Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve VAG wagen met DSG of zonder...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sportieve VAG wagen met DSG of zonder...

    Hallo iedereen

    Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe wagen om mijn Golf VI GTI uit 2009 te vervangen.

    Ik kijk opnieuw richting de VII GTI, Leon Cupra, Golf R, etc...

    Nu is natuurlijk een hoofdvraag: gaan we voor DSG of niet?

    De huidige is manueel en dat bevalt me prima, de testritten met DSG bevallen echter ook zeer goed...

    Wat zouden jullie aanraden en waarom?

    Grtz!

  • #2
    Na recent enkele DSG/steptronics... en andere te hebben getest, zou ik durven gaan voor een DSG... snel, efficient en mogelijkheid om zelf te schakelen met peddels. Enkel jammer dat opschakelen met de pook naar boven is. Gevoelsmatig zou je moeten trekken , maar bon peddels aan het stuur helpen hier
    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

    Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
      Na recent enkele DSG/steptronics... en andere te hebben getest, zou ik durven gaan voor een DSG... snel, efficient en mogelijkheid om zelf te schakelen met peddels. Enkel jammer dat opschakelen met de pook naar boven is. Gevoelsmatig zou je moeten trekken , maar bon peddels aan het stuur helpen hier
      DSG-dokter en andere wisselen de +/- functie eenvoudig om, alsook de D en S verwisselen bij modellen waar beide apart op staan.
      Bij mijn vorige 2.0TSI ook de DSG genomen, maar als je iets betrouwbaars zoekt, zou ikzelf niet meer voor DSG gaan. De mijne had na 20k al last van schokken, en eenmaal buiten waarborg worden dit dure dingen.

      Dus mijn keuze vandaag op iets sportiefs zou neen zijn met DSG.

      Comment


      • #4
        op de R zou ik zeker altijd DSG nemen, GTI is nog een twijfelgeval

        Ze hebben intussen al meer dan 10j. ervaring met DSG bakken, ik neem aan dat deze bij de Golf VII wel redelijk op punt staan.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • #5
          DSG is sneller en efficienter dan manueel . Keuze gemaakt .

          Comment


          • #6
            Onlangs meegereden met een R, DSG hell yeah!
            Dat hoort gewoon in zo'n kar.

            Comment


            • #7
              Hier ook een R met DSG en bij een volgende wordt dit opnieuw zeker met DSG.


              Sent from here
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8
                DSG, zijn gewoon geweldige bakken.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Onlangs meegereden met een R, DSG hell yeah!
                  Dat hoort gewoon in zo'n kar.

                  Die plofjes

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Die plofjes
                    VW heeft z'n huiswerk gemaakt!

                    Comment


                    • #11
                      De meningen zijn hier precies over het algemeen heel duidelijk

                      Ik ga zeker nog eens testrijden met de modellen Leon Cupra/ Golf R ...

                      Comment


                      • #12
                        Golf VII R met DSG, lijkt me de beste keuze.

                        Comment


                        • #13
                          Manueel. sowiso.

                          DSG is sneller, maar saaier imo. Langs de andere kant past zoiets snel/saai wel bij vag tegenwoordig.

                          Het is niet dat zo'n auto zoo snel is dat je zelf niet kan volgen met schakelen.

                          iets a la 911/gayman zou ik zelfs nog manueel durven nemen.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #14
                            De GTI en de R zijn met DSG en DCC in sport (GTI) of race (R) modus sneller op circuit dan de manuele. Zegt al genoeg imho.

                            Comment


                            • #15
                              Sneller uiteraard.


                              Maar daarom leuker? nah.

                              Ik rij geregeld on track met een PDK, dat ding is bloedsnel (zeker nu dat dat deftig gemaakt is) maar doet bv niet altijd wat je wilt qua versnellingen.


                              Er zijn bochten die je in een hogere versnelling wilt nemen (3e ofzo), en toch schakelt dat ding een versnelling terug..
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • #16
                                Goh, leuk is een subjectief begrip. Die terugschakel-plofjes bij de dsg, die flippers aan het stuur, het extra comfort bij druk verkeer... da's ook allemaal leuk

                                Comment


                                • #17
                                  Tuurlijk. Ik begrijp dat mensen dat nemen.


                                  Alleen is zo'n automaatding niet aan mij besteed
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • #18
                                    M'n 330d is binnen voor onderhoud en heb een manuele 116d als vervanger.

                                    Eerst dacht ik van, hey dat schakelen was wel leuk. Een beetje later stond ik in de file en wist ik weer waarom ik nooit nog een manuele bak wil.

                                    Huidige automaten zijn veel sneller en efficiënter dan jij ooit kan zijn. Daarnaast is het voor dagelijks verkeer veel comfortabeler.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Waarom hoort een DSG bij een R?

                                      Is een DSG sneller met schakelen, efficënter, zuiniger?
                                      Waarschijnlijk wel.

                                      Maar is het leuker?
                                      Dan durf ik te betwijfelen.
                                      Beetje liggen roeren in de versnellingen, het blijft mijn voorkeur.

                                      En circuit is niet echt een argument als 95% van de ritten op de gewone baan zijn.

                                      Enige reden die ik zie om in een hothatch voor DSG te kiezen is je dagelijks verkeer.
                                      Doe je veel file? Neem dan een DSG. Je kuiten gaan je dankbaar zijn. Doe je veel kleinere baantjes of gewoon vlot verkeer? Neem een handbak.
                                      2012 Volkswagen Golf R

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten

                                        Maar is het leuker?
                                        Dan durf ik te betwijfelen.
                                        Zie de post van Rueff hierboven...
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X