemaal een beetje in dezelfde prijs. Over de Conti lees ik de beste dingen, de Michelin wordt in sommige testen goed bevonden en in andere testen vinden ze hem maar zo en zo. En die ultra 9 komt er ook altijd sterk uit. Voordeel van die ultra 9 is wel dat die stil is. Maar mijn garage kan de juiste maat niet verkrijgen. Ik heb 94 H nodig en zij komen aan 92T geloof ik. Die snelheid is zo erg niet maar het draagvermogen is verkeerd. Ik weet niet of dat wettelijk mag.
                          De Conti's konden ze wel leveren. Renault levert tegenwoordig dikwijls Conti af fabriek. De zomerbanden van de Scenic en die van mijn Espace zijn ook Conti's. Die op de scenic vind ik vrij luidruchtig, op de espace (betere isolatie?) hoor ik ze niet.
                          Maar inderdaad, als de zomerbanden aan vervanging toe zijn ga ik eerst weer eens wat merken vergelijken. Verwondert me dat de Espace toekwam op conti's terwijl die vroeger altijd Michelins had. En wij maar Michelins verkopen destijds aan de klanten omdat dit de band zou zijn voor een Espace .
                          Maar ja, voor zomerbanden heb ik nog wel wat tijd. ik koop de eerste keer altijd twee dezelfde voorbanden bij (zelfde als de achterbanden) en de keer daarop komen er steeds 4 nieuwe onder dat is dan het ogenblik dat ik van merk verander (indien niet tevreden van eerste montage).
                          Nu hou ik het toch bij de Conti's voor de Scenic, lijkt me een veilige band, sleet zien we wel voor die 15000 km per jaar dat die rijdt.

                          Comment


                          • #14
                            bandenmerken steken miljoenen euro in het lobbywerk om eerste keus te worden bij de montage af-fabriek. En dan steken ze nog eens miljoenen euro in het ontwikkelen van de band zelf voor dat specifieke model.
                            autofans.be

                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                            Comment


                            • #15
                              Continental.

                              Comment


                              • #16
                                Ja, heb ze vandaag besteld. Die ultr 9 van Goodyear leek me ook goed, maar was niet meer leverbaar in mijn maat. En vermits Michelin overtroefd wordt door Continental in de testen is de keuze snel gemaakt. Gisteren had m'n zoon de auto gekuisd binnenin en toen ik hem wou starten stond er accu laag of zoiets op het dash board. Dus maar gelijk nieuwe batterij erin. Alhoewel de magzijnier zei dat het vroeg is (3 jaar oud) en dat het wellicht komt door steeds zeer korte afstanden te rijden. Hij zei dat hij de zijnen om de 14 dagen aan de lader hing in de winter. Maar daar heb ik nu precies niet veel zin in. Volgens mij is er het beste vanaf.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Gisteren had m'n zoon de auto gekuisd binnenin en toen ik hem wou starten stond er accu laag of zoiets op het dash board. Dus maar gelijk nieuwe batterij erin. Alhoewel de magzijnier zei dat het vroeg is (3 jaar oud) en dat het wellicht komt door steeds zeer korte afstanden te rijden. Hij zei dat hij de zijnen om de 14 dagen aan de lader hing in de winter. Maar daar heb ik nu precies niet veel zin in. Volgens mij is er het beste vanaf.
                                  Twijfelachtig. De vuistregel die ik tegengekomen ben is 10-15 minuten rijden om te compenseren voor 1 keer starten. Laadsnelheid is evenredig met toerental dus in de file laadt het veel trager (of er moet een extra mekaniekske in zitten) Als ge veel korte ritten doet kunt ge een perfect gezonde batterij plat krijgen.

                                  Daarom dat ik altijd zeg tegen mijn vrouw als ze klaagt "Zeg waarom zijt ge zolang weggeweest, ge moest maar om een brood!"
                                  Ahja, omwegske gemaakt , dat moest voor mijn batterij.
                                  30 jaar Mr Yuge!

                                  Comment


                                  • #18
                                    10-15 minuten rijden per keer starten.... het zal doorgaans zo wel zijn denk ik. Maar heel weinig, misschien om de 2 maanden, een langere afstand. Ja en in de winter heb je meer stroomverbruik. Denk dat die batterij best nog een hele tijd mee kan bij iemand die normale afstanden rijdt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Altijd Michelin gehad en steeds zeer tevreden van geweest.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja, ik vroeger ook. Maar ik heb de indruk dat de concurrentie steeds sterker wordt. Vroeger kwam Michelin steevast als eerste uit de bandentesten, tegenwoordig is dat niet zo meer. Ze zitten meestal op de 3de plaats. Wat wel is, de Michelin was vroeger een stuk duurder dan de andere banden, nu is dat niet meer. Als je bij de 'goede' banden gaat kijken zitten die prijzen erg kort tegen elkaar.
                                        Ben eens benieuwd, mijn vorige Espace heeft steeds op Michelin gereden. Toen deed ik 20 k met de voorbanden. Nu Continentals vanuit fabriek. Op gebied van rijden denk ik dat die Contis stiller zijn. Van de wegligging kan ik niet veel zeggen vermits je dan al op de grens moet gaan rijden en dat doe je niet met een monovolume. Bij vertrek op bergop slippen ze ook minder snel door, maar ik vermoed dat dit aan de automaat ligt van de huidige. Van de Michelins herinner ik me vooral dat ze veel lawaaiieriger werden naarmate de kilometers. Viel erg op als je nieuwe stak. Ik heb ook 1 set gehad die na 10 k serieus begon te cuppen. Echt hele stukken vlogen eruit. Wat toch niet zou mogen bij banden uit deze prijsklasse.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X