Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS TDI DSG vs Volvo V60 D4 Manueel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Octavia RS TDI DSG vs Volvo V60 D4 Manueel

Hey all,

ik sta op twijfel en kom er maar niet uit.

De skoda octavia RS TDI DSG:

Kleur: Race Blue
    Motor: 2.0 TDI 184 pk 380nm koppel

alles er op en er aan behalve volledige lederen zetels

prijs: 36000 euro

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 167,14 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 402,73 EUR
    Volvo V60 D4 manueel:

Kleur: Black Sapphire metallic

Motor: 2.0 D4 181pk Manueel

Volvo Ocean Race pakket
    Business Motion Pack
    Getinte zijruiten in achterdeuren en bagageruimte

prijs: 36300 euro maar word 33000 euro bij het begin van het salon

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 58,87 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 402,73 EUR

Welke raden jullie me aan ? en is volvo hun automatisch bak goed ?

zijn er must have optie's op de volvo ?

men voorkeur gaat naar de skoda omdat hier meer opzit voor zen prijs..

Mvg, Bram
    Last edited by Tuner111; 31/12/2014, 15:40.
    Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
    Klikerdeklikhier
    Car name: Octavius Rsus

Spijtig van het half leder, maar ik zou direct de Octavia kiezen. Deze is super knap en heeft toch nog wat speciaals voor een autoliefhebber
    De Volvo is ook knap natuurlijk maar minder speciaal imo...

Comment

Vrij veel ervaring met de DSG bakken (ook in een nieuwe Octavia Elegance 2.0 TDI), en recentelijk op de Volvo selection days met de V60 D4 automaat gereden... De nieuwe Volvo 8-Traps automaat is een (broodnodige) stap vooruit op hun vorige automaat maar we zijn er nog niet (voor mij persoonlijk). Beide automaten zijn natuurlijk een andere techniek, waar de Volvo nog een conventionele automaat is kwa overbrenging is de DSG ene met fysieke koppelingen, dat voel je. Bovendien vond ik de Volvo automaat niet responsief genoeg ivg met DSG/S-Tronic.

Ik ben zelf rustig aan het uitkijken naar een andere auto en de nieuwe D4 met 8-trapsautomaat had Volvo weer helemaal in de picture gebracht maar na de testrit... :-( Van de D4 had ik ook meer verwacht, vooral de beleving is een 'probleem' maar dat is bij de Octavia net zo (miss dat de RS net wel nog wat beleving kan bieden).

Comment

merci voor de reacties ! als ik het zo hoor is skoda dus de betere keuze ?

hoeveel km's zou ik uit een tank kunnen halen bij de skoda ? iemand daar een idee van ?
        Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
        Klikerdeklikhier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
          merci voor de reacties ! als ik het zo hoor is skoda dus de betere keuze ?

hoeveel km's zou ik uit een tank kunnen halen bij de skoda ? iemand daar een idee van ?
          Ik zou ook voor de skoda kiezen. Knappe wagens.

Met een octavia 2.0tdi (140pk) van 4 jaar oud haal je makkelijk 900km uit een tank.

Geen idee wat een nieuwe generatie tdi rs haalt.

Comment

Ik zou toch voor de volvo gaan. Octavia is zekereen nette auto maar heb meer vertrouwen/aanzien nazr volvo toe. Stoelen en design zijn echt pluspunten voor de volvo. Moest de skoda nu de tsi zijn en vergeleken worden met de volvo t4 zou ik wel voor skoda gaan.

Comment

Rare redenering eh BDP...

Stoelen Volvo zijn bekend... zetels van een RS ken ik niet. Al gaan proefrijden met beiden? Of onmogelijk?
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Afgelopen zomer heb ik met mijn Skoda vorige generatie 950 km gedaan toen het lichtje aan ging. En die was stevig volgeladen naar zuid Frankrijk.

Als je puur naar ruimte kijkt ben je altijd met de Skoda beter af.
                koffer is heel groot.

Maar de de lijn van de Volvo is knapper vind ik

Comment

Als je regelmatig deftige afstanden rijdt, zou ik voor de Volvo kiezen wegens zit- en rijcomfort. Een vriend van mij rijdt regelmatig naar Duitsland met een Octavia en klaagt over last in zijn rug en veel rijgeluiden in de Octavia vergeleken nog met een V50, tegenover een V60 met betere geluidsdemping is het verschil nog wat groter.

Uiterlijk van de V60 vind ik ook dynamischer en wat jonger ogend dan de Octavia, interieur is meer een kwestie van voorkeur. De Octavia biedt wel duidelijk meer ruimte binnenin, wat een hoop praktischer is; de Volvo geeft wat meer een "cocoon gevoel".
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Ik heb de Octavia RS (weliswaar de benzine), en ook al is het een super auto voor die prijs, het blijft een beduidend goedkopere wagen dan een Volvo, en dat voel je imo op veel punten. Geluidsisolatie is daar 1 van. Ik begrijp niet helemaal hoe je aan die prijzen komt: bij mijn config-oefeningen kwam een Volvo steevast 10k euro duurder uit... De Octavia RS heb je in de praktijk full option voor 30k euro. Het lijkt me sterk dat je met een gelijkwaardig uitgeruste V60 niet boven de 35k zou zitten.

Enige echt meerwaarde van de Octavia is de kofferruimte: die zit op V70 niveau.

Comment

Skoda Octavia RS TDI DSG vs Volvo V60 D4 Manueel

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten

Stoelen Volvo zijn bekend... zetels van een RS ken ik niet. Al gaan proefrijden met beiden? Of onmogelijk?
                      Hoe bedoel je rare redenering? Over de TSI of? Reden hiervan is dat het een zeer aangename motor is waar ik reeds met vorige generatie gti heb mee gereden. T4 lijkt me dan gwn wat minder, heeft stuk minder vermogen ook. Bij de diesels ligt het idd dichter bij elkaar.

Of de stoelen? Met de volvo heb ik al zelf gereden (vorige d3) en de skoda reeds ingezeten maaar niet mee gereden. Toch een verschil. Design vzn volvo vind ik ook een pluspunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Ik zou ook voor de skoda kiezen. Knappe wagens.

Met een octavia 2.0tdi (140pk) van 4 jaar oud haal je makkelijk 900km uit een tank.

Geen idee wat een nieuwe generatie tdi rs haalt.
                        dat is idd een mooie actie radius

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                        Ik zou toch voor de volvo gaan. Octavia is zekereen nette auto maar heb meer vertrouwen/aanzien nazr volvo toe. Stoelen en design zijn echt pluspunten voor de volvo. Moest de skoda nu de tsi zijn en vergeleken worden met de volvo t4 zou ik wel voor skoda gaan.
                        ok dankjewel

ik ga zowiezo met het autosalon met beide nog eens gaan rijden

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                        Afgelopen zomer heb ik met mijn Skoda vorige generatie 950 km gedaan toen het lichtje aan ging. En die was stevig volgeladen naar zuid Frankrijk.

Als je puur naar ruimte kijkt ben je altijd met de Skoda beter af.
                        koffer is heel groot.

Maar de de lijn van de Volvo is knapper vind ik
                        Ruimte is voor me een dik + punt als fotograaf kan ik er geen genoeg hebben

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                        Als je regelmatig deftige afstanden rijdt, zou ik voor de Volvo kiezen wegens zit- en rijcomfort. Een vriend van mij rijdt regelmatig naar Duitsland met een Octavia en klaagt over last in zijn rug en veel rijgeluiden in de Octavia vergeleken nog met een V50, tegenover een V60 met betere geluidsdemping is het verschil nog wat groter.

Uiterlijk van de V60 vind ik ook dynamischer en wat jonger ogend dan de Octavia, interieur is meer een kwestie van voorkeur. De Octavia biedt wel duidelijk meer ruimte binnenin, wat een hoop praktischer is; de Volvo geeft wat meer een "cocoon gevoel".
                        ok bedankt dat wist ik nog niet

Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
                        Ik heb de Octavia RS (weliswaar de benzine), en ook al is het een super auto voor die prijs, het blijft een beduidend goedkopere wagen dan een Volvo, en dat voel je imo op veel punten. Geluidsisolatie is daar 1 van. Ik begrijp niet helemaal hoe je aan die prijzen komt: bij mijn config-oefeningen kwam een Volvo steevast 10k euro duurder uit... De Octavia RS heb je in de praktijk full option voor 30k euro. Het lijkt me sterk dat je met een gelijkwaardig uitgeruste V60 niet boven de 35k zou zitten.

Enige echt meerwaarde van de Octavia is de kofferruimte: die zit op V70 niveau.
                        na heel hard te onderhandelen en natuurlijk ook de salonkortingen hé

onderhandelen is een sport voor me :p

Bedankt voor al jullie reacties maak me al een heel pak wijzer
                        Klikerdeklikhier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                          Hoe bedoel je rare redenering? Over de TSI of? Reden hiervan is dat het een zeer aangename motor is waar ik reeds met vorige generatie gti heb mee gereden. T4 lijkt me dan gwn wat minder, heeft stuk minder vermogen ook. Bij de diesels ligt het idd dichter bij elkaar.

Of de stoelen? Met de volvo heb ik al zelf gereden (vorige d3) en de skoda reeds ingezeten maaar niet mee gereden. Toch een verschil. Design vzn volvo vind ik ook een pluspunt.
                          Diesel => Volvo
                          Nafte => Skoda

Volgens uw mening. Bovenstaand, snap ik niet zo goed, daarmee.
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Diesel => Volvo
                            Nafte => Skoda

Volgens uw mening. Bovenstaand, snap ik niet zo goed, daarmee.
                            Ik zou normaliter altijd de Volvo kiezen. Echter als het 2.0 tsi blok mee gaat spelen wat in de prijsklasse van de T4 van Volvo zal zitten, wint de Skoda toch voor mij. Ik vind dit namelijk een zeer leuke motor om mee te rijden, heeft zich al meermaals bewezen en heeft stuk meer power als de T4.

Comment

Ik zou de Skoda nemen, ondanks dat ik Volvo liefhebber ben. Hier thuis rijden ze al 15 jaar Skoda, eerst octavia en nu een superb. Vooral de service achteraf vind ik veel beter dan bij Volvo. Ook prijzen van stukken en onderhoud zijn een pak lager dan Volvo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                Ik zou de Skoda nemen, ondanks dat ik Volvo liefhebber ben. Hier thuis rijden ze al 15 jaar Skoda, eerst octavia en nu een superb. Vooral de service achteraf vind ik veel beter dan bij Volvo. Ook prijzen van stukken en onderhoud zijn een pak lager dan Volvo.
                                over de service van Skoda ben ik minder te spreken.
                                Op garantie vlak doen die heel moeilijk.
                                Op 30000 km en minder dan 2 jaar oud begon de koppeling te bruteren bij koude motor. Er was niks aan te zien toen ze hem open deden. Maar mochten de nieuwe koppeling wel mooi betalen.
                                Het was een slijtage onderdeel zeiden ze.
                                Skoda is volgens de garage de moeilijkste in garantie bij VAG. Audi het makkelijkst.

Comment

SKODA, zonder twijfel.

Comment

De nieuwe D4 zou een topmotor zijn blijkbaar. Daar doe je dus zeker niet verkeerd mee.
                                    Al zou ik wel voor de nieuwe automaat ook gaan dan(8traps)
                                    Wat het weer een stuk duurder maakt.
                                    Als ik een V60 D4 samenstel zit ik steevast aan prijzen tussen de 45-50K.
                                    Lijkt me sterkt dat je die wat deftig kan aankleden voor maar 33K, salon of niet.

Ikzelf ben super tevreden van mijn V60. Maar als ik het met een 'kale' zou moeten doen weet ik niet of ik er ook voor zou kiezen.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Uiteraard de Volvo.
                                      Rij zelf met de D4 met de nieuwe automaat.
                                      Deze motor is fantastisch met schitterende respons.
                                      Ik zie dat je voor de Ocean Race zou gaan : prima uitrustingspakket voor de knappe V60.
                                      het zitcomfort daarentegen staat op een beel hoger niveau dan bij Skoda evenals de afwerkingskwaliteit.
                                      Die commentaar hier over het onderhoud klopt niet: de Volvoservice is prima, de prijzen liggen vast en alles behalve duur.
                                      En geef nu toe : een Skoda of een Volvo, dan twijfel je toch niet.
                                      Last edited by joodoo; 02/01/2015, 19:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                        De nieuwe D4 zou een topmotor zijn blijkbaar. Daar doe je dus zeker niet verkeerd mee.
                                        Al zou ik wel voor de nieuwe automaat ook gaan dan(8traps)
                                        Wat het weer een stuk duurder maakt.
                                        Als ik een V60 D4 samenstel zit ik steevast aan prijzen tussen de 45-50K.
                                        Lijkt me sterkt dat je die wat deftig kan aankleden voor maar 33K, salon of niet.

Ikzelf ben super tevreden van mijn V60. Maar als ik het met een 'kale' zou moeten doen weet ik niet of ik er ook voor zou kiezen.
                                        ik heb daar vele dingen gratis kunnen hebben + de salon korting

maar je hebt idd gelijk zonder dit alles zit ik aan +- 45k euro

als ik naar value for money bekijk is de skoda de betere keuze

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                        SKODA, zonder twijfel.
                                        zelf al gaan rijden met de RS ?

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                        Uiteraard de Volvo.
                                        Rij zelf met de D4 met de nieuwe automaat.
                                        Deze motor is fantastisch met schitterende respons.
                                        Ik zie dat je voor de Ocean Race zou gaan : prima uitrustingspakket voor de knappe V60.
                                        het zitcomfort daarentegen staat op een beel hoger niveau dan bij Skoda evenals de afwerkingskwaliteit.
                                        Die commentaar hier over het onderhoud klopt niet: de Volvoservice is prima, de prijzen liggen vast en alles behalve duur.
                                        En geef nu toe : een Skoda of een Volvo, dan twijfel je toch niet.
                                        ik dus wel :p

maar idd de afwerking licht wel hoger als bij skoda, maar op de skoda heb je dan ook meer voor je geld... Moeilijk Moeilijk

ik denk dat het autosalon de doorslag zal geven
                                        Klikerdeklikhier

Comment

Working...
                                        X