Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-AMG GT S of Porsche 911 GT3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes-AMG GT S of Porsche 911 GT3

Met de komst van de AMG GT denkt Mercedes een concurrent te hebben voor de 911. Voor hetzelfde geld krijgt men bij Porsche echter de GT3. Welke geven jullie de voorkeur en waarom?
    43
    Mercedes-AMG GT S
    27,91%
    12
    Porsche 911 GT3
    72,09%
    31

The poll is expired.

Shoot me maar ik vind de Mercedes mooier. Ik denk wel dat zo'n gt3 nog altijd beter rijdt.

Als ik de keuze had: gt3 please!
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Hoewel ik vind dat ze niet te vergelijken zijn ga ik resoluut voor de GT3. Ooit
      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

geen van de twee zijn spek voor mijn bek, maar los van het feit dat de MB weer een head-turner zal zijn (net zoals het waanzinnige SLS-beest) vrees ik dat wie op zoek is naar een snelle wagen met degelijke handling nog steeds zal grijpen naar een porsche GT3. AMG staat niet gekend om z'n snedig bochtenwerk. Fun zal hij wel zijn voor de ervaren chauffeur . Maar naar efficiëntie, weggedrag, combinatie motor-aandrijving wordt het moeilijk beter te doen dan de GT3 denk ik.
        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Rare vergelijking imo.

de GT3 is een "racemachien" voor de openbare weg, terwijl de AMG GT meer voor straatgebruik is gemaakt.
          Ik zou de AMG vergelijken met een carrera GTS .

Toch zou ik voor de GT3 gaan, ook al zijn ze niet meer te verkrijgen. Zullen nog wel goed in waarde stijgen dan denk ik.

Ik heb er nog maar 1x mee gereden, en zelfs niet al te lang. Maar wat een beest
          BMW X5 45e

Comment

Is de Mercedes eigenlijk met een handbak verkrijgbaar? Of grijpt elke constructeur naar automatische versnellingsbakken in dit segment?

Bij de gt3 weet ik dat deze enkel met PDK-bak te verkrijgen is (was), bij de Mercedes weet ik het niet.
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
              Is de Mercedes eigenlijk met een handbak verkrijgbaar?
              neen, geen enkele AMG

om OT te blijven... geen idee de SLS was de eerste AMG die echt gemaakt is voor het serieuze circuit racewerk waardoor hij imo minder speels en fun rijden is dan de porsche.
              met de nieuwe GT nog niet gereden maar aan de hand van de video's ziet het er toch een pak speelser uit dan de SLS.
              Misschien toch wel voor de GT gaan om niet de zoveelste porsche te zien rijden maar puur op prestaties + rijbeleving blijf je denk ik beter bij 911
              lets have some more member berries

Comment

Persoonlijk vindt ik de AMG mooier, maar de GT3 zal wel leuker rijden op circuit.
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  neen, geen enkele AMG

om OT te blijven... geen idee de SLS was de eerste AMG die echt gemaakt is voor het serieuze circuit racewerk waardoor hij imo minder speels en fun rijden is dan de porsche.
                  met de nieuwe GT nog niet gereden maar aan de hand van de video's ziet het er toch een pak speelser uit dan de SLS.
                  Misschien toch wel voor de GT gaan om niet de zoveelste porsche te zien rijden maar puur op prestaties + rijbeleving blijf je denk ik beter bij 911
                  Volgens mij is er geen enkele AMG die geschikt is voor op het circuit. Zelfs de black series lijken mij minder geschikt, zeker als je ze vergelijkt met een GT3.
                  Een SLS lijkt mij juist een zeer speelse wagen.
                  Ik heb er eentje van rolling start full pull zien vertrekken en dat lukte niet zonder dat de kont begon te schuiven.
                  Op Top Gear kwam de SLS in een review en in een road trip + circuit trip in de USA, in beide gevallen zei Clarkson dat je nooit de snelste zal zijn maar dat je wel een hele dag plezier hebt.
                  Mijn voorbeeld en die van Top Gear zijn nu niet de referenties maar lijken mij toch een indicatie te geven dat een SLS zeker speels is.

Wat videomateriaal om een duidelijk voorbeeld te geven:

Comment

Duidelijk veel efficienter:

Comment

Luxe GT of semi racewagen.

Ik zou geen enkel van beide nemen.

Als ik naast de 330D een GT3 zou hebben dan zou mijn 3de wagen een Aston Martin DBS zijn.
                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

oke, maar met de gt hadden ze effectief de 911 voor ogen, dat was niet het geval bij de sls

Comment

De GT lijkt me wel een fijne machine.

Sent from over-priced mobile device
                          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ik kies voor de GT3. Dat is voor mij de perfecte trackwagen .

Comment

GT3 zonder enig twijfel.

Comment

Mercedes!

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                GT3 zonder enig twijfel.
                                Kikie leeg uw PM box eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                  Mercedes!

Kikie leeg uw PM box eens
                                  Ow, ok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                                    Volgens mij is er geen enkele AMG die geschikt is voor op het circuit. Zelfs de black series lijken mij minder geschikt, zeker als je ze vergelijkt met een GT3.
                                    Een SLS lijkt mij juist een zeer speelse wagen.
                                    Ik heb er eentje van rolling start full pull zien vertrekken en dat lukte niet zonder dat de kont begon te schuiven.
                                    Op Top Gear kwam de SLS in een review en in een road trip + circuit trip in de USA, in beide gevallen zei Clarkson dat je nooit de snelste zal zijn maar dat je wel een hele dag plezier hebt.
                                    Mijn voorbeeld en die van Top Gear zijn nu niet de referenties maar lijken mij toch een indicatie te geven dat een SLS zeker speels is.

Wat videomateriaal om een duidelijk voorbeeld te geven:

met de black series nooit gereden, met de gewone SLS nu toch al een paar keer.
                                    de SLS zal veel minder snel met de poep gaan zwaaien dan pakweg de C63 of een 911 en dan nog met het verschil dat de 911 perfect controleerbaar is en bij de C63 je die auto echt 100% onder de knie moet hebben om accidenten te vermijden.
                                    black series staat trouwens voor street legal race car dus je mag wel verwachten dat die anders rijd dan de gewone versie.
                                    lets have some more member berries

Comment

Ik wou tonen dat zelfs een SLS BS mij een inefficiente wagen lijkt voor op het circuit ook al zou deze beter zijn dan een gewone SLS.

Interessant om uw ervaring te lezen.
                                      Een SLS lijkt anders even gemakkelijk dwars te krijgen als een C63, beide zijn rwd met de motor vanvoor en de gewichtsverdeling zullen ook niet zoveel verschillen.
                                      Een 911 moet toch moeilijker controleerbaar zijn door de motor die achterin ligt of is het alleen moeilijk om hem dwars te krijgen?

Sorry voor de off-topic.

Ik heb op gt3 gekozen, ben geen fan van de GT S qua looks.

Comment

Mercedes-AMG GT S of Porsche 911 GT3

Een SLS die niet hard uitbreekt? Dan moet ge volgens mij wat harder rijden want die achterkant is zeeer makkelijk dwars te gaan.
                                        Eigenlijk zelfs ook op lagere snelheden.

De 911 heeft bakken grip op de achterwielen, maar waar ik eens mee rijdt, daar zijn de achterbanden bijna op en dan schuift die wel heel makkelijk weg. Als die eenmaal weg is, is het imo wel een goed doseerbare auto. Heb er nu wel nog niet al te zot mee gedaan.
                                        BMW X5 45e

Comment

Working...
                                        X