Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 991 Carrera 4S PDK vs. BMW i8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    'ik denk dat', echt wel een dooddoener van jewelste.

    BMW geeft een garantie van 8 jaar of 150 000 km op de batterij. Dus gewoon mee verder rijden, na 4 jaar of 100k km. Indien de capaciteit van de batterij onder de 75% van de initiële waarde zakt, worden de defecte cellen vervangen.

    De batterijen van elektrische wagens zijn batterijen, specifiek ontwikkeld voor de autosector (de grootste speler op de markt is Panasonic), die ook op temperatuur gehouden worden tijdens het gebruik, het laden is beter gecontroleerd (de laatste 20% van de capaciteit wordt trager opgeladen), alsook het ontladen (het systeem laat niet toe dat je die écht helemaal leeg rijdt), zodat die batterijen langer meegaan.

    BMW heeft sinds 2008 extensieve testprogramma's met de mini E en de Active E lopen, ze weten ondertussen wel wat ze kunnen garanderen en wat niet.
    Ook de Chevrolet Volt rijdt ondertussen al enkele jaren rond (sinds 2011), er zijn mensen die al meer dan 300 000 km met een Volt hebben gereden en nog geen significant verlies in batterijcapaciteit vaststellen. De batterijen van de eerste reeks Toyota Prius doen het ook nog altijd goed.

    Van Tesla vind ik niet veel verslagen terug, maar Tesla geeft nu 8 jaar ongelimiteerde garantie op de batterijen (wat wil zeggen > 70 % van initiële capaciteit). Ook Tesla werkt samen met Panasonic.

    De batterijen vormen dus geen punt, me dunkt
    Panasonic zit bij tesla (zie hun giga factory), BMW werkt met samsung als ik het juist heb.
    Last edited by CaliforniaDream; 26/01/2015, 00:35.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #22
      Wat zijn je eigen criteria BMWMB, waar twijfel je zelf aan tussen beide?
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #23
        zou BMW het kleurenaanbod op de i8 nog gaan uitbreiden?

        Comment


        • #24
          Toch de Porsche hoor, knap wat BMW uitgebracht heeft met de i8, maar persoonlijk doet hij mij niks.

          Comment


          • #25
            Hier ook de Porsche. De i8 is magnifiek qua design etc... maar te lomp, de Porsche heeft meer doeleinden.

            En zo als eerder vermeld niet in het zwart.

            Comment


            • #26
              Ik heb ze vorige week allebei gereden, de 991 was zelfs de GTS, en was zwaar onder de indruk van de i8. De i8 is de sportwagen van de toekomst! Maar... het is geen 911.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • #27
                Misschien komt er een hybride 911 met de facelift

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  Wat zijn je eigen criteria BMWMB, waar twijfel je zelf aan tussen beide?
                  Mijn 530d heeft nu 150k km, en ik kan dus een andere wagen kopen. Aangezien mijn vrouw nu een Range heeft besteld, hoeft mijn wagen niet meer te dienen als gezinswagen, en kan ik dus met een sportievere wagen rijden voor de firma. Mijn eerste logische keuze was een 991 GTS, waarmee ik vorig weekend een testrit heb gemaakt. Aangezien in Maastricht ook een grote BMW-verdeler ligt, ben ik daar eens gaan kijken naar de i8, en mochten we ook onmiddellijk een testrit maken. Ik moet eerlijk zeggen dat deze i8 mij van m'n sokken heeft geblazen. Toen ze me ook nog eens vertelden dat de leveringstermijn niet meer +1 jaar is, maar slechts enkele maanden, ben ik beginnen te tellen. Heel snel kwam ik tot de vaststelling dat deze i8 als firmawagen fiscaal veel interessanter is dan een 991, dus goedkoper.

                  Wat weerhoudt me nog om een i8 of 991 te kopen? Toch wel het feit dat het beide opvallende wagens zien, waarmee je niet naar elke klant kan rijden. Daarom dat ik soms toch nog twijfel om vooralsnog een 991 te kopen, maar dan wel privé. Ik zou dan zelfs een cabrio willen kopen, omdat de 135i cabrio verkocht wordt.
                  Ook heeft de i8 een aantal praktische nadelen. De vleugeldeuren kunnen een probleem zijn bij smalle parkeerplaatsen. Ook is de i8 niet verkrijgbaar met een open dak, wat ik nu toch wel mis op de 997. Nog een twijfelpunt is de toch wel onzekere restwaarde.

                  Langs de andere kant denk ik dat CO2-uitstoot nog meer zal bekeken worden, en dat de rijtax hierop zal afgestemd worden. Wie wil over 3 à 5 jaar nog een auto kopen met een CO2-uitstoot van +200gr?
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                    Misschien komt er een hybride 911 met de facelift
                    Bij de facelift komen er kleinere motoren met turbo('s), maar geen hybride. Wel ben ik er zeker van dat een 911 hybride er zal komen binnen dit en 5 jaar.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • #30
                      Ideale wagenpark voor BMWMB :

                      Range voor het vrouwke
                      991 GTS voor u
                      Mazda MX-5 voor de klanten


                      Graag gedaan.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Toch de Porsche hoor, knap wat BMW uitgebracht heeft met de i8, maar persoonlijk doet hij mij niks.
                        idem
                        Last edited by psycho dad; 26/01/2015, 05:25.
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

                        Comment


                        • #32
                          goh moeilijk... eerste gedacht zou zijn: Porsche! Altijd een droomauto geweest en gebleven. Super-efficient, super PDK systeem, wegligging top, etc...

                          De i8 is een nobele onbekende voor me, maar als je iets exclusief zoekt, zou ik niet twijfelen... en als ik je review las van enkele dagen terug, kwam er spontaan een smile op je gezicht (of toch althans na het instapritueel ). Qua afshrijving ed duidelijk in het voordeel... naar duurzaamheid is het wat de kat uit de boom kijken en wat naar herverkoopwaarde? Deze techniek staat niet stil en evolueert zeer snel, zal hij achterhaald zijn binnen 4 jaar? Bij Porsche heb je dit probleem minder.

                          Moeilijke keuze...
                          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                          Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                          Comment


                          • #33
                            Opvallend ja, maar zou die i8 niet positief werken? Een elektrische wagen, als de klanten dat zien... of werkt dat eerder negatief?

                            Ik zou voor de beemer durven gaan, als die indrukken zo goed waren. Want je hebt al ervaring met de twee...
                            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                            Comment


                            • #34
                              Als ik u hoor klinkt het alsof je redenen zoekt om de i8 niet te kopen en redenen zoekt om de 991 wel te kopen.
                              En dat zegt voor mij genoeg nl u hart heeft al lang beslist om voor de i8 te gaan dus doe dat gewoon.
                              Verandering van spijs doet eten
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • #35
                                the secret 3rd solution?
                                Honda NSX...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Senninho Bekijk Berichten
                                  the secret 3rd solution?
                                  Honda NSX...
                                  lijkt me een nuttige bijdrage
                                  Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                  VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                  Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                    Opvallend ja, maar zou die i8 niet positief werken? Een elektrische wagen, als de klanten dat zien... of werkt dat eerder negatief?

                                    Ik zou voor de beemer durven gaan, als die indrukken zo goed waren. Want je hebt al ervaring met de twee...
                                    Geen van beide wagens gaan een goede indruk nalaten bij klanten... aan zowel de Porsche als de I8 hangt een stevig prijskaartje en mensen weten/herkennen dit.
                                    Let op, wij hebben enkel ervaring in B2C en de keuze van ons voertuig bepaald deels de omzet die wij draaien.
                                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                    Comment


                                    • #38
                                      zo een i8 komt toch sympathieker over imo
                                      mede omdat de mensen vinden dat deze er "cooler" uitziet en omdat hij natuurlijk als een "groene wagen" gepositioneerd wordt

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Mijn 530d heeft nu 150k km, en ik kan dus een andere wagen kopen. Aangezien mijn vrouw nu een Range heeft besteld, hoeft mijn wagen niet meer te dienen als gezinswagen, en kan ik dus met een sportievere wagen rijden voor de firma. Mijn eerste logische keuze was een 991 GTS, waarmee ik vorig weekend een testrit heb gemaakt. Aangezien in Maastricht ook een grote BMW-verdeler ligt, ben ik daar eens gaan kijken naar de i8, en mochten we ook onmiddellijk een testrit maken. Ik moet eerlijk zeggen dat deze i8 mij van m'n sokken heeft geblazen. Toen ze me ook nog eens vertelden dat de leveringstermijn niet meer +1 jaar is, maar slechts enkele maanden, ben ik beginnen te tellen. Heel snel kwam ik tot de vaststelling dat deze i8 als firmawagen fiscaal veel interessanter is dan een 991, dus goedkoper.

                                        Wat weerhoudt me nog om een i8 of 991 te kopen? Toch wel het feit dat het beide opvallende wagens zien, waarmee je niet naar elke klant kan rijden. Daarom dat ik soms toch nog twijfel om vooralsnog een 991 te kopen, maar dan wel privé. Ik zou dan zelfs een cabrio willen kopen, omdat de 135i cabrio verkocht wordt.
                                        Ook heeft de i8 een aantal praktische nadelen. De vleugeldeuren kunnen een probleem zijn bij smalle parkeerplaatsen. Ook is de i8 niet verkrijgbaar met een open dak, wat ik nu toch wel mis op de 997. Nog een twijfelpunt is de toch wel onzekere restwaarde.

                                        Langs de andere kant denk ik dat CO2-uitstoot nog meer zal bekeken worden, en dat de rijtax hierop zal afgestemd worden. Wie wil over 3 à 5 jaar nog een auto kopen met een CO2-uitstoot van +200gr?
                                        Het is niet gemakkelijk. De i8 als firmawagen is enkel ideaal omdat deze fiscaal de moeite is. Zoals je al zei, de i8 vereist acrobatische toeren om in en uit te stappen. En de vleugeldeuren kunnen een probleem zijn. Geen idee wat de klanten gaan denken als je met een i8 of een 991 afkomt.
                                        Ik heb geen idee of je ook klanten vervoert of enkel naar klanten rijdt. De i8 is nog maar pas op de markt en heeft nog niks bewezen qua betrouwbaarheid. Kan zijn dat er kinderziektes naar boven komen eens dat de i8 een tijdje op de markt is?

                                        De Porsche is een prachtig model, de i8 vind ik persoonlijk ..... geen prachtig model. Ik zou nooit een wagen kopen omdat het exclusief is, omdat het opvalt, enz... . Ik zou zelfs een Lada kopen zou Lada een perfecte kopie van de 991 GTS op markt zouden brengen maar waar dan Lada opstaat.

                                        Het is zo dat de toekomstig jaarlijkse verkeersbelasting zal vergroenen, waardoor je met de i8 zeer zeker financieel beter af bent dan de 991. Maar hoe lang gaat dit nog duren een de verkeersbelasting aangepast is.
                                        Als ik tussen de regels lees is de 991 voor jou nog altijd de auto maar je twijfelt omdat de i8, waar je mee gereden hebt en blijkbaar wreed goed is meegevallen, fiscaal veel voordeliger is. Uiteindelijk zul je toch moeten kiezen of je het hart of het verstand laat spreken.

                                        Op dit moment kies ik nog altijd voor de 991. Kan zijn dat wanneer ik een proefrit zou maken met de i8 dat deze zo goed rijdt dat ik toch van gedachte verander en voor de i8 zou gaan, ook al vind ik het een lelijk gedrocht.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        Misschien komt er een hybride 911 met de facelift
                                        Neen, Porsche heeft al laten weten dat er geen hybride 911 ala 918 gaat komen. Ze gaan in de plaats van een hybride, uitkomen met een 4 cilinder turbomotor.
                                        Last edited by ; 26/01/2015, 11:30.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                                          ... en als ik je review las van enkele dagen terug, kwam er spontaan een smile op je gezicht.
                                          Voila, je moet kopen waar je goesting in hebt, de review leek mij duidelijk.
                                          Ik zou wel de extra mile doen om die 911 te kunnen hebben, maar rationeel bekeken grenst dat al aan het absurde idd...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X