Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
neem ze mee op een testrit en zet de motor in eco dan is het precies een gewone octavia comfort wagen en dan de koffer laten zien enzo en das geregeld hihi
toch wel (ander topic ). Maar puur rationeel gezien: CO2 uitstoot, kostprijs, VAA, ruimte... is deze RS een goedkoper alternatief (zou dit de vrouw overtuigen?)
co2 uitstoot van octavia RS is hoger dan van xc60 D4 (indien allebei automaat)
Ik zou de Skoda nemen, ondanks dat ik Volvo liefhebber ben. Hier thuis rijden ze al 15 jaar Skoda, eerst octavia en nu een superb. Vooral de service achteraf vind ik veel beter dan bij Volvo. Ook prijzen van stukken en onderhoud zijn een pak lager dan Volvo.
Bij Volvo betaal je voor de service (idd vrij duur), maar ik vind het dat wel waard. Bij Skoda is het goedkoper, maar ook ik heb nare ervaringen met de afhandeling van garantiegevallen of zelfs een onderhoud dat niet uitgevoerd werd volgens de regels vd kunst. Ben ik een eenzaam geval hierin? Mss wel, maar een eerste indruk zegt vaak veel over een merk. Een imago moet je constant onderhouden, niet enkel wanneer de klant de wagen aankoopt en dat is bij ons dus misgelopen.
Anyways: Ik zou voor de volvo gaan ivm rijcomfort, betere isolatie, aangename dieselmotor en het design. De DSG van VAG is dan wel een heerlijke bak, ik verkies de Volvo. Een ding waar je wel mee moet rekening houden, de Octavia RS zal uiteraard een sportievere wagen zijn dan de Volvo als het aankomt op stuurgevoel en dergelijke. Een Volvo is (voorlopig althans) nog altijd wat meer afgesteld richting comfort ipv sportiviteit.
Bij Volvo betaal je voor de service (idd vrij duur), maar ik vind het dat wel waard. Bij Skoda is het goedkoper, maar ook ik heb nare ervaringen met de afhandeling van garantiegevallen of zelfs een onderhoud dat niet uitgevoerd werd volgens de regels vd kunst. Ben ik een eenzaam geval hierin? Mss wel, maar een eerste indruk zegt vaak veel over een merk. Een imago moet je constant onderhouden, niet enkel wanneer de klant de wagen aankoopt en dat is bij ons dus misgelopen.
Anyways: Ik zou voor de volvo gaan ivm rijcomfort, betere isolatie, aangename dieselmotor en het design. De DSG van VAG is dan wel een heerlijke bak, ik verkies de Volvo. Een ding waar je wel mee moet rekening houden, de Octavia RS zal uiteraard een sportievere wagen zijn dan de Volvo als het aankomt op stuurgevoel en dergelijke. Een Volvo is (voorlopig althans) nog altijd wat meer afgesteld richting comfort ipv sportiviteit.
Kan je oplossen door voor de R-design te kiezen. Dan zou ik absoluut niet meer twijfelen.
van de zomer met een Skoda RS tdi testgereden omdat deze ook kandidaat was en na de testrit was ik niet overtuigd, ik miste iets aan die auto,kweenie, auto kon me niet overtuigen om 200.000km in 3 jaar te rijden(wel de prestaties) daarna met de V60D4 meegereden als passagier(auto is van de vader van mijn dochters lief) en direct overtuigd: daar wil ik wel 200.000km in zitten de komende 3 jaar, dan ook gekozen voor een D3 "fool-option" (Summum,Light pack,Businesspack en Security pack en nog wat losse opties)tis een d-erectiewagen(om in't vooropgesteld budget te passen), hopelijk vanaf volgende week de baan op(ombouw lichte vracht heeft wat vertraging opgeleverd bij 't inschrijven, was de 1e LV d-erectiewagen voor de garage en de papieren hebben wat problems opgeleverd)
Kan je oplossen door voor de R-design te kiezen. Dan zou ik absoluut niet meer twijfelen.
Goh wij hebben zelf geen R-design (als we nu de garage inrijden schuurt de lip van de bumper al heel licht over de stoep & onder bepaalde hoek de sideskirts. Onze garage loopt direct na de stoep naar beneden onder het huis dus eerder geisoleerd geval), maar in een review (was nog pre-facelift) ooit gehoord dat het niet zoveel sportiever zou sturen. Maar goed, met R-designs hier geen ervaring. En een polestar nog veel minder .
van de zomer met een Skoda RS tdi testgereden omdat deze ook kandidaat was en na de testrit was ik niet overtuigd, ik miste iets aan die auto,kweenie, auto kon me niet overtuigen om 200.000km in 3 jaar te rijden(wel de prestaties)
zelfde gevoel hier bij testrit eerder deze week. Ik vond de RS nogal springerig overkomen, en de zetels zijn zeker niet top. Het voelde ook niet aan als een snelle wagen, dus eerder een schaap in wolfskleren dan een wolf in schaapskleren.
(onze tweede wagen is een skoda, waar we zeer tevreden over zijn, dus ik kan alvast niet beschuldigd worden van een vooringenomenheid tegen skoda ;-)
De Octavia RS tdi is ook niet zo'n heel snelle wagen vergeleken met pakweg een Volvo V60 D4, BMW 320d... Die mogen dan zwaarder zijn, ze zijn sneller in acceleratie dan de Octavia en dat met een gelijkaardig vermogen.
Dan moet je al wat hardere vering en/of direct stuurgevoel hebben om een sportief gevoel te creëren.
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment