Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche 991 Carrera 4S PDK vs. BMW i8
Collapse
X
-
Last edited by CaliforniaDream; 26/01/2015, 00:35.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
-
Ik heb ze vorige week allebei gereden, de 991 was zelfs de GTS, en was zwaar onder de indruk van de i8. De i8 is de sportwagen van de toekomst! Maar... het is geen 911.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenWat zijn je eigen criteria BMWMB, waar twijfel je zelf aan tussen beide?
Wat weerhoudt me nog om een i8 of 991 te kopen? Toch wel het feit dat het beide opvallende wagens zien, waarmee je niet naar elke klant kan rijden. Daarom dat ik soms toch nog twijfel om vooralsnog een 991 te kopen, maar dan wel privé. Ik zou dan zelfs een cabrio willen kopen, omdat de 135i cabrio verkocht wordt.
Ook heeft de i8 een aantal praktische nadelen. De vleugeldeuren kunnen een probleem zijn bij smalle parkeerplaatsen. Ook is de i8 niet verkrijgbaar met een open dak, wat ik nu toch wel mis op de 997. Nog een twijfelpunt is de toch wel onzekere restwaarde.
Langs de andere kant denk ik dat CO2-uitstoot nog meer zal bekeken worden, en dat de rijtax hierop zal afgestemd worden. Wie wil over 3 à 5 jaar nog een auto kopen met een CO2-uitstoot van +200gr?OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenMisschien komt er een hybride 911 met de faceliftOO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenToch de Porsche hoor, knap wat BMW uitgebracht heeft met de i8, maar persoonlijk doet hij mij niks.Last edited by psycho dad; 26/01/2015, 05:25.
Comment
-
goh moeilijk... eerste gedacht zou zijn: Porsche! Altijd een droomauto geweest en gebleven. Super-efficient, super PDK systeem, wegligging top, etc...
De i8 is een nobele onbekende voor me, maar als je iets exclusief zoekt, zou ik niet twijfelen... en als ik je review las van enkele dagen terug, kwam er spontaan een smile op je gezicht (of toch althans na het instapritueel ). Qua afshrijving ed duidelijk in het voordeel... naar duurzaamheid is het wat de kat uit de boom kijken en wat naar herverkoopwaarde? Deze techniek staat niet stil en evolueert zeer snel, zal hij achterhaald zijn binnen 4 jaar? Bij Porsche heb je dit probleem minder.
Moeilijke keuze...Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Opvallend ja, maar zou die i8 niet positief werken? Een elektrische wagen, als de klanten dat zien... of werkt dat eerder negatief?
Ik zou voor de beemer durven gaan, als die indrukken zo goed waren. Want je hebt al ervaring met de twee...
Comment
-
Als ik u hoor klinkt het alsof je redenen zoekt om de i8 niet te kopen en redenen zoekt om de 991 wel te kopen.
En dat zegt voor mij genoeg nl u hart heeft al lang beslist om voor de i8 te gaan dus doe dat gewoon.
Verandering van spijs doet etenClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senninho Bekijk Berichtenthe secret 3rd solution?
Honda NSX...Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenOpvallend ja, maar zou die i8 niet positief werken? Een elektrische wagen, als de klanten dat zien... of werkt dat eerder negatief?
Ik zou voor de beemer durven gaan, als die indrukken zo goed waren. Want je hebt al ervaring met de twee...
Let op, wij hebben enkel ervaring in B2C en de keuze van ons voertuig bepaald deels de omzet die wij draaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMijn 530d heeft nu 150k km, en ik kan dus een andere wagen kopen. Aangezien mijn vrouw nu een Range heeft besteld, hoeft mijn wagen niet meer te dienen als gezinswagen, en kan ik dus met een sportievere wagen rijden voor de firma. Mijn eerste logische keuze was een 991 GTS, waarmee ik vorig weekend een testrit heb gemaakt. Aangezien in Maastricht ook een grote BMW-verdeler ligt, ben ik daar eens gaan kijken naar de i8, en mochten we ook onmiddellijk een testrit maken. Ik moet eerlijk zeggen dat deze i8 mij van m'n sokken heeft geblazen. Toen ze me ook nog eens vertelden dat de leveringstermijn niet meer +1 jaar is, maar slechts enkele maanden, ben ik beginnen te tellen. Heel snel kwam ik tot de vaststelling dat deze i8 als firmawagen fiscaal veel interessanter is dan een 991, dus goedkoper.
Wat weerhoudt me nog om een i8 of 991 te kopen? Toch wel het feit dat het beide opvallende wagens zien, waarmee je niet naar elke klant kan rijden. Daarom dat ik soms toch nog twijfel om vooralsnog een 991 te kopen, maar dan wel privé. Ik zou dan zelfs een cabrio willen kopen, omdat de 135i cabrio verkocht wordt.
Ook heeft de i8 een aantal praktische nadelen. De vleugeldeuren kunnen een probleem zijn bij smalle parkeerplaatsen. Ook is de i8 niet verkrijgbaar met een open dak, wat ik nu toch wel mis op de 997. Nog een twijfelpunt is de toch wel onzekere restwaarde.
Langs de andere kant denk ik dat CO2-uitstoot nog meer zal bekeken worden, en dat de rijtax hierop zal afgestemd worden. Wie wil over 3 à 5 jaar nog een auto kopen met een CO2-uitstoot van +200gr?
Ik heb geen idee of je ook klanten vervoert of enkel naar klanten rijdt. De i8 is nog maar pas op de markt en heeft nog niks bewezen qua betrouwbaarheid. Kan zijn dat er kinderziektes naar boven komen eens dat de i8 een tijdje op de markt is?
De Porsche is een prachtig model, de i8 vind ik persoonlijk ..... geen prachtig model. Ik zou nooit een wagen kopen omdat het exclusief is, omdat het opvalt, enz... . Ik zou zelfs een Lada kopen zou Lada een perfecte kopie van de 991 GTS op markt zouden brengen maar waar dan Lada opstaat.
Het is zo dat de toekomstig jaarlijkse verkeersbelasting zal vergroenen, waardoor je met de i8 zeer zeker financieel beter af bent dan de 991. Maar hoe lang gaat dit nog duren een de verkeersbelasting aangepast is.
Als ik tussen de regels lees is de 991 voor jou nog altijd de auto maar je twijfelt omdat de i8, waar je mee gereden hebt en blijkbaar wreed goed is meegevallen, fiscaal veel voordeliger is. Uiteindelijk zul je toch moeten kiezen of je het hart of het verstand laat spreken.
Op dit moment kies ik nog altijd voor de 991. Kan zijn dat wanneer ik een proefrit zou maken met de i8 dat deze zo goed rijdt dat ik toch van gedachte verander en voor de i8 zou gaan, ook al vind ik het een lelijk gedrocht.
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenMisschien komt er een hybride 911 met de facelift
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten... en als ik je review las van enkele dagen terug, kwam er spontaan een smile op je gezicht.
Ik zou wel de extra mile doen om die 911 te kunnen hebben, maar rationeel bekeken grenst dat al aan het absurde idd...
Comment
Comment