Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Break challenge: Audi A6 Avant - BMW 5-reeks - andere?
Twee interessante alternatieven:
- Opel Insignia Country Tourer? ( Altijd 4x4. Te hoge uitstoot misschien?)
- Peugeot 508 (RXH) : Momenteel 50-50 deals
Insignia: te hoge CO2 idd.
Peugeot: mooie wagen, alleen kleine koffer omwille van batterijen en wellicht het belangrijkste argument: geen franse auto voor mijn vrouw
Insignia: te hoge CO2 idd.
Peugeot: mooie wagen, alleen kleine koffer omwille van batterijen en wellicht het belangrijkste argument: geen franse auto voor mijn vrouw
Insignia CT kun je ook als voorwielaandrijving krijgen hoor. Er is een herwerkte 2.0 CDTI op komst (170 pk, 400 Nm) met 124g/CO2
Pro: leuke gestyled, degelijke afwerking, aangenaam interieur qua materiaalkeuze,zitcomfort en rijcomfort (stil, wagen filter alles mooi weg, en toch een degelijke wegligging in de bochten)
Con: het hele aandrijfsysteem wordt teniet gedaan door de 'oude' gerobotiseerde 6-traps automaat (ETG). Heel de auto voelt hierdoor enorm log aan. Zelfs mijn huidige passat (1.6 TDI 6V) voelt sneller. Dit was werkelijk een teleurstelling! Andere minder punten zijn: kofferruimte omwille van de batterijen, opbergruimte in het algemeen is zeer beperkt.
Besluit: een no go. Een alternatief zou eventueel de 2.0 HDI 180PK Aut (EAT) kunnen zijn in de RXH (nu ook als niet-hybride verkrijgbaar dus). Deze heeft reeds een nieuwe automaat die soepeler zou zijn dan die van de hybride.
Voor de gein een offerte laten maken van de gewone 508 SW GT-line 2.0 blueHDI 150 pk 6V - 110 gram zo goed als full option - prijs: 33000 euro (inclusief fleetkorting). Mooie prijs toch voor veel auto:
Zoiets dus:
weet niet of ik nog zo veel geduld heb . Zijn er prijzen bekend? Zal toch niet goedkoop zijn allicht.
Gaat best meevallen blijkbaar . Passat GTE zou starten vanaf 38 000 EUR, de Variant dus waarschijnlijk vooraan 40 000 EUR (bij de Golf is de GTE per definitie een Highline, weet niet hoe dat bij da Passat zal liggen)
betaal iets meer voor de 508 gt line 150 pk en ge hebt de 180 pk variant. Wel automaat (een echte dan). CO² daarvan is 111. Moet je wel een allure versie nemen om die te kiezen (en die zijn al van de nodige oren en poten voorzien).
betaal iets meer voor de 508 gt line 150 pk en ge hebt de 180 pk variant. Wel automaat (een echte dan). CO² daarvan is 111. Moet je wel een allure versie nemen om die te kiezen (en die zijn al van de nodige oren en poten voorzien).
CO2 180pk EAT is 120gram omwille van de SW en 18duim. Bestaat trouwens enkel als GT, niet GT line. In allure is de CO2 idd lager (enkel 17duim mogelijk).
Gaat best meevallen blijkbaar . Passat GTE zou starten vanaf 38 000 EUR, de Variant dus waarschijnlijk vooraan 40 000 EUR (bij de Golf is de GTE per definitie een Highline, weet niet hoe dat bij da Passat zal liggen)
Zou wel straf zijn, highline 2.0 tdi kost ook al snel 40000 met enkele opties.
Rekeninghoudend met prijs van concurrenten ala v60 plug in, zou 40000 wel enorm 'weinig' zijn...
Comment