Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke break?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Geen idee. Het verschil tussen de A4 en de BMW5 was wel nog veel groter.
    BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Geen idee. Het verschil tussen de A4 en de BMW5 was wel nog veel groter.
      Zal dan toch de zware neus zijn tov de bmw... Klopt ook wel.

Sent from my iPhone using Tapatalk
      Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
      VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PP32 Bekijk Berichten
        de Passat lijkt me een no-brainer , maar vind hem qua uiterlijk helaas wat gewoontjes, had er meer van verwacht op het salon.

Met een Peugeot 508 break ben ik een aantal weken mee gereden met 4 personen, 2*100 kms heen en terug. Was een 1.6hdi van 3j oud, 180 000 kms en die zag er nog picobello uit. Heel comfortabel, mooi afgewerkt en geen kraakjes of piepjes. Had ik niet verwacht. Panodak ook de max. Dat icm een moderne diesel is echt wel goed.

en die Mazda 6 ... die zijn echt goed bezig, supermotor. Testrit mee gedaan , toen afgeknapt op navigatie (die nu wel up-to-date is met de facelift) en onzekerheid restwaarde. Ik wissel graag om de 4j

Ik ben uiteindelijk bij de Volvo V60 D4 beland (als echte BMW fan nota bene) en vind hem fantastisch na ondertussen 7000kms... enkel een minikoffer in vgl met een Passat. Maar voor vakantie met dakbox en dan is dat ook opgelost.
        dan neem je de VW volgens mij

Comment

ik neig op dit moment toch iets meer naar de Peugeot... raar als vw/audi-rijder mss, maar het heeft vooral met de prijs te maken... De GT met de nodige toeters en bellen heb je voor pakweg 36-37000 euro... Voor de passat in gelijkaardige trim (full led, 18 duim, soundsystem, ed...) kom ik toch rond 40000 euro (na korting in beide gevallen). Als je dan weet, dat je voor 44000 een Audi A6 Avant met ok een minder uitrusting (als het prestige pack + sportstuur + 17" met lage rolweerstand geen straf) hebt, heb ik vooral moeite met de prijs van de passat. Het is dan maar een 'passat'. Terwijl de GT dan imo iets exclusiever is toch nog een pak goedkoper. De passat is duidelijk wat hoger op de ladder geklommen, maar komt gevaarlijk dicht bij de A6 qua prijs en dat is voor een reden om of de stap te maken naar een A6 of iets anders te kiezen voor +/- 10000 euro minder. Do I make sense?

Donderdag nog eens testrit gepland met de passat highline 2.0 TDI DSG 150 en dat zal bepalend worden. En mocht de passat worden, blijven de opties beperkt tot highline / business pack / GPS PRO / nappa leder + trekhaak. De 18 duim & panoramische dak laten we dan voor wat het is...

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten

Donderdag nog eens testrit gepland met de passat highline 2.0 TDI DSG 150 en dat zal bepalend worden. En mocht de passat worden, blijven de opties beperkt tot highline / business pack / GPS PRO / nappa leder + trekhaak. De 18 duim & panoramische dak laten we dan voor wat het is...
            ben echt benieuwd

Comment

Heb toch nog de peugeot ook nog eens gepland vlak na de passat... Kwestie van zeker te zijn 😃

Comment

Wij zijn net bezig met de zelfde keuze.
                Mijn broer en ik hebben samen een bedrijf en zijn ook aan een nieuwe auto toe. Mijn voorkeur gaat uit naar een Peugeot 508, mijn broer heeft het meer voor een Passat.
                Nu hebben we een Peugeot 406 SW BJ 2001 met 230.000 km, een Passat BJ 2005 met 100.000 km en een Passat BJ 2009 met 130.000 km.
                De oudste Passat wordt vervangen, gaat naar mijn vader waar hij een Passat BJ 2003 met 300.000 km vervangt.
                Heb prijs gekregen voor een 508 SW allure 180 pk - automaat voor ong. 33.000 BTW in en voor de Passat Highline 150 pk automaat voor ong. 38.000 BTW in.
                Heb met beide testrit gedaan. De Passat hebben we een ganse dag gekregen, de Peugeot gewoon een korte rit bij de garage.
                De Passat viel tegen op hardheid vering of banden en geluid in hoge toeren, duidelijk meer geluid dan de jongste Passat die we nu hebben.
                De Peugeot was ook vrij hard, maar was een RXH uitvoering, geluid was duidelijk beter.
                Qua automaat kon ik er weinig verschil in opmerken.
                Wij rijden normaal meer dan 10 jaar met onze auto's, de vraag is dan, is de Passat kwalitatiever dan de Peugeot. Is hij de 5.000 euro meer waard?
                Als de 508 even goed is als onze 406 is de Passat zijn extra geld niet waard, want tot nu toe is de 406 de auto met minst kosten op deze leeftijd, maar we hebben hem gekocht met 125.000 km op dus weet niet wat ervoor aan vervangen is.
                De beide Passat's waren nieuwe en hebben ook geen grote kosten gekend maar toch enkele kleine, zoals ophangingsrubber, membraan turbo, lekt nu olie aan de transmissie.
                Als het van mij afhangt de Peugeot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartVD Bekijk Berichten
                  Wij zijn net bezig met de zelfde keuze.
                  Mijn broer en ik hebben samen een bedrijf en zijn ook aan een nieuwe auto toe. Mijn voorkeur gaat uit naar een Peugeot 508, mijn broer heeft het meer voor een Passat.
                  Nu hebben we een Peugeot 406 SW BJ 2001 met 230.000 km, een Passat BJ 2005 met 100.000 km en een Passat BJ 2009 met 130.000 km.
                  De oudste Passat wordt vervangen, gaat naar mijn vader waar hij een Passat BJ 2003 met 300.000 km vervangt.
                  Heb prijs gekregen voor een 508 SW allure 180 pk - automaat voor ong. 33.000 BTW in en voor de Passat Highline 150 pk automaat voor ong. 38.000 BTW in.
                  Heb met beide testrit gedaan. De Passat hebben we een ganse dag gekregen, de Peugeot gewoon een korte rit bij de garage.
                  De Passat viel tegen op hardheid vering of banden en geluid in hoge toeren, duidelijk meer geluid dan de jongste Passat die we nu hebben.
                  De Peugeot was ook vrij hard, maar was een RXH uitvoering, geluid was duidelijk beter.
                  Qua automaat kon ik er weinig verschil in opmerken.
                  Wij rijden normaal meer dan 10 jaar met onze auto's, de vraag is dan, is de Passat kwalitatiever dan de Peugeot. Is hij de 5.000 euro meer waard?
                  Als de 508 even goed is als onze 406 is de Passat zijn extra geld niet waard, want tot nu toe is de 406 de auto met minst kosten op deze leeftijd, maar we hebben hem gekocht met 125.000 km op dus weet niet wat ervoor aan vervangen is.
                  De beide Passat's waren nieuwe en hebben ook geen grote kosten gekend maar toch enkele kleine, zoals ophangingsrubber, membraan turbo, lekt nu olie aan de transmissie.
                  Als het van mij afhangt de Peugeot.
                  Dag Bart, heb exact hetzelfde gevoel! Nu als je er 10 jaar mee rijdt, speelt de restwaarde imo minder rol dus zou ik durven gaan voor de Peugeot. Ik rij vanmiddag met de passat, maar je bevestigt mijn vermoeden van het hogere motor geluid. We reden namelijk al met de octavia 2.0 TDI met de DSG-6 en het viel me op dat deze motor redelijk snel toeren maakt op de snelweg. Beduidend meer dan mijn huidige passat. Ben dus benieuwd. Ik vind persoonlijk de DSG net nog iets verfijnder dan de EAT, maar wij zijn op dit moment geen automaat rijders en ik vond dat die EAT verbazend efficient was en het toerental (en dus geluid) was idd een pak beter. Dankzij het 400 NM koppel heeft deze motor souplesse genoeg en kan hij steeds vlot vooruit. De S-stand was trouwens WOW Ik laat je weten wat het wordt bij ons.

Bij de Peugeot zou ik voor de GT gaan, maar met de 50/50 condities is het eigenlijk interessanter om voor de allure te gaan en daar alle GT-opties aan toe te voegen (op de achterbumper en de logo's na dan). Dit scheelt toch vlug +2000 euro in het voordeel van allure op dit moment. De RXH is ook nog een optie maar leunt dichter aan bij de GT qua prijs. Mss is de restwaarde van de GT/RXH iets hoger wegens exclusiever? Geen idee...

Comment

Heb toch nog de peugeot ook nog eens gepland vlak na de passat... Kwestie van zeker te zijn 

deze testrit werd afgezegd, doeme... maar ok we hebben er al meegereden en was goed. ik wou gewoon nog eens en dan vooral vlak na de passat.

Comment

Net gereden met een VW Passat Berline Highline 2.0 TDI DSG6 150pk met extra's als leder, verwarmde voorruit, carnet, ...

Eerste indruk: wagen staat wat strakker, wielbasis is groter, kleine overhang... mooie vooruitgang. Ook het interieur is upgedate, maar persoonlijk vind ik toch wel heel vertrouwd aanvoelen. Mss wel te vertrouwd.

Motor: duidelijk andere motor-DSG combinatie dan in de octavia (EU6 vs EU5 blijkbaar). Verhoudingen liggen iets anders, gelukkig. 120km/h aan 2000 rpm is mooi en bij vol accelereren heeft de 2.0 TDI geen moeite om vooruit te gaan in combinatie met DSG. Wat wel opviel, is dat hij zelfs in D terug gaat naar 4de met het jammerlijke gevolg dat de motor de anders stille binnenruimte plot hard binnenkomt. Hier scoort de pug toch beduidend beter. Verder prima versnellingsbak, zeer soepel en easy to drive. Gemiddeld testverbruik lag op 6.5 (wagen had nog maar 1500km).

Interieur: iets ruimer dan vorig model, langere wielbasis ligt hier aan de basis allicht. Vooral te merken op de achterbank. Mss nog iets ruimer dan de pug. Kofferruimte moeilijk te vergelijken aangezien het om een berline ging, maar op papier scoort de passat hier beter. Afwerking is prima, maar geen vooruitgang ivm mijn huidige passat. GPS Pro is wel top en ook het active info display is erg knap. is dit laatste een echte meerwaarde? Goh, lijkt me niet. De GPS kaart tussen de tellers is nice, maar met het 8 (denk ik) inch scherm naast u, is alles al heel duidelijk. Standaard luidsprekers werken wel prima. Ik had over het algemeen wel de indruk dat geluidsisolatie iets beter was in de Peugeot, dit kan wel komen door de akoestische ruiten in combinatie met het JBL-audio systeem van de Pug (een optie uiteraard).

Onderstel: iets sportiever dan het vorige model en hij stuurt ook iets strakker. Communicatie van het stuur is prima, iets directer dan de pug. Hij voelde wel iets harder aan en oneffenheden kwamen toch wel door. Auto is wel heel stabiel en voelt solide aan. Hier kiest passat de iets sportievere kant ivm met de pug, die voor comfort gaat. Geen verrassing natuurlijk.

Verdict voor mij: prima wagen en dito aandrijving, maar interieur te weinig verschil met vorig model wat ik jammer vind. Ik had gehoopt dat het active info display in combinatie met GPS PRO een verschil ging maken, maar bleef wat op mijn honger zitten. Ik zou toch durven kiezen voor de pug die op gelijk uitrustingsniveau toch makkelijk 5000 euro goedkoper is (Allure vs highline). Bij de GT wordt het verschil kleiner, maar heb je eerder een R-line variant.

Comment

jammer dat je de pug niet hebt getest op slecht en bochtig wegdek want dat is waar die een echt verschil maakt met de rest, zeker als je er stevig tegenaan gaat
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          jammer dat je de pug niet hebt getest op slecht en bochtig wegdek want dat is waar die een echt verschil maakt met de rest, zeker als je er stevig tegenaan gaat
                          wie zegt dat ik de pug niet getest heb op slecht en bochtig parcours? Verslag hierboven was van de passat

Zelfde traject met beide auto's gereden (in en rond Mechelen). Wegligging zeer gelijkaardig en voldoende sportief voor een dergelijke auto. De passat voelt iets harder, maar zeker niet storend. Nochtans stond de passat op 17" en pug op 18". Peugeot iets stiller en comfortabeler op slechte ondergrond (zo'n oude betonbaan met putten ). Passat scoort hier zeker ook niet slecht.

Comment

wie zegt dat ik de pug niet getest heb op slecht en bochtig parcours? Verslag hierboven was van de passat

Zelfde traject met beide auto's gereden (in en rond Mechelen). Wegligging zeer gelijkaardig en voldoende sportief voor een dergelijke auto. De passat voelt iets harder, maar zeker niet storend. Nochtans stond de passat op 17" en pug op 18". Peugeot iets stiller en comfortabeler op slechte ondergrond (zo'n oude betonbaan met putten ). Passat scoort hier zeker ook niet slecht.
                            Ow ja, vond de stoelen van pug beter. Die van de passat waren 1 te kort van zitting en 2 redelijk smal.

Comment

Ow ja, vond de stoelen van pug beter. Die van de passat waren 1 te kort van zitting en 2 redelijk smal.
                              Blijven excuses verzinnen om de Peugeot te kiezen 😄. Koop hem nu gewoon, heb je eens iets anders!
                              2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                              2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Lijkt me duidelijk: )

Comment

Er is nog een cruciale factor: de vrouw het wordt haar auto

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Bestelbon getekend Het werd de Peugeot. Verandering van spijs doet eten. Levering rond pasen! Ik zal config nog wel posten!

Comment

Proficiat Octa+, als ik de specs zie, knappe wagen. Ga je er een caravan mee trekken?

Comment

Ook hier is de bestelbon getekend.
                                        Peugeot 508SW allure 2.0 Blue HDI 180 pk FAP EAT.6
                                        Kleur : Perla Nera Zwart
                                        Bekleding : Leder Nappa Cohiba bruin
                                        Als opties :
                                        volledig elec. stoelen + geheugen
                                        trekhaak
                                        Hindernissendetectoren + camera + inklapbare spiegels.
                                        Overige zaken zaten er redelijk standaard op.
                                        Levering 1ste helft April.

Comment

Het forum had wel beslist dat je een VW passat moest kopen !

;-)
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X