Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa E: Black edition of Cosmo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Corsa E: Black edition of Cosmo?

Mijn vriendin is van plan haar bijna 7 jaar oude Corsa D 1.3 CDTi (75pk) te vervangen en hebben besloten om voor de nieuwe Corsa E 1.3 CDTi (95pk) te kiezen.

We twijfelen tussen Black edition en Cosmo en tussen Carbon flash (zwart) en Shiny Rock (antraciet grijs)

Als we voor de kleur Shiny rock zouden gaan zouden we opteren voor de Black Edition maar als we voor het Carbon Flash zouden gaan eerder voor de Cosmo omwille van een paar interessante opties meer, o.a. vooral voor de parkeersensoren met parkeerhulp.

De Corsa wordt best goed uitgerust en standaard heeft de Cosmo versie al zeer veel opties.

De voornaamste opties die op beide versies genomen zouden worden of standaard zijn:

Intellilink Multimediasysteem
    Xenon met LED dagrijlichten
    Verwarmde zetels + stuur
    Verwarmde voorruit
    17" velgen
    elektrische en verwarmde spiegels
    getinte ramen achteraan
    Elektronische (digitale) airco
    boordcomputer
    mistlampen
    regen- en licht sensor.

Black Edition heeft volgende opties/elementen meer:

Zwarte gril vooraan
    deurklinken in carrosseriekleur (bij cosmo idem met chroom afwerking)
    Sportzetels (Cosmo Comfortzetels, buiten de print weinig verschil)
    Alu pedalen
    Dak en spiegels in Carbon Flash (zwart)
    (Bij keuze voor zwart koetswerk zijn deze accenten uiteraard niet zichtbaar)

Cosmo heeft volgende opties meer:

Parkeersensoren voor en achteraan met park assist
    Achterbank 60/40 neerklapbaar
    opbergruimte onder laadvloer koffer

Beide versies kosten evenveel

Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by DolF; 27/12/2014, 20:33.
    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by DolF; 27/12/2014, 20:28.

Comment

Vind de black edition het mooist.
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Omwille van de kleur?

Comment

Ik zou de Cosmo nemen. Véél leuker uitgerust.
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
            Ik zou de Cosmo nemen. Véél leuker uitgerust.

Ja vooral het interieur neutraler en als extra de parkeersensoren met parkeerassist
            De extra laadvloer met opbergvak in het koffer en de deelbare neerklapbare achterbank is niet echt noodzakelijk.

Comment

bij sportwagens is een black edition meestal iets meer dan een gewone editie.
              buiten bij opel, daar is het omgekeerde waar.
              laten we ff overlopen.

Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
              Mijn vriendin is van plan haar bijna 7 jaar oude Corsa D 1.3 CDTi (75pk) te vervangen en hebben besloten om voor de nieuwe Corsa E 1.3 CDTi (95pk) te kiezen.

We twijfelen tussen Black edition en Cosmo en tussen Carbon flash (zwart) en Shiny Rock (antraciet grijs)

Als we voor de kleur Shiny rock zouden gaan zouden we opteren voor de Black Edition maar als we voor het Carbon Flash zouden gaan eerder voor de Cosmo omwille van een paar interessante opties meer, o.a. vooral voor de parkeersensoren met parkeerhulp.

De Corsa wordt best goed uitgerust en standaard heeft de Cosmo versie al zeer veel opties.

De voornaamste opties die op beide versies genomen zouden worden of standaard zijn:

Intellilink Multimediasysteem
              Xenon met LED dagrijlichten
              Verwarmde zetels + stuur
              Verwarmde voorruit
              17" velgen
              elektrische en verwarmde spiegels
              getinte ramen achteraan
              Elektronische (digitale) airco
              boordcomputer <= probeer die ook eens te schrappen. als het een optie is moet het ook te schrappen zijn.
              mistlampen
              regen- en licht sensor.

Black Edition heeft volgende opties/elementen meer:

Zwarte gril vooraan <= WAAAUW
              deurklinken in carrosseriekleur (bij cosmo idem met chroom afwerking) <= WAUW
              Sportzetels (Cosmo Comfortzetels, buiten de print weinig verschil) <= je zegt het zelf weinig verschil
              Alu pedalen
              Dak en spiegels in Carbon Flash (zwart)
              (Bij keuze voor zwart koetswerk zijn deze accenten uiteraard niet zichtbaar)

Cosmo heeft volgende opties meer:

Parkeersensoren voor en achteraan met park assist
              Achterbank 60/40 neerklapbaar <= wat krijg je als je die niet neemt ?
              opbergruimte onder laadvloer koffer

Beide versies kosten evenveel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                bij sportwagens is een black edition meestal iets meer dan een gewone editie.
                buiten bij opel, daar is het omgekeerde waar.
                laten we ff overlopen.
                Boordcomputer is enkel bij Cosmo en Enjoy standaard, bij Black edition en Essentia kost deze optie €120
                Als je de optie neerklapbare achterbank 60/40 (prijs €150) niet hebt heb je een neerklapbare achterbank uit 1 geheel en niet uit 2 delen.

De zwarte grille is inderdaad maar een detail maar vind ik persoonlijk niet lelijk, voordeel voor Black edition imo.
                De chromen lijn/bies aan de klink van de Cosmo is ook een detail maar ik vind dit overbodig, daarom voordeel voor Black edition imo.

De Black Edition heeft volgens mij daarom enkel een meerwaarde als je een andere kleur dan zwart neemt, anders heb je aan de zwarte accenten, door het zwarte dak en spiegels, weinig.
                Last edited by DolF; 27/12/2014, 21:30.

Comment

De Cosmo is de beter uitgeruste versie zo te zien. Wat mij betreft : meer waar voor je geld.
                  De Black Edition lijkt me eerder een versie waar vooral Opel beter van wordt.

Comment

Ik zou de Cosmo nemen wegens beter uitgerust.

Zelf heb ik een Astra waar onder andere Park Assist op zit. Dat systeem scant
                    of de plaats groot genoeg is en geeft daarna aanwijzingen hoe je aan je stuur
                    moet draaien. Persoonlijk vind ik dat een nutteloze optie.

Ik heb ook een achteruitrijcamera en weet nu al dat dat een optie is die ik op
                    mijn volgende auto ook ga nemen. Je kan tot op de cm achteruit rijden.

Om te parkeren lijkt mij een camera beter dan Park Assist.

Comment

Als je voor het einde van dit jaar nog een Black Edition besteld krijg je er toch nog boordcomputer, parkeersensoren, manuele arico, intellilink,... bij? Gratis Connect pack tot en met 31/12.

Anders zou ik zeker voor een Cosmo gaan in Shiny Rock. Parkeersensoren, xenon, digitale airco,... allemaal dingen die de Black Edition niet heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                        Als je voor het einde van dit jaar nog een Black Edition besteld krijg je er toch nog boordcomputer, parkeersensoren, manuele arico, intellilink,... bij? Gratis Connect pack tot en met 31/12.

Anders zou ik zeker voor een Cosmo gaan in Shiny Rock. Parkeersensoren, xenon, digitale airco,... allemaal dingen die de Black Edition niet heeft.
                        Zowel bij de Black edition als de Cosmo is een gratis connect pack inbegrepen.
                        Heb beide versies geconfigureerd met de opties die we zeker wensen.

Hierboven heb ik beschreven wat de verschillen zijn voor dezelfde prijs.

Ik zou eerder de shiny rock in black edition nemen voor het zwarte dak en spiegels, heeft toch iets.
                        In het zwart zou ik eerder de Cosmo nemen omdat die enkele opties meer heeft.
                        Last edited by DolF; 28/12/2014, 11:56.

Comment

Cosmo in Shiny Rock.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                            Zowel bij de Black edition als de Cosmo is een gratis connect pack inbegrepen.
                            Heb beide versies geconfigureerd met de opties die we zeker wensen.

Hierboven heb ik beschreven wat de verschillen zijn voor dezelfde prijs.

Ik zou eerder de shiny rock in black edition nemen voor het zwarte dak en spiegels, heeft toch iets.
                            In het zwart zou ik eerder de Cosmo nemen omdat die enkele opties meer heeft.
                            Weet ik, bedoelde eigenlijk dat dat allemaal dingen zijn die ik niet meer zou kunnen missen op een moderne auto.
                            Welk kleur bij welke uitvoering is ieder zijn eigen smaak...

Comment

Zwarte cosmo is mijn keuze. Hier bij de dealer staat er ene, en das toch een verschil met de andere die er stond (wel enjoy)
                              2012 Opel Astra ST Ecoflex
                              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Ook een zwarte Cosmo voor mij alstublieft! Zowel voor opties, alsook dat ik een Cosmo chiquer vind dan een Black Edition.

Comment

Cosmo... Hoeveel km had de huidige Corsa?

Comment

Normaal ben ik erg te vinden voor de Black Edition, maar in dit geval vind ik de Cosmo mooier

Zwart vind ik vele malen knapper dan grijs, maar is een HEL om te onderhouden. Misschien toch in gedachten houden.
                                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

een witte of lichtgrijze black edition. komt het mooist over met dat zwart dak en de zwarte velgen. bij het vorige model kon je volledig zwarte velgen krijgen bij een black edition dacht ik
                                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Per Sempre Bekijk Berichten
                                        Cosmo... Hoeveel km had de huidige Corsa?
                                        Momenteel 92000, gemiddeld 15 a 16000 km/jaar

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                        Normaal ben ik erg te vinden voor de Black Edition, maar in dit geval vind ik de Cosmo mooier

Zwart vind ik vele malen knapper dan grijs, maar is een HEL om te onderhouden. Misschien toch in gedachten houden.
                                        Zelf heb ik altijd zwarte wagens gehad.
                                        Lichtgrijs zoals ze nu heeft is één van de beste kleuren om te onderhouden, maar ze wil iets anders, ofwel donkergrijs of zwart.
                                        Het verschil in onderhoud daartussen is ook miniem denk ik.
                                        Daarom gaat het waarschijnlijk, door de vele opties die erop komen, een zwarte Cosmo worden.

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        een witte of lichtgrijze black edition. komt het mooist over met dat zwart dak en de zwarte velgen. bij het vorige model kon je volledig zwarte velgen krijgen bij een black edition dacht ik
                                        Wit is uitgesloten, lichtgrijs heeft ze momenteel dus dat wordt het niet.
                                        Bij de nieuwe zijn zwarte velgen ook een mogelijkheid, maar daar ben ik geen fan van.

Comment

Working...
                                        X