Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve VAG wagen met DSG of zonder...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Er valt niet over te discussiëren, da's ieder z'n goesting.

Comment

Neen, ik zie nog steeds geen voordeel aan een manuele.
      Misschien omdat ik meer dan 20 jaar met ene gereden heb en ze beu ben.😀
      @Kefkie, als je met de flippers rijdt kies jij toch de versnelling en niet de bak.
      Plus je hebt nog een voordeel dat je de 2 handen aan het stuur kan houden.
      Als instructeur moet jij toch fan zijn van de sport automaten.

Betere controle met beide handen aan het stuur en sneller zijn.....dat zou je motto moeten zijn.

Sent from here
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Neen, ik zie nog steeds geen voordeel aan een manuele.
        Misschien omdat ik meer dan 20 jaar met ene gereden heb en ze beu ben.
        @Kefkie, als je met de flippers rijdt kies jij toch de versnelling en niet de bak.
        Plus je hebt nog een voordeel dat je de 2 handen aan het stuur kan houden.
        Als instructeur moet jij toch fan zijn van de sport automaten.

Betere controle met beide handen aan het stuur en sneller zijn.....dat zou je motto moeten zijn.

Sent from here

bij de pdk als je kickdown doet, ook in M stand, schakelt die ook terug.

Ik blijf er nog steeds geen superfan van . Maar snel en vlot zijn ze uiteraard wel.
        BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
          Er valt niet over te discussiëren, da's ieder z'n goesting.
          Maar wel enkel door diegene die er ervaring mee hebben door er vele km mee te rijden en niet alleen door een testritje gedaan te hebben.
          Dus ga jij maar weer naar het BMW topic. 😄

Sent from here
          den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Ik blijf er nog steeds geen superfan van .
            Het komt nog wel......geef het wat tijd. 😀

Sent from here
            den borre

Int3x0r

Comment

Dus ga jij maar weer naar het BMW topic. 

Sent from here

BMW X5 45e

Comment

Maar wel enkel door diegene die er ervaring mee hebben door er vele km mee te rijden en niet alleen door een testritje gedaan te hebben.
                Dus ga jij maar weer naar het BMW topic. 

Sent from here
                Maar... maar...

Dan nog, ge moogt 2 personen hebben die 10 jaar met DSG gereden hebben, meningen kunnen nog altijd verschillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Maar... maar...

Dan nog, ge moogt 2 personen hebben die 10 jaar met DSG gereden hebben, meningen kunnen nog altijd verschillen.
                  Ssssssssstttttttttttttt

Sent from here
                  den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    bij de pdk als je kickdown doet, ook in M stand, schakelt die ook terug.

Ik blijf er nog steeds geen superfan van . Maar snel en vlot zijn ze uiteraard wel.
                    Gewoon volgas geven dan en niet op het knopje duwen, dan schakelt ie niet terug.

Comment

Ja daar zalk mij mee bezig houden om te voelen om voor de kickdown te stoppen
                      BMW X5 45e

Comment

Manueel zou ik alleen nemen als ik een occasie koop met hoge km stand . Nog iets wat niet kapot kan.

Comment

Dsg lijkt me toch serieuze meerwaarde bij een auto als deze, dit zou dan ook mijn keuze zijn. Langs de andere kant, als je nooit in file staat en weet dat een dsg toch pak meer kost en minder betrouwbaar is... Dan manueel. Blijft altijd een moeilijke keuze alleszins, ik heb de stap naar automaat nog nooit durven maken maar wel al met enkele gereden en dat is toch wel pak comfortabeler. Ondertussen zou dsg ook echt op punt moeten staan ivm betrouwbaarheid.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Comment

De DSG6 droge koppeling uit de GTI/R is al langer erg betrouwbaar, het is de DSG7 natte platen koppeling die nog voor wat troubles zorgt
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Na allemaal manuele wagens te hebben gereden heb ik deze keer gekozen voor de DSG.

Nog geen moment spijt van gehad. Maar iedereen zal een andere keuze hebben.

DSG is Lineair optrekken. Gas induwen en hebt constante acceleratie zonder onderbreking.
                              Bij manueel door de koppeling heb je een onderbreking en daarna terug de duw in de rug.

Is allemaal te zien wat je het liefst hebt natuurlijk.
                              Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                              2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                              2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                              2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                              2015 Golf 7 GTD

Comment

Dank je wel voor jullie advies en meningen...
                                Het zal inderdaad nog een tijd worden van testen en zoeken

Voor de rest tevreden van je R?

Comment

Ja hoor. U inbox zit vol dus kan niet antwoorden.
                                  Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                  2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                  2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                  2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                  2015 Golf 7 GTD

Comment

Is intussen opgelost Als je wil mag je nog altijd even antwoorden!

Grtz

Comment

Jaartje geleden eens gaan test rijden met de golf r met dsg. Wat een auto en ik zou ook Niet meer zonder dsg willen :-) heerlijk in de file! :-D
                                      Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                                      Klikerdeklikhier
                                      Car name: Octavius Rsus

Comment

*komt hoopvol binnen met zijn armen vol brochures over de Skoda Octavia III RS*

Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                          Na allemaal manuele wagens te hebben gereden heb ik deze keer gekozen voor de DSG.

Nog geen moment spijt van gehad. Maar iedereen zal een andere keuze hebben.

DSG is Lineair optrekken. Gas induwen en hebt constante acceleratie zonder onderbreking.
                                          Bij manueel door de koppeling heb je een onderbreking en daarna terug de duw in de rug.

Is allemaal te zien wat je het liefst hebt natuurlijk.
                                          Een automaat met dubbele koppeling geeft bij rustige rijstijl inderdaad een pak rijcomfort die je met een handbak nooit zal kunnen bereiken.

Comment

Working...
                                          X