Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Octavia RS TDI DSG vs Volvo V60 D4 Manueel
Collapse
X
-
Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichtenen spuit de remklauwen zwartSkoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichtentoch wel (ander topic ). Maar puur rationeel gezien: CO2 uitstoot, kostprijs, VAA, ruimte... is deze RS een goedkoper alternatief (zou dit de vrouw overtuigen?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenco2 uitstoot van octavia RS is hoger dan van xc60 D4 (indien allebei automaat)
Sent from my iPhone using TapatalkPeugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk BerichtenIk zou de Skoda nemen, ondanks dat ik Volvo liefhebber ben. Hier thuis rijden ze al 15 jaar Skoda, eerst octavia en nu een superb. Vooral de service achteraf vind ik veel beter dan bij Volvo. Ook prijzen van stukken en onderhoud zijn een pak lager dan Volvo.
Anyways: Ik zou voor de volvo gaan ivm rijcomfort, betere isolatie, aangename dieselmotor en het design. De DSG van VAG is dan wel een heerlijke bak, ik verkies de Volvo. Een ding waar je wel mee moet rekening houden, de Octavia RS zal uiteraard een sportievere wagen zijn dan de Volvo als het aankomt op stuurgevoel en dergelijke. Een Volvo is (voorlopig althans) nog altijd wat meer afgesteld richting comfort ipv sportiviteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenBij Volvo betaal je voor de service (idd vrij duur), maar ik vind het dat wel waard. Bij Skoda is het goedkoper, maar ook ik heb nare ervaringen met de afhandeling van garantiegevallen of zelfs een onderhoud dat niet uitgevoerd werd volgens de regels vd kunst. Ben ik een eenzaam geval hierin? Mss wel, maar een eerste indruk zegt vaak veel over een merk. Een imago moet je constant onderhouden, niet enkel wanneer de klant de wagen aankoopt en dat is bij ons dus misgelopen.
Anyways: Ik zou voor de volvo gaan ivm rijcomfort, betere isolatie, aangename dieselmotor en het design. De DSG van VAG is dan wel een heerlijke bak, ik verkies de Volvo. Een ding waar je wel mee moet rekening houden, de Octavia RS zal uiteraard een sportievere wagen zijn dan de Volvo als het aankomt op stuurgevoel en dergelijke. Een Volvo is (voorlopig althans) nog altijd wat meer afgesteld richting comfort ipv sportiviteit.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
van de zomer met een Skoda RS tdi testgereden omdat deze ook kandidaat was en na de testrit was ik niet overtuigd, ik miste iets aan die auto,kweenie, auto kon me niet overtuigen om 200.000km in 3 jaar te rijden(wel de prestaties) daarna met de V60D4 meegereden als passagier(auto is van de vader van mijn dochters lief) en direct overtuigd: daar wil ik wel 200.000km in zitten de komende 3 jaar, dan ook gekozen voor een D3 "fool-option" (Summum,Light pack,Businesspack en Security pack en nog wat losse opties)tis een d-erectiewagen(om in't vooropgesteld budget te passen), hopelijk vanaf volgende week de baan op(ombouw lichte vracht heeft wat vertraging opgeleverd bij 't inschrijven, was de 1e LV d-erectiewagen voor de garage en de papieren hebben wat problems opgeleverd)mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk BerichtenKan je oplossen door voor de R-design te kiezen. Dan zou ik absoluut niet meer twijfelen.Last edited by Tomskii; 18/01/2015, 14:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenvan de zomer met een Skoda RS tdi testgereden omdat deze ook kandidaat was en na de testrit was ik niet overtuigd, ik miste iets aan die auto,kweenie, auto kon me niet overtuigen om 200.000km in 3 jaar te rijden(wel de prestaties)
zelfde gevoel hier bij testrit eerder deze week. Ik vond de RS nogal springerig overkomen, en de zetels zijn zeker niet top. Het voelde ook niet aan als een snelle wagen, dus eerder een schaap in wolfskleren dan een wolf in schaapskleren.
(onze tweede wagen is een skoda, waar we zeer tevreden over zijn, dus ik kan alvast niet beschuldigd worden van een vooringenomenheid tegen skoda ;-)
Comment
-
De Octavia RS tdi is ook niet zo'n heel snelle wagen vergeleken met pakweg een Volvo V60 D4, BMW 320d... Die mogen dan zwaarder zijn, ze zijn sneller in acceleratie dan de Octavia en dat met een gelijkaardig vermogen.
Dan moet je al wat hardere vering en/of direct stuurgevoel hebben om een sportief gevoel te creëren.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
beetje foto's van het salon
keuze is ook gevallen het zal de skoda worden. het totaalpakket is veel mooier als bij VolvoSkoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Comment
-
toch knap vind ik!Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWelke kleur is dat? Vuilniszakgrijs??Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWelke kleur is dat? Vuilniszakgrijs??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenOp een RS7 is dat knap, op deze skoda zie ik toch liever dat opvallend blauwSkoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Comment
Comment