Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke break?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke break?

Vandaag een heel deel testritjes afgewerkt met verschillende modellen (Skoda Octavia, Skoda Superb, VW Passat, Peugeot 508 SW, Audi A6 Avant, Volvo XC60). Laten we zeggen het was leuk .

Beste wagen: Audi A6 Avant, no doubt. Prachtige wagen, top-afwerking en comfort, subliem rijgedrag
    Minste: Skoda SuperB. Gigantisch groot, maar zweverig op de snelweg en verouderd qua infotainment

De iets moeilijker keuze gaat tussen de VW Passat en Peugeot 508 SW. De Pug heeft me zeer aangenaam verrast. Vandaar deze poll. Welke zou jij kiezen uit volgende configuraties:

VW Passat Highline
    2.0 TDI DSG-6 150PK - 340 NM - 119 gr CO2. Kostprijs: 38500 euro BTW in na korting
    Extra opties bovenop highline:
    - Panoramische dak
    - Business Pack (mistlichten, parkeersensoren, climatronic, USB, GPS Media + ...
    - GPS Discover Pro
    - Afneembare trekhaak
    - Panoramische dak

Standaard:
    Binnenuitrusting

Elektrische regeling van de rugleuning voor de bestuurderszetel

Twee luchtroosters achteraan

Inlegplaatjes in "geborsteld aluminium", dashboard

Inlegplaatjes in "Piano Black", centrale console

Inlegplaatjes in "Brillant Pine", dashboard met St Tropez stoelbekledingen

Plafondlampje met uitdoofvertraging voor- en achteraan

Opbergvak in dakhemel

Moduleerbare kofferruimte

Oprolbare en wegneembare kofferafdekking

Bekerhouders in de centrale console (2)

Bekerhouder in de centrale armsteun achteraan

Zetelbekleding in "Wave-stof"

Zetels in leder / Alcantara

Verwarmde zetels vooraan

Zetels vooraan manueel regelbaar in de hoogte

"Top-Comfort" zetels vooraan

Lendesteunregeling zetels vooraan (elektrisch voor bestuurder)

Centrale armsteun vooraan met opbergvak

Achterbank met neerklapbare leuning 40-20-40 en centrale armsteun

Centrale armsteun achteraan met bergvak

Multifunktiestuur in leder (met paletten indien DSG versnellingsbak)

Lederen driespakig stuurwiel, regelbaar in de hoogte en in de diepte

Verwarmbaar driespakig stuurwiel, regelbaar in de hoogte en de diepte

Multifunctioneel stuurwiel in leder

Zonnescherm manueel op de ruiten van deuren achteraan

Bijkomende tapijten voor- en achteraan
    Buitenuitrusting

Zwarte radiatorrooster met lamellen in chroom

Verchroomde vensteromlijsting

Bumpers in koetswerkkleur

Verchroomd dakreling

LED knipperlichten geïntegreerd in de buitenspiegelbehuizing

Knipperlichten met 3 cycli comfortfunctie

Achterlichten met LED-technologie

LED verlichting van de nummerplaat achteraan

Banden "Self-sealing"

4 lichtmetalen velgen "London" 7 J x 17

Banden 215/55 R 17

Groen athermaan glas rondom
    Functie-uitrusting

Niet rokerskit

Auto Hold

Stop/Start systeem met energie recuperatie (Blue Motion, BM Technologie)

Stof- en pollenfilter met actieve koolstof

Climatronic 3-zones

12-volt stekker in de koffer

12-volt stekker in de centrale console

Verwarmde ruitensproeiers

Elektromechanische handrem

Verlichting van de kofferruimte

Leeslampen (2 vooraan)

Coming/leaving home met automatisch in- en uitschakelen van koplampen

Elektrische lichtbundelregeling

Mistlichten met statische bochtverlichting

Radio Composition COLOUR

Prestereo-uitrusting met 8 luidsprekers

Gevarendriehoek in de koffer

Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels

Achteruitkijkspiegel met automatische dag/nacht positie

Achteruitkijkspiegel met elektro-chromatische funktie kant bestuurder

Active Info Display

Opening van achterklep vanaf de cockpit

Afstandsbediening met aparte kofferbediening

Adaptieve snelheidsregelaar ACC

Acoustic Parking System voor- en achteraan

Centrale vergrendeling met anti-carjacking

Centrale vergrendeling met afstandsbediening geïntegreerd in de sleutel

Ruitenwisser vooraan met regendetector met snelheidsafhankelijk wistempo

Verwarmbare voorruit

Elektromechanische en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
    Veiligheidsuitrusting

Vermoeiheidsdetectie systeem

Front Assist + Noodremfunctie voor de stad

"Anti-multicrash"-remfunctie

Hoofdairbags voor- en achteraan

Airbags vooraan (uitschakeling mogelijk aan passagierszijde)

Airbags Sideguard vooraan

Schijfremmen voor- (geventileerd) en achteraan

ABS/ESP/ASR/EDS/MSR

Reflectoren op alle deuren

Isofix-bevestingspunten op de buitenste plaatsen van de achterbank

Bandenspanningscontrole

Waarschuwingssignaal bij het niet dragen van de veiligheidsgordels vooraan

Elektronisch antidiefstalsysteem "Transponder"

OF

Peugeot 508 SW GT
    2.0 BlueHDI 180PK - 400NM - 120 gram CO2 - EAT6 - kostprijs 36500 euro na korting.
    Extra's bovenop GT:
    -Upgrade soundsystem (al de rest zit er in )
    Standaard:
    Uitrustingen

Veiligheid en besturing
    Elektrische parkeerrem
    Dagrijlichten vooraan met LED
    Mistlampen vooraan met LED
    Full LED lampen
    Detector voor te lage bandenspanning
    Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
    Comfort
    Handenvrij openen en starten
    Automatische airconditioning met bizone temperatuurregeling
    Hindernissendetector voor- en achteraan + elektrisch inklapbare buitenspiegels + dodehoekverklikker + achteruitrijcamera
    Elektrische ruiten voor- en achteraan
    Elektrische en verwarmde buitenspiegels
    Controlesysteem
    Cruise control + snelheidsbegrenzer
    Navigatie
    Peugeot Connect Nav + Head-up display + Peugeot Connect SOS
    Binnenafwerking
    Lederen schakelpookje
    Buitenafwerking
    Overlangse dakstangen
    Dubbel getinte laterale ruiten en achterruit
    Verchroomde sierrand bovenzijde van de ruiten, verchroomde ruitlijsten
    Packs
    Pack Zichtbaarheid
    Stuur
    In de hoogte en diepte instelbaar volnerflederen stuur
    Multifunctioneel stuur
    Dak
    Glazen panoramisch dak
    Velgen
    Lichtmetalen velgen 18'' Style 10
    33
    VW Passat highline 2.0 TDI DSG 150
    54,55%
    18
    Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDI 180 EAT8
    45,45%
    15
    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Voorbeeld: 2015-peugeot-508-sw-3.jpg , volkswagen-passat-variant-2-0-tdi-150pk-highline-nieuwe-passat-10815530-1.jpg

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

de passat, oersaai en ik ben alles behalve voor VW/VAG maar denk niet dat die wagen je op iets zou kunnen teleurstellen (behalve de looks van het exterieur)
      lets have some more member berries

Comment

De Passat wint elke vergelijkende test die ik lees met ruime voorsprong. Enig kritiekpunt is wel het prijsniveau dat die ondertussen heeft. Maar aan de andere kant vind ik de Peugeot 508 SW prachtig.

Dus de......euh.......euh.......Passat?

Comment

Ik zou gaan voor de Passat!

Waarom staat de A6 niet tussen de uiteindelijke kandidaten eigelijk?
          Mijn Skoda

Comment

De Espace 1.6 d 160pk, beats them all!!

Anders de passat

Comment

De ruime Superb uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                Ik zou gaan voor de Passat!

Ik zou zeggen de A6 op nummer 1, gevolgd door de Passat.
                De Skoda Superb is alleen goed als je de extra ruimte echt nodig hebt en niet vaak serieuze afstanden op de snelweg moet doen.
                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

De Passat zonder twijfel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                    Ook al vind de persoon hem duidelijk niets, en slecht rijden? Sterk advies.

Mijn advies zou zijn : de auto die jouw voorkeur heeft, wij kunnen die keuze niet maken voor jou.
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      de passat, oersaai en ik ben alles behalve voor VW/VAG maar denk niet dat die wagen je op iets zou kunnen teleurstellen (behalve de looks van het exterieur)
                      Oersaai, bwa dat laat ik in het midden. Is het eerder nogal sec... akkoord. Na 2 passats (inclusief de huidige) heeft hij mij nog niet teleurgesteld dus degelijkheid troef. Maar mss tijd voor eens iets niet VAG?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        De Passat wint elke vergelijkende test die ik lees met ruime voorsprong. Enig kritiekpunt is wel het prijsniveau dat die ondertussen heeft. Maar aan de andere kant vind ik de Peugeot 508 SW prachtig.

Dus de......euh.......euh.......Passat?
                        Prijsverschil is er nog idd. Want eigenlijk moet je de highline van VW vergelijken met de allure van Peugeot. Waardat de GT versie eerder vergeleken met worden met een highline en R-line pakket. Dus strikt gezien zijn de Pug in gelijkaardig config ongeveer 4-5000 euro goedkoper zijn.

Heb je ergens links naar een directe test van de nieuwe modellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                          Dit is duidelijk een categorie hoger op alle gebied: rijcomfort, afwerking en vooral prijs. Zou een oneerlijke vergelijking zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                            De Espace 1.6 d 160pk, beats them all!!

Anders de passat
                            Dus de espace boven de pug.... ik kan me niet voorstellen dan de 1.6 dci met automaat vlotter zal rijden dan een 2.0 blueHDI 180 pk... en dan vooral in combinatie met de zwaardere, grotere carroserie... ook naar afwerking is mijn ervaring met Renault niet echt positief (terwijl de pug me verraste op dat vlak).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                              u leest niet goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                Ik zou zeggen de A6 op nummer 1, gevolgd door de Passat.
                                De Skoda Superb is alleen goed als je de extra ruimte echt nodig hebt en niet vaak serieuze afstanden op de snelweg moet doen.
                                A6 tegen de Passat gaat niet op hé. Uiteraard geniet ook de A6 mijn voorkeur maar zelfs in de basisversie + Prestige pack (150pk S-tronic) is hij nog altijd dik 7-8000 euro duurder dan de highline passat.
                                De superb is idd gigantisch, maar het rijcomfort staat niet op de hoogte van de passat imo. Ook is de huidige versie echt verouderd (itt de Octavia bijvoorbeeld).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

Mijn advies zou zijn : de auto die jouw voorkeur heeft, wij kunnen die keuze niet maken voor jou.
                                  mja klopt . Ergens geeft de huidige ervaring met de passat wat meer vertrouwen, dan de onbekende peugeot.... ook naar de toekomst toe. Een passat na 4 jaar is nog altijd een oerdegelijke wagen. Maar ik heb nu een passat (waar ik tevreden van ben, op de kleine motor na) en die gaat nog minstens 2 jaar in mijn bezit zijn (bedrijfswagen). En ik had er hiervoor ook al eentje... dus mss zoek ik eens wat anders. De pug sprak me wel aan gisteren na de testrit: zowel naar motorisatie, afwerking, en styling (GT versie toch). Maar ik heb geen idee hoe deze binnen 4 jaar zal zijn, ook naar restwaarde toe.
                                  Last edited by Octa+; 23/01/2015, 12:42.

Comment

Ik deed de oefening enkele maanden terug ook. En vond de A6 overall toch ook een groot verschil tegenover de rest. Alleen kwam de BMW 518/20 daar toch nog iets beter uit qua rijgedrag - die heb je dan niet opgenomen in jouw vergelijk? How come?

Comment

Ik vind persoonlijk de Superb beter rijden en beter afgewerkt dan de Peugeot. Vanaf 160 plakt hij wat minder goed aan de baan dan bv een A6 of 5 serie, maar dat zijn ook andere prijzen. Of misschien waren dat andere prijzen want ik zag onlangs een gloednieuwe 5 te koop voor net geen 35k. Bovendien zal de restwaarde van een Peugeot pijnlijk laag zitten en krijg je voor een BMW nog tamelijk wat geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                                        Prijsverschil is er nog idd. Want eigenlijk moet je de highline van VW vergelijken met de allure van Peugeot. Waardat de GT versie eerder vergeleken met worden met een highline en R-line pakket. Dus strikt gezien zijn de Pug in gelijkaardig config ongeveer 4-5000 euro goedkoper zijn.

Heb je ergens links naar een directe test van de nieuwe modellen?
                                        Waren verschillende vergelijkingstesten in Auto motor uni sport.

"Alltag? Ja. Urlaub? Jepp. Fahrspaß? Aber sicher, können wir auch." So tönen Hyundai i40 Kombi, Opel Insignia Sports Tourer und Peugeot 508 SW im Chor. Besonders laut "Ja" ruft der neue VW Passat Variant. Zu Recht?

Comment

Working...
                                        X