Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve VAG wagen met DSG of zonder...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    *komt hoopvol binnen met zijn armen vol brochures over de Skoda Octavia III RS*

Prima keuze!
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Een automaat met dubbele koppeling geeft bij rustige rijstijl inderdaad een pak rijcomfort die je met een handbak nooit zal kunnen bereiken.
    Bij volgas zal je manueel nooit de consistentie en efficiëntie halen van een DSG of ZF. Zelfs tests met professionele rijders tonen aan dat Jan Snot sneller weg is dan de pro in de manuele versie van dezelfde wagen. Moet je maar eens op YouTube over zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Bij volgas zal je manueel nooit de consistentie en efficiëntie halen van een DSG of ZF. Zelfs tests met professionele rijders tonen aan dat Jan Snot sneller weg is dan de pro in de manuele versie van dezelfde wagen. Moet je maar eens op YouTube over zoeken.
      ...das al vanaf de 4-bak bij benz ergens eind 70 zo

Comment

Ik herinner me nog enkele jaren terug dat hier nog een discussie was ontstaan, ook in combo met een AWD. Ik heb toen nog gezegd dat ik dan al lang een koffie had besteld bij het eerst volgende tankstation na het rode licht. 😬😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

De DSG6 droge koppeling uit de GTI/R is al langer erg betrouwbaar, het is de DSG7 natte platen koppeling die nog voor wat troubles zorgt
          Het is andersom: de DSG6 heeft de "natte" koppeling, de DSG7 de droge. Maar inderdaad, de oudste (6) lijkt wel degelijk minder problemen te kennen dan de nieuwere 7.

Ikzelf heb een DSG7 en heb er (hout vasthouden) nog geen problemen mee gehad en ben er uiterst tevreden van. Zou geen manuele bak meer willen, eigenlijk... Maar moet dan wel geautomatiseerde bak met dubbele koppeling zijn; ervaring met een ZF achttraps automaat (die nochtans overal hoog aangeschreven staat) leert me dat traditionele automaten m'n dada niet zijn. Schakelt toch voelbaar trager bij sportief rijden, én minder zacht bij rustig rijden.
          2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
          2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fstsven Bekijk Berichten
            Het is andersom: de DSG6 heeft de "natte" koppeling, de DSG7 de droge. Maar inderdaad, de oudste (6) lijkt wel degelijk minder problemen te kennen dan de nieuwere 7.

Ikzelf heb een DSG7 en heb er (hout vasthouden) nog geen problemen mee gehad en ben er uiterst tevreden van. Zou geen manuele bak meer willen, eigenlijk... Maar moet dan wel geautomatiseerde bak met dubbele koppeling zijn; ervaring met een ZF achttraps automaat (die nochtans overal hoog aangeschreven staat) leert me dat traditionele automaten m'n dada niet zijn. Schakelt toch voelbaar trager bij sportief rijden, én minder zacht bij rustig rijden.
            Hier thuis hebben we daar toch een andere mening over. Bij normaal rijden en zeker bij fileverkeer was de zf8 bij onze vorige wagen veel zachter. Bij sportief rijden was zo'n zf8 in sport stand impressionant.
            De stronic (dsg) 7 die we nu hebben is, naar ons gevoel, zeker en vast de mindere van de 2. Een heel goede automaat daar niet van, maar toch net niet zo geraffineerd als een zf8.

Dat gezegd zijnde verkies ik in een hot hatch wel een dsg. Zeker nemen!
            -

Comment

Binnen een goeie maand stappen we terug over van S-tronic naar Tiptronic.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Heb eens een keer gereden met een BMW 530d met de 8-trapsautomaat. Beste bak ooit.

Comment

Ik heb dagelijkse ervaring met m'n ZF8 en een DSG 6. Recentelijk een DSG 7 geprobeerd.

Voelbaar trager lol. Lolol.

Comment

Voelbaar trager lol. Lolol.
                    Is in mijn ervaring toch zo: de automaat in kwestie zit in m'n vader zijn F30 320i, en die voel je schakelen. Bij mijn DSG merk je enkel aan het display en het motorgeluid dat er geschakeld is.
                    2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
                    2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

Comment

Is in mijn ervaring toch zo: de automaat in kwestie zit in m'n vader zijn F30 320i, en die voel je schakelen. Bij mijn DSG merk je enkel aan het display en het motorgeluid dat er geschakeld is.
                      Zou idd kunnen liggen aan een ander type ZF8. Mijn ervaring met DSG is eerder dat die soms nukkig schakelen.

Elk het zijne?

Comment

Zou idd kunnen liggen aan een ander type ZF8. Mijn ervaring met DSG is eerder dat die soms nukkig schakelen.

Elk het zijne?
                        Dat heb je éérder bij de kleinere motoren dat ze nukkig schakelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Manueel. sowiso.

DSG is sneller, maar saaier imo. Langs de andere kant past zoiets snel/saai wel bij vag tegenwoordig.

Het is niet dat zo'n auto zoo snel is dat je zelf niet kan volgen met schakelen.

iets a la 911/gayman zou ik zelfs nog manueel durven nemen.
                          Pardon?

O ja, Seat Leon Cupra nemen veel waar voor uw geld.

Comment

Is idd ook de wagen waar mijn voorkeur momenteel naar uit gaat. Prijs/kwaliteit beter als de Golf R...

Volgend weekend eindelijk eens wat garages bezoeken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                              Is idd ook de wagen waar mijn voorkeur momenteel naar uit gaat. Prijs/kwaliteit beter als de Golf R...

Volgend weekend eindelijk eens wat garages bezoeken...
                              De cupra is beter qua prijs. Het afwerkingsniveau is een tikkeltje lager.

Comment

idd dat merk je een klein beetje dat het afwerkingsniveau een beetje lager is, maar het prijsverschil loopt al snel op tot een 6 a 7000 euro van een full Cupra tot een Golf R (met DSG, 5 deuren, parkeersensoren, kleine navi, DPS)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                  idd dat merk je een klein beetje dat het afwerkingsniveau een beetje lager is, maar het prijsverschil loopt al snel op tot een 6 a 7000 euro van een full Cupra tot een Golf R (met DSG, 5 deuren, parkeersensoren, kleine navi, DPS)
                                  Klopt. Heeft de cupra ook 4x4?

Comment

Klopt. Heeft de cupra ook 4x4?
                                    Dacht van niet.

Sent from here
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Neen dat is het grootste verschil natuurlijk, Cupra heeft fwd met het sper van de GTI PP...

Comment

Seat heeft geen 4x4

Comment

Vandaar dan een groot deel van het prijsverschil?

Comment

Working...
                                          X